Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ… ΥΠΟΓΡΑΦΗΝ!

  Είδαμε προσφάτως (κατόπιν αιτήσεώς μας προς τους φέροντες) ένα αίτημα, διατυπωμένο και εκτυπωμένο σε μία κόλλα χαρτί, το οποίο αναζητούσε υπογραφές από τους οδηγούς που συμμετείχαν στην κατηγορία Ιστορικών στην Ανάβαση Ριτσώνας του περασμένου Μαΐου. Το αίτημα αυτό, εν ολίγοις, αφορούσε τα Ιστορικά αυτοκίνητα με δεκαεξαβάλβιδους κινητήρες, ζητώντας να συμμετέχουν στην αμέσως μεγαλύτερη κλάση κυβισμού, μια και οι κινητήρες τους είναι ισχυρότεροι των οκταβάλβιδων. Δηλαδή, να ισχύει ένα handicap, σαν αυτό που επιβαρύνει τους κινητήρες με υπερτροφοδότη ή τους τύπου Wankel. Έτσι, προτείνεται για το 2012 να υπάρξουν τέσσερις (4) κλάσεις κυβισμών: έως 1.300 c.c., έως 1.600 c.c., έως 2.000 c.c. και άνω των 2.000 c.c., όπου τα 16βάλβιδα αυτοκίνητα θα τρέχουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία (π.χ. τα Escort BDA θα συμμετέχουν στην κατηγορία άνω των 2.000 c.c. και όχι στην έως 2.000 c.c. σύμφωνα με τον κυβισμό τους). Επειδή αδυνατούμε να βρούμε ή να σκεφτούμε άλλο αυτοκίνητο με 16βάλβιδο κινητήρα που να τρέχει στο Ελληνικό πρωτάθλημα Ιστορικών πλην δύο-τριών Escort, θεωρούμε αυτό το αίτημα «φωτογραφικό», μια και επηρεάζει μόνο τα Ford (παρ’ ότι τελικά όλα αυτά λίγη σημασία έχουν αφού ως γνωστόν το πρωτάθλημα έχει ενιαία βαθμολογία και υπάρχουν ήδη κύπελλα χρονολογικών κατηγοριών 1, 2 και 3, οπότε θα δημιουργηθεί διαφορά μόνο στις κλάσεις, οι οποίες ούτως ή άλλως έχουν συμπτυχθεί εξ’ αιτίας των λίγων συμμετοχών). Μακάρι λοιπόν να υπάρξουν πολλές συμμετοχές, και τότε το λιγότερο που θα απασχολεί τους οδηγούς των 16βάλβιδων (που θα έχουν ήδη βαθμολογηθεί στο Πρωτάθλημα και στα Κύπελλα), θα είναι το που θα καταταχθούν στο Έπαθλο Κλάσεων.
  Αν, όπως φαίνεται η τελική επίδραση του αιτήματος αυτού (θα) είναι άνευ ουσίας, δεν συμβαίνει το ίδιο με την «μέθοδο» που ακολουθείται για την συγκέντρωση των υπογραφών, για τον εξής απλούστατο λόγο: Υποτίθεται, ότι κάποιοι οδηγοί σκέφτηκαν, συσκέφθηκαν και συνέταξαν ένα αίτημα, το οποίο στην συνέχεια θέτουν υπ’ όψιν των συναδέλφων τους για να το υπογράψουν κι εκείνοι, εφ’ όσον βέβαια συμφωνούν. Όμως, αυτό που επιδεικνύεται προς υπογραφήν, είναι ένα ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ κείμενο, χωρίς καν την υπογραφή των ενός, δύο, πέντε ή δέκα συναδέλφων οδηγών που ανέλαβαν την πρωτοβουλία. Προς αποφυγήν λοιπόν κάθε παρεξηγήσεως, θα πρέπει αυτοί που είχαν την ιδέα, να υπογράψουν πρώτοι το αίτημα αναλαμβάνοντας και την ευθύνη της σύνταξής του, και να σταματήσει η περιφορά του προς υπογραφήν από ένα άτομο συμπαθές μεν -όχι οδηγό Ιστορικών Sporting δε (και έχοντα πολύ στενή σχέση με συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων, η οποία είναι και η μόνη που «υστερεί» σε ισχύ έναντι των BDA στα 2.000 c.c., ενώ υπερτερεί των 8βάλβιδων Ford).
  Να σημειωθεί επίσης, ότι το αίτημα αυτό υπεβλήθη στον Σ.Ο.Α.Α., ο οποίος και υπεσχέθη ότι εάν συγκεντρωθούν υπογραφές, τότε θα το προωθήσει στην ΕΘΕΠΑ της ΟΜΑΕ για περαιτέρω εξέταση. Κατά την άποψή μας λοιπόν, ο Σ.Ο.Α.Α. θα έπρεπε να μην δεχθεί κατ’ αρχάς ένα ανυπόγραφο κείμενο προς προώθηση, και θα έπρεπε να συστήσει στους φίλους και συναδέλφους οδηγούς Ιστορικών που είχαν αυτήν την πρόταση προς συζήτηση, όχι μόνο να την υπογράψουν αλλά να αναλάβουν και οι ίδιοι την συγκέντρωση των υπογραφών, μια και θα ήταν και πιο κατάλληλοι να στηρίξουν και να αναπτύξουν αυτή την ιδέα στους άλλους οδηγούς.
  Αυτά ως προς την μέθοδο. Όσον αφορά την ίδια την πρόταση, έχουμε να κάνουμε τις εξής απλές παρατηρήσεις:

  1) Δεν βρίσκουμε σωστό το να προσπαθούμε να αλλάξουμε την ιστορία της αυτοκίνησης, σαν να είμαστε η FISA των δεκαετιών του ’70, του ’80 και του ’90, που συχνά-πυκνά άλλαζε τους κανονισμούς όχι μόνο για να "επιβαρύνει" κάποια μάρκα αλλά και για να ευνοήσει κάποια άλλη. Εάν θέλουμε πράγματι να δημιουργηθεί κάποτε και στην χώρα μας πραγματική και δυνατή αγωνιστική κατηγορία Ιστορικών αυτοκινήτων, θα πρέπει να τα κρατήσουμε όσο πιο αυθεντικά και πιστά στους κανονισμούς γίνεται. Διαφορετικά, υπάρχει ήδη στους Ελληνικούς αγώνες Ιστορικών το Group 5/6 όπου μπορούν να συμμετάσχουν –εκτός πρωταθλήματος αλλά με δικό τους Κύπελλο- όσα Ιστορικά έχουν μετατροπές και βελτιώσεις εκτός FIA Appendix K.
  2) Εάν όμως υπάρχει η βεβαιότητα και η «δέσμευση» (παρ’ ότι αυτή την εποχή δεσμεύσεις δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν) ότι μια αλλαγή κανονισμών θα αποβεί προς κοινό όφελος και προς συγκέντρωση πολλών αυτοκινήτων (και όχι μόνο για την διάκριση μιάς συγκεκριμένης μάρκας/κατηγορίας), τότε βεβαίως και μπορούν να συζητηθούν και να γίνουν δεκτές αλλαγές στους κανονισμούς. Έτσι κι αλλοιώς, με πέντε έως δέκα Ιστορικά αυτοκίνητα σε κάθε αγώνα (και αυτά με τρομερές διαφορές μεταξύ τους), δεν νοείται «Πρωτάθλημα» αλλά περισσότερο… track days με κοινή εκκίνηση και τερματισμό!
  3) Έχοντας συμφωνήσει λοιπόν ότι κάθε αλλαγή κανονισμών που θα αυξήσει τις συμμετοχές είναι ευπρόσδεκτη εφ’ όσον ευνοεί το σύνολο, ας πάμε και στην Ριτσώνα της 5/5/2011, όπου τερμάτισαν εντός Πρωταθλήματος 19 Ιστορικά αυτοκίνητα (23 αν προσθέσουμε και τους 4 οδηγούς του Group  5 που δεν βαθμολογούνται), ενώ οι συνολικές συμμετοχές, παρά τις εγκαταλείψεις, ήταν κατά τι λιγότερες από όσες είχαν δηλωθεί αρχικά αλλά δεν εμφανίστηκαν στον τεχνικό έλεγχο. Από τους τερματίσαντες και βαθμολογηθέντες, τα 5 αυτοκίνητα είχαν 1.300 c.c. και τα 14 από 2.000 έως 3.000 c.c. Ανάμεσά τους ήταν 10 (!) Ford Escort, εκ των οποίων τα 9 οκταβάλβιδα RS 2000 και μόνο 1 δεκαεξαβάλβιδο, που κατετάγη στην 6η θέση των ενοποιημένων κλάσεων. Στην πρώτη θέση ήταν μία Porsche 911 RS με 3.000 c.c., στην δεύτερη και τρίτη δύο οκταβάλβιδα Escort, στην τέταρτη μία BMW E21, στην πέμπτη ένα Vauxhall 2.400 c.c., στην έκτη ένα δεκαεξαβάλβιδο Escort, στην έβδομη μία ακόμα Porsche, και στις επόμενες 12 θέσεις υπήρχαν δίλιτρα οκταβάλβιδα Ford, BMW και Alfa. Εάν λοιπόν ίσχυε στην περασμένη Ριτσώνα το να κατατάσσονται τα δεκαεξαβάλβιδα δίλιτρα αυτοκίνητα στην επόμενη κλάση κυβισμού, τότε για τα άνω των 2.000 c.c. (μια κλάση που ήδη υπάρχει βέβαια), η κατάταξη θα ήταν: 1. Porsche 911 3.000 c.c., 2. Vauxhall 2.400 c.c., 3. Ford RS 1600 2.000 c.c., 4. Porsche 911 3.000 c.c. Καμμία άλλη αλλαγή ούτε και "όφελος" δεν θα υπήρχε για όλους τους άλλους οδηγούς της Ριτσώνας, οπότε ας σταματήσει να περιφέρεται η λίστα συμμετοχών μαζί με το «ανυπόγραφο προς υπογραφήν» αίτημα.
  4) Κλείνοντας αυτή την αναφορά, υπάρχουν δύο ακόμα απορίες: Η πρώτη έχει να κάνει με τον Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. Γιατί αυτό το αίτημα κατετέθη στον Σ.Ο.Α.Α., και όχι στον Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α.; Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Ιστορικών Αυτοκινήτων, ας μην ξεχνάμε ότι έδωσε έναν δυναμικό αγώνα το 2010 με το θέμα του παραβόλου της λισάνς, ζητώντας να αναγνωριστεί ομότιμα από την (τότε) ΕΘΕΑ μαζί με Σ.Ο.Α.Α. και Σ.Ο.Α.Β.Ε. Πιστεύουμε ότι το αίτημα-πρόταση θα έπρεπε να υπογραφεί από τους εμπνευστές του και να τεθεί υπ’ όψιν και του Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. και του Σ.Ο.Α.Α. Και δεύτερον, παρ’ ότι δεν αναφέρεται κάτι σχετικό, θα ήταν καλό να υπήρχαν οι υπογραφές των συντακτών του αιτήματος-πρότασης, για να τους ρωτήσουμε εάν η ιδέα αυτή αφορά και τα Ιστορικά Ράλλυ. Εάν όχι, τότε δημιουργούνται αυτόματα δύο μέτρα και δύο σταθμά στους αγώνες Ιστορικών αυτοκινήτων. Θα μείνουμε όμως με την απορία γιατί όχι μόνο δεν υπάρχει (προς το παρόν τουλάχιστον) κάποιος να ρωτήσουμε, αλλά δυστυχώς ούτε και ο Σ.Ο.Α.ΙΣΤ.Α. έχει πάρει θέση επί του θέματος, ως θα όφειλε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου