Ο πρωτοεμφανιζόμενος Α.Τσίγκος (3ος Regularity) στην εκκίνηση του αγώνα. |
Έγινε με επιτυχία την Κυριακή 10/11 η
Χειμερινή Επίδειξη Ιστορικών Αυτοκινήτων της Classic Microcars. Η εκδήλωση ήταν ουσιαστικά ένας
αγώνας ανάβασης (στη γνωστή διαδρομή του λόφου Κυρίλλου στον Ασπρόπυργο), με
κανονισμούς regularity,
δηλαδή με μ.ω.τ. ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ των 50 χ.α.ω.(Σημείωση-διευκρίνιση: Η FIVA επιτρέπει μ.ω.τ έως 80 χ.α.ω. σε κλειστές διαδρομές, και ο δρόμος ήταν κλειστός στην κυκλοφορία από την Τροχαία). Αυτό έγινε δυνατόν χάρις στις πολλές (6
τον αριθμό) και σωστά τοποθετημένες «επιβραδύνσεις» στα γρήγορα ή/και
επικίνδυνα σημεία της διαδρομής, με σηματοδότηση κυρίως από κορίνες. Ο δε
κανονισμός προέβλεπε ποινή 2 sec
(β.π.) για κάθε ρίξιμο κορίνας. Πριν συνεχίσουμε όμως, πρέπει να πούμε ότι κατά
την άποψή μας οι 2 β.π. ήταν πολύ μικρή ποινή, η οποία θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον
5 ή 10 β.π. ανά κορίνα, και αποκλεισμός στην περίπτωση ρίψης περισσοτέρων από
δύο. Ιδού οι λόγοι:
α) Η μικρή ποινή μπορεί να οδηγούσε κάποιους στο
να ρίξουν εσκεμμένως μια κορίνα π.χ.
στην έξοδο του τεχνητού σικαίην επιβράδυνσης για να το κάνουν ευθεία, οπότε θα
το περάσουν χωρίς να κόψουν καθόλου. Αυτό όμως, και την μουαγιέν ανεβάζει και τους
κινδύνους επαναφέρει.
β) Στις δύο ευθείες της διαδρομής, το κέρδος
χρόνου σε δευτερόλεπτα των δυνατών αυτοκινήτων από το «ρίξιμο» της κορίνας
εξόδου στα σικαίην, σαφώς κάλυπτε και με το παραπάνω τους 2 β.π. Έτσι, αν
κάποιος οδηγούσε με σκοπό να ΜΗΝ χτυπήσει κορίνα, όσο γρήγορα κι αν πήγαινε θα
υστερούσε έναντι αυτού που θα υπολόγιζε «κέρδος χρόνου μείον 2 β.π.» και θα την
χτύπαγε.
Το σημαντικότερο όμως δεν είναι η κατάταξη,
αλλά η παραβίαση των κανόνων που διαχωρίζουν την «ανάβαση regularity» από μία κανονική ανάβαση.
Και ας μην ξεχνάμε, ότι η ΕΟ ΦΙΛΠΑ είναι –και οφείλει να είναι– ιδιαίτερα
αυστηρή με τις εκδηλώσεις που αδειοδοτεί. Όταν λοιπόν σε μία ανοιχτή ανάβαση βάζεις επιβραδύνσεις, φροντίζεις
να έχεις και ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ ποινές για όποιον δεν τις ακολουθήσει.
Ένα δεύτερο θέμα, το οποίο έχει θετική και
αρνητική πλευρά (και πάλι ανάλογα με το αν τηρούνται οι κανονισμοί) και αφορά όλες
τις Ιστορικές διοργανώσεις όλων των Λεσχών, είναι η νέα κατηγορία «young timers» που αφορά οχήματα
κατασκευής 20ετίας (έως το 1993, από
του χρόνου έως το 1994, κ.ο.κ.). Τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να εκδώσουν κάρτα
γνησιότητας FIVA και να
λαμβάνουν μέρος σε Ιστορικές εκδηλώσεις σε δική τους κατηγορία (πάντα εκτός
Γενικής κατάταξης). Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε, ότι μεταξύ 1983/4 και 1993/4 η
τεχνολογία προχώρησε και τα αυτοκίνητα έγιναν πολύ πιο δυνατά και γρήγορα. Άρα,
σε περιπτώσεις εκδηλώσεων super sport regularity,
πρέπει ΟΛΑ τα «young timers»
να διαθέτουν τουλάχιστον κάρτα FIVA
(συν ό,τι άλλο ζητήσει ο διοργανωτής στον ειδικό κανονισμό), διαφορετικά η
συμμετοχή τους δεν πρέπει να επιτρέπεται ούτε εντός ούτε εκτός κατάταξης, γιατί
μένει έκθετη και η Λέσχη και η αδειοδοτούσα Αρχή (ΕΟ ΦΙΛΠΑ).
Στα του αγώνα τώρα, τα δύο ταχύτερα
αυτοκίνητα δεν δυσκολεύτηκαν να κάνουν το 1-2 στη Γενική της Super sport regularity (όπου και οι
περισσότερες συμμετοχές), με πρώτο τον Tim Davies με Escort RS 2000. Τρίτος ήταν ο πολύ καλός Γ. Χωριανόπουλος με το (επίσης
αγωνιστικό) Audi 80 GT. Μικρά προβλήματα διαρροών
λαδιού από τρεις BMW (δεν
ήταν η μέρα τους) αντιμετωπίσθηκαν γρήγορα και αποτελεσματικά από την οργάνωση.
Στην Regularity, πρώτος
ήταν ο Γ. Παπαναγιώτου με Lancia Beta Coupe,
και ακολούθησαν οι Μ. Αλιμπέρτης με BMW 1602 και Ι. Τσίγκος με Toyota Celica Coupe.
Η απονομή θα γίνει την Πέμπτη 14/11 το βράδυ
στα Εντευκτήρια της Classic Microcars,
Μελενίκου 11, Βοτανικός.
Θαυμάσιος καιρός, 48 συμμετοχές (!) και αρκετοί θεατές στην όμορφη ανηφορική διαδρομή Κυρίλλου, όπου έγινε η επιτυχημένη επίδειξη Ιστορικών αυτοκινήτων της Classic Microcars. |
O Tim Davies με Ford Escort MK 2 RS 2000, ήταν ο νικητής Γενικής της Super Sport Regularity. |
O I. Παπαναγιώτου με Lancia Beta Coupe, πρώτος Γενικής Regularity. |
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
REGULARITY
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
SUPER SPORT REGULARITY
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
YOUNG TIMERS
Φίλε Δημήτρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστές κατ' αρχήν οι παρατηρήσεις σου αλλά επίτρεψέ μου να κάνω τις εξής διευκρινήσεις ως Παρατηρητής της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ στην Διοργάνωση :
1.
Επιτρέψαμε, την συμμετοχή αυτοκινήτων χωρίς Κάρτα FIVA (ή FIA) μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα κατέθεταν σχετική Αίτηση έκδοσης Κάρτας πριν από τον αγώνα και η οποία και θα πρέπει να συμπληρωθεί με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέχρι 31/12/2013. Τις αιτήσεις παρέλαβα εγώ προσωπικά.
2.
O Kανονισμός Regularity της FIVA προβλέπει ανώτατες ΜΩΤ 50 χλμ/ω σε ανοικτούς δρόμους και 80 χλμ/ω σε κλειστούς δρόμους, αυτοκινητοδρόμους και πίστες. Συνεπώς η διοργάνωση που έγινε σε κλειστό δρόμο (στην οποία η ανωτατη επιτευχθείσα ΜΩΤ ήταν της τάξης των 65 χλμ/ω) ήταν απόλυτα σύμφωνη με τις απαιτήσεις της FIVA.
3.
Μετά από έλεγχο και παρά τις ανακριβείς διαβεβαιώσεις του οδηγού της υπ'αριθμ. 41 συμμετοχής, ζήτησα από τον Πρόεδρο Γιώργο Κολοτούρο να θέσει εκτός των αποτελεσμάτων κατάταξης το όχημα αυτό λόγω του ότι ήταν νεώτερο της εικοσαετίας, το οποίο έγινε άμεσα.
4.
Ως γενικό σχόλιο, και επειδή δεν δέχομαι εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας, είμαι της γνώμης ότι διοργανώσεις Regularity αυτού του τύπου είναι πολύ πιό ασφαλείς από ράλλυ σε ανοικτούς δρόμους που τυπικά μεν σέβονται το όριο των 50 χλμ/ω, αλλά είναι συγκεκαλυμένοι αγώνες ταχύτητας στους οποίους συμμετέχουν αυτοκίνητα χωρίς εξοπλισμό ασφαλείας οδηγούμενα σε αρκετές περιπτώσεις από οδηγούς που νομίζουν ότι είναι οδηγοί αγώνων.
Γιώργος Βάλληνδας
Καμμία αντίρρηση επι των τυπικών κανονισμών FIVA. Η παρατήρησή μας είχε να κάνει μόνο με την αυστηρότητα των ποινών στα αυτοκίνητα που (πιθανώς) περνούσαν "αέρα" και δεν σέβονταν τις επιβραδύνσεις (τεχνητά σικαίην), γιατί έτσι πήγαιναν περίπατο οι "εντός κανονισμών" μ.ω.τ. Όμως δεν καταλάβαμε καλά αυτό που γράψατε, ότι δηλαδή υπήρξαν αυτοκίνητα ΝΕΩΤΕΡΑ του 1983, που συμμετείχαν στον αγώνα ΧΩΡΙΣ κάρτα. Ποιός βεβαιώνει ότι οι αρμόδιοι της ΕΟ ΦΙΛΠΑ θα εκδώσουν οπωσδήποτε κάρτα στα αυτοκίνητα αυτά μέχρι τα...Χριστούγεννα, ακόμη κι αν δεν είναι κατάλληλα; Και εν πάση περιπτώσει, αν έτρεξαν χωρίς κάρτα αλλά με μια απλή "υποσχετική" αίτηση, τότε σύμφωνα με την ταπεινή μας γνώμη δεν θα ήταν κανείς καλυμμένος σε περίπτωση αναποδιάς (γιατί γι' αυτή τη ξορκισμένη την περίπτωση παίρνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας, τα οποία ποτέ δεν είναι αρκετά). Επίσης, ουδείς μπορεί να ελέγξει τον θερμόαιμο ή θερμοκέφαλο οδηγό σε μια ανοιχτή διαδρομή εκατοντάδων χιλιομέτρων και όντως δεν γνωρίζουμε πολλούς οδηγούς- πολίτες που κινούνται κάτω των 50 χ.α.ω. στο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Σε μια κλειστή διαδρομή όμως, όπως μια πίστα ή καλή ώρα μια ανάβαση σαν τον Κύριλλο, οι οδηγοί όχι μόνο αισθάνονται πιο ασφαλείς επειδή ο δρόμος είναι κλειστός και δεν θα τους έρθει κανείς απο απέναντι, αλλά ωθούνται/"υποχρεούνται" να πάνε γρήγορα, είτε για τον καλύτερο χρόνο στα sporting, είτε για να πιάσουν την "εντός κανονισμών" FIVA μεν-άπιαστη δε, μ.ω.τ. Γι' αυτό και μια ανάβαση πρέπει να έχει σοβαρά μέτρα ασφαλείας, όπως εκατοντάδες λάστιχα, πολλούς κριτές και φυσικά μπαριέρες σε πλήρη ανάπτυξη. Εάν θέλετε να παίξουμε με τις λέξεις, ευχαρίστως. Το θέμα είναι να μην παίζουμε με ανθρώπους που πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν κανονικό αγώνα ανάβασης με 50 Ευρώ και χωρίς απολύτως κανένα τεχνικό έλεγχο στο (πολύ δυνατό) όχημά τους. Εν κατακλείδι, εμείς γράψαμε απλά ότι η παραβίαση των επιβραδύνσεων πρέπει να τιμωρείται με αποκλεισμό και όχι με 2β.π. ώστε όλοι να υποχρεώνονται να πηγαίνουν αργά, κι εσείς με το σχόλιό σας ανοίξατε τον ασκό του Αιόλου!
ΔιαγραφήΜου αρέσει που όπου συμμετέχετε και πάτε καλά κύριε παπ δεν βρίσκετε κακό στην οργάνωση σε θέματα ασφάλειας σε μια οργάνωση πραγματικά εγκληματική αλλά το μόνο που σας καίει είναι το ότι βάλανε ποινή 2 βαθμούς στις κορινες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από 40 Χρόνια στους αγώνες θα πω ότι λυπάμαι που σας βλέπω να συμμετέχετε σε ένα τέτοιο πανηγυρακι που άμα σκοτωνοτανε κάποιος θα ήσασταν ο πρώτος που θα το κατακρίνατε.
Περιμένουμε από τους αγώνες να γίνουν ασφαλείς όταν για την κονόμα των εκάστοτε λεσχων και την ικανοποίηση μερικών βλέπουμε 60ρηδες αγωνιζομενους να κάνουν ανάβαση/επίδειξη και ο Θεός μαζί μας χωρίς τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας κρυμμενοι πίσω από την αιγίδα της φιλπα που διοργανώνει τατοι με αχυρομπαλες αλλα δεκαετία 60' δύο μετρα από τα πιτς και δεν μιλάει κανείς. Μεσαίωνας απλά και υποκρισία δική σας κύριε παπ.
Όσο για τον κυριο βαλληνδα που βγήκε και επωνυμα να καλύψει την μέση ωριαία ΝΤΡΟΠΗ.Μέχρι να θρηνησουμε θύματα θα κρύβεστε πίσω από κανονισμούς. Μετά τι θα κάνετε; θα κλαίτε και θα εκφράσετε την λύπη σας; στείλτε και κάνα στεφανι κύριε Καληνύχτα
κυριε ανωνυμε ,12 Νοε 2013 - 1:53 πμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήειμαι νεος στο χωρο , κατοχος ιστορικου και συμμετασχω κατα καιρους σε ρεγκουλαριτι εκδηλωσεις.
δεν εχω συμμετασχει σε εκδηλωση της microcars και θα ηθελα στο μελλον.
προφανως και θα ησασταν παρων αφου διαπιστωσατε κενα στα μετρα αφαλειας.
μπορειτε να γινετε πιο συγκεκριμενος ,γιατι απο τα μετρα ασφαλειας εξαρταται και η αποφαση συμμετοχης μου σε τετοιες εκδηλωσεις ;;
ετσι θα βοηθησετε εμας τους νεους στο χωρο του ρεγκουλαριτι.
Πιστεύω ότι στην απάντησή μου στο σχόλιο του κ. Βάλληνδα τα ανέφερα όλα, τόσο για τα μέτρα ασφαλείας που ειδικά στις ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ αναβάσεις sporting πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, όσο και για την υποχρέωση οργανωτών και συμμετεχόντων να σέβονται απολύτως τα όρια που θέτει η FIVA και η ΕΟ ΦΙΛΠΑ σις αναβάσεις ME OPIO μ.ωτ. που θεωρούνται ως δοκιμασίες regularity. Είναι γεγονός ότι όντως μπορούν να αδειοδοτούνται απο την ΕΟ ΦΙΛΠΑ και να διοργανώνονται απο τις Λέσχες-μέλη της τέτοιες δοκιμασίες σε πίστες και σε (επισήμως) κλειστές στην κυκλοφορία διαδρομές, όσο κι αν αυτό δεν αρέσει ή δεν βρίσκει σύμφωνους κάποιους. Εφ' όσον λοιπόν κάτι είναι νόμιμο, πρέπει όλοι να φροντίσουμε να γίνει και ασφαλές (όσο ασφαλείς μπορεί να είναι οι αγωνιστικές εκδηλώσεις με αυτοκίνητα και μοτοσυκλέττες). Στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι πολλές (6) επιβραδύνσεις όντως έκαναν "αργή" και επομένως ασφαλή την διαδρομή στα σημεία όπου υπήρχαν ευθείες και μία στροφή χωρίς μπαριέρα. Επρεπε λοιπόν να γίνουν απόλυτα σεβαστά τα σικαίην, και επειδή δεν θα μπορούσαν να "χτιστούν" με τοίχους, προτείναμε να υπάρχουν μεγάλες ποινές ή αποκλεισμός για όποιον ρίξει κορίνα. Σε όλη την Ευρώπη οι αγώνες με κανονισμούς regularity αποτελούν γρήγορες δοκιμασίες με χαμηλές μουαγιέν, οι οποίες όμως λόγω καιρικών συνθηκών ή στενού και ανηφορικού οδικού δικτύου είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθούν. Στους αγώνες αυτούς, συμμετέχουν εκατοντάδες πληρώματα και δεν βλέπουμε γιατί να μην συμβεί και στη χώρα μας το ίδιο. Τα Ιστορικά αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανισθεί απο τους αγώνες αναβάσεων (και ταχύτητας) λόγω του εξαιρετικά υψηλού κόστους συμμετοχής. Το να παραμένουν "ζωντανά", όπως και οι οδηγοί τους, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις Λεσχών ΕΟ ΦΙΛΠΑ, είναι καλό για το άθλημα ΓΕΝΙΚΑ, εφ' όσον βέβαια όλοι κινηθούν συμβουλευτικά προς την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Για τα σχόλιά σας όσον αφορά τον υπογράφοντα, μιλούν τα αναρτημένα άρθρα του, που ούτε φίλους ούτε συμπάθειες αναγνωρίζουν και δεν "χαρίζονται" σε κανέναν. Προφανώς δεν τα έχετε διαβάσει όλα, ούτε και τις προτάσεις μας για αύξηση των μέτρων ασφαλείας (π.χ. το Τατόι του 2012 που σωστά αναφέρετε, αλλά και το Τατόι του 2013 όπου τα μέτρα ασφαλείας βελτιώθηκαν). Ευχαριστώ για το σχόλιό σας λοιπόν, το οποίο σας βεβαιώ ότι θα ήταν το ίδιο ουσιαστικό και χωρίς το επιθετικό ύφος και τους χαρακτηρισμούς, αφού στα περισσότερα συμφωνούμε και τα έχουμε αναφέρει σε πρόσφατα άρθρα μας.
Διαγραφή