Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

ARCADIA CLASSIC TOUR 2024: Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ

 




ARCADIA CLASSIC TOUR 2024

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΟΥ  ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ



Η 10η ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ARCADIA CLASSIC TOUR ΤΗΣ TRISKELION, ΜΕΤΡΑΕΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΜΑΕ, ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΛΕΣΧΕΣ Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ANUBE, KAI ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ «ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΗΣ» ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗΣ!

Του Δημητρη Παπανδρέου,  Φωτ. Auto CLASSIC

 


Αν «το νόμισμα», και μαλιστα μεγάλης αξίας, είναι τα Ιστορικά αυτοκίνητα και οι εκδηλώσεις regularity, τότε πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οποιαδήποτε έκφρασή τους (εντός των πλαισίων της λογικής, του νόμου και –κυρίως και απαραιτήτως- του σεβασμού στην Iστορία) είναι επίσης ίσης αξίας, ανεξάρτητα απο την πλευρά του νομίσματος που βλεπουμε, την κορώνα ή τα γράμματα.

Είναι έτσι και στην πραγματικη ζωή, εκτος απο την θεωρία; Φοβάμαι πως όχι!

Πρωτον, δεν τηρούνται πάντα οι τρείς προϋποθέσεις: Η παντελής αδυναμια (ή και απροθυμία) της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ να ελεγξει αν οι Κανονισμοι και οι κανόνες βασει των οποιων γινονται οι αδειοδοτήσεις εφαρμόζονται απο τις Λεσχες –μελη της, έχει σε πολλες περιπτωσεις (φυσικα ΟΧΙ σε ολες, ούτε καν στις περισσοτερες) καταστρατηγήσει και την λογικη και τον νομο, και έχει οδηγησει σε «υβριδικους» αγωνες μεταξυ sporting και regularity (με ο,τι όχημα διαθετει ο καθενας, παλιο, καινουργιο, αγωνιστικο ή νορμάλ, πιστοποιημένο ή μη), μια και ο περιορισμός της μ.ω.τ. των ειδικων δοκιμασιων στα 50 χ.α.ω δεν εχει και μεγαλη αξια αν η επιλεγμενη διαδρομη «δεν βγαινει»! Δηλαδη, λες μ.ω.τ. 49 για να είσαι καλυμμενος, και μετα βγαζεις την καταταξη βασει των  λιγοτερων βαθμών ποινης, γιατί κανείς δεν μπορεί να πιάσει τη μ.ω.τ. παρ’ οτι όλοι ειναι υποχρεωμενοι να κινουνται σε αγωνιστικους ρυθμους. Και αυτο, θεωρείται regularity ιστορικών οχηματων και αδειοδοτείται σαν τέτοιo. OK, ας περιμένουμε ολοι μαζι καποιους διοικητικούς που θα διαθετουν τον απαραιτητο επαγγελματισμο για να προστατεψουν την Regularity απο πιθανους περιορισμους και απαγορευσεις (αν ό μη γένοιτο).

Δευτερον και ιδιαιτερα σημαντικο, είναι το γεγονός οτι καποιες απο αυτες τις εκδηλωσεις (και εδω θα έλεγα οι περισσότερες), προκειμένου να συγκεντρώσουν συμμετοχες αλλά και να γίνουν αρεστές σε μια  ομαδα συμμετεχόντων που λογω της μονιμης και επιτυχημενης εμπλοκής τους θεωρούνται «οpinion leaders» (αυτες που στα δελτία Τύπου αναφέρονται ως «δυνατες συμμετοχες»), προσαρμοζουν τους αγωνες τους σε κορυφαία και ιδιαιτερα απαιτητικα πλαίσια, και, συμφωνα με τους κανονισμους FIVA και FIA, υποχρεωτικώς δεχονται ολα τα οχήματα, ακομα και κατασκευής μεχρι το 2004, σε διαφορες κατηγορίες. Όλα αυτα είναι πολυ ωραία, και σιγουρα προσπαθουν να ανεβασουν το αγωνιστικο επιπεδο, με μία μονο διαφορά: Οι κλασσικες εκδηλωσεις regularity, που αρχικα και θεωρητικα  απευθυνονταν σε Ιστορικα οχηματα, διολισθαίνουν προς τους «ΑΓΩΝΕΣ regularity», οπου το αγωνιστικο μερος επισκιαζει τα οχηματα, πολυ απλά γιατι οι συμμετέχοντες επιλεγουν αυτοκινητα καταλληλα για το είδος του αγωνα, και όχι απαραίτητα κλασσικα, συλλεκτικα, οχήματα.



Δεν θα αναφερθω εδω στο τι γινεται στο περιθωριο των κανονισμων, οπου σε καποιες (υποτιθεμενες) εκδηλώσεις regularity βλεπεις πολλά νεώτερα αγωνιστικα αυτοκίνητα και νομιζεις οτι προκειται για αγωνα sporting της ΟΜΑΕ, γιατί επαναλαμβάνω οτι αυτό ειναι δουλειά της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (και σαφως, οι μεγαλες Λεσχες δεν ακολουθουν τετοιες πρακτικές). Θα μεινω ομως στο θετικό γεγονος της ύπαρξης πολλων εκδηλωσεων, οπου ο κάθε ένας μπορεί να βρει το περιβαλλον, την ατμοσφαιρα και τον σχεδιασμο που του αρεσει και του ταιριαζει περισσοτερο. Οι συμμετέχοντες (που πληρωνουν τα παράβολα και εχουν τα αυτοκίνητα) είναι αυτοί που εν τέλει θα αποφασισουν και θα προσδιορισουν το είδος, τον αριθμο και την επιτυχία τους, ούτε οι Λεσχες, ούτε οι ομαδες, ούτε φυσικα οι δημοσιογράφοι.



ARCADIA CLASSIC TOUR 2024

To όνομα τα λεει όλα: Arcadia «Classic Tour», δηλαδή ο γύρος της Αρκαδίας με Κλασσικά οχήματα, ένας ορισμός που παραπέμπει σε ψυχαγωγικη/τουριστικη/Ιστορικη διοργάνωση, οπου οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να οδηγήσουν τα συλλεκτικα κλασσικά αυτοκινητά τους σε ομορφες διαδρομές, με ωράρια που επιτρεπουν την ανάπαυση και την ψυχαγωγία, θεματα ιδιαιτερα σημαντικα στις διήμερες εκδηλώσεις.



Είναι γεγονός ότι η Scuderia Triskelion (Σωματείο που τελούσε για αρκετους μηνες υπο ένταξη στην ΟΜΑΕ,  η οποια έχει ολοκληρωθεί), απο δεκαετίας και πλέον έχει επιλεξει να διιοργανωνει εκδηλωσεις με κεντρικο άξονα την αναδειξη των κλασσικων αυτοκινητων και την «απολαυστικη εμπειρία» των ιδιοκτητων τους - συμμετεχόντων, ξεκινωντας απο το οδηγικο μερος και καταληγοντας στο ψυχαγωγικό. Στoυς Γύρους Αρκαδιας και Πελοποννήσου, το προγραμμα οι διαδρομές, τα ωράρια και τα σημεία/ξενοδοχεία διανυκτερευσης είναι τετοια που επιτρέπουν σε καθε ηλικιας αυτοκίνητο και σε καθε εμπειρίας  πληρωμα να ακολουθησουν χωρίς πρόβλημα ή πίεση, ενω το διαγωνιστικο μερος δεν σχεδιαζεται με τις ακραίες επιδόσεις ως πρωταρχικό ζητούμενο, αλλά τις περιλαμβανει στο ακεραιο, και παλι με γνωμονα την δυνατοτητα εκτέλεσής τους απο ολα τα πληρωματα.



Το θεμα και η διαφορετικοτητα του φετινου 10ου Arcadia Classic Tour, ήταν ότι για πρωτη φορα συμπεριεληφθη στο Πρωτάθημα Regularity της ΟΜΑΕ, το οποιο, οπως εχω λεπτομερως περιγράψει σε προηγουμενο άρθρο, έχει αναβαθμιστει για το 2024 και έχει γινει πολυ πιο απαιτητικο, με πολλες  μετρησεις εντος των ΕΔ, υποχρεωτικη δορυφορική χρονομετρηση, και μαλιστα, με  –κατα την (συζητήσιμη) άποψή μου ανέφικτη, ως μη μετρήσιμη απο τους δοευφορους-  «ακριβεια μετρου»! Υπαρχει επισης συγκεκριμένος αριθμος ΕΔ και χιλιομετρικες αποστάσεις για μονοήμερους ή διήμερους αγωνες, καθώς και ολα τα τυπικά προαπαιτούμενα απο την Αθλητικη Ομοσπονδία για καθε λεπτομέρεια της διοργάνωσης (η οποια, πρεπει να τονιστεί, διαθετει αφαλιση των πληρωματων, οχι μονο την υποχρεωτικη ασφάλεια έναντι τριτων).



Αυτά έπρεπε να συνυπαρξουν με την δεδομενη και αδιαπραγματευτη θεση του Triskelion για εκδηλωσεις προσιτές σε ολα τα οχήματα και εφικτες για ολα τα πληρωματα, ιδιως τα μικτα, και για να μην μακρυγορω, το Σωματείο τα καταφερε. Δηλαδη, συνδυασε και τις δύο όψεις του νομίσματος κατα τον καλυτερο δυνατο τροπο, έτσι ωστε οι απαιτητικοι συμμετεχοντες να εχουν πεδίο αποδοσης, αλλά και τα παλαιοτερα Ιστορικα αυτοκινητα να μπορεσουν να ακολουθησουν, διατηρωντας και καποιες αξιωσεις.

Επισης, σημαντικο θεμα ήταν τα ωράρια. Τα οποια επετρεπαν στους συμμετεχοντες να φτανουν χωρις μεγαλη πιεση ή προσπαθεια στα Σ.Ε.Χ., να προλαβαινουν (και να περιμενουν) τις εκκινησεις των Ε.Δ., και να πρεπει σε καποια σημεία να τα καταφέρνουν στην "δύστροπη" πλοήγηση, βασει του ακριβεστατου, εκτός μιας περιπτωσης προς το τέλος (παντα συμφωνα με το μηχανικο μου οδομετρο) road book.



Η εκκινηση δοθηκε απο τον άνετο, με τεραστιο parking  και κλιματιζομενο εσωτερικό, χωρο  του Αλεξανδρειου Συνεδριακου Κεντρου στο Λουτράκι, και η ανασυγκροτηση μετα απο 4  Ε.Δ., στον παραδοσιακο οικισμο της Καρυάς. Απο εκεί, ακολουθησαν άλλες 4 Ε.Δ.. μεχρι τον τερματισμο στο Ξυλόκαστρο και στο ξενοδοχειο Αρίων, οπου με περιμενε και μια απροσδοκητη έκπληξη: Το δωμάτιό μου ήταν στο boutique Hotel Gardens Gallery, το οποιο δεν είναι άλλο απο το ανακαινισμένο παλαιο ξενοδοχειο Περιανδρος, ακριβως στην αρχη του Πευκιά (οι παλαιότεροι σιγουρα το θυμουνται), στο οποιο περναγαμε τις οικογενειακες παιδικες διακοπες, σε καποιο μακρινο, αλλά ακομα φωτεινο, παρελθόν!




Εντελως «Κλασσικός» λοιπόν, ή πιο σωστα «κατα τύχη Ιστορικός» ο αγωνας  για μενα (ελπιζω οτι μου επιτρεπετε την συντομη αυτη προσωπικη αναφορα), και σημειωνω οτι ο τερματισμος έγινε νωρίς το απογευμα, ενω υπήρχε μεγαλο και άνετο παρκινγκ στην παραλια, ακριβως μπροστα στο ξενοδοχειο. Λεπτομέρειες; Καθόλου, προκειται για βασικοτατα πραγματα: Το να φτανεις στον τερματισμο κουρέλι απο την κόπωση και να ψαχνεις που να παρκάρεις το αυτοκίνητο, δεν είναι κάτι που προσθετει στην απολαυση ενος κλασσικου αγωνα regularity. Μπορείς να τον κανεις οσο απαιτητικο θελεις απο αποψη διαδρομών και μετρησεων, αλλά να δινεις ταυτόχρονα χρονο αναπαυσης και αναψυχής σε αυτους που συμμετέχουν.


Μετα απο ένα ευχάριστο βραδυ στο, ακομα άδειο απο τουρισμό, Ξυλοκαστρο, την δευτερη μερα  η εκκινηση δοθηκε ακριβως μπροστα στο ξενοδοχειο, και ακολουθησαν τρείς Ε.Δ. (γιατι ακυρωθηκε η μια λογω οδικων έργων) μεχρι τον τερματισμο στις Μυκηνες, οπου δοθηκε γευμα και έγινε η απονομη. Και παλι τα ωράρια ήταν άνετα, μονο που υπήρξε καθυστερηση στο service λογω φορτου του τουριστικου καταλυματος, και το αναφερω γιατι ολα τα άλλα ήταν άψογα.



Ηταν αρκετες οι 11 Ε.Δ. σε δύο μερες (πιο σωστά μιαμιση) για να ικανοποιηθουν και να αποδωσουν τα μεγιστα κυνηγωντας (μεταξυ τους) την διακριση οι κορυφαίοι; Πιστεύω πως ναι, παρ’ οτι ο αντιλογος θα πει οτι χρειαζονται περισσοτερες ευκαιρίες για ολους, και για τους πρωτους, αλλά και για αυτους που μπαινουν στο χωρο και πρεπει να μάθουν και να συνηθισουν. Περαν αυτου, τα οχηματα που συμμετείχαν (σε ολες τις κατηγορίες, απο τα παλαιότερα μεχρι τα Young Timers) ήταν εξαιρετικα, αντιπροσωπευτικα ολων των χρονολογικων περιόδων με κάποια εξ’ αυτων συλλεκτικα, και μπορουσες να πεις με βεβαιοτητα ότι όντως επροκειτο για ένα αγωνα Ιστορικων και Κλασσικων οχηματων. Αυτο το βασικοτατο στοιχείο, που δεν αποτελεί πλεον πρωτη προτεραιοτητα όλων των Λεσχών, προς το παρον συνανταται (κυρίως αλλά όχι μονον) στις εκδηλώσεις regularity της ΦΙΛΠΑ και του Triskelion. Και ετσι, αποδεικνυεται οτι ειναι δυνατον να βλέπουμε ταυτοχρονα και τις δυο οψεις του ίδιου νομίσματος, εαν αυτή είναι η προθεσή μας, γιατί τιποτα δεν γινεται τυχαία αλλά χτιζεται με επιμονη και συνέπεια, αποκτωντας ενα κυκλο πιστων συμμετεχοντων.



Αρκετα αλλά οχι εξαντλητικα χιλιομετρα, αρκετές Ειδικες δοκιμασίες με πολλαπλες μετρήσεις και χρονομετρηση απο την Anube (που αποτελει την πρωτη επιλογή της, ας την πούμε, «αγωνιστικης» regularity, για την ταχυτητα, την ακριβεια και την αμεσοτητα των αποτελεσματων), σωστά ωράρια, καλη επιλογή τοποθεσιων, ομορφες διαδρομες (σε ανοιξιατικο προς καλοκαιρινο καιρό), εξαιρετικη διαμονη και η φανερή προσπάθεια της οργάνωσης να ικανοποιήσει τους συμμετεχοντες, ήταν τα στοιχεία ενος ευχαριστου διημερου με Ιστορικα αυτοκινητα στις ομορφιές της Πελοποννήσου (μολονοτι δεν «γυρισαμε» ακριβώς την Αρκαδια αλλά κυρίως την Κορινθία). Tο οτι ο αγωνας ταυτόχρονα τηρουσε  τις βασικες πρωταθληματικες προδιαγραφές και οργανωτικες απαιτησεις της ΟΜΑΕ (καποιες δευτερευουσες τυπικες  παρεκκλισεις εχουν καταγραφει και επισημανθει), δειχνει οτι τελικα, αν το Ιστορικο αυτοκινητο ειναι οντως ο κοινος παρανομαστής, ολα μπρουν να συνδυαστουν και ολοι να μείνουν ευχαριστημενοι...

...αν και η τελικη επιλογή, αποφαση και κριση ανηκει παντα και μονο στον συμμετέχοντα, με το παράβολό του, και με το αυτοκίνητό του, κανόνας πρωτος,  βασικος και απαράβατος που δεν πρέπει να τον ξεχνάμε ποτέ! Δ.Π.



AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ

https://triskelion.gr/sites/default/files/Arcadia%20Classic%20Tour%202024%20%CE%9F%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7%20%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%20(ANEY%20J3%20%26%20YT)_0.pdf



ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ

https://triskelion.gr/sites/default/files/Arcadia%20CLassic%20Tour%20Final%20CATEGORIES.pdf

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ J3 & ΥΤ

https://triskelion.gr/sites/default/files/Arcadia%20Classic%20Tour%202024%20%CE%9F%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7%20%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%20YT%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20J3_1.pdf

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου