Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ: Η ΟΜΑΕ ΕΚΑΝΕ ΔΕΚΤΕΣ (ΕΝ ΜΕΡΕΙ) ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΟΑΙΣΤΑ, ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΜΕΝΟΥΝ ΙΔΙΑ!!!

  Το διαβάσαμε στο Historic-racing (γιατί εμείς δεν ενημερωθήκαμε απ' ευθείας) και δεν πιστεύαμε στα μάτια μας! Πρόκειται για την πολυαναμενόμενη παρέμβαση-πρόταση-θέση του ΣΟΑΙΣΤΑ επι του προγράμματος και -ιδίως- της προκήρυξης της ΟΜΑΕ-ΕΠΑ για τους Ιστορικούς αγώνες, όπου ως γνωστόν έχει επέλθει μία ..."ιστορική ισοπέδωση", αφού ΟΛΑ τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κυβισμού και χρονολογίας κατασκευής, βαθμολογούνται σε μια ενιαία κατάταξη Πρωταθλήματος! Η ανακοίνωση του ΣΟΑΙΣΤΑ, ουσιαστικά λέει ότι η ΟΜΑΕ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ, και στη συνέχεια αναφέρει τις "συμφωνηθείσες" προκηρύξεις Πρωταθλημάτων και Επάθλων (που συμφωνούν με τις απόψεις του Συνδέσμου, για να είμαστε απόλυτα σαφείς). Τέλος, αναφέρει ότι οι διαφορές περιορίζονται στον τρόπο βαθμολόγησης (Σ.Σ.: Μόνο;;!) ενώ τα λοιπά θα συζητηθούν για το 2015. Παρακαλούμε, πριν συνεχίσετε την ανάγνωση, διαβάστε προσεκτικά στο  www.soaista.gr την ανακοίνωση αλλά και τις αναλυτικές προτάσεις του ΣΟΑΙΣΤΑ και συμπεράνετε μόνοι σας αν έχουν κάποια, έστω μακρινή, σχέση με το ισοπεδωτικό και ΑΔΙΚΟ για τα Ιστορικά αυτοκίνητα κείμενο των προκηρύξεων της ΟΜΑΕ.
  ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: ΜΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. ΕΔΩ
  Το διαβάσατε; Ωραία. Δεν νομίζουμε ότι αυτή η ανακοίνωση που ουσιαστικά "λέει" ότι η προκήρυξη Ιστορικών της ΟΜΑΕ βασίστηκε στις προτάσεις του ΣΟΑΙΣΤΑ (τις οποίες υιοθέτησε εν μέρει) χρήζει περαιτέρω σχολιασμού. Απλώς, για μια ακόμη φορά "υποκλινόμαστε" στην ικανότητα των στελεχών της ΟΜΑΕΠΑ να "πείθουν" ακόμα και για εμφανώς λανθασμένες ή "άδικες" αποφάσεις τους, και να εμφανίζουν ως "εμπνευστές" και "συμφωνούντες" ακόμα και όσους έχουν αντίθετη άποψη, όπως έχουν στην περίπτωση αυτή τα, αγαθών προθέσεων αλλά στερούμενα εμπειρίας, μέλη Δ.Σ. του ΣΟΑΙΣΤΑ.
  Διαβάζοντας τις προτάσεις του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Ιστορικών Αυτοκινήτων οι οποίες ουσιαστικά αντιγράφουν και μεταφέρουν το γράμμα και το πνεύμα της FIA, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι είναι ανεφάρμοστες στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία, μια και αφορούν τα Ευρωπαικά Πρωταθλήματα και σε καμμία περίπτωση δεν δεσμεύουν τις χώρες-μέλη της FIA (σαν την δική μας ας πούμε), όπου ο αριθμός των σταθερών ιστορικών συμμετοχών είναι διαχρονικά πολύ μικρός και δεν είναι δυνατόν να συμπληρωθούν τέσσερις χρονολογικές κατηγορίες, επί τέσσερις κλάσεις κυβισμού η κάθε μία, επί τέσσερα πρωταθλήματα! Και, σ' αυτό το σημείο σημειώστε, ότι ούτε η προκήρυξη της ΟΜΑΕ ούτε και η πρόταση του ΣΟΑΙΣΤΑ αναφέρουν τι γίνεται στην περίπτωση λίγων συμμετοχών ανά κλάση: Που θα τρέξει το μοναχικό 1600 ή 2300; Και που θα πάει το ένα "μόνο του" 1000 ή 1300; Η σύμπτυξη κλασεων είναι ούτως ή άλλως αναπόφευκτη και χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες επι του θέματος. Επιστρέφοντας όμως στον, περίπλοκο εκ πρώτης όψεως αλλά κατανοητό αν προσέξει κανείς, τρόπο βαθμολόγησης της πρότασης ΣΟΑΙΣΤΑ, βλέπουμε ότι ακόμα και ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ οδηγός κι αν υπάρχει στην κατηγορία και κλάση, θα πάρει 6 βαθμούς, ενώ ο πρώτος στην περίπτωση πολλών συμμετοχών, θα πάρει 10. Είναι εύλογο λοιπόν ότι μπορεί να εμφανισθεί ένα 1100 του 1957 π.χ. και συμμετέχοντας σε όλους τους αγώνες (απολύτως μόνο του στην κατηγορία) θα πάρει στο τέλος το Πρωτάθλημα λόγω των πολλών βαθμών που θα συγκεντρώνει, ενώ στις κατηγορίες που θα έχουν συναγωνισμό, οι βαθμοί θα μοιράζονται. Αλλά ας μην παρασυρόμεθα σε αναλύσεις, αφού αυτά θα συζητηθούν πλέον για το 2015. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε -και να ελπίσουμε- απο την ανακοίνωση του ΣΟΑΙΣΤΑ, είναι το  "οι προτάσεις θα συζητηθούν για μερική εφαρμογή το 2014". Για τα υπόλοιπα, είμαστε βέβαιοι ότι σε μια προσπάθεια "γεφυρώματος" απόψεων με την ΟΜΑΕ-ΕΠΑ, ο ΣΟΑΙΣΤΑ εμφανίζεται στην ανακοίνωσή του όχι απλώς να συμφωνεί, αλλά ότι πρότεινε κιόλας πολλά σημεία της (άδικης) προκήρυξης! Πλήρης διαστρέβλωση! Μαέστροι τέλος πάντων βρε παιδί μου αυτοί της ΟΜΑΕ-ΕΠΑ στο παιχνίδι της διαπραγμάτευσης και της πειθούς! Χρειάζεται εμπειρία και προσοχή απο την άλλη πλευρά, αλλά το Δ.Σ. του ΣΟΑΙΣΤΑ, αποτελούμενο απο άτομα που ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για το πως θα γίνουν καλύτεροι οι αγώνες Ιστορικών (κατά την άποψή τους βέβαια), παρασύρθηκαν στην έκδοση της ανακοίνωσης αυτής, οπωσδήποτε μετά απο επαφή και υποσχέσεις (για το μέλλον) με την ΟΜΑΕ- ΕΠΑ. Δεν πειράζει. Αφήστε την ανακοίνωση και κρατήστε τις προτάσεις που είναι προιόν δουλειάς και σκέψης, αλλά και απόδειξη ότι ο Σύνδεσμος αυτός όντως δούλεψε και προσπάθησε να έρθει σε επαφή και συνεννόηση με την Αρχή του Σπορ, παρ' ότι επέλεξε να κρατήσει τους οδηγούς των Ιστορικών στο σκοτάδι μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου, σήμερα, που είναι πολύ αργά πλέον για οτιδήποτε και πρέπει σε τρισήμισυ εβδομάδες τα Ιστορικά να τρέξουν στη Ριτσώνα βάσει της προκήρυξης της ΟΜΑΕ, δηλαδή όλα τα αυτοκίνητα μαζί (απο το 1955 μέχρι το 1985 και απο τα 500 μέχρι τα 5000 κυβικά), σε μία ενιαία βαθμολογία Πρωταθλήματος.
   Η απορία μας, και παρακαλούμε επ' αυτής  τα βασικά σχόλιά σας για οικονομία χρόνου, είναι η εξής: Γιατί δεν προκηρύσσει η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ Ιστορικά Πρωταθλήματα Πολυνίκους;;;; Ποιοί αντιτίθενται σ' αυτό;;;; Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την προκήρυξη Ιστορικών, υπάρχουν τέσσερις κλάσεις κυβισμών που θα βαθμολογηθούν σαν Κύπελλα,  και ΜΙΑ Γενική βαθμολογία κάθε αγώνα που μετράει για το ένα "σκρατς" Πρωτάθλημα. Εμείς προτείνουμε να υπάρχουν μόνο οι βαθμολογίες των Κυπέλλων Κλάσεων (ως έχουν), και η βαθμολογία του Πρωταθλήματος να σχηματίζεται απο τους  βαθμούς κάθε οδηγού/συνοδηγού στην κλάση του. Στο τέλος του χρόνου, αν ο Κυπελλούχος οδηγός των 1300 έχει τρείς νίκες και μια δεύτερη θέση, ενώ ο Κυπελλούχος οδηγός των 2000 έχει δύο νίκες και δύο δεύτερες θέσεις, Πρωταθλητής (Ράλλυ, Αναβάσεων ή Ταχύτητας-αν γίνει) ανακηρύσσεται ο οδηγός με το 1300! Απλό και δίκαιο σύστημα, εφαρμοζόταν ευρέως στη χώρα μας στο παρελθόν και εφαρμόζεται και σήμερα, αφού η ίδια η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ έχει προκηρύξει για το 2014 ΔΥΟ Έπαθλα Ραλλύ με σύστημα Πολυνίκους: ΤοΈπαθλο Κεντρικής Ελλάδος (άσφαλτος, 5 αγώνες) και το Επαθλο Πελοποννήσου (χώμα, 5 αγώνες), με τέσσερις κλάσεις κυβισμών, όπως περίπου στα Ιστορικά: Εως 1400, 1400-1600, 1600-2000, και 2000 και άνω. Οποιο πλήρωμα συγκεντρώσει περισσότερους βαθμούς στην κλάση του, παίρνει τα Επαθλα (οδηγών και συνοδηγών), ενώ επίσης Πολυνίκους αλλά με 3 αγώνες είναι το Επαθλο Νέων. Ας μας εξηγήσει λοιπόν κάποιος γιατί δεν επεκτείνεται αυτό το σύστημα και στα Ιστορικά, τα οποία έχουν μεγάλη ανάγκη προσέλκυσης νέων συμμετοχών; Ποιός το "φρενάρει"; Και γιατί ο ΣΟΑΙΣΤΑ, αντί να προτείνει δυσνόητα και -επι του παρόντος- ανεφάρμοστα συστήματα βαθμολόγησης και πολλών κατηγοριών, δεν εστιάζει τις προσπάθειές του στο να πείσει την ΟΜΑΕ-ΕΠΑ να εφαρμόσει ΦΕΤΟΣ σύστημα πολυνίκους στα Ιστορικά, τη στιγμή που δεν θα χρειαστεί καν αλλαγή στην προκήρυξη; Ολα μένουν ίδια, απλώς δίπλα στο "Πρωτάθλημα"προστίθεται η λέξη "πολυνίκους". Πιστεύουμε ειλικρινά ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην ΟΜΑΕ-ΕΠΑ, γιατί μπορεί μεν να μην πολυενδιαφέρονται για τα Ιστορικά, αλλά έξυπνοι σίγουρα είναι. Υπάρχει καιρός. Αναμένουμε! Δ.Π.


2 σχόλια:

  1. Δημητρη για να τυχουν της υποστηριξης που τους αρμοζει τα συστηματα πολυνικους-κι επειδη ειναι παληα και ισως αγνωστα-πιστευω οτι με καποιο τροπο πρεπει να επεξηγηθουν στους ενδιαφερομενους. Ειτε το πρωτο και κλασσικο, είτε το βελτιωμενο, στο οποιο ο μικροτερος κοβει βαθμους απο τον μεγαλυτερο, αν κανει καλυτερο χρονο. (εφαρμοστηκε φετος με επιτυχια στο Επαθλο Νεων).
    Χρ. Πλατης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, κανείς δεν ενδιαφέρεται (αν κρίνω απο τις αντιδράσεις-απαντήσεις Αρχών τε και Συνδέσμων)! Δυστυχώς. Δεύτερον, με τις ελάχιστες συμμετοχές Ιστορικών στα Ραλλύ και τις σχεδόν μηδενικές σε αναβάσεις και ταχύτητα, όσο πιο απλό το σύστημα τόσο και πιο αποτελεσματικό/ουσιαστικό. Και τρίτον, αυτή τη στιγμή η ΟΜΑΕ και η ΑΜΟΤΟΕ (εξυπακούεται και οι Σύνδεσμοι οδηγών) θα πρέπει να ασχοληθούν με τα μέτρα ασφαλείας των εκδηλώσεων που, χάριν του χαμηλού κόστους και της συγκέντρωσης πολλών συμμετοχών, αποκαλούν "παιδειές". Ε, όχι να σκοτώνεται κόσμος "ως εκ λάθους" και περί άλλων να τυρβάζουμε! Τα "πρωταθλήματα" και οι "πρωταθλητές" των πέντε συμμετοχών και των τριών αγώνων, μπορούν να περιμένουν! Δ.Π.

      Διαγραφή