Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

ΜΕ ΛΙΓΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΑΛΛΑ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 26/6 ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΜΕΓΑΡΩΝ Ο 3ος ΑΓΩΝΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΟΣ ΤΟΥ 2011

  Παρά την ζέστη του Σαββάτου, ο δροσερός καιρός της Κυριακής δημιούργησε ιδανικές συνθήκες για αγωνιζόμενους και θεατές στην πίστα των Μεγάρων. Εκεί, τόσο ο ιδιοκτήτης Χ. Αναστασιάδης όσο και ο υπεύθυνος της λέσχης Start Line Ν. Πασαλής, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο (ή πιό σωστά την βεβαιότητα) ότι η πίστα των Μεγάρων θα χρησιμοποιηθεί ξανά για αγώνες πρωταθλήματος το φθινόπωρο, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για την κανονική λειτουργία της, η οποία μπορεί να δώσει μία νέα πνοή στους αγώνες ταχύτητος. Για να γίνει κάτι τέτοιο δεν αρκεί μόνο η πίστα και ο sportsman ιδιοκτήτης της (που συμμετείχε στον αγώνα των Ιστορικών με ένα Visa) αλλά πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι και στον οικονομικό τομέα, που θα κάνει λιγότερο δυσβάσταχτο το κόστος για τους συμμετέχοντες. Όπως είδαμε, στον 3ο Αγώνα Ταχύτητος υπήρχαν τελικά μόλις 6 συμμετοχές στην κατηγορία Sport, 9 στα Ιστορικά και επίσης 9 στις δοκιμές (και 8 στον αγώνα) στα Open. Την ίδια στιγμή, οι συμμετοχές στο GTCC ήταν... 96! Σίγουρα υπάρχουν αρκετοί οδηγοί και αρκετά αυτοκίνητα του GTCC που μπορούν να τρέξουν στην ταχύτητα, αλλά η διαφορά του κόστους είναι τεράστια: Η συμμετοχή στο GTCC είναι 70 Ευρώ, ενώ στην Ταχύτητα 250 Ευρώ. Στο  GTCC κάνεις μόλις 3 ή 4 γύρους και τρέχεις με λάστιχα DOT, ενώ στην Ταχύτητα οι γύροι είναι 15-20 (συν μία ώρα δοκιμών) και απαιτούνται τουλάχιστον δύο σετ ακριβών αγωνιστικών ελαστικών. Τέλος, οι φθορές των αυτοκινήτων από την οριακή λειτουργία επί μακρόν είναι πολύ μεγαλύτερες και όλα αυτά μαζί, ειδικά σε περιόδους κρίσης, μας οδηγούν στα νούμερα που προαναφέραμε. Άρα, η Αρχή του Σπορ (είτε αυτή είναι η ΟΜΑΕ-ΕΘΕΠΑ, είτε κάποια άλλη), θα πρέπει επειγόντως να θεσμοθετήσει πρωταθλήματα χαμηλότερου κόστους (π.χ. αγώνες 10 γύρων ή σε δύο σκέλη 10+10 γύρων), να μειώσει το παράβολο και να αναζητήσει χορηγούς για κάποια ελάχιστα πριμ συμμετοχής, καθώς και εκπτώσεις από εταιρείες ελαστικών. Αν δεν γίνουν αυτά, και γρήγορα, το 2012 θα τρέχουν στο πρωτάθλημα ταχύτητος μόνο οι πολύ πλούσιοι και οι πολύ «άρρωστοι».
  Ο αγώνας των Ιστορικών χαρακτηρίστηκε στην αρχή από μία ακούσια επαφή στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου μεταξύ της 911 του «Dobermann» που έκανε τετ-α-κε στην προσπάθειά του να μείνει μπροστά από ταχύτερα αυτοκίνητα, και στη GT 40 του Α. Εδιπίδη που ακολουθούσε. Ο Εδιπίδης φρενάρισε ακαριαία, αλλά η Porsche  είχε σχεδόν ακινητοποιηθεί και "ανέβηκε" πάνω στο χαμηλωμένο (από το φρενάρισμα) ρύγχος της GT 40. Ενώ οι δύο οδηγοί σταμάτησαν υποθέτοντας ότι θα είχαν πάθει ζημιές που δεν θα τους επέτρεπαν να συνεχίσουν, όλοι οι υπόλοιποι πέρασαν και έφυγαν. Όμως, επειδή όλως παραδόξως τα αυτοκίνητα είχαν μόνο μικρές εξωτερικές ζημιές, έφυγαν τελευταίοι, κάνοντας μία γρήγορη κούρσα 14 γύρων που τους έφερε στην τέταρτη και πέμπτη θέση στον τερματισμό.
  Στην κορυφή δεν υπήρξε αλλαγή από το Σάββατο και επαληθεύθηκαν τα προγνωστικά των δοκιμών: Η πανίσχυρη 911 RSR του Μ. Σταφυλοπάτη έμεινε πρώτη από την αρχή μέχρι το τέλος, ελέγχοντας την διαφορά από την -επίσης πολύ δυνατή- 911 RS του Α. Καροτσιέρη, η οποία με τη σειρά της ήταν άπιαστη από το Escort του Β. Γεωργούλα που ήταν τρίτος, μετά από συναγωνισμό με τον Β. Γόντικα (θέση που κατά πάσα πιθανότητα, αν δεν υπήρχε το συμβάν του Α’ Γύρου θα πήγαινε στον Α. Εδιπίδη, που άλλωστε είχε και τον τρίτο ταχύτερο γύρο της ημέρας).
  Ο επόμενος αγώνας για το πρωτάθλημα Ταχύτητος και Αναβάσεων Ιστορικών είναι προγραμματισμένος για 20-21 Αυγούστου στις Σέρρες, προβλέπεται όμως ότι οι συμμετοχές θα είναι ελάχιστες συνολικά (λόγω περιόδου διακοπών), οπότε η τύχη αυτού του αγώνα είναι αβέβαιη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου