Έγινε σήμερα 11 Οκτωβρίου στο Δημαρχείο Ψυχικού η συνέντευξη Τύπου, για τον αγώνα regularity Tourist Trophy Ψυχικού, όπου ο Δήμαρχος κ. Παντελής Ξυριδάκης, ο διοργανωτής του αγώνα και πρόεδρος του Ελληνικού Μουσείου Μοτοσυκλέτας κ. Παναγιώτης Μαριολόπουλος, η αντιπρόεδρος του ΔΗΚΕΦΙΨ, κα. Σόφη Ζαβρακοπούλου και ο αντιδήμαρχος κ. Βύρων Σαμαρόπουλος, παρουσίασαν στους δημοσιογράφους τις λεπτομέρειες της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί στις 16 του μηνός (Κυριακή) στο Ψυχικό και θα συγκεντρώσει περισσότερες απο 60 κλασσικές μοτοσυκλέτες.
Δείτε εδώ το παλαιότερο film από αγώνα μοτοσυκλετών του 1929 στο Ψυχικό: https://www.youtube.com/watch?v=-ckM4qVl4yY
Ακολουθούν τα δελτία Τύπου και το Πρόγραμμα του αγώνα.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016
Αναβίωση του 1ου Αγώνα Μοτοσυκλέτας στο Ψυχικό
Ο Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού – ΔΗ.Κ.Ε.ΦΙ.Ψ. και το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας - Motorcycle Republik διοργανώνουν την εκδήλωση Αναβίωσης του Τourist Trophy ΨΥΧΙΚΟΥ, του πρώτου αγώνα μοτοσυκλετών, ο οποίος πραγματοποιείτο στην Ελλάδα, από το 1929 έως και το 1968.
Η Αναβίωση αυτής της ιστορικής μοτοσυκλετιστικής εκδήλωσης, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 16 Οκτωβρίου στους δρόμους του Ψυχικού, με συνδιοργανώτρια την ΦΙΛΠΑ και με την υποστήριξη των Guzzisti Hellas.
Η πρωτοτυπία του Τourist Trophy ΨΥΧΙΚΟΥ οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν ο πρώτος αγώνας ταχύτητας μοτοσυκλέτας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα σε χωμάτινη κυκλική «πίστα» και μάλιστα στα πρότυπα του διασημότερου αγώνα μοτοσυκλέτας στον ΚΟΣΜΟ, του TouristTrophy(ΤΤ) που γίνεται από το 1907 στο νησί Άϊλ οφ Μαν της Βρετανίας !!!
Tο «1ο ΤouristΤrophyΨΥΧΙΚΟΥ», όπως είχε ονομαστεί, οργανώθηκε τον Μάιο του 1929, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία, μια που το θέαμα ήταν πρωτόγνωρο για την εποχή καθώς τότε η μοτοσυκλέτα ήταν στα πρώτα της βήματα και ιδιαίτερα σπάνια.
Σήμερα, 87 χρόνια μετά το «1ο ΤouristΤrophyΨΥΧΙΚΟΥ», oΔήμος Φιλοθέης-Ψυχικού-ΔΗ.Κ.Ε.ΦΙ. Ψ. αναβιώνει τον ιστορικό αυτό αγώνα πάνω στην ιδέα-πρόταση του Πολιτισμικού Οργανισμού Μοτοσυκλέτας MotorcycleRepublic(http://motorcyclerepublic.org), του φορέα που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας, το μόνο του είδους του στην Ελλάδα και θα έχει την ευθύνη της διοργάνωσης. Είναι μέλος της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ και της FIVA, υπό την αιγίδα των οποίων διοργανώνεται η Αναβίωση του «1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ», που θα γίνει στις ίδιες διαδρομές του πρώτου αγώνα.
Η «αναβίωση» θα γίνει με μοτοσυκλέτες εποχής –κατασκευής από τις αρχές του αιώνα έως και το 1968, οπότε έγινε ο τελευταίος αγώνας της Φιλοθέης και άλλες κορυφαίες κλασικές. Γεγονός που καθιστά τον αγώνα μία πολιτιστική εκδήλωση που θα ξυπνήσει ιστορικές μνήμες μιας εποχής που έφυγε, όχι μόνο για το Ψυχικό αλλά και για όλη την Ελλάδα. Σε αυτό θα συμβάλλει και η έκθεση των συμμετεχόντων μοτοσυκλετών εποχής στην Α΄πλατεία.
Μια εικόνα του χθες αναβιώνει με όλες τις λεπτομέρειες, μόνη διαφορά ότι ο σημερινός αγώνας δεν θα είναι αγώνας ταχύτητας όπως εκείνος του 1929, αλλά αγώνας ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ή REGULARITE όπως χαρακτηρίζεται από την Διεθνή Ομοσπονδία FIVA.
Ως σημείο εκκίνησης και τερματισμού έχει οριστεί η Α΄πλατεία Ψυχικού (πρώην BlueBell) και οι γύρωδρόμοι θα κλείσουν από τις 10:00 έως τις 13:00
Το πρόγραμμα της διοργάνωσης έχει ως εξής:
08:30-09:30 : Άφιξη αγωνιζόμενων
10:30– 11:30: Εκκίνηση – Τερματισμός 2ης κατηγορίας (μοτοσυκλέτες 1946 έως 1968)
12:00-13:00: Εκκίνηση – Τερματισμός 1ης κατηγορίας (μοτοσυκλέτες 1910 έως 1945)
13:30-15:00: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων, απονομή των επάθλων- Ψηφοφορία κοινού- happenings
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, περιγραφή θα κάνει ο έγκριτος δημοσιογράφος Αντώνης Κόλλιας ενημερώνοντας συνεχώς το κοινό για μοτοσυκλέτες και αναβάτες και για διάφορα ιστορικά στοιχεία σχετικά με τον αγώνα.
Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο του Μουσείου 210 9248646, 6944445666, info@motorcyclerepublik.org
ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ
ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ !
Την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 από τις 10 πμ, πραγματοποιείται στους δρόμους του Ψυχικού η ιστορικότερη εκδήλωση μοτοσυκλέτας που έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα :
Αναβιώνει ο ο πρώτος αγώνας ταχύτητας σε «πίστα» που έγινε στη χώρα μας , το «TouristTrophy Ψυχικού», όπως είχε ονομαστεί από τους τότε οργανωτές του !
Σας καλούμε, λοιπόν, να θαυμάσετε από κοντά μερικές από τις πιο ονομαστές μοτοσυκλέτες που θα τρέξουν στην ίδια εκείνη διαδρομή που είχαν τρέξει οι πρωτοπόροι των αγώνων! Θα ακούσετε τους ίδιους ήχους, θα αισθανθείτε την ίδια ένταση που είχαν νοιώσει και οι θεατές του πρώτου εκείνου ΤouristΤrophy!
Ο πρώτος αυτός αγώνας ταχύτητας είχε γίνει στο Ψυχικό και μάλιστα στα πρότυπα του διασημότερου αγώνα μοτοσυκλέτας στον ΚΟΣΜΟ, του TouristTrophy(ΤΤ) που γίνεται εδώ και… 109 χρόνια στο γνωστό νησί Άϊλ οφ Μαν, της Βρετανίας !!!
Στην εκδήλωση μπορείτε να θαυμάσετε από κοντά γνωστούς Έλληνες πρωταθλητές της κλασικής περιόδου αλλά και άλλους αξιόλογους μοτοσυκλετιστές με τις «κούκλες» τους από το 1910 μέχρι και το 1968. Πρόκειται για κορυφαίες κλασικές μοτοσυκλέτες που δεν βγαίνουν εύκολα στους δρόμους ! Π.χ. BSA… του 1926 (!), Νιού Ιμπήριαλ του 37, Ζούνταππ του 1933, BMWR 12 του 35, Μπενέλλι, Βελοσέτ, Χάρλεϋ, Παρίλλα, Χόρεξ, Μότο Γκούτσι του 1930 και άλλες.
Οι αγωνιζόμενοι θα χωριστούν σε δύο κατηγορίες: η πρώτη αφορά σε μοτοσυκλέτες από το 1910 μέχρι και το 1945 και η δεύτερη σε μοτοσυκλέτες από το 1946 μέχρι και το 1968.
Η εκδήλωση της ερχόμενης Κυριακής δεν είναι ένας απλός «αγώνας», αλλά- ουσιαστικά- για μία πολιτιστική εκδήλωση που θα ξυπνήσει ιστορικές μνήμες μιας εποχής που έφυγε, όχι μόνο για το Ψυχικό αλλά και για όλη την Ελλάδα. Άλλωστε, γι’ αυτό, θα υπάρχει στην Πρώτη Πλατεία και έκθεση μοτοσυκλετών εποχής!
Αυτονόητο είναι πως, επειδή οι εποχές έχουν αλλάξει, η Αναβίωση δεν εστιάζεται στην τ α χ ύ τ η τ α καθώς το αραιοκατοικημένο προάστιο του ΄20 είναι σήμερα μία πυκνοκατοικημένη πόλη. Έτσι, ο αγώνας θα είναι σαφώς πιο… αργός, δηλαδή ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς Regularity της FIVAκαι της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ για ανάλογες περιπτώσεις.
Ο αγώνας τότε, είχε σημειώσει μεγάλη αγωνιστική επιτυχία, συγκεντρώνοντας αρκετές χιλιάδες θεατών που είχαν έρθει να παρακολουθήσουν το πρωτόγνωρο θέαμα, μια που τότε στην Ελλάδα δεν υπήρχαν πάνω από… 200 μοτοσυκλέτες και οι αγώνες ήταν κάτι το εντελώς καινούργιο για όλους!
Αυτόν ακριβώς τον ιστορικό αγώνα νοιώθουμε υπερήφανοι που θα αναβιώσομε όλοι εμείς που εμπλεκόμαστε στην διοργάνωσή του :
Ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού με τη Δηματική Κοινοφελή Επιχείρηση Φιλοθέης Ψυχικού ( ΔΗΚΕΦΙΨ) και ο Πολιτισμικός Οργανισμός MotorcycleRepublic(http://motorcyclerepublic.org) που είχε και την ιδέα της αναβίωσης. Είναι ο φορέας ο οποίος λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το «Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας», το μόνο του είδους του στην Ελλάδα και θα έχει την κύρια ευθύνη της διοργάνωσης. Είναι μέλος της ΦΙΛΠΑ και της FIVA, υπό την αιγίδα των οποίων διοργανώνεται η Αναβίωση του «1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ» .
ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΙΣΩ
Ας κάνουμε, όμως, ένα flashbackστο χρόνο, στα τέλη της δεκαετίας του 20, τότε που έγινε το «1ο ΤouristΤrophy Ψυχικού». Είμαστε στην εποχή που η Ελλάδα συνέρχεται, σιγά-σιγά, από την δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Διχασμού, της ανταλλαγής πληθυσμών κι η καθημερινή ζωή βρίσκει τον ρυθμό της.
Εκείνη, λοιπόν, την περίοδο έρχεται μία ομάδα νέων που τους αρέσει η μοτοσυκλέτα, (κι αυτή τότε βρίσκεται στα σπάργανα) κι αρχίζουν να κάνουν… αγώνες! Ξεκινούν με τα εύκολα, δηλαδή αγώνας χιλιομέτρου στην… Συγγρού και στο Μενίδι για να καθιερώσουν το Πανελλήνιο Ρεκόρ Ταχύτητα και μετά… ράλλυ σε δημόσιους δρόμους: Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα κλπ!
Τους λείπει, όμως, η κορωνίδα των αγώνων, δηλαδή η ταχύτητα σε κυκλική πίστα! Oι δρόμοι του αραιοκατοικημένου Ψυχικού αποτελούσαν, τότε, ένα ολοκληρωμένο σύνολο δρόμων και ήταν η καλύτερη επιλογή για το καινούργιο άθλημα! Στην αφετηρία, που ήταν περίπου 40 μετά την 1η πλατεία επί της Διαμαντίδου, συγκεντρώθηκαν 8 από τους 12-15 οδηγούς αγώνων που δραστηριοποιούνταν, τότε, στην Αθήνα.
Πολλές από τις μοτοσυκλέτες τους είναι… εργοστασιακές καθαρόαιμες αγωνιστικές, όπως π.χ. οι ελβετικές Μοτοσακός, οι εγγλέζικες Ράτζ κλπ. Όπως και στο βρετανικό ΤΤ, έτσι και στο δικό μας ΤΤ, ξεκινούσαν ανά 15’’ μεταξύ τους. Κάλυψαν 34 γύρους της διαδρομής των 2,89 χμ και είχαν εντονότατο συναγωνισμό. Δεν ήταν εύκολος αγώνας : υπήρξαν μηχανικές βλάβες, κάμποσες πτώσεις, ακόμη και εγκατάλειψη λόγω… κόπωσης (!) και όλα όσα συμβαίνουν στους αγώνες!
Νικητής – τι χρονική σύμπτωση – ένας … πρόσφυγας, 24 ετών από την Σμύρνη, τραπεζικός υπάλληλος πλέον, που κατοικούσε με την οικογένειά του στους Αμπελοκήπους, μετά τον ξεριζωμό τους από την Γή της Ιωνίας : ήταν ο Ιορδάνης Καπλάνογλου με εγγλέζικη BSASlopper (500κ.εκ.).
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ
Για να ζήσομε όλη αυτή την ατμόσφαιρα, ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού και το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας, σας καλούμε την Κυριακή 16 Οκτωβρίου στην ίδια ιστορική διαδρομή του 1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ, του πρώτου αγώνα ταχύτητας σε κυκλική διαδρομή που έγινε στην Ελλάδα !
Κι αν όλα αυτά σε κάποιους φαίνονται λίγα, να σας ενημερώσουμε ότι τη διαδρομή θα ελέγξει και θα ανοίγει ως αυτοκίνητο ασφαλείας ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια της παγκόσμιας αυτοκίνησης : Το μοναδικό και ελληνικότατο αυτοκίνητο του αρχιτέκτονα με τις επαναστατικές εμπνεύσεις Δημήτρη Κορρέ, το θηριώδες όφ ρόουντ 4x4 και ταυτόχρονα σούπερσπορ Koρρές 4!!!
Η αφετηρία θα βρίσκεται επί της οδού Διαμαντίδου, λίγο πριν την Πρώτη Πλατεία, με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Κηφισίας και οι μοτοσυκλετιστές θα ακολουθήσουν τις οδούς Οίτης, Παπαναστασίου (κυκλικά), αριστερά Διαμαντίδου, Δεύτερη Πλατεία, Διαμαντίδου και τερματισμός . Το συνολικό μήκος είναι 2χμ. και οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν 10 γύρους.
Οι δύο πρώτοι θα είναι αναγνωριστικοί της διαδρομής , ο δε 3ος θα είναι χρονομετρημένος και θα αποτελέσει τη βάση χρονομέτρησης για τους υπόλοιπους επτά γύρους. Κάθε απόκλιση από τον χρόνο του 3ου γύρου πάνω ή κάτω επιφέρει βαθμούς ποινής.
Η Αναβίωση θα ξεκινήσει στις 10π.μ. με το κλείσιμο των γύρω δρόμων και με πρώτους να ξεκινούν οι αγωνιζόμενοι με τις μοτοσυκλέτες της νεότερης κατηγορίας (1946-1968). Η εκδήλωση υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη 1μμ. Θα ακολουθήσουν απονομές και φιλικό κέρασμα.
Πότε ακριβώς έγινε μέλος της ΕΟ ΦΙΛΠΑ το μουσείο μοτοσικλέτας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην τελευταία ΓΣ της ΕΟΦΙΛΠΑ δεν έγινε καμμία ψηφοφορία των μελών της ομοσπονδίας για το θέμα!
Πολύ βολικά όμως, παραμονες της διοργάνωσης της εκδήλωσης, το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας βαφτίζετε μέλος της ομοσπονδίας!
Όλως τυχαίως αυτό εξυπήρετεί και την ικανότητα του Μουσείου να διοργανώνει εκδηλώσεις!
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Πολλά ρωτάς...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά η απάντηση μάλλον είναι Greek Patenda...
Παντού υπάρχει ένα μέσον!!!