Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Η ΡΙΤΣΩΝΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ

 Αν κάποιος οδηγός βρεθεί κατά τύχη στη Ριτσώνα μια μέρα με βροχή, δεν θα πιστεύει στα μάτια του! Το οδόστρωμα γλυστράει τόσο πολύ, ώστε μοιάζει σαν να γίνεται μια παράξενη χημική αντίδραση και το νερό της βροχής μετατρέπεται σε...λάδι μόλις αγγίξει την -ταλαιπωρημένη-άσφαλτο! Σε αυτές τις δραματικά επικίνδυνες για απλή οδήγηση συνθήκες, υποχρεώθηκαν να αγωνιστούν οι 83 συμμετέχοντες της Ανάβασης Ριτσώνας τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή! Ηρωες οι οδηγοί λοιπόν, και δυό  φορές ήρωες οι -πολλοί- θεατές που εκτός της βροχής είχαν να αντιμετωπίσουν το τσουχτερό κρύο και τον αέρα.
  Με αυτές τις δυσκολίες και τον -αντικειμενικά- υψηλό βαθμό κινδύνου, οι συμμετέχοντες πρέπει να χωριστούν σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που "κράτησαν" θέλοντας να ολοκληρώσουν χωρίς ατύχημα το αγωνιστικό διήμερο, και σε αυτούς που οδήγησαν οριακά, είτε έχοντας απολυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες και στο αυτοκίνητό τους, είτε γιατί επικράτησε η (επίσης σωστή) "αγωνιστική αρχή" ότι στους αγώνες τα δίνεις όλα αλλιώς μένεις σπίτι σου, ή δεν εκκινείς. Κατά την άποψή μας, δεν μπορεί κανείς να αδικήσει τους πρώτους και βεβαίως οφείλει να συγχαρεί τους δεύτερους, που φυσικά πρώτευσαν στις κατατάξεις των Κατηγοριών και κλάσεών τους. Να συμπληρώσουμε όμως ότι πολλοί οδηγοί ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΒΡΟΧΗΣ, γι' αυτό και οι επιδόσεις τους ήταν κάτω απ' αυτές που μας έχουν συνηθίσει: Οσοι είχαν φρέσκα βρόχινα, διακρίθηκαν στις κατηγορίες τους με διαφορές που δεν πίστευαν ούτε οι ίδιοι!  Θα ξεχωρίσουμε την απίστευτη επίδοση του Σπύρου Βοργιά στην Α, και ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ αυτήν του Γιάννη Τσαλαματά στα Ιστορικά, μια και δεν είχε αντίπαλο σ' αυτή την Κατηγορία και συγκρίνεται μόνο με τις "σύγχρονες"-τόσο γρήγορα ανέβηκε σε δοκιμές και αγώνα, ενώ το θέαμα που προσέφερε θα τον έφερνε με διαφορά πρώτο αν γινόταν ένα δημοψήφισμα ανάμεσα στους θεατές!
 Εξαιρετική επίδοση στα Ιστορικά είχε και ο Μαρασλής, μια (γνωστή απο το ένδοξο παρελθόν)  παρουσία που ελπίζουμε να μονιμοποιηθεί, όπως άλλωστε και αυτές των Καρρά και Ζευκιλή. Μνεία πρέπει να γίνει στην επίδοση του Λ. Παπάζογλου με το μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητο του αγώνα, ενώ ο γελοίος "νέος" κανονισμός Ιστορικών βάσει του οποίου βαθμολογείται σε Κατηγορία και Κλάση ακόμα και ΕΝΑ αυτοκίνητο χωρίς να υπάρχει δεύτερο (!!!) απέδειξε άμεσα και αδιάψευστα την γελοιότητα και το "αντιαθλητικό" του πράγματος, ειδικά γιατί στις δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες της Ριτσώνας άλλοι έπρεπε να ρισκάρουν και να "κοντράρουν" για να πάρουν βαθμούς, κι άλλοι πήραν ίδιους βαθμούς απλώς με την παρουσία τους. Ωραίο "πρωτάθλημα"! Εμείς πάντως με τις "χαλκευμένες" βαθμολογίες δεν πρόκειται να ασχοληθούμε άλλο, γι' αυτό και δεν πρόκειται να γίνει καμμιά μελλοντική αναφορά στο Πρωτάθλημα Ιστορικών, παρά μόνο στους μεμονωμένους αγώνες και στις επιδόσεις των οδηγών. (Ας μην ξεχνάμε ότι και το 2013 το Πρωτάθλημα Ιστορικών της μιάς Κατηγορίας μέτρησε με μόνο...τρείς αγώνες, ενώ ο Πρωταθλητής της άλλης δεν οδηγούσε ο ίδιος το αυτοκίνητο αλλά ο συνοδηγός του!!! Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτή η γελοιότητα πρέπει να γίνει ακόμα πιο γελοία "χαρίζοντας" και βαθμούς σε μοναχικούς αγωνιζόμενους, τότε απλά θα πούμε ότι έχουμε βαθειά διαφορετικές απόψεις για την αξία και το πνεύμα του τίτλου του Πρωταθλητή).
  Με βροχή έκλεισε το Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2013 (Δερβενοχώρια), με βροχή άρχισε αυτό του 2014. Οπωσδήποτε πρέπει να αναφερθεί η αποτελεσματικότητα της Οργάνωσης αλλά και για μια φορά ακόμα να δώσουμε συγχαρητήρια σε οδηγούς και θεατές για την ολοκλήρωση μιας πραγματικής "αγωνιστικής δοκιμασίας" χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα. Επόμενος αγώνας , η Ανάβαση Κύμης στις 10-11/5.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: www.ethea-live.gr

Ο Ι. Τσαλαματάς σε απίστευτη φάση από motosport fanatics.gr:
https://www.youtube.com/watch?v=7L6sz71VtGU


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου