Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΘΛΙΒΕΡΗ «ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»...

                                     ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ




ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΘΛΙΒΕΡΗ «ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»...
Α' ΜΕΡΟΣ (ΤΟ Β' ΜΕΡΟΣ ΑΚ0ΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15/11)
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ papandreou@live.com
Οπως οι νεοι φιλοι (αλλά και οι όψιμοι «φιλοι») του Ιστορικου οχηματος αυξανονται καθημερινα, το αδιεξοδο των τροπων κυκλοφορίας και χορηγησης Ιστορικων πινακιδων ολο και συγκεντρωνει περισσοτερο κοσμο, που συρρέει στην είσοδο του δρομίσκου παρασυρμένο απο τις τεράστιες φωτεινες επιγραφες που γραφουν «ΕΔΩ Η ΦΤΗΝΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΚΜΗΡΙΑ», για να στριμωχτούν στο τέλος του μπροστα σε έναν ψηλο γκριζο τοιχο με αγκαθωτό συρματοπλεγμα στην κορυφη και χωρις πορτα, όπου διακρίνονται με στρατιωτικο στένσιλ μονο έξη μεγαλα γραμματα: Κ Ρ Α Τ Ο Σ
Είναι πολυ κουραστικο για οσους γνωριζουν καλα το θεμα να επαναλαμβανονται, επισης κουραστικο το να διαβαζουν διαφορα ασχετα «ρεπορταζ» στον «τυπο αυτοκινητου» για τα Ιστορικα οχηματα, και απελπιστικο το να διαπιστωνουν το τεραστιο μπερδεμα που υπαρχει στον κοσμο σε συδυασμο με βαθεια «ασχετωσύνη».
Απο το Auto CLASSIC εχουν αναρτηθει πολλα άρθρα για το θεμα, ιδιως τους τελευταιους μηνες, με πολλες χιλιαδες αναγνωστων. Κι ομως, στα διαφορα groups, ιδιως του («γεροντιστικου» πλεον) facebook, πληθος κοσμου εισερχεται για να λυσει τις αποριες του, και να εισπραξει λανθασμενες ή αοριστες απαντησεις. Το έλειμμα ενημερωσης λοιπον ειναι τεραστιο, αλλά ακομα χειροτερο είναι το οτι κανεις δεν έχει εξηγησει (ή ΔΕΝ θελει να αναφερθεί) στο τεραστιο προβλημα που θα δημιουργηθεί απο την ανεξελεγκτη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ κυκλοφορία δεκαδων χιλιαδων παλαιων αυτοκινητων μεσα στις πολεις με την ταμπελα του «ιστορικου» λογω τριακονταετίας, σε ένα κρατος και σε μια κυβερνηση που σαν βασικο στοχο εχει την μειωση των ρυπων, την εξαλειψη των παλαιων αυτοκινητων και την αντικατασταση των θερμικων κινητηρων με ηλεκτροκινηση, αν είναι δυνατον πιο γρηγορα απο τις άλλες Ευρωπαϊκες χωρες. Και αυτα καλως να γινουν, ειναι άλλωστε «μονοδρομος» επειδη προς τα εκει έχει ήδη κινηθεί η νομοθεσία και η βιομηχανία, αλλά δεν ενδιαφερουν τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Ιστορικα οχηματα και τους ιδιοκτητες τους, παρα μονο όσους θελουν να κυκλοφορουν ΚΑΝΟΝΙΚΑ και πιο οικονομικα, όσους θελουν να εμπορεύονται και βεβαια τις Ομποσπονδιες (και κατ’ επεκταση τις Λεσχες τους) που θα εχουν εσοδα που δεν ειχαν ποτέ φανταστεί, καθως το Κρατος τους κατεστησε συνεταίρους στην εκμετάλλευση ενος πραγματικου «λεφτόδεντρου». Ευχή και ελπιδα μας ειναι α) να διορθωθεί ο Νομος στα σημεία (κατι οανευκολο με τροπολογιες, Κ,Υ,Α, και Υπιοργικες εποφασιες και εγκυκλιους), ή β) να αντιληφθουν την «παγιδα του μελλοντος» οι ιδιοκτητες και να μην σπευσουν «να ποτισουν» το ως άνω δεντρο.
Εν αναμονη εφαρμογης του προχειρου και σε πολλά σημεια ανεπαρκους νομου 4850, η ΦΙΛΠΑ είχε μια συναντηση με την υφυπουργο μεταφορων που ειναι αρμοδια για τα θέματα της κυκλοφορίας, του Κ.Ο.Κ. και των οχηματων γενικοτερα, και καλως έκανε, μονο ελπιζω να μην περιμενουν και πολλά. Ιδου το πως σκεπτεται και τι σχεδιάζει η υφυπουργος για τα παλαια αυτοκινητα (για να μην τρεφετε αυταπατες):
ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2019 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΠΟΥ ΖΑΛΙΖΟΥΝ!
Σημειωστε, οτι το άρθρο γραφτηκε δυο χρονια ΠΡΙΝ συνταχθει ο Νομος 4850, φυσικα με τις προτασεις των Ομοσπονδιων, που φροντισαν να εξασφαλισουν οικονομικα ωφέλη εις το διηνεκες. Αραγε κανείς τους δεν σκεφτηκε οτι οι πολιτικοι μπορουν ανα πασα στιγμη να αλλαξουν τους νομους και οτι δεν υπαρχει απολυτως καμμια εγγυηση και κανενας σεβασμος σε συμφωνιες; Αυριο, το 2024 και 2025, οι Ομοσπονδιαρχες και Λεσχειαρχες καθως και οι υπουργοι, υφυπουργοι και γραμματείς που εκαναν τις συμφωνιες και συνεταξαν τα άρθρα του νομου το 2020, θα βρισκονται σπιτια τους, θα ειναι παρελθον ξεχασμενο. Ποια δεσμευση θα εχουν οι καινουριοι να στειλουν ξανα στην ημιαπαγορευση συλληβδην το Ιστορικο οχημα, λογω της υπερβολης σε αριθμους και χρηση που ΣΙΓΟΥΡΑ θα υπαρξει;
Για τους φιλους που καταλαβαινουν (για να είμαι σαφης, που ΘΕΛΌΥΝ να καταλαβουν) και δεν βαριουνται την ενημερωση, οριστε μερικες παραγραφοι του άρθρου του 2019, τοτε που ΘΑ συντασσετο ο Νομος με την νεοεκλεγεισα ΝΔ και τους "φορείς", δηλαδη τις Ομοσπονδιες συν καποιον εκπροσωπο της ΕΛΠΑ (που ακομα υπηρχε σαν Λεσχη -Σωματείο Ιδιωτικου δικαιου προς εκκαθαριση):
ΙΟΥΝΙΟΣ 2019: ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ (ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ)
Αυτό το περίφημο "σχέδιο νόμου" για τα Ιστορικα οχηματα (που είναι και η ΜΟΝΗ σωστή και αναγκαία κατεύθυνση προς οριστική επίλυση και ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος), ποιός θα το συντάξει; Ποιός θα το ετοιμάσει; Ποιός θα το εισηγηθεί; Ποιός (και με ποιούς) θα το συζητήσει; Ποιός θα το διορθώσει; Ποιός θα προτείνει τις προσθήκες; Ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ είπε αορίστως ότι "θα συζητηθεί με τους φορείς". Και ένας εκπρόσωπος της ΦΙΛΠΑ (της οποίας ο Πρόεδρος ΔΕΝ παρέστη στην προεκλογικη εκδηλωση που εγινε στο Μουσειο Αυτοκινητου με ομιλητη τον Βοριδη), είπε ότι "ανήκει στην πενταμελή Επιτροπή που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου που θα προταθεί στο Υπουργείο". Και ένας Πρόεδρος μεγάλης και δραστήριας Λέσχης, έχει δηλώσει ότι "στην πενταμελή Επιτροπή υπάρχει και ένα δικό μας μέλος", λες και αυτό αποτελεί κάποιου είδους "εγγύηση"!
Τι λέτε, όλοι! Οι Ομοσπονδίες και οι Λέσχες που με τους καυγάδες τους, τις συμμαχίες, τις λυκοφιλίες, τους διχασμούς, αλλά και τον ανταγωνισμό για προσέλκυση συμμετοχών στις εκδηλώσεις τους, ΑΠΕΤΥΧΑΝ στην εξεύρεση μιας ανθρώπινης, λογικής και πολιτισμένης λύσης για ΟΛΟΥΣ τους κατόχους Ιστορικών, επανέρχονται τώρα ως "νομοθέτες"; Μα, αμφιβάλλει κανείς για την κατεύθυνση που θα έχουν αυτές οι προτάσεις, τη στιγμή που αποτελεί κοινή γνώση ότι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ενδιαφέρονται για την διατήρηση και βελτίωση της θέσης ισχύος που κατέχουν απο το 1978;
FOLLOW (AND WELCOME) THE MONEY!
Το αόριστο συνολικό νούμερο των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες στη χωρα μας (γιατί καμμία "Αρχή" δεν δίνει ακριβή στοιχεία αλλά μόνο "στο περίπου"), έχει αναφερθεί "μασημένα" γύρω στις 14.000, με πολύ λιγότερους ιδιοκτήτες, ίσως και κάτω των 8.000 ατόμων. Επιπρόσθετα σε αυτά, αλλά επίσης άγνωστος, υπάρχει ένας, μάλλον σημαντικός, αριθμός οχημάτων μεταξύ 20 και 30 ετών (Young Timers) με Κρατικές πινακίδες, που έχουν εκδώσει κάρτες FIVA για το μεγάλο όφελος στα ετήσια ασφάλιστρα, όπως έχουμε κάνει και εμείς στο Auto Classic σε τέσσερα αυτοκίνητά μας. Και μερικά εξ' αυτών των οχημάτων Young Timer, αλλά τόσο λίγα που συνήθως δεν συμπληρώνουν ούτε κατηγορία, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις regularity σαν "GT", εκτός βαθμολογίας και με δική τους κατάταξη, (κάτι που επίσης έχουμε κάνει με ένα εκ των τεσσάρων "Potentially Historic" ΙΧ μας).
Κανένα πρόβλημα μέχρι εδώ, είναι όμως λογικά αναμενόμενο, ότι όπως αυτά τα αυτοκίνητα θα συμπληρώνουν τριακονταετία, θα μπορούν να εκδώσουν Ιστορικές πινακίδες, καταθέτοντας τις κρατικές. Εφ΄όσον ούτως ή άλλως πρόκειται για οχήματα που βρίσκονται σε κανονική κυκλοφορία, ανάλογα με το καθεστώς που θα επικρατεί τότε στα Ιστορικά, πιθανώς να συνεχίσουν να κυκλοφορούν, αλλά χωρίς τεκμήριο, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας, με τις νεοαποκτηθείσες Ιστορικές πινακίδες τους. Τουλάχιστον αυτό προαλείφεται σαν βεβαιότητα εάν επαληθευθούν οι δημοσκοπήσεις των επερχόμενων εκλογών, και εάν όντως πραγματοποιηθούν οι υποσχέσεις της ΝΔ για επαναφορά της Υπουργικής απόφασης του 2013.
*Προσοχή: Δεν ισχυριζόμαστε ότι ΟΛΟΙ οι παλαιοί και νέοι κάτοχοι νεώτερων αυτοκινήτων με Ιστορικές πινακίδες θα κυκλοφορούν καθημερινά ΕΑΝ επανέλθει αυτούσια η Υπ. Απόφαση του 2013, αλλά ότι έγκειται αποκλειστικά στην καλή τους διάθεση να μην το πράξουν.
EINAI ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ (ΓΙ' ΑΥΤΌ ΚΑΙ "ΔΙΑΓΚΩΝΙΖΟΝΤΑΙ" ΟΙ "ΑΡΧΕΣ"/ΦΟΡΕΙΣ!)
Αν υπολογίσει κάποιος, προχείρως, "τον τζίρο" από τις ασφάλειες, τις κάρτες, και τις ιστορικές πινακίδες αυτών των χιλιάδων αυτοκινήτων, θα τον βρεί σοβαρό και αρκετό για να δημιουργήσει, ας πούμε, εσωτερικές διαμάχες διαχείρισης των μνηστήρων με τις παρατάξεις τους στις αρχαιρεσίες μεγάλων Λεσχών σαν την ΦΙΛΠΑ, ή την προσπάθεια "οικειοποίησης" και σταδιακής εθελοντικής μεταφοράς των "πινακίδων" της ΕΛΠΑ στην ΟΜΑΕ, ή της ΕΟΟΕ στην Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Παρ΄όλα αυτά, ακόμα και τα οικονομικά μεγέθη της ΟΜΑΕ, δεν είναι αυτό που θα λέγαμε "τεράστια", με έσοδα άνω των 600.000 και προϋπολογισμούς περί τα 800.000 Ευρώ (σύμφωνα με τους ισολογισμούς της).
Αλλά, όσο οι ιδιοκτήτες Ιστορικών μετράνε τις Κυριακές για να μην κάνουν λάθος και κυκλοφορήσουν παράνομα, ή ψάχνουν το σπάνιο ανταλλακτικό και αναζητούν έναν στοιχειωδώς σοβαρό τεχνικό για το όχημά τους, οι επικεφαλής των Ομοσπονδιών έχουν ήδη κάνει τα σχέδια και τους υπολογισμούς τους για το μέλλον, όπου η πίτα των Ιστορικών θα υπολογίζεται με ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, έχουν καταστρώσει τις στρατηγικές της "μοιρασιάς", έχουν αναζητήσει τις συμμαχίες τους και το μόνο που μένει είναι ο σωστός τρόπος προσέγγισης της εξουσίας.
Μπορεί οι πολιτικοί προεκλογικά να λένε στις συγκεντρώσεις τους αυτά που θέλει να ακούσει ο κόσμος, υπάρχουν όμως και κάποιοι που σκέπτονται "την επόμενη μέρα" και τα επόμενα χρόνια. Που σκέπτονται το τι θα γίνει στους δρόμους, τι εξελίξεις θα υπάρξουν στην τεχνολογία, πως θα διαμορφωθεί η αγορά των αυτοκινήτων, και ποιά θα είναι η φορολογική πολιτική της (όποιας) νέας κυβέρνησης απέναντι στο Ι.Χ.
Αν και ο κάθε χομπίστας ιδιοκτήτης "βλέπει" τον κλάδο των Ιστορικών σαν ελάχιστο, αμελητέο ποσοστό επί του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, και προτείνει λύσεις, ιδέες και συστήματα που σαν κοινό παρανομαστή έχουν ΟΛΑ την ελεύθερη κυκλοφορία των Ιστορικών χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό (δηλαδή βλέπει στενά το προσωπικό του συμφέρον), ίσως θα έπρεπε να σκεφτεί το τι θα γίνει αν ο αριθμός τους διογκωθεί απότομα και συνεχίσει να αυξάνεται σχεδόν γεωμετρικά! Και θα έπρεπε ακόμα να θυμηθεί, ότι πάντα οι πολιτικοί που έρχονται στην εξουσία και (συνήθως) αντιμετωπίζουν μια κατάσταση διαφορετική απο αυτή που είχαν υπολογίσει, δεν έχουν τον παραμικρό δισταγμό να ακυρώσουν όλες τις εξαγγελίες τους, και μάλιστα πολλές φορές να κινηθούν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ας μην έχει κανείς λοιπον την παραμικρή αμφιβολία, ότι αν στο κοντινό μέλλον η κυκλοφορία των Ιστορικών εξελιχθεί σε "πρόβλημα" (οδικής ασφάλειας, δημοσίων εσόδων, κοινωνικού αυτοματισμού κτλ.), το Κράτος θα παρέμβει αποφασιστικά, έχοντας και το λόμπυ των αντιπροσώπων -εισαγωγέων καινούργιων αυτοκινήτων να πιέζει για την θέσπιση περιορισμών και αντικινήτρων για τα παλαιά οχήματα. Οποιος δεν τα βλέπει και δεν τα υπολογίζει αυτά, είναι, απλά, ανόητος, ή έχει μεγάλες προσδοκίες και οικονομικά συμφέροντα (όχι σε ατομικό επίπεδο).
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ
Η οικονομική κρίση που με ευθύνη των "προηγούμενων και επόμενων" (εντός και εκτός Ελλάδος) τσάκισε τη χώρα και τους κατοίκους της, είναι υπεύθυνη για την αύξηση των ιδιοκτητών Ι.Χ. που αναζητούν οικονομικούς τρόπους κυκλοφορίας του παλαιού αυτοκινήτου τους, που δεν το αποχωρίζονται ΒΑΣΙΚΑ γιατί δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν, και δευτερευόντως για συναισθηματικούς λόγους (δεν θέλουν ¨"να το πετάξουν" για 300 Ευρώ).
Το 2010, 2011 και 2012 που η κρίση επηρέαζε όλο και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού, ένα αυτοκίνητο που εξέδιδε κάρτα FIVA και Ιστορικές πινακίδες, έπρεπε φυσικά να είναι άνω των 30 ετών, δηλαδή κατασκευής ΠΡΟ του 1980. Η τεχνολογία της δεκαετίας του '70 προσομοιάζει με αυτήν του 1960, και τα περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής στερούνται των συστημάτων ασφαλείας, της καλής οδικής συμπεριφοράς, και των στοιχείων πολυτέλειας (ηλεκτρικών ευκολιών, υδραυλικής διεύθυνσης, κλιματισμού κτλ.) που θα παρουσιάζονταν τα αμέσως επόμενα χρόνια. Μετά τα μέσα του '80, η τεχνολογία προχώρησε σε σημείο που να έχει αποκοπεί απο τις προηγούμενες δεκαετίες, και να ειναι αρκετά εξελιγμλενη ώστε να μεταφερθεί και στις αρχές του ΄90. Και αυτό σημαίνει ότι τα (περισσότερα) παλαιότερα του 1979 αυτοκίνητα "παλαιάς τχνολογίας" ΔΕΝ είναι κατάλληλα για τις αυξημένες απαιτήσεις της συγχρονης κυκλοφορίας, δύσχρηστα στην πυκνή, νευρική κινηση των πόλεων, και αργά έως ανασφαλή για τις υψηλές ταχύτητες των αυτοκινητόδρομων. Ακόμα, τα εναπομείναντα μοντέλα κατασκευής προ του 1979 (όσα γλύτωσαν απο τις αποσύρσεις του 1990 και απο τα "σφαγεία" των κακών μαστόρων), αφ' ενός είναι πλέον ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ, και αφ΄ετέρου όλα σχεδόν έχουν ήδη καταχωρηθεί σαν Ιστορικά σε Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ. Ετσι, υπάρχει η "εγγύηση" ότι ακόμα και αν επιτραπεί η ελεύθερη κυκλοφορία ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ των οχημάτων ΑΝΩ των 40 ετών με Ιστορικές πινακίδες, με εξαίρεση τελών και τεκμηρίων και χωρίς υποχρέωση ΚΤΕΟ (Βρεττανικό πρότυπο), ΔΕΝ πρόκειται να επιβαρύνουν στο παραμικρό την κυκλοφορία, την ατμόσφαιρα, τον προϋπολογισμό ή την δημόσια (οδική) ασφάλεια, αφού οι ιδιοκτήτες τους όντως θα τα χρησιμοποιούν για ελάχιστο αριθμό χιλιομέτρων, σε εκδηλώσεις ή στα πλαίσια της προσωπικής τους ψυχαγωγίας.
ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ι.Χ. ΑΠΟ ΤΟ 1970 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2000, ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΤΗΝ ΟΚΤΑΕΤΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ 2010-2018
Ας δούμε τώρα μερικά νούμερα: Οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ αυτοκινήτων στην Ελλάδα την δεκαετία της μεταπολίτευσης 1971-1980 ήταν συνολικά 823.415 μονάδες, αλλά το 1971 πουλήθηκαν μόνο 39.000 αυτοκίνητα που αυξάνονταν σταθερά τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας τα 152.000 Ι.Χ. μέσα στο 1978!
Την επόμενη δεκαετία, μεταξύ 1981 και 1990, με την πολιτική εσωτερικών παροχών και εξωτερικού δανεισμού του Πα.Σο.Κ., ο αριθμός των καινούργιων Ι.Χ. έφτασε τα 968.000, ενώ μεταξύ 1991 και 2000 οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 2.000.000 οχήματα!
Τι είχε συμβεί μετά το 1990 που να δικαιολογεί αυτή την αύξηση; Πολύ απλά, είχε έρθει η "απόσυρση"! Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες παλαιά αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην πρέσσα (κυρίως δεκαετιών '60 και '70, δηλαδή το σύνολο σχεδόν του Ελληνικού "δυναμικού" του Ιστορικού οχήματος!), και αντικαταστάθηκαν από τα βιομηχανοποιημένα, απλοποιημένα λόγω πρακτικότητας, αλλά τεχνικά προηγμένα "τετραγωνισμένα" σχήματα των nineties, της πιο άχαρης εποχής της αυτοκινητοβιομηχανίας από άποψη στυλ, προσωπικότητας και αισθητικής. (Φυσικά, οπως συμβαίνει σε κάθε περίοδο, εξαιρούνται τα ακριβά αυτοκίνητα, τα σπορ σχήματα και μερικά πιο "προσιτά" icon models, σαν το Mazda ΜΧ 5).
ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΙΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ.!
Tα EKATOMMΥΡΙΑ Ι.Χ. της δεκαετίας του 1990-2000, έχασανξ γρήγορα την αξία τους και χρησιμοποιήθηκαν στις επόμενες αποσύρσεις μέχρι πριν τέσσερα χρόνια, ενώ είναι κυρίως αυτά που έχουν γεμίσει τις αποθήκες και τα αρχεία των Δ.Ο.Υ. όλης της χώρας με τις κατατεθειμένες πινακίδες τους με τις μαζικές ακινησίες μετά το 2010! Αρα, από το 2020 και κάθε χρόνο στη συνέχεια, τα υπάρχοντα (κατατεθειμένα) Ι.Χ. του 1990, 1991, 1992 κ.ο.κ., θα αποκτούν δικαίωμα όχι απλά έκδοσης κάρτας FIVA, αλλά και Ιστορικές πινακίδες λόγω συμπλήρωσης τριακονταετίας. Ας σημειώσουμε λοιπόν ότι ποτέ άλλοτε δεν είχαν υπάρξει ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ "έτοιμα" αυτοκίνητα για Ιστορικό χαρακτηρισμό ΚΑΙ ιστορικές πινακίδες, και όλοι (οι φορείς) πρέπει να ειναι προετοιμασμένοι να τα "υποδεχθούν" με τον πιο κατάλληλο τρόπο.
Ας δούμε τώρα τις καταθέσεις πινακίδων σε συνδυασμό με τις πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. την δεκαετία της κρίσης που διανύουμε:
-Το 2010, κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες, και πουλήθηκαν 140.000 καινούργια οχήματα (ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ για προσωρινή ακινησία, όχι για απόσυρση ή διαγραφή).
-Το 2011, κατατέθηκαν 205.000 πινακίδες Ι.Χ. ενώ οι πωλήσεις καινούργιων ήταν 97.000!
-Το 2012, είχαμε (κρατηθείτε) 365.000 καταθέσεις πινακίδων, με πωλήσεις καινούργιων μόνο 56.000! Δηλαδή επτά αυτοκίνητα έφευγαν ("προσωρινά") από τους δρόμους και προστίθετο ένα!
-Το 2013, κατατέθηκαν στις εφορίες 135.000 πινακίδες Ι.Χ. και πουλήθηκαν 58.000 καινούργια, ενω υπήρξε και μεγάλος αριθμός αποσύρσεων-οριστικών διαγραφών.
Τ-ο 2014 είχαμε 100.000 καταθέσεις (γιατί..."τελείωσαν" τα παλιά αυτοκίνητα!) και 71.000 πωλήσεις.
-Το 2015 οι καταθέσεις πινακίδων ήταν επίσης περί τις 100.000 και οι πωλήσεις καινούργιων 76.000.
Το 2016 οι καταθέσεις ηταν 70.000 και οι πωλήσεις 78.000.
(Όλα αυτά τα χρόνια, οι αποσύρσεις-οριστικές διαγραφές ήταν ίσες ή περισσότερες απο τις πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ.).
ΣΥΝΟΛΙΚΑ, μεταξύ 2010 και 2018 κατατέθηκαν προς προσωρινή ακινησία περί το 1.200.000 πινακίδες και άδειες Ι.Χ. αυτοκινήτων παλαιότερων χρονολογιών, τα οποία άμα τη συμπληρώσει των 30 ετών, μπορούν να πάρουν Ιστορικές πινακίδες και να κυκλοφορούν ως Ιστορικά, με απαραίτητο έγγραφο την απόδειξη κατάθεσης των πινακίδων στην Εφορία (σύμφωνα με τελευταία ανακοίνωση της ΦΙΛΠΑ).
Φυσικά, αυτό δεν θα γίνει μαζικά αλλά συν τω χρόνω, η "δεξαμενή" των κατατεθειμένων όμως υπάρχει, είναι εκεί, και σε αυτήν προσβλέπουν οι Ομοσπονδίες για έσοδα μέσα στην επόμενη δεκαετία, που ξεπερνούν την φαντασία της χομπίστικης αυτοκίνησης!
Αν υποθέσουμε ότι μια μελλοντική νομοθεσία "ελεύθερης κυκλοφορίας" για Ιστορικά οχήματα 30 ετών στείλει σε πρώτη φάση στις Ομοσπονδίες το 10% των κατατεθειμένων, δηλαδή τα 120.000 από τα 1.200.000 κατατεθειμένα, αυτό μεταφράζεται σε έσοδα ανω των 30.000.000 Ευρώ, σε κόστη έκδοσης κάρτας-πιστοποίησης, έκδοσης Ιστορικών πινακίδων και ετήσιας ασφάλισης Ιστορικού!
Ναι, τριάντα εκατομμύρια Ευρώ "τζίρο", σε πρώτη φάση και μόνο απο το 10% των κατατεθειμένων Ι.Χ. αυτοκινήτων!
Και ναι, αυτός είναι ο λόγος που τόσοι πολλοί "κόπτονται" για τα Young Timers, και που η Ομοσπονδία ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ αυτοκινήτου ΟΜΑΕ έχει προσπαθήσει να εισέλθει τόσο βαθιά στην regularity και στο απλό, νορμάλ, Ιστορικό όχημα.
Οι άνθρωποι των Ομοσπονδιών (και τα αναπόφευκτα troll τους) βλέπουν μακριά, και προσβλέπουν σε απρόσμενη ροή χρήματος για τα επόμενα χρόνια, ενώ οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΝΕΩΤΕΡΩΝ αυτοκινήτων (και οι οργανώτριες Λέσχες που τους θέλουν στις εκδηλώσεις τους) κοιτούν το άμεσο "συμφέρον" τους στην ελεύθερη χρήση, χωρίς να σκέπτονται ότι μόλις τα νούμερα Ιστορικών στους δρόμους αυξηθούν, το Κράτος θα παρέμβει να τα περιορίσει, να τα φορολογήσει ή να τα απαγορεύσει.
Και τι έκανε μέχρι τώρα το "Κράτος": Ο ΣυΡιζΑ πράγματι τα απαγόρευσε με την Κ.Υ.Α. και η ΝΔ υπόσχεται ότι θα τα επαναφέρει προσωρινά άνευ όρων με την παλαιά Υπουργική απόφαση, που υπήρξε ο λόγος της καταχρηστικής κυκλοφορίας και της απαγορευτικής Κ.Υ.Α.! Φαύλος κύκλος!
Άραγε, υπάρχει λύση;
(ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 2019 ΕΔΩ:


ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΤΙ;
Και επιστρεφουμε στο σημερα, στον Νοεμβριο του 2023.
Εξη μηνες πριν, τον Απριλιο, ο υφυπουργος Μ. Παπαδοπουλος κατηργησε την Κ.Υ.Α. του 2021 και εθεσε αιφνιδιαστικα και καπως[πρόωρα σε ισχυ τον Νομο 4850 που θα εφαρμοζετο απο τις 5 Μαϊου, ΧΩΡΙΣ να εχει φροντίσει να προετοιμασει υπηρεσιες και αρχεια του υπ. συγκοινωνιων για την έκδοση των κρατικων ιστορικων πινακιδων και χωρίς να υπαρχουν οι απαραίτητες ερμηνευτικες εγκυκλιοι! Απο την υπερβολικη προεκλογικη βιασυνη, δεν προβλεψε τι θα γινει με την ολοκληρωτικη καταργηση της Κ.Υ.Α. βασει της οποιας κυκλοφορουσαν τις Κυριακες και συμμετειχαν σε εκδηλωσεις τα οχηματα με Ιστορικες πινακιδες ομοσπονδιων (και έτσι θα κλειδωνονταν επ΄ αόριστον). Το Auto CLASSIC υπεδειξε στον υφυπουργο το σφαλμα, και εκεινος επειγοντως περασε τροπολογια με την οποια διατηρειται η κυκλοφορια των υπαρχοντων πινακιδων ομοσπονδιων μεχρι την 31/12/2024. (Σημειωστε το τι διαβασατε: Το Auto CLASSIC. Aπλως δεν διαφημιζουμε τις ενεργειές μας).
Εχουμε αναφερθει στα αρθρα μαγια τον "κρατικο εκβιασμο" αυτου του Νομου: Απαγορευθηκε απο τον Απριλιο 2023 η εκδοση πινακιδων ομοσπονδιων για οσους ιδιοκτητες ιστορικων τα ηθελαν αποκλειστικα σαν...Ιστορικα και οχι σαν ΙΧ, αλλά δεν υπηρχε και η δυνατοτητα εκδοσης κρατικων ιστορικων πινακιδων, γιστι ο υφυπουργος μας τα ειχε αφησει ολα στη μεση, χυμα και ανετοιμα!!! Ετσι, νεα Ιστορικα δεν εισερχονται πλεον στο χωρο παρα μονο με τις κρατικες κανονικες πινακιδες. Και σαν να μην φτανουν αυτα, απο 1/1 /2025 ( δηλαδη σε 13 μηνες απο σημερα) καταργουνται ολες οι υπαρχουσες πινακιδες ομοσπονδιων, οι ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ιστορικες πινακιδες ομοσπονδιων ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ και ΟΜΑΕ που εχουν εκδοθεί τις τελευταιες δεκαετίες, και ολα αυτα τα οχηματα πρεπει να εκδωσουν νεες πιστοποιησεις απο ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ για να παρουν Κρατικες Ιστορικες (πληρωνοντας απο 100 μεχρι 160 Ευρω στις Ομοσπονδιες αναλογως τιμοκαταλογου και 200 Ευρω στο Κρατος συν τα τέλη!), ή βεβαιως να εχουν (ή να ανακτησουν απο την προσωρινη ακινησία) τις πινακιδες υπουργειου.
Το Κ Ρ Α Τ Ο Σ επέδειξε και απεδειξε για μια ακομη φορα την ανεπάρκειά του, μετα βεβαιως την απαραδεκτη σταση του υφυπουργου Μ. Παπαδοπουλου που εγκατέλειψε τον χωρο των Ιστορικων κυριολεκτικα "ξεκρέμαστο" και πηγε για τον προεκλογικο του αγωνα (ανεπιτυχης κι αυτος, ως απεδειχθη), όταν στην νεα Κυβερνηση της ΝΔ δεν υπηρξε "συνεχεια" με τοποθετηση καποιου γνώστη στη θεση του ως υφυπουργου μεταφορών (γιατί ο Μ. Π. ειχε σχετικη εμπειρία, αυτο ειναι γεγονός), αλλα επελεγη κομματικο στελεχος, μια ανίατη ασθενεια της Ελληνικης πολιτικης πραγματικοτητας. Επι πλεον, σε μια "παρασταση" που θυμιζε Ιονεσκο και θεατρο του παραλόγου, όταντελικα με τριμηνη καθυστερηση ξεκινησε ο "διαγωνισμος" για ευρεση εταιρειας που θα ανεπτυσσε το απαραιτητο λογισμικο για το αρχειο των κρατικων ιστορικων πινακιδων, και αφου αυτος επανεληφθη γιατι αρχικα απεβη άγονος, ετεθη θεμα ύψους της αμοιβης του, που κυμαινετο στις 30.000 Ευρω (μαζι με ΦΠΑ)! Αλλος τοσος χρονος μεχρι να ξεπεραστει κι αυτο (σιγουρα με την παρεμβαση καποιου πιο λογικου). Ετσι, ο χρονος τελειωνει και οι κρατικες ιστορικες πινακιδες παραμενουν ενα μεγαλο ερωτηματικο, ΜΑΖΙ με πολλα άλλα ερωτηματικα που προκυπτουν απο τον Νομο τον ίδιο, για τα οποια ομως, καθως και για την σταση (και τους...τιμοκαταλογους!) των Ομοσπονδιων οπως και για τις απλες λυσεις και εύκολες διορθωσεις που προτεινουμε, θα αναφερθούμε σε επομενο σημειωμα, σε δυο μερες (την Τεταρτη15/11), αφου θα εχετε προλαβει να διαβασει, εμπεδωσει και σχολιάσει το παρον!
Δ.Π. -Auto CLASSIC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου