Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ):

 


ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ):

Είδαμε στο Facebook μια αναρτηση της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, για την συναντηση του νεου Προεδρου κ. Γεωργιακου (αριστερα στη φωτογραφια) και του Ταμια κ. Φιλη (δεξια), με τον (σχετικα) νεο Υφυπουργο Μεταφορων, αρμοδιο για καθε θεμα που αφορα την κυκλοφορία των οχηματων, άρα και των Ιστορικων, κ. Οκονομου. (κέντρο).


Στο σύντομο κείμενο, αναφερεται οτι "συζητηθηκαν και θεματα που αφορουν την απαγορευση κυκλοφοριας Ιστορικων πινακιδων οχηματων που εχουν χαρακτηρισθεί ιστορικα με προγενεστερες διαταξεις,μετα την 31η/12/2024". Ιδου η αναρτηση::



ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ 13/09/2024
Ο Πρόεδρος της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ κ. Μιχάλης Γεωργιάκος και ο Ταμίας κ. Χάρης Φίλης συναντήθηκαν σήμερα με τον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου και συζήτησαν τρόπους διευθέτησης προβλημάτων που έχουν προκύψει από την εφαρμογή του Ν.4850/2021.
Επίσης συζητήθηκε και η πιθανότητα χορήγησης παράτασης πέραν της 31/12/2024, στην εφαρμογή της απαγόρευση κυκλοφορίας (για εκδηλώσεις ή συνεργείο) των ήδη χαρακτηρισμένων οχημάτων ως ιστορικών, με προγενέστερες διατάξεις.

Ας μας επιτραπεί να την σχολιασουμε, μια και απο το 2017 (!!!) και με συνεχη άρθρα όλα αυτά τα χρόνια, ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ για την διατηρηση της δυνατοτητας των Ομοσπονδιων να εκδιδουν στοιχεία κυκλοφοριας σε Ιστορικα οχηματα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για εκδηλωσεις και συντηρτηση (ΟΧΙ για κυκλοφορία, όσοι θελουν μπορουν να εκδωσουν Κρατικες Ιστορικες "για καθε μερα"), γιατί με αυτό τον τροπο θα διασωθουν τα ΧΙΛΙΑΔΕΣ οχηματα άνευ κρατικου αριθμου κυκλοφοριας, τα οποια επι ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ δέχονταν οι Ομοσπονδιες (ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ/Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ) και τους χορηγουσαν Ιστορικες πινακιδες ΝΟΜΙΜΩΣ, συμφωνα με τα ισχυοντα εκεινη την εποχη (Υπουργικες αποφασεις και Κ.Υ.Α.).
Με τον Νομο 4850 όμως, από την 1η Μαίου 2023 ΟΛΟΙ μαζι, Ομοσπονδιες και Κρατος, αποφασισαν, ή δεχτηκαν (άνευ ουσιαστικης, δυναμικης αντιδρασης), να τα...πεταξουν!

Οχι κυριοι.

Οι χιλιαδες ιδιοκτητες Ιστορικων οχηματων που τα αναπαλαίωσαν με μικρό ή μεγαλο κοστος και εξεδωσαν ΝΟΜΙΜΩΣ στοιχεια περιορισμενης κυκλοφορίας απο τις Ομοσπονδιες (παρα το ότι δεν διεθεταν πλήρη κρατικα έγγραφα), οχι μονο δεν θα τα πεταξουν, αλλά θεωρω βεβαιο οτι θα κινηθουν Νομικα κατα των Αρχων που τους "παραπλανησαν", επιεδη εδω υπαρχει τετελεσμενη οικονομικη βλαβη, άνευ προστασίας κεκτημενων δικαιωματων (και ο,τι άλλο συμπεριλαβουν οι έγκριτοι Νομικοι που θα αναλαβουν την συνταξη των αγωγων, ατομικων ή ομαδικων).

Ετσι, η παραλυση και η απουσία αντιδρασεων που διαπιστωθηκε επι ενα χρονο (Ιουλιος 2023- Σεπτέμβριος 2024), οταν έγινε ο κομματικος διορισμος ως υφυπουργου Μεταφορων της Κας Χριστίνας Αλεξοπουλου (που προωθουσε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το όραμα του πρωθυπουργου να εφαρμοσει/επιβάλλει "βίαια" και πρόωρα την πανάκριβη ηλεκτροκινηση σε ένα πάμφτωχο έθνος), το προβλημα ΧΙΛΙΑΔΩΝ ιδιοκτητων κλασσικων οχηματων έφτασε σημερα, τρείς μηνες πριν το τέλος του χρονου, να γινει μπαλλακι στον νεο υφυπουργο, ο οποιος, αν ειναι ικανος, αν εχει την στοιχειωδη αντιληψη, και αν εχει ενημερωθει σωστά, θα πρεπει ΑΜΕΣΑ να εκδωσει Υπουργικη αποφαση για την παραταση κυκλοφορίας των Ιστορικων πινακιδων Ομοσπονδιων τουλαχιστον για ενα χρονο (2025), ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για να εκδοθει μεσα σε αυτό το διαστημα μια Κ.Υ.Α. που να ρυθμιζει τα της συνεχισης δυνατοτητας έκδοσης Ιστορικων Πινακιδων απο τις Ομοσπονδίες αποκλειστικα για συλλεκτικους λογους και με περιορισμενη χρήση, ΚΑΙ να προβλεπει την δυνατοτητα νομιμοποιησης οχηματων ανευ επισημων κρατικων εγγράφων (με εύκολο τροπο ελεγχου της νομιμης κατοχής), με καταβολη παραβόλου που θα κανει δικαιη την δυνατοτητα κυκλοφορίας τους σε σχεση με τα οχηματα που διεθεταν κανονικες πινακιδες και τις μετετρεψαν σε Ιστορικες. Βεβαια, ήδη υπαρχει εύνοια για τα εισαγομενα οχηματα, που σημερα κυκλοφορουν ελευθερα (Κρατικες Ιστορικες) χωρίς ποτέ να εχουν καταβαλει δασμους ή τελη κυκλοφορίας στο παρελθόν, αλλα αυτά είναι περασμενα θεματα, και εδω μας ενδιαφερει το μελλον.

Αρα, αγαπητο νεο Δ.Σ. της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, το δελτιο Τύπου δεν έπρεπε να λέει "επίσης συζητήθηκε και η πιθανότητα χορήγησης παράτασης πέραν της 31/12/2024", αλλά "ΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ"

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ ΤΟ AUTO CLASSSIC TON ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΑΡΤΙΟ, ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΑΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ" ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ; ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ Η ΜΕΘΗ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΕΚ ΤΩΝ ΑΘΡΟΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ, ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ 2017, ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΟΥΛΩΘΕΙ) ΝΑ "ΞΕΧΑΣΕΙ" ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ;

AUTO CLASSIC, 20 MAΡTIOY 2024

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ):


Αγαπητοι φιλοι, στον πυρηνα του θεματος δεν ειναι ουτε η εισπρακτικη πολιτικη, ούτε τα τεκμηρια, το περιουσιολόγιο και οι (όποιοι) περιορισμοι κυκλοφοριας, που αναμφιβολα θα επιβληθουν καποια στιγμη οταν πολλαπλασιαστουν τα ΙΟ στους δρομους, αλλά οτι με την καταργηση των Ιστορικων πινακιδων Ομοσπονδιων που χρησιμοποιουνται για ΑΜΙΓΩΣ Ιστορικους/συλλεκτικους σκοπους, πληττονται και περιοριζονται οι συλλεκτες Ιστορικων οχηματων, άρα η ίδια η ιδέα και η έννοια του ιστορικου και της σωστής χρησης προς διατηρηση της τεχνολογικής κληρονομιάς (και δεν μιλαμε μονο για αυτους που εχουν 5, 10, ή και περισσοτερα οχηματα, αυτοι θα πουλησουν/περιορίσουν σίγουρα, αλλά για ΟΛΟΥΣ οσοι έχουν δύο ή τρία Ιστορικά οχήματα αποκλειστικα σαν Ιστορικά, με καμμια διαθεση ή επιθυμια ελευθερης κυκλοφορίας καθε μερα).
Απο 1/1/2025, ΟΛΑ τα Ιστορικα πρεπει να έχουν Κρατικες πινακιδες, να πληρωνουν τελη κυκλοφορίας και πιστοποιησεις/νεες άδειες ανά πενταετια, να καταβαλλουν ακριβοτερα ασφαλιστρα (απο οτι πριν) και να περνουν ΚΤΕΟ όλα τα οχήματά τους ΚΑΘΕ χρονο. Συν φυσικα τα μελλοντικα (πολυ πιθανα αλλά οχι σίγουρα) "τεκμηρια" διαβιωσης ή καποιας άλλης μορφης φορολογησης. Ποιος μπορει να τα σηκωσει ολα αυτα, αν θελει μονο μερικες βολτες τα Σαββατοκυριακα, συντηρηση σε συνεργεία και καποιες εκδηλωσεις, εναλλάξ (γιατι με ΟΛΑ μαζι δεν πας βολτα); Τωρα, συμφωνα με τον νεο Νομο θα πρεπει να έχει ΟΛΑ του τα οχηματα σε κατασταση καθημερινης κυκλοφορίας, και δεν υπαρχει καμια απολυτως διεξοδος περιορισμενης "ιστορικης" χρησης: Ή τα καταθετει σε ακινησία, είτε τα πουλάει, είτε βεβαια επιβαρύνεται με ολα τα παραπανω επι τον αριθμο των οχηματων του, με αποτελεσμα να τρεχει όλο το χρονο στα ΚΤΕΟ σαν διεκπεραιωτής!
Ο Νομος 4850 συνταχθηκε με ελαφροτητα και λάθος συμβουλους, εξυπηρετεί σχεδον αποκλειστικα όσους πολιτες, μη συλλεκτες, χρησιμοποιουν σε μόνιμη βαση τα οχήματα τριακονταετίας (αισίως βρισκομαστε στο 1994) και ενα μερος εμπορικου κυκλωματος, και αν αυτο επεκταθεί οπως αναμενεται, "ο περιορισμος κυκλοφορίας παλαιων ρυπογονων οχηματων" στον οποιο ομνύει η παρουσα Κυβερνηση οχι μονο δεν θα επιτευχθεί αλλά θα συμβει ακριβως το αντιθετο, με αποτελεσμα να ληφθουν μετρα (μονο οι αφελείς πιστευουν το αντιθετο).
Οσο ειναι ακομα καιρός, πρεπει οι Ομοσπονδιες και οσοι αλλοι φορείς υπαρχουν, να επιμείνουν με παραστασεις και υπομνηματα προς το Υπουργειο Μεταφορων και Δικτυων (αν κρινουμε απο τις δηλωσεις της κυριας υφυπουργου μαλλον "Υπουργειο Ηλεκτροκινησης" πρεπει να ονομαζεται, αλλά αυτο ειναι άλλη πονεμενη ιστορία), για άμεση βελτιωση ή συμπληρωση του νομου, κατι που ευκολα μπορεί να γινει με Υπουργικη αποφαση ή Κ.Υ.Α., δεν χρειαζεται να παει στη Βουλη. Και αυτη η υπουργικη αποφαση, θα επιτρεψει και πάλι την έκδοση Ιστορικων πινακιδων αυστηρα απο τις δυο Ομοσπονδιες ΟΜΑΕ και ΕΟ ΦΙΛΠΑ, αυστηρα για την περιορισμενη χρηση που ολοι γνωριζουμε βασει της τελευταίας Κ.Υ.Α., με την προσθηκη Σαββατου και επισημων αργιων στις Κυριακες και στις εκδηλωσεις που επιτρεπονται και τωρα (μεχρι την 31/12/2024, γιατι μετα, Ιστορικα τέλος!!!). Αρα, οποιος θελει ελευθερη κυκλοφορία σε ένα ή περισσοτερα απο τα οχήματά του, παει σε κρατικες πινακιδες υπουργείου (και πολλοι, αλλά όχι όλοι, θα κυκλοφορουν τα "παλια ΙΧ" τους καθε μερα) και όποιοι επιθυμούν αυστηρα ιστορικη χρηση, συλλέκτες ή μη, με ένα ή με παραπάνω οχηματα, εκδιδουν πινακιδα Ομοσπονδιας (και σιγουρα ΔΕΝ θα κυκλοφορουν καθε μερα!). Ας μου απαντησει και ας μου εξηγησει καποιος λοιπον (με στερεα και λογικα επιχειρηματα, οχι τύπου "το κρατος θελέι να τα παρει") γιατι δεν γινεται και γιατι δεν μπορεί πανεύκολα να (ξανα)γινει αυτο, και γιατι σε 9 μηνες απο σημερα, ολοι οι "ιστορικοι" ή θα εκδωσουν κρατικες πινακιδες, ή θα τα ακινητοποιήσουν, ή θα τα πουλησουν. Αναμενω! Δ.Π.
Προβολή στατιστικών και διαφημίσεων
Όλες οι αντιδράσεις:
80

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου