Στο προηγούμενο σημείωμά μας, αναφέραμε ότι στις 20/3 είχαμε τηλεφωνική ενημέρωση από υπεύθυνο άτομο για την έγκριση της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου/Καρτ, για την οποία είχε υποβληθεί κοινή αίτηση (φάκελος) στη Γ.Γ.Α. από την ΟΜΑΕ και την ΕΛΟΑΑΜ. Παρ' ότι η είδηση αυτή έχει μεταδοθεί από διάφορα μέσα, οι Ομοσπονδίες δεν έχουν ακόμα εκδώσει κάποια επίσημη ανακοίνωση, ούτε και δήλωση, εκτός από ένα εσωτερικό μήνυμα (προς τις Λέσχες-μέλη τους) που διαβεβαιώνει ότι η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και όλα βαίνουν καλώς.
Προφανώς δεν επιθυμούμε να δημοσιεύουμε ειδήσεις και νέα που δεν έχουν επιβεβαιωθεί 100%, αλλά στην προκειμένη περίπτωση η ΕΓΚΡΙΣΗ του φακέλου και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ της Ομοσπονδίας, καθώς και (κυρίως!) η ένταξή της στο ΙΣΧΥΟΝ πλαίσιο του αθλητικού νόμου, είναι πράγματα διαφορετικά, άλλα από αυτά εφικτά, και άλλα ασύμβατα προς στιγμήν! Συγκεκριμένα, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο σημείωμα, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα με την ένταξη μιάς Ομοσπονδίας ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ αθλητισμού, σε έναν αθλητικό νόμο ο οποίος δεν έχει την παραμικρή πρόβλεψη για αυτό, παρά μόνο για τα γνωστά μας αθλήματα, δηλαδή από στίβο μέχρι ποδόσφαιρο. Είναι προφανές λοιπόν ότι στο άμεσο μέλλον θα χρειαστεί μία τροπολογία που θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή και βεβαίως να ψηφιστεί από τον αρμόδιο υπουργό (ο οποίος είναι ο υπουργός πολιτισμού). Αυτό το "σχέδιο νόμου" απαιτεί φυσικά προεργασία και συζήτηση πριν ολοκληρωθεί. Σήμερα όμως, αυτό που ενδιαφέρει άμεσα είναι η αναγνώριση της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου/Καρτ από το κράτος, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο αθλητικός νόμος για την διαδικασία της αναγνώρισης (δηλαδή, ότι κάθε άθλημα μπορεί να έχει μία μόνο Ομοσπονδία, η οποία να δραστηριοποιείται εντός της χώρας). Ας μην ξεχνάμε ότι έτσι ακριβώς διοργάνωσε η ΕΛΟΑΑΜ αγώνες καρτ το 2012. Το ίδιο λοιπόν επιδιώκει σε πρώτη φάση η ενιαία ΟΜΑΕ/ΕΛΟΑΑΜ: Να μπορεί να εκδίδει δελτία αθλητών και να αδειοδοτεί αγώνες εντός Ελλάδος. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο (προς το παρόν). Προφανώς, ακόμα και αν οι Λέσχες-μέλη των Ομοσπονδιών είναι όσες ορίζει ο νόμος, θα πρέπει στο καταστατικό τους να αναφέρουν σαφώς ότι είναι αθλητικά σωματεία με κύριο σκοπό να εγγράφουν ως μέλη αθλητές, και όχι (μόνο) να διοργανώνουν αγώνες. Επίσης, ο αθλητικός νόμος δεν αναφέρει πουθενά ότι οι αθλητές πρέπει να πληρώνουν συμμετοχή για να αγωνίζονται! Φυσικά, είναι αστείος όποιος επιχειρεί να συγκρίνει τον στίβο με τις αναβάσεις π.χ., πρώτα-πρώτα γιατί δεν συγκρίνονται ούτε τα έξοδα διοργάνωσης ούτε και το κόστος ασφάλισης. Οι αγώνες λοιπόν που θα προκηρύξει η Ομοσπονδία και θα διοργανώσουν οι Λέσχες της θα είναι ακριβώς όπως τους γνωρίζαμε (ελπίζουμε βελτιωμένοι και με πιό δημοκρατική διοίκηση). Τα άρθρα του αθλητικού νόμου, επαναλαμβάνουμε, δεν μας απασχολούν αυτή τη στιγμή, απλά ενδιαφέρει μόνο η αναγνώριση μίας και μόνης Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου/Καρτ, για να παρακαμφθεί -όπως έχουμε κουραστεί να λέμε και να ακούμε 30 χρόνια τώρα- το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ. που δίνει το δικαίωμα αδειοδότησης αγώνων αυτοκινήτου αποκλειστικά στην ΕΛΠΑ.
Για να μην πηγαίνουμε μακριά, ας δούμε το παράδειγμα της μοτοσυκλέττας, που εδώ και χρόνια λειτουργεί ανεξάρτητα από την ΕΛΠΑ, με τον ίδιο φυσικά, αθλητικό νόμο: Απλώς η ΜΟΤΟΕ (η οποία ήταν μια μοτοσυκλεττιστική Ομοσπονδία με διάφορες Λέσχες ως μέλη), υποχρεώθηκε να ιδρύσει και την ΑΜΟΤΟΕ (δηλαδή Αθλητική Μοτοσυκλεττιστική Ομοσπονδία Ελλάδος) με μέλη Αθλητικά Σωματεία, και όχι, για παράδειγμα, την "Λέσχη Φίλων Moto Guzzi" κτλ.
Περιμένουμε λοιπόν, όπως και όλος ο κόσμος του αυτοκινήτου (αν και σίγουρα δεν είναι το Νο 1 πρόβλημα της Ελληνικής κοινωνίας αυτή την εποχή), την επίσημη ανακοίνωση της ΟΜΑΕ/ΕΛΟΑΑΜ, μαζί με την ευχή και την ελπίδα να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση στο μέλλον.
Προφανώς δεν επιθυμούμε να δημοσιεύουμε ειδήσεις και νέα που δεν έχουν επιβεβαιωθεί 100%, αλλά στην προκειμένη περίπτωση η ΕΓΚΡΙΣΗ του φακέλου και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ της Ομοσπονδίας, καθώς και (κυρίως!) η ένταξή της στο ΙΣΧΥΟΝ πλαίσιο του αθλητικού νόμου, είναι πράγματα διαφορετικά, άλλα από αυτά εφικτά, και άλλα ασύμβατα προς στιγμήν! Συγκεκριμένα, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο σημείωμα, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα με την ένταξη μιάς Ομοσπονδίας ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ αθλητισμού, σε έναν αθλητικό νόμο ο οποίος δεν έχει την παραμικρή πρόβλεψη για αυτό, παρά μόνο για τα γνωστά μας αθλήματα, δηλαδή από στίβο μέχρι ποδόσφαιρο. Είναι προφανές λοιπόν ότι στο άμεσο μέλλον θα χρειαστεί μία τροπολογία που θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή και βεβαίως να ψηφιστεί από τον αρμόδιο υπουργό (ο οποίος είναι ο υπουργός πολιτισμού). Αυτό το "σχέδιο νόμου" απαιτεί φυσικά προεργασία και συζήτηση πριν ολοκληρωθεί. Σήμερα όμως, αυτό που ενδιαφέρει άμεσα είναι η αναγνώριση της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου/Καρτ από το κράτος, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο αθλητικός νόμος για την διαδικασία της αναγνώρισης (δηλαδή, ότι κάθε άθλημα μπορεί να έχει μία μόνο Ομοσπονδία, η οποία να δραστηριοποιείται εντός της χώρας). Ας μην ξεχνάμε ότι έτσι ακριβώς διοργάνωσε η ΕΛΟΑΑΜ αγώνες καρτ το 2012. Το ίδιο λοιπόν επιδιώκει σε πρώτη φάση η ενιαία ΟΜΑΕ/ΕΛΟΑΑΜ: Να μπορεί να εκδίδει δελτία αθλητών και να αδειοδοτεί αγώνες εντός Ελλάδος. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο (προς το παρόν). Προφανώς, ακόμα και αν οι Λέσχες-μέλη των Ομοσπονδιών είναι όσες ορίζει ο νόμος, θα πρέπει στο καταστατικό τους να αναφέρουν σαφώς ότι είναι αθλητικά σωματεία με κύριο σκοπό να εγγράφουν ως μέλη αθλητές, και όχι (μόνο) να διοργανώνουν αγώνες. Επίσης, ο αθλητικός νόμος δεν αναφέρει πουθενά ότι οι αθλητές πρέπει να πληρώνουν συμμετοχή για να αγωνίζονται! Φυσικά, είναι αστείος όποιος επιχειρεί να συγκρίνει τον στίβο με τις αναβάσεις π.χ., πρώτα-πρώτα γιατί δεν συγκρίνονται ούτε τα έξοδα διοργάνωσης ούτε και το κόστος ασφάλισης. Οι αγώνες λοιπόν που θα προκηρύξει η Ομοσπονδία και θα διοργανώσουν οι Λέσχες της θα είναι ακριβώς όπως τους γνωρίζαμε (ελπίζουμε βελτιωμένοι και με πιό δημοκρατική διοίκηση). Τα άρθρα του αθλητικού νόμου, επαναλαμβάνουμε, δεν μας απασχολούν αυτή τη στιγμή, απλά ενδιαφέρει μόνο η αναγνώριση μίας και μόνης Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου/Καρτ, για να παρακαμφθεί -όπως έχουμε κουραστεί να λέμε και να ακούμε 30 χρόνια τώρα- το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ. που δίνει το δικαίωμα αδειοδότησης αγώνων αυτοκινήτου αποκλειστικά στην ΕΛΠΑ.
Για να μην πηγαίνουμε μακριά, ας δούμε το παράδειγμα της μοτοσυκλέττας, που εδώ και χρόνια λειτουργεί ανεξάρτητα από την ΕΛΠΑ, με τον ίδιο φυσικά, αθλητικό νόμο: Απλώς η ΜΟΤΟΕ (η οποία ήταν μια μοτοσυκλεττιστική Ομοσπονδία με διάφορες Λέσχες ως μέλη), υποχρεώθηκε να ιδρύσει και την ΑΜΟΤΟΕ (δηλαδή Αθλητική Μοτοσυκλεττιστική Ομοσπονδία Ελλάδος) με μέλη Αθλητικά Σωματεία, και όχι, για παράδειγμα, την "Λέσχη Φίλων Moto Guzzi" κτλ.
Περιμένουμε λοιπόν, όπως και όλος ο κόσμος του αυτοκινήτου (αν και σίγουρα δεν είναι το Νο 1 πρόβλημα της Ελληνικής κοινωνίας αυτή την εποχή), την επίσημη ανακοίνωση της ΟΜΑΕ/ΕΛΟΑΑΜ, μαζί με την ευχή και την ελπίδα να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση στο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου