WHAT A PERFECT DAY!
Κείμενο-φωτ. Δημητρης Παπανδρέου
Οπου, για 57 συμμετοχες αυτοκινητων και 40 μοτοσυκλετών (με την φροντιδα «συνδιοργανωσης» της Ελληνικης Λεσχης Φίλων Κλασσικης
Μοτοσυκλετας ως προς τα δικυκλα), υπηρχαν προς κριση οι
εξης Κατηγορίες, με τα αναλογα βραβεια, 46 στο συνολο:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1.
Endangered species-Pre-war cars
2. Romantic
Memories Saloon Cars
3. Fixed
Head Coupe
4. Open Top
5. Sports –
Super cars
6. Utility,
Military & Heavy Duty
7. Porsche
75 Years
8.
Competition
9.
Youngtimer Sports Cars
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ
1. Στρατιωτικές μοτοσικλέτες
2. Πολιτικές μοτοσικλέτες μέχρι το έτος 1946
3. Μοτοσικλέτες από το έτος 1947 έως το έτος 1964
4. Μοτοσικλέτες από το έτος 1965 έως το έτος 1993
ΕΠΑΘΛΑ: Θα απονεμηθούν στους 1ο, 2ο & 3ο κάθε κατηγορίας 1 έως 9
ΕΠΑΘΛΑ: Θα απονεμηθούν στους 1ο, 2ο & 3ο των
κατηγοριών της Μοτοσυκλέτας
ΕΠΑΘΛΑ: Θα απονεμηθούν και στους 1ο, 2ο & 3ο έπειτα
από ψηφοφορία του κοινού (Public).
Επιπλέον, θα απονεμηθούν ΕΠΑΘΛΑ στον 1ο των κάτωθι
Ειδικών Διακρίσεων 1 έως 4:
1. ΚΑΛΥΤΕΡH ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (BEST RESTORATION)
2. ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ (BEST INTERIOR)
3. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ (BEST PRESERVED CAR)
4. «Κάλλιστο της Εκδήλωσης – BEST of SHOW!»
Αντιληπτον οτι δυσκολα θα έφευγε ενα αξιολογο όχημα χωρίς
βραβευση, κατι που δεν ειναι απαραιτητα αρνητικο, εφ΄οσον βεβαια τα βραβεια
απονεμονται επειδη οντως το Χ όχημα τα αξιζει και όχι γιατι είναι το μοναδικο
της Ψ κατηγοριας. Και ειναι αντιληπτο, οτι ο αριθμος των συμμετοχων, περαν της
επιτυχιας της διοργανωσης, προσδιοριζει και τις κατηγορίες και τις βραβευσεις,
μια και ειναι απο δυσκολο εως αδυνατον να συμπτυχθουν τα διαφορα ειδη οχηματων αποκλειστικα μεσα σε χρονολογικες κατηγοριες. Στις μοτοσυκλετες για παραδειγμα, οι διαφορές
των κυβισμών και μονο, συνιστουν διαφορετικους κοσμους, οπως και οι κατασκευαστικες
σχολες ή και η χρηση (δρομου ή εκτος, παρ΄οτι αυτο ξεκινησε να αναπτυσσεται την
δεκαετια του ΄60).
Εκτός όμως των απαραίτητων γνώσεων και της εξειδικευσης (προσοντα που σαφως διαθετουν οι κριτες της ΦΙΛΠΑ και της ΕΛΦΚΜ), τα Concours και οχι απλα, ή μονο, οι «στατικες εκθεσεις» σαν κι αυτες που πλεον διοργανωνονται σε πολλες πολεις λογω της όψιμης μεν- ραγδαία αυξανόμενης δε δημοτικοτητας των κλασσικων οχηματων, έχουν και τον σκοπο να φερουν σε επαφη τον κοσμο, και ειδικα τους νεωτερους, με τα γοητευτικα σχηματα του παρελθοντος, που δεν εχουν ποτε δει ξανα παρα μονο σε παλιες ταινιες (και αν). Διοτι βρισκομαστε στο πρωτο τεταρτο του εικοστου πρωτου αιωνα, και οι νεες οικογενειες, με τους γονείς να βρίσκονται γυρω στα 30 με 40 χρονια τους, γνωριζουν και θυμουνται τα αυτοκινητα του 1990 επειδη "τα ειχαν οι γονείς και οι θείοι", επειδη κυκλοφορουν ακομα και επειδη το μονοτονα και παρομοια ογκωδες σχημα τους δεν ειναι σε ΚΑΜΜΙΑ περιπτωση «κλασσικό», αλλά ίσως να μην εχουν δει ποτε μοντελα του 1980, του 1970 και του 1960, με τα οποία οι μεγαλυτεροι εχουν ζησει.
Προκειται λοιπον για μια μιξη γενεών με κοινο παρανομαστη το
αυτοκινητο, που μπορει να είναι εξόχως διδακτικη μια και σε κοινωνικο, και οχι
μονο τεχνολογικο, επιπεδο, ενα «κλασσικό» ή «ιστορικο» αυτοκινητο λεει πολλα για
τον τροπο που σκεπτονταν, ζουσαν, κυκλοφορουσαν, χρησιμοποιουσαν και σχεδιαζαν τα μεσα μεταφορας και αναψυχης
τους οι προηγουμενες γενιες, οπως και για
τις αναγκες και -το κυριοτερο! -την αισθητικη τους.
Καποιες φορες, στις εκδηλωσεις, τα πραγματα συνδυαζονται
και άνθρωποι και περιβάλλον συνεργαζονται έτσι, ωστε το αποτελεσμα να μην
απεχει πολυ απο το ιδανικο. Μια τετοια περιπτωση ευτυχησαμε να βιωσουμε την Κυριακη
15 Οκτωβριου στη μαρινα του Φλοισβου, όπου ο καιρος, ο ήλιος, η θερμοκρασια, το
περιβαλλον, ο χώρος, ακομα και η διαθεση του κοσμου, ολα ήταν uphigh και οι
μοτοσυκλετες και τα αυτοκινητα σε παραταξη συμπλήρωναν την γενικη εικονα
δημιουργωντας εικονες με ανεξιτηλα χρώματα. Ως εκ τουτου, δεν θα σταθουμε στις
συμμετοχες και στις βραβευσεις αλλά στην υπεροχη ατμοσφαιρα και στην διοργανωση
συνολικα, που ήταν απλή αλλά πληρης, εστιασμενη στον βασικο σκοπο, στο κλασσικο
αυτοκινητο και μοτοσυκλετα.
Το Auto Classic (και το αδελφο Motosport) συμμετείχε με μια Yamaha FZR 750 R του 1988 (Homologation special απο το εργοστασιο, και μη αναπαλαιωμένη), η οποία με τις σημαδεμενες ζαντες και καλαμια αλλά και τα μικροχτυπηματακια και μικροφθορές του χρονου, δεν θα έπαιρνε βραβειο σε κανενα διαγωνισμο εκτος αν υπηρχε μια κατηγορια για «Μοτοσυκλετες μη αναπαλαιωμενες που χρησιμοποιουνται συνεχως εδω και 35 χρονια»! Και αυτο το λεμε για να καταδειξουμε την διαφορα μεταξυ ενος παλαιου αυτοκινητου και μοτοσυκλετας σε άριστη κατασταση, και ενος παλαιου αυτοκινητου και μοτοσυκλέτας που διαγωνιζονται σε Concours d’ Elegance. Ευτυχως για την τερψη των οφθαλμων μας, υπηρχαν και αρκετα τετοια στον Φλοισβο, που παραθετουμε στις φωτογραφιες μας.
«Βραβεία» δεν δινουμε σε οχηματα, απλα οι
επιλογές μας ειναι ΜΕΡΙΚΑ απο αυτα που μας ΣΥΓΚΙΝΗΣΑΝ περισσοτερο. Στο facebook της
ΦΙΛΠΑ (https://www.facebook.com/Philpa.gr/?locale=el_GR) υπαρχουν ολες οι φωτογραφίες των βραβευθεντων, στις απονομες στο τέλος
της εκδηλωσης.
Θα μπορουσαμε να κανουμε εδω στο τέλος καποια σχολια
σχετικα με τον συνολικο αριθμο των αυτοκινήτων, που ήταν κατωτερος των
δυνατοτητων των μελων της ΦΙΛΠΑ, να αναφερουμε την παρουσια μερικών αυτοκινητων που ίσως δεν θα έπρεπε να
βρισκονται (διαγωνίζονται) στην συγκεκριμενη εκδηλωση, να αναρωτηθουμε για
καποια λιγα αγωνιστικα που επισης δεν ήταν καταλληλα για το Concours, αλλά
αυτα ειναι θεματα άλλου αρθρου. Τα σημειωνουμε για να τα συζητησουμε άλλη φορα
(που δεν θα αργησει) τονιζοντας οτι καμμια απο αυτες τις μικροπαραφωνιες δεν
εγινε αντιληπτή απο τον (παρα πολυ) κοσμο, που περασε ένα υπεροχο Κυριακατικο
πρωϊνο. Κι εμείς μαζι του, απολαυσαμε μερικες (συγκεκριμενες) μηχανικες οντότητες με τις
οποιες θα μπορουσαμε να περάσουμε την υπολοιπη ζωή μας γυαλιζοντας ταπεινα τα
μεταλλα τους, και πληρώνοντας αδρα για
να διατηρουμε (συντηρουμε) αυτο το προνόμιο. Γιατι καμμια θυσια, χρονικη,
οικονομική ακομα και (επιτρεψτε μας την «υπερβολή») οικογενειακη, δεν ειναι
αρκετη για τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ φιλο του Ιστορικου αυτοκινητου, της Ιστορικης μοτοσυκλετας.
Δ.Π.
*Aρθρο για το Concours των μοτοσυκλετων και την Ε.Λ.Φ.Κ.Μ., αναρτηθηκε στο www.motosport.com.gr (φωτογραφιες και κειμενο του Γιαννη Εφραιμιδη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου