Κατ΄αρχάς να ευχαριστήσουμε τους αναγνώστες
του Auto Classic για την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα που χάρισαν στο blog μας (το
τελευταίο άρθρο του ξεπέρασε τις 10.000 αναγνώσεις). Είναι μεγάλη χαρά μας,
αλλά και η μοναδική μας ανταμοιβή, το να βλέπουμε ότι, εν τέλει, η εις βάθος
ανάλυση και η διατύπωση αντικειμενικών θέσεων σε (πρωτογενή) άρθρα συνεχίζουν
να εκτιμώνται, σε μια περίοδο όπου στον χώρο του Ιστορικού αυτοκινήτου,
«δημοσιογραφία» έφτασε να σημαίνει η (ασχολίαστη) αναπαραγωγή δελτίων Τύπου!
Οι αρχαιρεσίες στην Λέσχη ΦΙΛΠΑ για την
ανάδειξη του Δ.Σ. και του Προέδρου για την επόμενη διετία, πήραν μια απρόσμενη τροπή, λόγω της ασυνήθιστης έντασης με την οποία μιά ομάδα μελών
της Λέσχης (και ταυτοχρόνως αξιολογότατων και ιδιαίτερα προβεβλημένων στελεχών
και επιχειρηματιών) επιχείρησε να «ανατρέψει» το επί 12ετία «status quo»,
προτείνοντας ένα συνδυασμό «τεχνοκρατικής» διοίκησης και «αναβάθμισης» του
τρόπου λειτουργίας (και των εκδηλώσεων) της παλαιότερης και μεγαλύτερης αυτής
Λέσχης Κλασσικών Οχημάτων.
Ατυχώς, και παρά τα «βαρειά» βιογραφικά της
ομάδας των διεκδικητών, ο τρόπος με τον οποίον κινήθηκαν οι «οπαδοί» της στα social media, ήταν ιδιαίτερα επιθετικός,
απαξιωτικός και –σε επίπεδο ενός ή δύο εκ των υποψηφίων μελών-
έως και «υβριστικός» (αυτό έγινε μόνο μία φορά, προ μηνών, σε
συνέντευξη Ιστορικού μέλους της ΦΙΛΠΑ στην ιστοσελίδα των 4Τροχών). Και γράφουμε «ατυχώς», γιατί έτσι εντάθηκαν οι, από αρκετών ετών,
διαφορές αντίληψης, επικράτησαν οι διαπροσωπικές αντιπάθειες, και δημιουργήθηκε
πόλωση στο (ας το πούμε έτσι) «εκλογικό σώμα».
Προφανώς, το “πρόβλημα” δεν υπήρξε στις
(δημιουργικές και σωστές στη βάση τους) ανακοινώσεις και προτάσεις για το μέλλον της Λέσχης, αλλά για
το ότι δεν αναγνωρίστηκε τίποτε το θετικό στην παλαιά διοίκηση, η οποία
θεωρήθηκε και κατηγορήθηκε ανοιχτά και ευθέως ως η μόνη και αποκλειστική υπεύθυνη για σωρεία παραλείψεων, απο την λειτουργία
και τις διοργανώσεις της ΦΙΛΠΑ, μέχρι και για την απαγορευτική Κ.Υ.Α. του
Οκτωβρίου 2017 (χωρίς να της αναγνωριστεί τίποτε θετικό). Δηλαδή, στις ανακοινώσεις της Ομάδας των υποψηφίων μελών Δ.Σ., δεν υπήρχε το πνεύμα του “αυτά θα
κάνουμε εμείς για να βελτιώσουμε την
Λέσχη όλων μας”, αλλά “αυτά ΔΕΝ έκαναν οι άλλοι και υποβάθμισαν την ΦΙΛΠΑ”.
Έτσι, λόγω της “λανθασμένης” σαν προσέγγιση
και επιθετικά πολωτικής “εκστρατείας”, πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, ή και
αγνοήθηκαν από το "σώμα" πολύ σημαντικά θέματα και ενδιαφέρουσες προτάσεις της
νέας ομάδας, που μπορείτε να τις διαβάσετε ΕΔΩ, στα αναλυτικά άρθρα μας.
Παρακολουθήσαμε, όπως όλοι στα δημόσια fora, αυτή την προεκλογική “μάχη”
την οποία τα ανώνυμα παπαγαλάκια του διαδικτύου φρόντιζαν συνεχώς να θέτουν
εκτός ορίων (παρασύροντας και κάποιους όψιμους φιλόδοξους “αρχηγούς”, που
δυστυχώς συνεχίζουν την άστοχη αυτή διαμάχη και μετεκλογικά στο διαδίκτυο κάτω από τον μανδύα της ανωνυμίας, διασύροντας ονόματα και αναμοχλεύοντας "κακώς κείμενα" που ίσως αγνοούν, σε ένα άνευ προηγουμένου "κουυτσομπολιό καθαρευούσης"). Και βλέποντας αυτόν τον τρόπο του "πολιτεύεσθαι", ένας αμερόληπτος
“τρίτος” θα αντιλαμβανόταν αμέσως το εξής: Ότι η σφοδρότητα των επιθέσεων της ομάδας των
αξιόλογων προσώπων (που όμως είχαν οικειοθελώς απομακρυνθεί απο την Λέσχη επι
διετία), είχε αρχίσει να γυρίζει ως μπούμερανγκ εναντίον τους, χωρίς η άλλη
πλευρά, η ας την πούμε “κατεστημένη”, να κάνει την παραμικρή προσπάθεια! Έτσι,
η απορία όλων ήταν μία: Πως θα ήταν δυνατή η συνεργασία των μεν και των δε την
επόμενη μέρα, ανεξαρτήτως του Προέδρου που θα εξελέγετο;
Δεν θα ήταν...
Και αυτό είναι μια τεράστια ζημιά για την
Λέσχη, περί της οποίας όλοι “κόπτονται”.
Γιατί τελικά, η
ΦΙΛΠΑ βγήκε “χαμένη” απο αυτή την αντιπαράθεση, αφού στερήθηκε την βοήθεια, την
στήριξη και την δημιουργικότητα άξιων ατόμων.
Αυτή ήταν όμως η επιλογή των ιδίων: Η θα έχουμε
την διοίκηση, ή θα απομακρυνθούμε ξανά.
Αλλά, γιατί άραγε δεν έγινε “δίδαγμα” το ότι
ακριβώς η (οικειοθελής) απομάκρυνσή τους απο την Λέσχη μετά τις αρχαιρεσίες του
2016, επέτρεψε στην (12ετή) διοίκηση την περαιτέρω εδραίωσή της, και έκανε τα πιστά,
μόνιμα μέλη της ΦΙΛΠΑ να “ταυτιστούν” μαζί της;
Απο ότι φάνηκε, δεν ήταν αρκετές οι
εξαγγελίες-business plans για να πείσουν τα
απλά μέλη ότι “οι δικοί τους άνθρωποι” (που τους έβλεπαν τόσο συχνά στις
εκδηλώσεις και στα εντευκτήρια) ήταν τόσο "ξεπερασμένοι" και τόσο “λάθος”, ώστε έπρεπε να
αποχωρήσουν ομαδικά. Τελικά, ο μόνος που αποχώρησε ήταν ο (απερχόμενος ούτως ή
άλλως) Πρόεδρος, χωρίς όμως να αλλάξει η σύνθεση και "η βάση" των υποψηφίων.
Στις αρχαιρεσίες, η επίσης “ομαδική” ψήφος
ήταν συντριπτική, όχι τόσο ως προς τα νούμερα (που δίνουν ισχυρότατο λόγο στον
μειοψηφήσαντα υποψήφιο Πρόεδρο) αλλά επειδή ούτε ενα μέλος Δ.Σ. εκ των (αξιολογότατων,
επαναλαμβάνουμε) υποψηφίων της “ανανεωτικής” πλευράς δεν εξελέγη.
"Κατευθυνόμενη”
ψήφος; Προς θεού, όχι! Δεν είναι
“βουλευτές”, ούτε “βολεμένοι” υπάλληλοι” οι φίλοι των Ιστορικών αυτοκινήτων.
“Πόλωση” και σαφής
αποδοκιμασία των ΜΕΘΟΔΩΝ που μετέτρεψαν τις αρχαιρεσίες μιάς Λέσχης σε αντίγραφο
του πολιτικού στίβου (που όλοι σχεδόν απεχθάνονται), ναι. Ας κανουν οι πάντες
την αυτοκριτική τους, και το ποιός την δημιούργησε εισάγοντας “νέα ήθη” στην
παραδοσιακή διαδικασία των αρχαιρεσιών αυτής της, σαφώς “παλαιομοδίτικων” και
συντηρητικών Αρχών Λέσχης, θα φανεί αμέσως μπροστά στα μάτια τους.
Όσο για τα “βιογραφικά”, προφανώς λένε πολλά
για τις ικανότητες, την μόρφωση και τις καρριέρες (όλων) των ανθρώπων, αλλά δεν
προσδιορίζουν ούτε το συναίσθημα ούτε τις δυνατότητές τους στην άσκηση των
καθηκόντων τους σαν μέλη Δ.Σ. μιάς Λέσχης για παλαιά αυτοκίνητα.
Πολλές φορές, μια ζεστή “καλημέρα” είναι
προτιμότερη ακόμα και απο την πιο επιστημονική ανάλυση, όταν έχουμε να κάνουμε
με το χόμπυ μας. (Το αν είναι και πιο “χρήσιμη”, κι αυτό εξαρτάται και κρίνεται
κατά περίπτωση).
Τέλος, δεν υπάρχει σε κανέναν έλλειμα γνώσεων,
αγάπης και ενδιαφέροντος για την πρόοδο της ΦΙΛΠΑ, και για την προώθηση της
ιδέας και της χρήσης του Κλασσικού αυτοκινήτου.
Η ΦΙΛΠΑ με τη νέα της διοίκηση φαίνεται
“σταθερά προσανατολισμένη” στην μέχρι τώρα πορεία της (θεωρητικά τουλάχιστον, όσον
αφορά τα μέλη που διατήρησαν τις ίδιες αρμοδιότητες στο Δ.Σ.-του "διεθνούς" Robert Smith εξαιρουμένου),
και αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να “αλλάξει” (και η αλλαγή να φανεί σύντομα)
γιατί στην εποχή μας τίποτε δεν μπορεί να μένει στάσιμο. Απαιτείται
εκσυγχρονισμός και “ανανέωση” ιδεών και πράξεων, την οποία αν δεν μπορούν να
φέρουν σε πέρας τα πρόσωπα, τότε θα είναι επιβεβλημένη και η ανανέωση του
έμψυχου δυναμικού, ακόμα και πριν την λήξη της θητείας του Δ.Σ. τολμούμε να πούμε.
Το Auto Classic, χωρίς να είναι
“στον δικό του κόσμο” σε σχέση με το τι συμβαίνει στην κοινωνία, ασχολήθηκε
επισταμένως με το θέμα σε τρία μακροσκελή άρθρα, αναρτώντας τα κείμενα, τα
προγράμματα και τις “διακηρύξεις” των υποψηφίων Προέδρων, χωρίς να τοποθετηθεί
ή να “πάρει πλευρές”, μια και η απόφαση ανήκει στα ΜΕΛΗ της ΦΙΛΠΑ που έχουν
δικαίωμα ψήφου. Σαφώς και διατηρούμε κριτική ματιά αλλά και προσωπική άποψη (που κρατάμε για τους
εαυτούς μας!), οπότε διατυπώσαμε ορισμένες αντικειμενικές κρίσεις επί όσων
γίνονταν και γράφονταν, δηλώνοντας ότι ΜΕΤΑ τις εκλογές, θα επιζητούσαμε μια
συζήτηση με τους υποψηφίους.
Ο κ. Κ. Μητρόπουλος (με τον οποίο δεν
επικοινωνήσαμε άμεσα, αλλά μέσω εκλεκτού κοινού φίλου), θεωρούμε ότι επιφυλάχθηκε προς το
παρόν, χωρίς να μας αποκλείσει (δηλαδή να αρνηθεί ευθέως) μια συζήτηση για το μέλλον. Κατανοητόν
και σεβαστόν.
Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος κ. Π. Φωτεινόπουλος,
μας μίλησε την Τετάρτη μετά τις Εκλογές, πριν την συνεδρίαση του νέου Δ.Σ.
Διευκρινίζουμε, ότι αυτά που θα διαβάσετε στη συνέχεια δεν είναι μια κλασσική
“συνέντευξη” με πολλές ερωτήσεις, μαγνητόφωνα κτλ., αλλά μερικές απαντήσεις και
θέσεις σε εξ’ ίσου απλά ερωτήματα που θέσαμε, για την παρούσα και την επόμενη
μέρα της ΦΙΛΠΑ και του Ιστορικού αυτοκινήτου (θα ακολουθήσουν και τα
συμπεράσματά μας). Εξ’ άλλου, οι εξαγγελίες του νέου Δ.Σ. (του οποίου όλοι οι υποψήφιοι εξελέγησαν μέχρις
ενός!) βρίσκονται ΕΔΩ, (στο άρθρο του Auto Classic), και σε μεγάλο
βαθμό ταυτίζονται με αυτές του έτερου υποψηφίου κ. Κ. Μητρόπουλου που
προηγήθησαν. Αρα, τα μέλη της ΦΙΛΠΑ μπορούν, σε εύθετο χρόνο, να εκτιμήσουν και
να κρίνουν αν και κατά πόσον οι υποσχέσεις και τα σχέδια θα γίνουν πράξη.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ, ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΠΑ κ. Π.
ΦΩΤΕΙΝΟΠΟΥΛΟ
Auto Classic: Περιμένατε ότι
θα εκλεγείτε ως Πρόεδρος αλλά και ότι θα υπάρξει καθολική επικράτηση στο Δ.Σ.
με την εκλογή ΟΛΩΝ των υποψηφίων σας;
Π.Φ. Ναι, η εκλογή (μου) ως Προέδρου
ήταν κάτι που, σε ένα βαθμό, περίμενα. Οχι όμως ότι θα εκλεγόταν ολόκληρο το
ψηφοδέλτιο.
Auto Classic: Είναι γνωστά και αξιόλογα τα υποψήφια μέλη της ομάδας του κ. Μητρόπουλου, που όμως δεν εξελέγησαν. Θα τους ζητήσετε, κατά περίπτωση, να συνδράμουν στην προσπάθεια για μια καλύτερη ΦΙΛΠΑ;
Π.Φ. Τα μέλη του Δ.Σ. μας, ήδη
ξεκίνησαν να ζητούν απο μέλη της ΦΙΛΠΑ να βοηθήσουν σε τομείς που εχουν ανάγκη
στήριξης και ειδικών γνώσεων. Προσωπικά, σήμερα (Τετάρτη 31/1) έστειλα γραπτή
πρόσκληση-πρόταση προς μελος της Ομάδας του κ. Μητρόπουλου (θα μου επιτρέψετε να μην αναφέρω το
όνομα) για να συναντηθούμε άμεσα προκειμένου να συνεργαστούμε και από κοινού να
βοηθήσουμε την ΦΙΛΠΑ.
Auto Classic: Θα επιμείνουμε λίγο εδώ. Στην, ας πούμε “προεκλογική” περίοδο, ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά, ενώ ορισμένοι είχαν σαφώς αρνητική στάση εναντίον της υποψηφιότητάς σας (ας το αναφέρουμε γενικά έτσι, παρ΄ότι δεν είναι προσωπικό). Θα ήταν εμπόδιο η στάση τους, στην υποτιθέμενη μελλοντική συνεργασία του Δ.Σ. μαζί τους;
Π.Φ. Θα το τοποθετήσω επίσης γενικά: Επιθυμούμε και επιζητούμε την συνεργασία όλων. Απο την άλλη όμως, δεν θέλουμε
να συνεργαστούμε με όσους έχουν προβλήματα, γιατί δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Auto Classic: Είναι γνωστό, ότι κάποια παλαιά και διακεκριμένα μέλη της ΦΙΛΠΑ που στο πρόσφατο παρελθόν έχουν δουλέψει μαζί σας σε επιτυχημένες εκδηλώσεις, επέλεξαν μετά το 2016 (κυρίως) να απομακρυνθούν, και τώρα έθεσαν υποψηφιότητα αλλά δεν εξελέγησαν. Πιστεύετε ότι θα απομακρυνθούν ξανά;
Π.Φ. Ναι, πιστεύω ότι τα μέλη στα οποία
αναφέρεστε, θα ξαναφύγουν. Μακάρι όμως να μην γίνει έτσι, και να τους δούμε, να
τους βλέπουμε συνεχώς, εδώ. Χρειαζόμαστε κάθε βοήθεια.
Auto Classic: Ενα θέμα που δημιουργεί συζητήσεις, είναι η διπλή ιδιότητα του Προέδρου της ΦΙΛΠΑ και της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ στο ίδιο πρόσωπο, κάτι που με την εκλογή σας έπαψε να υφίσταται (επί του παρόντος). Εσείς προσωπικά, έχετε σκοπό να θέσετε υποψηφιότητα (και) για την Προεδρία της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ τον Ιούλιο του 2019;
Π.Φ. Όχι, δεν πρόκειται να θέσω
υποψηφιότητα για την Προεδρία της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, και μάλιστα, με το σκεπτικό μου
αυτής της στιγμής, δεν σχεδιάζω να θέσω υποψηφιότητα ούτε για δεύτερη θητεία στην ΦΙΛΠΑ. Και για τα δύο
θέματα υπάρχει εκ των πραγμάτων θέμα χρόνου, γιατί είμαι πλήρως ενεργός
επαγγελματικά. Αλλά οπωσδήποτε είναι
νωρίς ακόμα για να σκεφτόμαστε το 2020.
Auto Classic: Επιμένουμε στη σχέση ΦΙΛΠΑ και Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Στο προηγούμενο Δ.Σ., αλλά και στο νεοεκλεγέν, υπάρχουν μέλη που είναι και μέλη του Δ.Σ. της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Ομοίως στην ομάδα του κ. Κ. Μητρόπουλου, υπήρχαν υποψήφια μέλη για το Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ, που είναι επίσης μέλη του Δ.Σ. της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Πέραν του ότι η στενή σχέση ΦΙΛΠΑ και Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ προκρίνεται και απο τις δύο τάσεις, η δική σας άποψη είναι ότι πρεπει να υπάρχει τόσο στενή σχέση της ΦΙΛΠΑ με την Ομοσπονδία;
Π.Φ. Ναι, είναι καλό να υπάρχει μεγάλη
εκπροσώπηση της ΦΙΛΠΑ στην Ομοσπονδία, γιατί σαν η μεγαλύτερη Λέσχη έχει και
τους περισσότερους εκλέκτορες.
Auto Classic: Ναι, αλλά οι μικρότερες Λέσχες-μέλη της Ομοσπονδίας δεν είναι πιθανόν να θεωρήσουν ότι η σύνδεση αυτή Ε.Ο ΦΙΛΠΑ με ΦΙΛΠΑ (η οποία τυπικά είναι επίσης μια πρωτοβάθμια Λέσχη, ασχέτως με το αν αυτή δημιούργησε την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) ίσως να λειτουργεί μεροληπτικά ως προς τις ημερομηνίες, τις διοργανώσεις κτλ.;
Π.Φ. ‘Οχι, η παρουσία της ισχυρής ΦΙΛΠΑ
στην Ομοσπονδία είναι κάτι θετικό για τις μικρότερες Λέσχες, γιατί η ΦΙΛΠΑ
μπορεί και να τις ενισχύει σε συνδιοργανώσεις και να συνδράμει (βοηθάει) στις
εκδηλώσεις τους, χωρίς να γίνεται ανταγωνιστική.
Auto Classic: Είναι γνωστό, ότι η ΦΙΛΠΑ ήταν η επίσημη εκπρόσωπος της FIVA στην Ελλάδα, σήμερα όμως εμφανίζεται σαν επίσημη εκπρόσωπος η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Γιατί αφού κατά νόμο υπεύθυνη για την έκδοση Ιστορικών πινακίδων είναι η επίσημη εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας, τις πινακίδες τις εκδίδει η ΦΙΛΠΑ και όχι η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ;
Π.Φ. Σωστά, αλλά η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ έχει
εξουσιοδοτήσει την ΦΙΛΠΑ να εκδίδει τις Ιστορικές πινακίδες και τις
πιστοποιήσεις.
Αuto Classic: Σαν Πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ, είστε υπέρ της συνέχισης έκδοσης Ιστορικών πινακίδων, υπέρ της θεσμοθέτησης ΚΡΑΤΙΚΩΝ Ιστορικών πινακίδων, ή υπέρ ενός “μικτού” συστήματος, σαν της Γερμανίας ας πούμε;
Π.Φ. Η παρούσα κατάσταση των Ιστορικών πινακίδων θα συνεχιστεί,
γιατί το Κράτος ούτε μπορεί αλλά ούτε και θέλει να ασχοληθεί με τις
πιστοποιήσεις και την έκδοση Κρατικών πινακίδων Ιστορικών οχημάτων. Για να
υπήρχε μικτό σύστημα, δηλαδή για πινακίδες κανονικής κυκλοφορίας Ιστορικών
(εκτός από αυτές για εκδηλώσεις) θα έπρεπε να υπάρχει ένας τυπικός τεχνικός
έλεγχος αλλά και σημαντικά μειωμένα τέλη κυκλοφορίας (και τεκμήρια)
παλαιότητας.
Auto Classic: Σε μια τέτοια περιπτωση, θα θέτατε το όριο παλαιότητας στα 30 χρόνια που ορίζει η FIVA, ή θα το μεταφέρατε πιο πίσω;
Τ.Φ. Οπωσδήποτε απο 40 χρόνια και πίσω,
τουλάχιστον, για πλήρη απαλλαγή. Διαφορετικά δεν θα περνούσαν εύκολα μειώσεις
και εξαιρέσεις, όπως εξ’ άλλου γίνεται διεθνώς.
Αuto Classic: Υπάρχει γενικά η άποψη ότι η διοίκηση και ο Πρόεδρος της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, άρα και ο μέχρι πρόσφατα Πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ, ήταν σε μακρόχρονη και σοβαρή διάσταση με την ΕΟΟΕ. Απο την άλλη, οι δύο Ομοσπονδίες προσφάτως υπέβαλλαν κοινή πρόταση στο Υπουργείο για την αλλαγή της Κ.Υ.Α. Ποιά είναι η στάση της ΦΙΛΠΑ απέναντι στην ΕΟΟΕ;
Π.Φ. Αυτή τη στιγμή, δηλαδή με το
υπάρχον καθεστώς, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την ΕΟΟΕ, και εκδίδουμε
κανονικά κάρτες στα μέλη της. Οι σχέσεις
μας, πέραν αυτού, θα έλεγα ότι είναι ουδέτερες.
Auto Classic: Όλος ο κόσμος του Ιστορικού αυτοκινήτου εχει “παγώσει” εδώ και μήνες, εν αναμονή της νέας Κ.Υ.Α. Τι θα ευχόταν/επιθυμούσε το νέο Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ ως προς την απόφαση, και ποιές θα είναι οι ενέργειές σας αν είναι και πάλι εξαιρετικά περιοριστική;
Π.Φ. Θα θεωρούσαμε θετικότατη εξέλιξη
αν μπορούσε να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς, με καλύτερη αστυνόμευση. Αν
τώρα και πάλι υπάρχουν σοβαροί περιορισμοί, η ΦΙΛΠΑ μαζί με όλες τις Λέσχες και
τις Ομοσπονδίες, θα επανέρχεται συνεχώς, χρησιμοποιώντας και νομικά μέσα
βεβαίως. Αυτό έχει ήδη γίνει και υπάρχει κατατεθειμένη τεκμηριωμένη πρόταση με
τα διεθνή ισχύοντα και δεδομένα. Είμαστε σε αναμονή, όπως όλοι.
Auto Classic: Σε ομιλία σας, έχετε αναφέρει ότι σαν Πρόεδρος και Δ.Σ.της ΦΙΛΠΑ, θα φροντίσετε και το μεγάλο θέμα των (νομίμων) παλαιών αυτοκινήτων χωρίς επίσημα πιστοποιητικά ταξινόμησης (εγκαταλελειμένα, απο κληρονομιές, διαγεγραμμένα κτλ.), που τώρα κινδυνεύουν με αχρηστία και εξαφάνιση. Ποιές είναι ακριβώς οι σκέψεις σας και πότε θα ανακοινωθούν;
Π.Φ. Εχουμε ήδη καταρτίσει σχέδιο, αλλά
θα ανακοινωθεί μετά την έκδοση της (νέας) Κ.Υ.Α. Πάντως, εντός του 2018.
Auto Classic: Η ΦΙΛΠΑ θα αυξήσει τα ενεργά μέλη της, και με ποιόν τρόπο; Είδαμε ότι υπήρχαν 700 μέλη ταμειακώς ενήμερα, αλλά ψήφισαν μόνο τα 300, μαζί με τις εξουσιοδοτήσεις.
Π.Φ. Θα δώσουμε έμφαση στην επικοινωνία
και την προβολή, αναβαθμίζοντας και αυξάνοντας την παρουσία μας σε όλα τα
ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, επειδή λόγω της δύσκολης εποχής αρκετά μέλη μας έχουν μείνει εδώ και κάποια χρόνια πίσω στις συνδρομές, απο το
2017 το προηγούμενο Δ.Σ. είχε αποφασίσει ότι όλα τα εγγεγραμμένα μέλη,
ανεξαρτήτως παλαιάς οφειλής, μπορούν να εγγραφούν εκ νέου καταβάλλοντας μόνο
την εγγραφή και την τρέχουσα συνδρομή.
Auto Classic: Δηλαδή “κούρεμα χρέους”;
Π.Φ. Ναι, μάλλον αυτό!
Auto Classic: Ανακοινώσατε ότι θα προσελκύσετε νέους (στην ηλικία) στο Ιστορικό αυτοκίνητο. Πως ακριβώς σχεδιάζετε να το καταφέρετε;
Π.Φ. Ήδη έχουμε νέα στην ηλικία μέλη,
διαφόρων επαγγελμάτων σχετικών με το αυτοκίνητο, τα οποία όντως φροντίζουν να
δημιουργήσουν ένα πιο σύγχρονο κλίμα (για τους συνομηλίκους τους), ενώ
σχεδιάζουμε να αυξήσουμε τις εκδηλώσεις και τις παρουσιάσεις μεσα στη Λέσχη, με
θέματα που μας ενδιαφέρουν όλους, και ελπίζουμε να προσελκύσουν πολλούς νέους
ανθρώπους.
Auto Classic: Ανάμεσα στις εκδηλώσεις της ΦΙΛΠΑ, σημαντική (“μοναδική” θα λέγαμε) θέση είχε το Ιστορικό Τατόϊ, του οποίου υπήρξατε και υπεύθυνος διοργάνωσης. Εχουν αναφερθεί πολλά για τους (οικονομικούς) λόγους που από το 2014 δεν έχει γίνει ξανά. Σκοπεύετε να το διοργανώσετε και πάλι ή να το ξεχάσουμε;
Π.Φ. Το Ιστορικό Τατόϊ είναι μια
διοργάνωση που ποτέ δεν σταματήσαμε να σχεδιάζουμε, και οπωσδήποτε είναι μέσα
στο σκεπτικό του παρόντος Δ.Σ. να το διοργανώσει ξανά.
Auto Classic: Υπάρχει πιθανότητα να γίνει μέσα στο 2018;
Π.Φ. Όχι, πρόκειται για μια μεγάλη,
δύσκολη και ακριβή διοργάνωση, οπότε δεν υπάρχει ο χρόνος, ούτε και οι συνθήκες
για να διοργανωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Πηγαίνουμε για το 2019.
Auto Classic: Παρ’ όλα αυτά, δεν σκέπτεστε να διοργνώσετε ένα "Ϊστορικό διήμερο" περίπου σαν κι αυτό, σε άλλο χώρο, σαν την πίστα των Μεγάρων ας πούμε;
Π.Φ. Όχι, το Τατόϊ σαν τύπος και
μέγεθος εκδήλωσης δεν μπορεί να γίνει σε άλλο χώρο. Όμως υπάρχει σαν σκέψη η διοργάνωση ενός ημερήσιου Track day
για τα μέλη μας και όλους τους φίλους των Ιστορικών στα Μέγαρα, αποκλειστικά
για τα Ιστορικά και όχι σε συνεργασία με Track day σύγχρονων αυτοκινήτων. Θα γίνουν εν καιρώ ανακοινώσεις, γιατί αυτή είναι μόλις η δεύτερη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ.
Auto Classic: Ποιές είναι οι απόψεις σας για το Καταστατικό της ΦΙΛΠΑ; Το θεωρείτε ικανοποιητικό, ή ότι πρέπει να αλλάξει, και αν ναι, πως και πότε θα γίνει αυτό;
Π.Φ.Το Καταστατικό χρειάζεται ανανέωση
και αλλαγή σε πολλά του σημεία, και σκοπεύουμε να φέρουμε τις αλλαγές προς
ψήφιση στη Γενική Συνέλευση (που τις αποφασίζει με απαρτία μεγαλύτερη του 50%).
Αυτό όμως δεν θα θα γίνει φέτος αλλά το 2019, οπότε σκοπεύουμε να πάμε στις
αρχαιρεσίες του Ιανουαρίου 2020 με το νέο Καταστατικό.
Auto Classic: Μέσα στις πολλές αλλαγές που
θεωρείτε ότι χρειάζεται το Καταστατικό, υπάρχει και αυτή της κατάργησης της χωριστής
εκλογής Προέδρου και Δ.Σ.; Δηλαδή θα μπορούσε Πρόεδρος να ανακηρύσσεται ο έχων
τις περισσότερες ψήφους στο ένα και μοναδικό ψηφοδέλτιο, και ο μειοψηφών να
παραμένει στο Δ.Σ. αντί να βρίσκεται εντελώς εκτός όπως συμβαίνει τώρα;
Π.Φ. Όχι, η άποψή μου είναι να
παραμείνουν τα χωριστά ψηφοδέλτια για την εκλογή Προέδρου και μελών Δ.Σ., αλλά
να υπάρξει κάποιος τρόπος ώστε αυτός που θα μειοψηφίσει να μπει στο Δ.Σ.,
ανάλογα βέβαια με τις ψήφους που θα πάρει. Επίσης δεν υπάρχει σκέψη του να
εκλέγεται ο Πρόεδρος με εσωτερική ψηφοφορία του Δ.Σ. όταν συνέρχεται σε Σώμα, αλλά θα παραμείνει σαν ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο.
Auto Classic: Σκέπτεστε να προτείνετε την κατάργηση της ψήφου μέσω εξουσιοδότησης στο νέο Καταστατικό;
Π.Φ. Όχι, οι εξουσιοδοτήσεις αναγκαστικά θα παραμείνουν, λόγω της αντικειμενικής δυσκολίας που υπάρχει στα μέλη που θέλουν να ψηφίσουν αλλά δεν μπορούν να παραστούν, κυρίως για επαγγελματικούς λόγους. Αυτό όμως που ήδη κάναμε, είναι ο αυστηρός και πλήρης έλεγχος όλων των εξουσιοδοτήσεων, οι οποίες στις πρόσφατες αρχαιρεσίες είχαν όλες αριθμό πρωτοκόλλου.
Auto Classic: Για τις αλλαγές του
Καταστατικού θα ζητήσετε προτάσεις απο τα μέλη, ή υπάρχει ήδη καποιο σχεδιο
αλλαγής; Και αν ναι, γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν ψηφίσατε αυτές τις
αλλαγές;
Π.Φ. Ναι, θα γίνουν δεκτές προτάσεις απο
όλους, προς συζήτηση. Όσο για τα προηγούμενα χρόνια, είχε γίνει Γενική
Συνέλευση για αλλαγή του Καταστατικού αλλά δεν είχε επιτευχθεί απαρτία.
Αuto Classic: Κάθε ερώτηση θα μπορούσε να ήταν διπλή, και κάθε απάντησή σας (μάς) γεννάει ακόμα περισσότερες ερωτήσεις. Είπαμε όμως εξ’ αρχής ότι αυτή δεν θα ήταν μια κανονική αναλυτική συνέντευξη-“συζήτηση” (που μόνο τηλεοπτικά ή ραδιοφωνικά μπορεί να γίνει και να είναι “γρήγορη” και με ουσία), αλλά οι πρώτες θέσεις και απόψεις σας, σαν νέου Προέδρου, πάνω σε βασικά ζητήματα, και σε ένα χρόνο θα τα ξαναπούμε, πιο αναλυτικά, επί των πεπραγμένων. Τώρα, η τελευταία ερώτηση, που την θεωρούμε και ιδιαίτερα σημαντική για το μέλλον:
Ο κορμός του νεοεκλεγέντος Δ.Σ. είναι ίδιος με το προηγούμενο, αλλά και
εσείς σαν Γραμματέας, είχατε άμεση σχέση και επαφή με τον επί δωδεκαετία
Πρόεδρο. Η ερώτηση είναι, γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν κάνατε αυτά που
εξαγγείλατε τώρα, και επίσης γιατί να θεωρήσει κάποιος ότι θα τα καταφέρετε, αφού
το Δ.Σ. είναι περίπου το ίδιο με το προηγούμενο (χωρίς να παραβλέπουμε την
σημασία των νέων μελών); Υπήρχε κάτι, ή κάποιος, ίσως και ο Πρόεδρος, που
“κράταγε πίσω” τα πράγματα και αντιτίθετο στις "ανανεωτικές" εξελίξεις;
Π.Φ. Είναι δύσκολο να απαντήσω on the
record, γι’ αυτό και θα περιοριστώ να πω ότι το προηγούμενο Δ.Σ. είχε πολύ πιο
συντηρητική πορεία, λόγω συγκεκριμένων θεμάτων: Πρώτον, υπήρχε (και υπάρχει
ακόμη) το γενικό οικονομικό πρόβλημα στη χώρα και στον κόσμο, και το Δ.Σ. είχε
αποφασίσει να μην κάνει κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “προκλητικό” και
“επιδεικτικό” για την Λέσχη, αλλά να κρατήσει χαμηλό προφίλ. Και δεύτερον,
υπήρχε το θέμα της αποπληρωμής του δανείου για το κτίριο της ΦΙΛΠΑ, το οποίο
έχει πλέον εξοφληθεί. Έτσι, μπορούμε να ακολουθήσουμε πιο “ελεύθερη” πολιτική
όσον αφορά τις ενέργειες και τις διοργανώσεις μας, κάτι που ελπίζουμε να
διαπιστώσουν σύντομα όλοι οι φίλοι του Ιστορικού αυτοκινήτου.
Auto Classic: Ευχαριστούμε, και δίνουμε rendez-vous για τον Ιανουάριο του 2019.
Π.Φ. Εδώ θα είμαστε!
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ AUTO CLASSIC, ΣΑΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η αλήθεια είναι, ότι είτε μιλήσαμε πολύ σύντομα
μετά την εκλογή (και δεν είχε ακόμη συνηθίσει στο νέο του ρόλο), είτε ότι ο
νέος Πρόεδρος έχει κάποιες επιφυλάξεις και δισταγμούς για το πώς, προς τα που
και πόσο γρήγορα θα πρέπει να κινηθεί (ως ένα βαθμό δικαιολογημένες μάλιστα). Έτσι μας έμειναν αρκετές απορίες, που γίνονται αντιληπτές από ορισμένες τουλάχιστον απαντήσεις του κ.
Φωτεινόπουλου, αλλά δεν ήταν δυνατόν να προσθέτουμε ένα σωρό διευκρινιστικές
ερωτήσεις σε κάθε ερώτηση, όχι σε αυτή τη σύντομη συζήτηση τουλάχιστον. Πάντως, το νεοκλεγέν Δ.Σ. έχει αρκετή πίστωση χρόνου για να προχωρήσει στην πραγματοποίηση των όσων υποσχέθηκε, μια και τα περισσότερα εκ των μελών του δεν χρειάζονται περίοδο προσαρμογής, αφού υπήρξαν μέλη και της προηγούμενης διοίκησης.
Στην εισαγωγή αυτού του άρθρου, είπαμε μερικά πράγματα για “τα προεκλογικά”, τα οποία δεν μπορεί να θεωρηθούν ως “υπέρ ή κατά”, γιατί “είναι έτσι”! Όταν αναφέρεις και περιγράφεις τα πράγματα όπως ακριβώς φαίνονται και είναι, αυτό που πρέπει να κάνουν οι δυνάμει “θιγόμενοι”, είναι να αναγνωρίσουν τα πιθανά λάθη τους όπως τα βλέπει ένας τρίτος, και να τα διορθώσουν. Τόσο απλά.
Ανεξάρτητα από πρόσωπα, η ΦΙΛΠΑ βγαίνει πάντα δυνατή αλλά και “πληγωμένη” από αυτές τις
αρχαιρεσίες. Είναι ανθρώπινο το ότι οι παλιές και βαθειές διαφορές δεν
γεφυρώνονται, οπότε σε κάποιες περιπτώσεις τα “διαζύγια” είναι οριστικά. Πάει καλά μέχρι εδώ. Αλλά
το να απομακρύνονται και να "αποκόπτονται" ολόκληρες ομάδες άξιων ανθρώπων “από το σπίτι τους”, δεν
βοηθάει ούτε τους ίδιους ούτε και την Λέσχη που αγαπούν και θέλουν να βοηθήσουν
και να αναπτύξουν. Ας κάνουν λοιπόν, όσοι είναι αρκετά δυνατοί ώστε να το
καταφέρουν, τις υπερβάσεις τους. Δ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου