Τρια γεγονότα με τρείς λέξεις χαρακτηρίζουν την εβδομάδα που πέρασε στον μικρόκοσμο του "Ελληνικού Ιστορικού αυτοκινήτου":
ΜΙΖΕΡΙΑ
Στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος αναβάσεων που έγινε την 1η Σεπτεμβρίου στον Ομαλό Χανίων Κρήτης, συμμετείχαν μόλις 47 οδηγοί σε όλες τις κατηγορίες, με τους 27 να είναι Κρήτες. Όσο για τα Ιστορικά, υπήρχαν 4 συμμετοχές αλλά μόνο οι 2 οδηγοί κατετάγησαν γιατί οι άλλοι δύο δεν ανέβηκαν και στα δύο σκέλη. Εμφανής εδώ η απουσία κοινού νου απο τους οργανωτές και την Αρχή του Σπορ, που τα τελευταία χρόνια επιμένουν να τοποθετούν τον αγώνα στα τέλη Αυγούστου, για να συνδυάζεται, τάχα, με διακοπές! Πότε επιτέλους θα καταλάβουν οι μερικοί και οι λίγοι, ότι οι ΠΟΛΛΟΙ κάνουν θυσίες όχι μόνο για να τρέξουν σε κάποιον αγώνα αλλά και για να βγάλουν την κάθε μέρα, οπότε δεν τους ενδιαφέρουν οι διακοπές? Η ιστορική και θρυλική ανάβαση Ομαλού (η οποία έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για πολλούς, αλλά και για εμάς που συμμετείχαμε στην πρώτη διοργάνωση την δεκαετία του '70 μαζί με Σιρόκο, Λεωνίδα και τα άλλα τα παιδιά), στην μνημονιακή Ελλάδα πρέπει να γίνεται σε "νεκρή εποχή", δηλαδή νωρίς την άνοιξη ή αργά το φθινόπωρο, ώστε και τα κόστη και ο χρόνος να επιτρέπουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους εκτός Κρήτης να συμμετάσχουν. Όμως η "μιζέρια" δεν αφορά τον αγώνα (που είχε ωραίο συναγωνισμό κορυφής) αλλά τις συμμετοχές των ιστορικών, τα οποία σβήνουν χωρίς να ενδιαφέρεται κανείς: Η ΕΠΑ της ΟΜΑΕ όπως έχουμε ξαναπεί ΔΕΝ έχει επιτροπή Ιστορικών, ενώ ο ΣΟΑΙΣΤΑ εκτός απο ακέφαλος είναι και εκτός διαδικασιών, κάτι που πυροδοτεί εσωτερικές αναταραχές. Όμως, προσέξτε αυτό: Αν δεν αλλάξουν ορισμένα άτομα του "ληγμένου" Δ.Σ. και παραμείνουν και στο νέο "χρησιμοποιώντας" τον Σύνδεσμο για προσωπικές επιδιώξεις, τότε θα συμβεί ό,τι και στον ΣΟΑΑ: Οι πολλοί θα θεωρήσουν, δίκαια ή άδικα, ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια παρέα και όχι για σύνολο. Πάντως το ρεζουμέ είναι ότι οι 4 συμμετοχές με τους 2 τερματίσαντες είναι ένδειξη μιζέριας. Βέβαια οι άνθρωποι έκαναν το κέφι τους και μπράβο τους, θα έπρεπε όμως, κατά την άποψή μας, να "αυτο-δηλωθούν" στην κατηγορία Ε, ώστε και να καταταγούν (ο Γ. Κατσαρός με το Μk 1 θα μπορούσε να νικήσει στην ΕΕ11!) και να μην επιτρέψουν την δημοσιοποίηση της κραυγαλέας "μιζέριας" των 4 συμμετοχών με τους δύο τερματίσαντες.
ΑΝΟΗΣΙΑ
Όταν έγινε (για μια ακόμη φορά) αντιληπτή η σοβαρότητα του θέματος που λέγεται "ιστορικές πινακίδες", εξ' αιτίας μιας ανάρτησής μας μεσούντος του θέρους και με αφορμή τις τρομερές και επικίνδυνες ανακρίβειες που εκστόμισε απο τηλεοράσεως πρώην βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., άρχισε ένας νέος γύρος συζήτησης, με προτάσεις που ακροβατούσαν μεταξύ απιθανότητας και ανοησίας. Ο καθε ένας βέβαια, λέει όσο ξέρει (και όσο του κόβει), γι΄αυτό και οι καλοπροαίρετες φαεινές των ιδιωτών - φίλων των ιστορικών φυσικά και δεν είναι παρεξηγήσιμες. Τουναντίον, είναι καλόδεχτες γιατί δείχνουν ενδιαφέρον και "ζωή". Όταν όμως αυτές οι ανοησίες προέρχονται απο άτομα που έχουν συμφέροντα στον χώρο, δηλαδή μέλη ομοσπονδιών που εποφθαλμιούν το δικαίωμα έκδοσης ιστορικών πινακίδων απο την ασθμαίνουσα ΕΛΠΑ (είναι σεβαστό το έσοδο), ή απο μέλη και φίλους Λεσχών που πολύ θα ήθελαν να "υποχρεώσουν" τους περίπου 15.000 κατόχους ιστορικών πινακίδων να περνούν μια ή δύο φορές τον χρόνο, κάθε χρόνο, απο τα ταμεία των λεσχών και σωματείων για την καταβολή του (έστω χαμηλού) παραβόλου συμμετοχής σε μια εκδήλωση, τότε η ΑΝΟΗΣΙΑ τους συναγωνίζεται αυτή του πρώην βουλευτού.
Πολύ απλά: Οι αγνοί οπαδοί και φίλοι των κλασσικών-ιστορικών οχημάτων θεωρούν τις ιστορικές πινακίδες σαν αναγκαία συνθήκη και απαραίτητη προυπόθεση για την διατήρηση των οχημάτων αυτών στον χρόνο, και απο εκεί και μετά, το χάος! Αλλοι τις βλέπουν σαν χρήμα. Αλλοι σαν ένα τρόπο να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τέλη και τεκμήρια (αυτοί κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά, παρ' ότι είναι φτωχοδιάβολοι στην πλειονότητά τους). Αλλοι σαν ένα τρόπο "επένδυσης", που όμως μπορεί να κρύβει τα πάντα (αναφερόμαστε στα αυτοκίνητα που εισάγονται άνευ δασμών σαν αντικείμενα και δεν εκδίδουν ποτέ πινακίδες κυκλοφορίας). Κανείς όμως δεν πρέπει να ξεχνάει ότι στην χώρα αυτή, αυτή την εποχή και με αυτή την κυβέρνηση, δεν υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορεί ΚΑΝΟΝΙΚΑ το οτιδήποτε χωρίς να πληρώνει. Ποιά είναι λοιπόν η πρόταση - λύση? Τα κλασσικά στο σπίτι και έξοδο μόνο για συνεργεία και καμμιά βολτούλα στα πέριξ τα ηλιόλουστα απογεύματα. Όσο για την υποχρέωση συμμετοχής σε εκδηλώσεις, ας το ξεχάσουν. Αυτό δεν προβλέπεται στο σκεπτικό της διατήρησης της τεχνολογικής κληρονομιάς, δεν υπάρχει υποχρέωση εκ του νόμου, και πρόκειται για κοινωνικές συναθροίσεις και εκδηλώσεις ομοιδεατών. Να τους συστήσουμε, να τους βοηθήσουμε και να τους ιντριγκάρουμε να πάνε σε εκδηλώσεις, ναι. Κανείς όμως δεν μπορεί να υποχρεώσει κανέναν για κάτι που δεν επιβάλλεται απο τον νόμο.
ΕΙΡΩΝΕΙΑ...
"Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, η Λέσχη Classic microcars δοιργανώνει στην πίστα των Μεγάρων εκδήλωση με όνομα "Pre war & Microcars". Η εκκίνηση θα δοθεί στις 16.00, το παράβολο για τις κατηγορίες regularity και supersport είναι 55 Ε και η απονομή θα γίνει την Δευτέρα 16/9 στην λέσχη".
Το λιτό, ως συνήθως, δελτίο Τύπου που ανήγγειλε αυτή την εκδήλωση, έγινε δεκτό με ένα κύμα ειρωνικών σχολίων, όχι με μόνο σκοπό το αγαθό πείραγμα, σε αυτά μάλιστα συμμετείχαν (πάντα στα fora) και άτομα απο Δ.Σ. λεσχών που βρίσκονται σε (καλώς εννοούμενο) ανταγωνισμό. Εκτός του ότι αποτελεί κραυγαλέα έλλειψη τακτ το να συμμετέχεις σε πειράγματα εις βάρος του ανταγωνιστή σου, έχουμε να συστήσουμε στους δεκάδες νεόκοπους "πολίτες-δημοσιογράφους" τρία πράγματα. Πρώτον, ότι δεν προσφέρουν υπηρεσία στις φιλικές τους λέσχες με το να περιγελούν τις απέναντι. Δεύτερον, λάθος λέσχη και λάθος άνθρωπο διάλεξαν γι' αυτό το πρωτοφανές κύμα ειρωνικών -δήθεν "φιλικών"- πειραγμάτων, γιατί ο Γ. Κολοτούρος είναι ο πρώτος που προσπάθησε να δώσει ("επιστρέψει") στους συμμετέχοντες περισσότερα απ' όσα θα έμεναν στη Λέσχη μετα την κάθε εκδήλωση. Και τρίτον, αν θέλουν πραγματικά να προσφέρουν στον χώρο με τον δημόσιο λόγο τους, θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση και να την κριτικάρουν χωρίς έλεος, παρά να ειρωνεύονται την αναγγελία της 15 μέρες πριν γίνει. Αυτά. ΔΗΜ. ΠΑΠ.
ΜΙΖΕΡΙΑ
Στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος αναβάσεων που έγινε την 1η Σεπτεμβρίου στον Ομαλό Χανίων Κρήτης, συμμετείχαν μόλις 47 οδηγοί σε όλες τις κατηγορίες, με τους 27 να είναι Κρήτες. Όσο για τα Ιστορικά, υπήρχαν 4 συμμετοχές αλλά μόνο οι 2 οδηγοί κατετάγησαν γιατί οι άλλοι δύο δεν ανέβηκαν και στα δύο σκέλη. Εμφανής εδώ η απουσία κοινού νου απο τους οργανωτές και την Αρχή του Σπορ, που τα τελευταία χρόνια επιμένουν να τοποθετούν τον αγώνα στα τέλη Αυγούστου, για να συνδυάζεται, τάχα, με διακοπές! Πότε επιτέλους θα καταλάβουν οι μερικοί και οι λίγοι, ότι οι ΠΟΛΛΟΙ κάνουν θυσίες όχι μόνο για να τρέξουν σε κάποιον αγώνα αλλά και για να βγάλουν την κάθε μέρα, οπότε δεν τους ενδιαφέρουν οι διακοπές? Η ιστορική και θρυλική ανάβαση Ομαλού (η οποία έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για πολλούς, αλλά και για εμάς που συμμετείχαμε στην πρώτη διοργάνωση την δεκαετία του '70 μαζί με Σιρόκο, Λεωνίδα και τα άλλα τα παιδιά), στην μνημονιακή Ελλάδα πρέπει να γίνεται σε "νεκρή εποχή", δηλαδή νωρίς την άνοιξη ή αργά το φθινόπωρο, ώστε και τα κόστη και ο χρόνος να επιτρέπουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους εκτός Κρήτης να συμμετάσχουν. Όμως η "μιζέρια" δεν αφορά τον αγώνα (που είχε ωραίο συναγωνισμό κορυφής) αλλά τις συμμετοχές των ιστορικών, τα οποία σβήνουν χωρίς να ενδιαφέρεται κανείς: Η ΕΠΑ της ΟΜΑΕ όπως έχουμε ξαναπεί ΔΕΝ έχει επιτροπή Ιστορικών, ενώ ο ΣΟΑΙΣΤΑ εκτός απο ακέφαλος είναι και εκτός διαδικασιών, κάτι που πυροδοτεί εσωτερικές αναταραχές. Όμως, προσέξτε αυτό: Αν δεν αλλάξουν ορισμένα άτομα του "ληγμένου" Δ.Σ. και παραμείνουν και στο νέο "χρησιμοποιώντας" τον Σύνδεσμο για προσωπικές επιδιώξεις, τότε θα συμβεί ό,τι και στον ΣΟΑΑ: Οι πολλοί θα θεωρήσουν, δίκαια ή άδικα, ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια παρέα και όχι για σύνολο. Πάντως το ρεζουμέ είναι ότι οι 4 συμμετοχές με τους 2 τερματίσαντες είναι ένδειξη μιζέριας. Βέβαια οι άνθρωποι έκαναν το κέφι τους και μπράβο τους, θα έπρεπε όμως, κατά την άποψή μας, να "αυτο-δηλωθούν" στην κατηγορία Ε, ώστε και να καταταγούν (ο Γ. Κατσαρός με το Μk 1 θα μπορούσε να νικήσει στην ΕΕ11!) και να μην επιτρέψουν την δημοσιοποίηση της κραυγαλέας "μιζέριας" των 4 συμμετοχών με τους δύο τερματίσαντες.
ΑΝΟΗΣΙΑ
Όταν έγινε (για μια ακόμη φορά) αντιληπτή η σοβαρότητα του θέματος που λέγεται "ιστορικές πινακίδες", εξ' αιτίας μιας ανάρτησής μας μεσούντος του θέρους και με αφορμή τις τρομερές και επικίνδυνες ανακρίβειες που εκστόμισε απο τηλεοράσεως πρώην βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., άρχισε ένας νέος γύρος συζήτησης, με προτάσεις που ακροβατούσαν μεταξύ απιθανότητας και ανοησίας. Ο καθε ένας βέβαια, λέει όσο ξέρει (και όσο του κόβει), γι΄αυτό και οι καλοπροαίρετες φαεινές των ιδιωτών - φίλων των ιστορικών φυσικά και δεν είναι παρεξηγήσιμες. Τουναντίον, είναι καλόδεχτες γιατί δείχνουν ενδιαφέρον και "ζωή". Όταν όμως αυτές οι ανοησίες προέρχονται απο άτομα που έχουν συμφέροντα στον χώρο, δηλαδή μέλη ομοσπονδιών που εποφθαλμιούν το δικαίωμα έκδοσης ιστορικών πινακίδων απο την ασθμαίνουσα ΕΛΠΑ (είναι σεβαστό το έσοδο), ή απο μέλη και φίλους Λεσχών που πολύ θα ήθελαν να "υποχρεώσουν" τους περίπου 15.000 κατόχους ιστορικών πινακίδων να περνούν μια ή δύο φορές τον χρόνο, κάθε χρόνο, απο τα ταμεία των λεσχών και σωματείων για την καταβολή του (έστω χαμηλού) παραβόλου συμμετοχής σε μια εκδήλωση, τότε η ΑΝΟΗΣΙΑ τους συναγωνίζεται αυτή του πρώην βουλευτού.
Πολύ απλά: Οι αγνοί οπαδοί και φίλοι των κλασσικών-ιστορικών οχημάτων θεωρούν τις ιστορικές πινακίδες σαν αναγκαία συνθήκη και απαραίτητη προυπόθεση για την διατήρηση των οχημάτων αυτών στον χρόνο, και απο εκεί και μετά, το χάος! Αλλοι τις βλέπουν σαν χρήμα. Αλλοι σαν ένα τρόπο να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τέλη και τεκμήρια (αυτοί κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά, παρ' ότι είναι φτωχοδιάβολοι στην πλειονότητά τους). Αλλοι σαν ένα τρόπο "επένδυσης", που όμως μπορεί να κρύβει τα πάντα (αναφερόμαστε στα αυτοκίνητα που εισάγονται άνευ δασμών σαν αντικείμενα και δεν εκδίδουν ποτέ πινακίδες κυκλοφορίας). Κανείς όμως δεν πρέπει να ξεχνάει ότι στην χώρα αυτή, αυτή την εποχή και με αυτή την κυβέρνηση, δεν υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορεί ΚΑΝΟΝΙΚΑ το οτιδήποτε χωρίς να πληρώνει. Ποιά είναι λοιπόν η πρόταση - λύση? Τα κλασσικά στο σπίτι και έξοδο μόνο για συνεργεία και καμμιά βολτούλα στα πέριξ τα ηλιόλουστα απογεύματα. Όσο για την υποχρέωση συμμετοχής σε εκδηλώσεις, ας το ξεχάσουν. Αυτό δεν προβλέπεται στο σκεπτικό της διατήρησης της τεχνολογικής κληρονομιάς, δεν υπάρχει υποχρέωση εκ του νόμου, και πρόκειται για κοινωνικές συναθροίσεις και εκδηλώσεις ομοιδεατών. Να τους συστήσουμε, να τους βοηθήσουμε και να τους ιντριγκάρουμε να πάνε σε εκδηλώσεις, ναι. Κανείς όμως δεν μπορεί να υποχρεώσει κανέναν για κάτι που δεν επιβάλλεται απο τον νόμο.
ΕΙΡΩΝΕΙΑ...
"Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, η Λέσχη Classic microcars δοιργανώνει στην πίστα των Μεγάρων εκδήλωση με όνομα "Pre war & Microcars". Η εκκίνηση θα δοθεί στις 16.00, το παράβολο για τις κατηγορίες regularity και supersport είναι 55 Ε και η απονομή θα γίνει την Δευτέρα 16/9 στην λέσχη".
Το λιτό, ως συνήθως, δελτίο Τύπου που ανήγγειλε αυτή την εκδήλωση, έγινε δεκτό με ένα κύμα ειρωνικών σχολίων, όχι με μόνο σκοπό το αγαθό πείραγμα, σε αυτά μάλιστα συμμετείχαν (πάντα στα fora) και άτομα απο Δ.Σ. λεσχών που βρίσκονται σε (καλώς εννοούμενο) ανταγωνισμό. Εκτός του ότι αποτελεί κραυγαλέα έλλειψη τακτ το να συμμετέχεις σε πειράγματα εις βάρος του ανταγωνιστή σου, έχουμε να συστήσουμε στους δεκάδες νεόκοπους "πολίτες-δημοσιογράφους" τρία πράγματα. Πρώτον, ότι δεν προσφέρουν υπηρεσία στις φιλικές τους λέσχες με το να περιγελούν τις απέναντι. Δεύτερον, λάθος λέσχη και λάθος άνθρωπο διάλεξαν γι' αυτό το πρωτοφανές κύμα ειρωνικών -δήθεν "φιλικών"- πειραγμάτων, γιατί ο Γ. Κολοτούρος είναι ο πρώτος που προσπάθησε να δώσει ("επιστρέψει") στους συμμετέχοντες περισσότερα απ' όσα θα έμεναν στη Λέσχη μετα την κάθε εκδήλωση. Και τρίτον, αν θέλουν πραγματικά να προσφέρουν στον χώρο με τον δημόσιο λόγο τους, θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση και να την κριτικάρουν χωρίς έλεος, παρά να ειρωνεύονται την αναγγελία της 15 μέρες πριν γίνει. Αυτά. ΔΗΜ. ΠΑΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου