ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ:
«ΕΝ ΟΙΔΑ, ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ»!
Επικαιρο άρθρο του Δημητρη Παπανδρέου
Την Τετάρτη 22 Μαρτιου, το Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ οργανωσε στα
εντευκτήρια της Λεσχης μια συναντηση-ενημερωση σχετικα με τον νεο Νομο για τις
Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες .
Η συναντηση αυτή, με προσκληση μεσω των social media της Λεσχης αφορουσε τα μελη της, ενω
με e-mail ειχαν ενημερωθει/προσκληθει και οι Λεσχες της
Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ.
Αγνωστο αν ειχε ενημερωθεί και όλος ο Τυπος του αυτοκινήτου
με καποιο e-mail. Εμεις δεν
είχαμε λαβει κατι, αλλά όταν το πληροφορηθήκαμε (την επομενη μερα) παρακολουθησαμε
διαδικτυακα την (αναλυτικη) ενημερωση
στο site της
ΦΙΛΠΑ, κατι που μπορειτε να κανετε και
εσεις ΕΔΩ: https://www.philpa.gr/post/enimerosi-gia-neo-nomo
Το συμπερασμα και απο αυτη την ενημερωση, ήταν ιδιο με το
προηγουμενο, ίδιο με την ενημερωση που ειχε κανει ο Σ.Ι.Σ.Α. στα μελη του
διαδικτυακα μετα απο συναντηση των Λεσχών με την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (δειτε το εδω): https://www.sisa.gr/2022/12/%ce%b5%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%83%ce%b9%cf%83%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b5%ce%bf-%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%89%ce%bd-7/,
και
ίδιο με το μεγαλο άρθρο που ειχαμε αναρτησει εμεις στο site του MOTOSPORT και
του Auto CLASSIC (και το διαβασαν
πολλες χιλιαδες φιλων, που τους ευχαριστουμε για μια ακομη φορα), και μπορειτε
να το διαβασετε εδω, με την διευκρινιση οτι το διετες ΚΤΕΟ που ειχε αναγγελθει
ΔΕΝ υφισταται και παραμενει ετησιο: https://www.motosport.com.gr/plisiazoyn-stis-5-maioy-oi-kratikes/
Δηλαδη: "Εν οίδα, ότι ουδεν οίδα" (ipse se nihil scire id unum sciat), που σημαίνει, «ένα ξερω, οτι δεν ξερω τιποτα»! Και το «δεν ξερω τιποτα» φυσικα δεν
αφορα τις (σαφείς-σαφέστατες) διαταξεις του Νομου, αλλά το ΠΟΤΕ θα εφαρμοστεί, ΑΝ
δηλαδη εφαρμοστει ως έχει χωρις αλλαγες και βελτιώσεις/διορθωσεις απο την 5 Μαϊου, ή ΑΝ θα δοθει ενα εύλογο διαστημα προσαρμογης.
Γιατι ΑΝ εφαρμοστει οντως, απο τις 6 Μαϊου θεωρητικά παυει
να ισχυει η Κ.Υ.Α. βασει της οποιας κινουνται σημερα τα Ιστορικα Οχηματα με τις
πινακιδες των Ομοσπονδιων, παυουν να θεωρουνται νομιμες αυτες οι πινακιδες, φυσικα
δεν μπορουν να γινουν οι προγραμματισμενες εκδηλωσεις και αγωνες regularity (παρα
μονο για οσα οχηματα διατηρουν τις Κρατικες τους πινακιδες), και παραμενουν τα «μελανα»
σημεια του Νομου, δηλαδη το ΚΤΕΟ καθε χρονο (μαθαμε απο την ΦΙΛΠΑ οτι τελικα
ΔΕΝ ψηφιστηκε η τροπολογια που θα το έκανε ανα διετια για τα Ιστορικα, οπως
ειχε ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ο υφυπουργος Μεταφορών σε εκδηλωση για το Ιστορικο Ραλλυ Ακροπολις
στην οποια ειμαστε παρόντες), παραμένει η υποχρεωτική οριστικη διαγραφη,
παραμένουν και τα αναπαντητα ερωτηματα περι ύπαρξης ή μη τεκμηριων και δυνστότητας
προσωρινης καταθεσης/ακινησίας των Κρατικων Ιστορικων πινακιδων. Μονο εικασιες
γινονται για ολα αυτα, με την ευχη να επικρατησει η κοινη λογικη! Η οποια
ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ να δοθει παράταση/αναβολη στην έναρξη εφαρμογης του Νομου, στη διαρκεια της οποιας θα
συνεχισει να ισχυει η «σημερινη» Κ.Υ.Α., ή να δοθεί διαστημα προσαρμογης με
ταυτοχρονη ισχυ του Νομου και παράταση της Κ.Υ.Α. Και έτσι πρεπει να γινει, γιατι
δεν ειναι δυνατον εν μια νυκτι να
προμηθευθουν ολοι οι ιδιοκτητες Κρατικες Ιστορικες πινακιδες ακομη και αν το
ήθελαν (κατι για το οποιο, ειλικρινα αμφιβαλλουμε).
Επισης: Παραμενει η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ υπαρξης ταξινομησης, άδειας κυκλοφορίας και κρατικων πινακιδων (εν ενεργεία ή κατατεθειμενων σε Δ.Ο.Υ.) για
να γινει οριστικη διαγραφη και να παρει το οχημα κρατικες ιστορικές, ενω ακομα
και τα οχηματα που έχουν εισαχθει ατελως σαν «αντικες», πρεπει εκτος των τελωνειακων
εγγραφων, να παρουσιασουν και την παλαια άδεια κυκλοφοριας της χωρας του εξωτερικου
απο την οποια εισηχθησαν. Αν δεν υπαρχουν αυτα τα έγγραφα, δεν θα περναει ΚΤΕΟ
το οχημα, και χωρις ΚΤΕΟ δεν θα μπορει να εκδωσει Κρατικες Ιστορικες πινακιδες. («Γραφειοκρατικα δεσμά»; Ελατε τωρα... «Δεμενοι»
απο παντου...)
Ακόμα, παρα τις ελπιδες, καμμια πρόνοια δεν έχει ληφθει για
οσα παλαια οχήματα ειναι «ορφανα» απο πιστοποιητικα (τα γνωστα εγκατελελειμενα,
αποκτηθεντα απο θανοντες χωρις να εχει γινει αποδοχη κληρονομιας, κτλ.),
Δηλαδη, μερικες χιλιαδες Ιστορικα αυτοκινητα και μοτοσυκλετες που έχουν
αναπαλαιωθει αλλά δεν έχουν άδεια κυκλοφοριας, θα πρεπει να πανε στην ανακυκλωση
και να πεταχτουν, συμφωνα με αυτους που «θελουν να διασωσουν την πολιτιστικη,
τεχνολογικη μας κληρονομια» (αναφερομαστε στους κυβερνητικους νομθετες και
στους θεσμικους συμβουλους τους)! Και εδω εικασίες, καμμια ενημερωση απο τον
αρμοδιο Υφυπουργο Μ. Παπαδοπουλο (ο οποιος βεβαια έχει άλλα, δραματικα, πραγματα
να ασχοληθει αυτον τον καιρό, και οντως μπροστα στην τραγωδία και τον προβληματισμο
των Τεμπων, την κοινωνικη διασταση καθως
και τις προεκλογικες προεκτασεις, το
θεμα των Ιστορικων πινακιδων που μας "απασχολει" εδώ, φανταζει τουλαχιστον «άκαιρο», οσο
σημαντικο κι αν ειναι για τους ιδιοκτητες
και την κοινοτητα των Ιστορικων, που βρίσκονται (θα βρεθουν την 6 Μαϊου)
κυριολεκτικα σε «νομοθετικο κενο».
Καθε πρωτοβουλία ενημερωσης ειναι θετικη, και θα το καταλαβετε
αν παρακολουθησετε ολοκληρο το βιντεο της ΦΙΛΠΑ. Πιστευουμε ότι θα υπαρξει
αναβολη ισχυος του νομου, αλλά για καποιο ακατανοητο λογο, αυτο θα γινει την τελευταία
στιγμη (όπως π.χ. η ετησια παραταση για την εκδοση πινακιδας και άδειας στα trailers άνευ πιστοποιητικων, δοθηκε με υπουργικη
αποφαση που εκδοθηκε ΜΕΤΑ την εκπνοή της προθεσμιας της ...προηγουμενης παρατασης!!!). Παντως, οιι υπευθυνοι στο υπουργειο Μεταφορων
γνωριζουν καλά (και διαχρονικα) το θεμα, και δεν προκειται «να κλειδωθουν τα Ιστορικα» όπως έγινε
με την περιπτωση (Κ.Υ.Α.) του ανεκδιήγητου
Σπιρτζη το 2017, όταν οι Γραμματεις και Φαρισαιοι του ΥΠ. Μετ. κοροϊδεψαν τους
παντες και εξεθεσαν τους (εντός και εκτός) αφελείς συμβουλους τους!
Επισης, ειναι βεβαιο ότι παρά τις δυσκολίες των ημερων,
διατηρειται μια επαφη μεταξυ των Ομοσπονδιων και του Υπουργείου Μεταφορων και
Δικτύων, ενω ο αρμόδιος υφυπουργος που ήταν προσκεκλημενος στην ενημερωση,
τηλεφωνησε στο τέλος της ζητώντας κατανοηση για την απουσία του.
Σιγουρα, πολλοι φιλοι ιδιοκτητες Ιστορικων οχηματων, τα οποια έχουν κατατεθειμενες πινακιδες και ειναι άνω των 45 ετών (αρα απαλλασσονται απο τα –χαμηλά- «Ιστορικα» τέλη κυκλοφοριας), θα εκδωσουν Κρατικες Ιστορικες γιατί οντως τους δινουν πολλες δυνατοτητες. Και ακομα περισσοτεροι, με οχηματα ολων των κατηγοριων, κυβισμων και ηλικιων, επισης θα εκδωσουν Κρατικες Ιστορικες πινακίδες για να έχουν το δικαιωμα να πηγαινουν βολτα, συνεργειο, ακομα και σε καποια δουλειά ή κοινωνικη υποχρεωση με το ομορφο αμαξι τους, οποτε θελησουν και οχι μονο καθε Κυριακη (ουτε καν "Κυριακη γιορτή και σχόλη" δεν επιτρέπεται τωρα!).
Αλλά είμαστε προθυμοι να στοιχηματισουμε,
ότι αυτη τη στιγμη, 43 ημερες πριν την
εφαρμογη του Νομου, οι υπηρεσιες συγκοινωνιων των Νομαρχιων σε ολη τη
χωρα δεν έχουν ενημερωθει για τις Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες, και ομοίως τα
ΚΤΕΟ ολης της χωρας δεν έχουν ουτε ενημερωθει ουτε και προετοιμαστει για να
περνούν τεχνικο έλεγχο τα παλαια οχηματα απο το ...1940 μεχρι το 1993 συμφωνα
με τις προδιαγραφες της εποχης τους (που θα τις βρουν;;;)!!! Και οπως οριζει ο νομος, χωρις ΚΤΕΟ δεν
έχει Κρατικες Ιστορικες πινακιδες!
Προς αναβολη/παράταση λοιπον; Ναι, και αυτο είναι το δευτερο
στοιχημα που ειμαστε προθυμοι να βαλουμε. Και αν με χαρα θα χαναμε το πρωτο,
για το δευτερο ας μην ευχηθεί κανεις. Πολυ απλά, υπαρχουν κενα, χρειάζονται βελτιωσεις,
και παραμονη εκλογων στη σκια μιας τραγωδίας, το συστημα δεν ειναι ακομα
έτοιμο. Δ.Π.
Φωτ.: Η πανεμορφη Jaguar XJ6 4.2 Series 1 1971 (εδω έχει εξελθει του γκαραζ για την 15νθημερη λειτουργία της) έχει ακομα τις παλαιες πινακιδες της
ΦΙΛΠΑ, γιατί ειναι «αποθηκευμενη» επειδη δεν ειναι ευκολο να συντηρειται πλήρως για δυο
τρεις εξοδους το χρονο. Το αυτοκινητο αυτο υπηρξε για πολλά χρονια το προσωπικο μας Ι.Χ. και
προφανως ειναι ιδανικος «υποψηφιος» για Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες, ελευθερης
κυκλοφορίας, μηδενικων τελων, χαμηλης ασφάλειας και ανευ τεκμηριου διαβιωσης
(έ, για τη βενζινη κατι θα κανουμε!)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΦΙΛΠΑ: https://www.philpa.gr/post/enimerosi-gia-neo-nomo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου