(ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ)
Πενία τέχνας κατεργάζεται. Η κατάρρευση των εσόδων, η αναζήτηση "ισοδυνάμων" και οι άλλες σπασμωδικές προσπάθειες της απελπισμένης και αταίριαστης ομάδας που παριστάνει την κυβέρνηση των υπόδουλων Ελλήνων να βρεί λεφτά για να πληρώσει τα δανεικά, δεν θα άφηναν φυσικά εκτός παιχνιδιού το αυτοκίνητο. Την αγαπημένη δεξαμενή (φορολογικής) ρευστότητας όλων των Κυβερνησεων, και σε κακές αλλά και στις καλές εποχές. Ο λόγος; Η παρεξηγημένη "αγάπη" του Ελληνα για το αυτοκίνητο, που υποτίθεται ότι τον κάνει να υποβληθεί σε κάθε θυσία "για τη ρόδα", όπως έλεγαν παλιά. Ανοησίες του παρελθόντος, λέω εγώ. Σε μια χώρα που εδώ και 7 δεκαετίες παλεύει να αναπτυχθεί, το αυτοκίνητο ήταν και είναι ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ. Αυτό το γνωρίζει το Κράτος, γι' αυτό και το υπερφορολογεί διαχρονικά και το μαστιγώνει αλύπητα, γνωρίζοντας ότι ο πολίτης που πραγματικά το χρειάζεται, δεν έχει άλλη επιλογή απο το να κόψει ακόμα και απο το φαγητό του, για να διατηρήσει τη δυνατότητα μετακίνησης (και δουλειάς). Ελεεινοί εκβιαστές είναι και οι τωρινοί κυβερνώντες, όπως και όλοι οι άλλοι πριν απο αυτούς. Τίποτα δεν αλλάζει: Μόλις βρεθούν στην Εξουσία, όλοι γίνονται ίδιοι και κάθεται το πόπολο να τσακώνεται στα καφενεία για δεξιές, φιλελεύθερες και αριστερές ιδεολογίες. Ναι, με την πρώτη ευκαιρία θα ξοδέψουμε για το αυτοκίνητο, ΑΝ έχουμε να ξοδέψουμε βέβαια. Το αγαπάμε, το δείχνουμε, το χρησιμοποιούμε, το προσέχουμε, μας αρέσει το μεγάλο και το δυνατό, αυτό δεν το αρνείται κανείς. Οταν όμως δεν μπορούμε οικονομικά, τότε το αφήνουμε χωρίς βενζίνη στο πεζοδρόμιο, ασυντήρητο, χωρίς ΚΤΕΟ και ασφάλιση, για να καταθέσουμε τις πινακίδες στο τέλος και να στραφούμε στα (συζητήσιμης ποιότητας και ασφάλειας) μικρά αυτοκινητάκια, στο γκάζι και στο πετρέλαιο -όσοι μπορούν βέβαια να αγοράσουν καινούργιο: Εβδομήντα χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο πωλούνται, έξω καμμιά τριανταριά χιλ. εταιρικά, μένουν σκάρτα 40.000 οχήματα σε έντεκα εκατομμύρια πληθυσμό, αναλογία φτωχής τριτοκοσμικής χώρας. (Τώρα, το γιατί η Mercedes τον περασμένο μήνα ήταν η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις γενικά, δεν θέλει και εξυπνάδα να το καταλάβει κανείς: Capital control! Τα κλειδωμένα χρήματα κάποιων μεγάλων λογαριασμών, έγιναν ακριβά αυτοκίνητα αντί να βγαίνουν τετρακόσια-τετρακόσια την εβδομάδα).
Πάμε τώρα στο θέμα. Γνωστόν ότι η χώρα κυβερνάται απο τους Γερμανούς. Δυστυχώς (γι' αυτούς και για εμάς που τους τρώμε), οι απόγονοι των αγωνιστών της ηρωϊκής εθνικής αντίστασης του 1941-1944, δεν απεδείχθησαν και άξιοι επίγονοι, μια και η πρώτη κομμουνιστική κυβέρνηση απο ιδρύσεως Ελληνικού κράτους είναι ΑΠΟΛΥΤΑ εξαρτημένη απο τους πρώην (και νυν) κατακτητές/βασανιστές, τους Γερμανούς! Και όταν λέμε απόλυτα, εννοούμε Α-ΠΟ-ΛΥΤΑ! Δεν γίνεται τίποτα, δεν πετάει πουλί και δεν κελαηδάει καναρίνι αν δεν δοθεί άδεια. Και υποδείξεις στα πάντα. Οπως στο θέμα των αυτοκινήτων και των τελών κυκλοφορίας. Που αργούν να αποφασιστούν στο Υπουργείο Οικονομικών (ναι, αυτό που προϊσταται ο πρώην συνδικαλιστής Πασόκος εφοριακός ως πιο γνώστης κάθε είδους και κατηγορίας "εισπράξεων"!), επειδή προσπαθούν να ενσωματώσουν τη Γερμανική εντολή για ΑΥΞΗΣΗ! Και εκτός της επιβολής -κάποιων- τελών και στα καινούργια χαμηλών ρύπων (κάτι που έχει μια λογική γιατί τα μηδενικά τέλη ήταν προηγούμενη "χάρη" στους εισαγωγείς-αντιπροσώπους), οι Γερμανοί προσπαθούν αφ' ενός να αναχαιτίσουν την μαζική κατάθεση πινακίδων (που θα ρίξει έξω τις προϋπολογισθείσες εισπράξεις), και αφ' ετέρου να δώσουν κάποια κίνητρα για άρση ακινησίας στα εκατοντάδες χιλιάδες κατατεθειμένα των περασμένων ετών. Και...
WAS IST DAS??? WAS SIND DIESE??? XA XA XA! XA XA XA!, φώναζε ο Γερμανός επικεφαλής της ομάδας εύρεσης νέων φόρων, σε μια φανταστική σκηνή στο Υπουργείο οικονομικών-τμήμα οχημάτων, έχοντας απο τη μια μεριά τα στοιχεία για τις εκατοντάδες χιλιάδες κατατεθειμένες άδειες παλαιών αυτοκινήτων, και απο την άλλη τρείς εντελώς διαφορετικές πινακίδες, μία της ΕΛΠΑ, μία της ΕΟ ΦΙΛΠΑ και μία της ΕΟΟΕ. Είχε γίνει κατακόκκινος ο Φριτς, πνιγόταν, του έφυγαν τα γυαλιά, έδειχνε τις πινακίδες και φώναζε ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ, γκχχχχ, γκουχ, γκαχχχ, wenig wasser bitte ("λίγο νερό παρακαλώ", ζήτησε απο τους αργοκούνητους υπαλλήλους που χάζευαν αποσβολωμένοι), και δώστου ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! Πάει, τρελλάθηκε, σκέφτηκαν όλοι και έφυγαν απο την αίθουσα, μέχρι τα Γερμανόπουλα να βοηθήσουν τον διευθυντή τους να συνέλθει.
Αργότερα την ίδια μέρα: Ολοι πάλι στις θέσεις τους, και ο Γερμανός, πιο ήρεμος (αλλά με μια καράφα νερό μπροστά του καλού κακού), τους εξήγησε τι είχε πάθει, γιατί το είχε πάθει, τι εννοούσε και τι επρόκειτο να (διατάξει) να κάνουν:
"Νicht dumm lacht, δεν γελάω βρε ηλίθιοι, ΧΑ προφέρεται το 'Η' στα Γερμανικά, και το 'Η' είναι η ένδειξη στις πινακίδες των παλιών αυτοκινήτων που εμείς τα λέμε Oldtimers" ("συγχώρα με Φύρερ μου που πήραμε φράση των παλιοεγγλέζων-πού θα μας πάνε όμως, θα την τσακίσουμε τη στερλίνα μόλις επιστρέψουμε στο Μάρκο", ζήτησε νοερά συγνώμη από μέσα του). Και συνέχισε: "Wir, εμείς, τα παλιά αυτοκίνητα τα αγαπάμε, lieben, lieben. Αλλά εισπράττουμε κι όλας απο τους ιδιοκτήτες τους. Sie, εσείς, armen und mittellosen (φτωχοί και άποροι) Έλληνες, γιατί αγνοείτε τα έσοδα αυτά και μάλιστα τα έχετε παραχωρήσει σε ΤΡΕΙΣ διαφορετικούς μη κρατικούς οργανισμούς χωρίς κανένα συντονισμό και έλεγχο απο την εξουσία; Ε; Γιατί; WARUM???"
Σημείωση συντάκτη: Στη Γερμανία τα άνω των 30 ετών αυτοκίνητα σε αυθεντική κατάσταση (τουλάχιστον C), ονομάζονται "oldtimers" και κυκλοφορούν κανονικά με κρατικές πινακίδες που στο τέλος έχουν το γράμμα "Η". Τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα oldtimers, ανεξαρτήτως χρονολογίας και κυβισμού, είναι 190 Ευρώ το χρόνο. Για να διατηρούν όμως τα προνόμια αυτά, όπως και στις άλλες χώρες, πρέπει να παραμένουν αυθεντικά. Επιτρέπεται το βάψιμο, η αναπαλαίωση, καθώς και το lpg και προσθήκη μέσων ασφαλείας. Ούτε μηχανές εκτός εποχής, ούτε τροχοί, ούτε μεταλλικά χρώματα, ούτε τίποτα πέρα απο αυτά. Να μη σας πω τι γίνεται εδώ, τη στιγμή μάλιστα που ο ένας εκ των τριών "παρόχων" (ΕΛΠΑ) δεν ακολουθεί κανονισμούς FIVA. Αφήστε δε το τι συμβαίνει (σε κάποιες περιπτώσεις) μόλις πάρουν κάρτα και ιστορικές πινακίδες: Μετατρέπονται σε μάρκα... OTITHELEIS", απο μεταγενέστερα μέχρι σύγχρονα, και απο τουρμπισμένα ντριφτάδικα μέχρι αγωνιστικά Formula saloon! Και κανείς δεν μιλάει, δεν κουνιέται, δεν αντιδρά! Μπορεί λοιπόν το αρθράκι μας να αφηγείται μια "φανταστική-υποθετική" ιστορία (με αφορμή πρόσφατα πραγματικά δημοσιεύματα), αλλά και η κατάσταση με τις Ιστορικές πινακίδες, όλοι το ξέρουν, κάποια στιγμή θα πρέπει να μπει σε μια τάξη.
"Gut, λοιπόν", άρχισε ο Φριτς. "Θα το κάνουμε όπως Γερμανία, mutterland. Γιατί αύριο Γερμανοί πολλοί θα έρθουν να ζήσουν εδώ, επαρχία του Ρά....γκχχχχ, provinz Γερμανίας εννοώ, φίλοι, χαμπίμπ, εδώ sonne, oliven, meer (ήλιος, ελιές, θάλασσα), εμείς φέρουμε τα oldtimers μας, θέλουμε νόμους καλούς να τα κυκλοφορούμε. Θα βάλετε λοιπόν στα παλιά αυτοκίνητα, ας πούμε πριν το 1985, όχι ας πάμε στο 1980 καλύτερα να μην έχουμε αντιδράσεις απο εμπόρους (handler, ενοχλητικοί, argerlich, δεν φτάνουν Lidl, Praktiker και Media Markt στους Ελληνες;), θα βάλετε λοιπόν ένα χαμηλό τέλος και θα έρθουν όλοι να πάρουν πάλι τις πινακίδεςτους φτηνά, μικρά και μεγάλα κυβικά το ίδιο. Και θα μελετήσουμε τι θα γίνει με τις πινακίδες των oldtimers, να έρθουμε να το κάνουμε του χρόνου. Λεφτά θα πηγαίνουν μόνο σε Κράτος, nein σε οργανισμούς. ΝΕΙΝ οργανισμοί! ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! Εμπρός, στρωθείτε στη δουλειά. SOFORT! JETZT! FUHREN! (αμέσως, τώρα, τρέξτε). ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Υ.Γ.: Σε συζήτηση που γίνεται στο facebook (Facebook.com/Auto Classic magazine), γράψαμε την άποψή μας για ένα ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ μελλοντικό σύστημα σχετικά με τις ιστορικές πινακίδες και την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Ιδού:
Συνεργασία του Κράτους με ΜΟΝΟ ΕΝΑ μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό φορέα πιστοποίησης. Ο οποίος θα εκδίδει το πιστοποιητικό βάσει του οποίου θα εκδίδονται οι Κρατικές πινακίδες οχημάτων 30 plus ετών για κανονική κυκλοφορία, ενώ θα διατηρείται η δυνατότητα έκδοσης ΜΙΑΣ πινακίδας ανά ιδιοκτήτη (και όχι ανά όχημα) αποκλειστικά για Ιστορικές εκδηλώσεις (αν θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερα απο ένα οχήματα ιδιοκτησίας του ταυτοχρόνως, μπορεί να πάρει σχετική άδεια με προσωρινές πινακίδες που θα επιστραφούν). Τα παλαιά αυτοκίνητα με κρατικές ιστορικές πινακίδες (που πρέπει να διαφέρουν εμφανώς σε κάποιο σημείο/ ψηφίο απο τις κανονικές για να μην χρησιμοποιούνται σε σύγχρονα μοντέλα), βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας 2014/45 μπορεί να εξαιρούνται απο την υποχρέωση τεχνικού ελεγχου (ΚΤΕΟ). Ο φορέας πιστοποίησης όμως θα πρέπει ανα διετία ή τριετία τουλσχιστον να τα επανελέγχει ( με ένα χαμηλό παράβολο) για να διαπιστώνει: α) την λειτουργική τους κατάσταση και β) ότι διατηρούν τις ιστορικές προδιαγραφές και δεν έχουν υποστεί μετατροπές εκτός δελτίου αυθεντικότητας, οπότε θα τους αφαιρούνται άμεσα οι κρατικές πινακίδες ( μέχρι αποκατάστασης και επανελέγχου). Διαφωνεί κανείς με τις γενικές γραμμές ενός τέτοιου πλαισίου; Ας μας πει το γιατί!
Πενία τέχνας κατεργάζεται. Η κατάρρευση των εσόδων, η αναζήτηση "ισοδυνάμων" και οι άλλες σπασμωδικές προσπάθειες της απελπισμένης και αταίριαστης ομάδας που παριστάνει την κυβέρνηση των υπόδουλων Ελλήνων να βρεί λεφτά για να πληρώσει τα δανεικά, δεν θα άφηναν φυσικά εκτός παιχνιδιού το αυτοκίνητο. Την αγαπημένη δεξαμενή (φορολογικής) ρευστότητας όλων των Κυβερνησεων, και σε κακές αλλά και στις καλές εποχές. Ο λόγος; Η παρεξηγημένη "αγάπη" του Ελληνα για το αυτοκίνητο, που υποτίθεται ότι τον κάνει να υποβληθεί σε κάθε θυσία "για τη ρόδα", όπως έλεγαν παλιά. Ανοησίες του παρελθόντος, λέω εγώ. Σε μια χώρα που εδώ και 7 δεκαετίες παλεύει να αναπτυχθεί, το αυτοκίνητο ήταν και είναι ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ. Αυτό το γνωρίζει το Κράτος, γι' αυτό και το υπερφορολογεί διαχρονικά και το μαστιγώνει αλύπητα, γνωρίζοντας ότι ο πολίτης που πραγματικά το χρειάζεται, δεν έχει άλλη επιλογή απο το να κόψει ακόμα και απο το φαγητό του, για να διατηρήσει τη δυνατότητα μετακίνησης (και δουλειάς). Ελεεινοί εκβιαστές είναι και οι τωρινοί κυβερνώντες, όπως και όλοι οι άλλοι πριν απο αυτούς. Τίποτα δεν αλλάζει: Μόλις βρεθούν στην Εξουσία, όλοι γίνονται ίδιοι και κάθεται το πόπολο να τσακώνεται στα καφενεία για δεξιές, φιλελεύθερες και αριστερές ιδεολογίες. Ναι, με την πρώτη ευκαιρία θα ξοδέψουμε για το αυτοκίνητο, ΑΝ έχουμε να ξοδέψουμε βέβαια. Το αγαπάμε, το δείχνουμε, το χρησιμοποιούμε, το προσέχουμε, μας αρέσει το μεγάλο και το δυνατό, αυτό δεν το αρνείται κανείς. Οταν όμως δεν μπορούμε οικονομικά, τότε το αφήνουμε χωρίς βενζίνη στο πεζοδρόμιο, ασυντήρητο, χωρίς ΚΤΕΟ και ασφάλιση, για να καταθέσουμε τις πινακίδες στο τέλος και να στραφούμε στα (συζητήσιμης ποιότητας και ασφάλειας) μικρά αυτοκινητάκια, στο γκάζι και στο πετρέλαιο -όσοι μπορούν βέβαια να αγοράσουν καινούργιο: Εβδομήντα χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο πωλούνται, έξω καμμιά τριανταριά χιλ. εταιρικά, μένουν σκάρτα 40.000 οχήματα σε έντεκα εκατομμύρια πληθυσμό, αναλογία φτωχής τριτοκοσμικής χώρας. (Τώρα, το γιατί η Mercedes τον περασμένο μήνα ήταν η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις γενικά, δεν θέλει και εξυπνάδα να το καταλάβει κανείς: Capital control! Τα κλειδωμένα χρήματα κάποιων μεγάλων λογαριασμών, έγιναν ακριβά αυτοκίνητα αντί να βγαίνουν τετρακόσια-τετρακόσια την εβδομάδα).
Πάμε τώρα στο θέμα. Γνωστόν ότι η χώρα κυβερνάται απο τους Γερμανούς. Δυστυχώς (γι' αυτούς και για εμάς που τους τρώμε), οι απόγονοι των αγωνιστών της ηρωϊκής εθνικής αντίστασης του 1941-1944, δεν απεδείχθησαν και άξιοι επίγονοι, μια και η πρώτη κομμουνιστική κυβέρνηση απο ιδρύσεως Ελληνικού κράτους είναι ΑΠΟΛΥΤΑ εξαρτημένη απο τους πρώην (και νυν) κατακτητές/βασανιστές, τους Γερμανούς! Και όταν λέμε απόλυτα, εννοούμε Α-ΠΟ-ΛΥΤΑ! Δεν γίνεται τίποτα, δεν πετάει πουλί και δεν κελαηδάει καναρίνι αν δεν δοθεί άδεια. Και υποδείξεις στα πάντα. Οπως στο θέμα των αυτοκινήτων και των τελών κυκλοφορίας. Που αργούν να αποφασιστούν στο Υπουργείο Οικονομικών (ναι, αυτό που προϊσταται ο πρώην συνδικαλιστής Πασόκος εφοριακός ως πιο γνώστης κάθε είδους και κατηγορίας "εισπράξεων"!), επειδή προσπαθούν να ενσωματώσουν τη Γερμανική εντολή για ΑΥΞΗΣΗ! Και εκτός της επιβολής -κάποιων- τελών και στα καινούργια χαμηλών ρύπων (κάτι που έχει μια λογική γιατί τα μηδενικά τέλη ήταν προηγούμενη "χάρη" στους εισαγωγείς-αντιπροσώπους), οι Γερμανοί προσπαθούν αφ' ενός να αναχαιτίσουν την μαζική κατάθεση πινακίδων (που θα ρίξει έξω τις προϋπολογισθείσες εισπράξεις), και αφ' ετέρου να δώσουν κάποια κίνητρα για άρση ακινησίας στα εκατοντάδες χιλιάδες κατατεθειμένα των περασμένων ετών. Και...
WAS IST DAS??? WAS SIND DIESE??? XA XA XA! XA XA XA!, φώναζε ο Γερμανός επικεφαλής της ομάδας εύρεσης νέων φόρων, σε μια φανταστική σκηνή στο Υπουργείο οικονομικών-τμήμα οχημάτων, έχοντας απο τη μια μεριά τα στοιχεία για τις εκατοντάδες χιλιάδες κατατεθειμένες άδειες παλαιών αυτοκινήτων, και απο την άλλη τρείς εντελώς διαφορετικές πινακίδες, μία της ΕΛΠΑ, μία της ΕΟ ΦΙΛΠΑ και μία της ΕΟΟΕ. Είχε γίνει κατακόκκινος ο Φριτς, πνιγόταν, του έφυγαν τα γυαλιά, έδειχνε τις πινακίδες και φώναζε ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ, γκχχχχ, γκουχ, γκαχχχ, wenig wasser bitte ("λίγο νερό παρακαλώ", ζήτησε απο τους αργοκούνητους υπαλλήλους που χάζευαν αποσβολωμένοι), και δώστου ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! Πάει, τρελλάθηκε, σκέφτηκαν όλοι και έφυγαν απο την αίθουσα, μέχρι τα Γερμανόπουλα να βοηθήσουν τον διευθυντή τους να συνέλθει.
Αργότερα την ίδια μέρα: Ολοι πάλι στις θέσεις τους, και ο Γερμανός, πιο ήρεμος (αλλά με μια καράφα νερό μπροστά του καλού κακού), τους εξήγησε τι είχε πάθει, γιατί το είχε πάθει, τι εννοούσε και τι επρόκειτο να (διατάξει) να κάνουν:
"Νicht dumm lacht, δεν γελάω βρε ηλίθιοι, ΧΑ προφέρεται το 'Η' στα Γερμανικά, και το 'Η' είναι η ένδειξη στις πινακίδες των παλιών αυτοκινήτων που εμείς τα λέμε Oldtimers" ("συγχώρα με Φύρερ μου που πήραμε φράση των παλιοεγγλέζων-πού θα μας πάνε όμως, θα την τσακίσουμε τη στερλίνα μόλις επιστρέψουμε στο Μάρκο", ζήτησε νοερά συγνώμη από μέσα του). Και συνέχισε: "Wir, εμείς, τα παλιά αυτοκίνητα τα αγαπάμε, lieben, lieben. Αλλά εισπράττουμε κι όλας απο τους ιδιοκτήτες τους. Sie, εσείς, armen und mittellosen (φτωχοί και άποροι) Έλληνες, γιατί αγνοείτε τα έσοδα αυτά και μάλιστα τα έχετε παραχωρήσει σε ΤΡΕΙΣ διαφορετικούς μη κρατικούς οργανισμούς χωρίς κανένα συντονισμό και έλεγχο απο την εξουσία; Ε; Γιατί; WARUM???"
Σημείωση συντάκτη: Στη Γερμανία τα άνω των 30 ετών αυτοκίνητα σε αυθεντική κατάσταση (τουλάχιστον C), ονομάζονται "oldtimers" και κυκλοφορούν κανονικά με κρατικές πινακίδες που στο τέλος έχουν το γράμμα "Η". Τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα oldtimers, ανεξαρτήτως χρονολογίας και κυβισμού, είναι 190 Ευρώ το χρόνο. Για να διατηρούν όμως τα προνόμια αυτά, όπως και στις άλλες χώρες, πρέπει να παραμένουν αυθεντικά. Επιτρέπεται το βάψιμο, η αναπαλαίωση, καθώς και το lpg και προσθήκη μέσων ασφαλείας. Ούτε μηχανές εκτός εποχής, ούτε τροχοί, ούτε μεταλλικά χρώματα, ούτε τίποτα πέρα απο αυτά. Να μη σας πω τι γίνεται εδώ, τη στιγμή μάλιστα που ο ένας εκ των τριών "παρόχων" (ΕΛΠΑ) δεν ακολουθεί κανονισμούς FIVA. Αφήστε δε το τι συμβαίνει (σε κάποιες περιπτώσεις) μόλις πάρουν κάρτα και ιστορικές πινακίδες: Μετατρέπονται σε μάρκα... OTITHELEIS", απο μεταγενέστερα μέχρι σύγχρονα, και απο τουρμπισμένα ντριφτάδικα μέχρι αγωνιστικά Formula saloon! Και κανείς δεν μιλάει, δεν κουνιέται, δεν αντιδρά! Μπορεί λοιπόν το αρθράκι μας να αφηγείται μια "φανταστική-υποθετική" ιστορία (με αφορμή πρόσφατα πραγματικά δημοσιεύματα), αλλά και η κατάσταση με τις Ιστορικές πινακίδες, όλοι το ξέρουν, κάποια στιγμή θα πρέπει να μπει σε μια τάξη.
"Gut, λοιπόν", άρχισε ο Φριτς. "Θα το κάνουμε όπως Γερμανία, mutterland. Γιατί αύριο Γερμανοί πολλοί θα έρθουν να ζήσουν εδώ, επαρχία του Ρά....γκχχχχ, provinz Γερμανίας εννοώ, φίλοι, χαμπίμπ, εδώ sonne, oliven, meer (ήλιος, ελιές, θάλασσα), εμείς φέρουμε τα oldtimers μας, θέλουμε νόμους καλούς να τα κυκλοφορούμε. Θα βάλετε λοιπόν στα παλιά αυτοκίνητα, ας πούμε πριν το 1985, όχι ας πάμε στο 1980 καλύτερα να μην έχουμε αντιδράσεις απο εμπόρους (handler, ενοχλητικοί, argerlich, δεν φτάνουν Lidl, Praktiker και Media Markt στους Ελληνες;), θα βάλετε λοιπόν ένα χαμηλό τέλος και θα έρθουν όλοι να πάρουν πάλι τις πινακίδεςτους φτηνά, μικρά και μεγάλα κυβικά το ίδιο. Και θα μελετήσουμε τι θα γίνει με τις πινακίδες των oldtimers, να έρθουμε να το κάνουμε του χρόνου. Λεφτά θα πηγαίνουν μόνο σε Κράτος, nein σε οργανισμούς. ΝΕΙΝ οργανισμοί! ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! Εμπρός, στρωθείτε στη δουλειά. SOFORT! JETZT! FUHREN! (αμέσως, τώρα, τρέξτε). ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Υ.Γ.: Σε συζήτηση που γίνεται στο facebook (Facebook.com/Auto Classic magazine), γράψαμε την άποψή μας για ένα ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ μελλοντικό σύστημα σχετικά με τις ιστορικές πινακίδες και την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Ιδού:
Συνεργασία του Κράτους με ΜΟΝΟ ΕΝΑ μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό φορέα πιστοποίησης. Ο οποίος θα εκδίδει το πιστοποιητικό βάσει του οποίου θα εκδίδονται οι Κρατικές πινακίδες οχημάτων 30 plus ετών για κανονική κυκλοφορία, ενώ θα διατηρείται η δυνατότητα έκδοσης ΜΙΑΣ πινακίδας ανά ιδιοκτήτη (και όχι ανά όχημα) αποκλειστικά για Ιστορικές εκδηλώσεις (αν θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερα απο ένα οχήματα ιδιοκτησίας του ταυτοχρόνως, μπορεί να πάρει σχετική άδεια με προσωρινές πινακίδες που θα επιστραφούν). Τα παλαιά αυτοκίνητα με κρατικές ιστορικές πινακίδες (που πρέπει να διαφέρουν εμφανώς σε κάποιο σημείο/ ψηφίο απο τις κανονικές για να μην χρησιμοποιούνται σε σύγχρονα μοντέλα), βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας 2014/45 μπορεί να εξαιρούνται απο την υποχρέωση τεχνικού ελεγχου (ΚΤΕΟ). Ο φορέας πιστοποίησης όμως θα πρέπει ανα διετία ή τριετία τουλσχιστον να τα επανελέγχει ( με ένα χαμηλό παράβολο) για να διαπιστώνει: α) την λειτουργική τους κατάσταση και β) ότι διατηρούν τις ιστορικές προδιαγραφές και δεν έχουν υποστεί μετατροπές εκτός δελτίου αυθεντικότητας, οπότε θα τους αφαιρούνται άμεσα οι κρατικές πινακίδες ( μέχρι αποκατάστασης και επανελέγχου). Διαφωνεί κανείς με τις γενικές γραμμές ενός τέτοιου πλαισίου; Ας μας πει το γιατί!
επί της ουσίας και πέραν της εξυπνα χιουμοριστικής προσέγγισης, από το ρεπορτάζ σου προκύπτει:
ΑπάντησηΔιαγραφήα)ότι όντως γίνεται στη παρούσα χρονική περίοδο στο Υπουργείο συζήτηση?
β) Για ανω δεκαετίας, youngtimers ή oldtimers?
γ) Για τη συζήτηση έχουν λάβει γνώση οι 3- ως εκδότες πινακίδων - Ομοσπονδίες?
δ) Αν ναι έχουν καταθέσει προτάσεις?
Ερωτήματα που είναι σημαντικά για τους κατόχους ιστορικών οχημάτων
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Χάρης Λάμαρης
α) ΝΑΙ. β) Προ1980 (μειωμένα τέλη έως 2500 κυβικά, με κανονικες κρατικες πινακιδες). γ) ΟΧΙ. δ) ΟΧΙ.
ΔιαγραφήΧάρη θα τα πούμε απο κοντά. Το θέμα μεγάλο και όπως σωστά αναφέρεις τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι σημαντικά για τους κατόχους Ι.Ο.
ΔιαγραφήΑν η Ελλαδα ηταν σοβαρό κράτος και λειτουργούσε σαν "το Ελβετικό (ή Γερμανικό) ρολόι του Νότου", θα ηταν ευχής έργο να συντόνιζε και εξέδιδε Ιστορικές πινακίδες. Έτσι τα Ι.Ο. Θα κυκλοφορούσαν απεριόριστα με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη κ.ά. προνόμια έναντι ενος λογικού ετησιου τέλους κυκλοφοριας. Όμως μπορεί η Ελλάδα του σήμερα να το πράξει? Μάλλον θα στήσει ενα υπερφίαλο νεο οργανισμό άσχετων βολεψάκιδων. Κατι τέτοιο φοβάμαι πως είναι πιθανό να γίνει γιατί ταιριάζει γάντι με την ψυχοσύνθεση των Συριζαίων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπι του παρόντος συζητείται μόνο θέμα μειωμένων τελών κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, με την ελπίδα κάποιων εσόδων απο την μαζική άρση ακινησίας αλλά και την μείωση της φετινής αναμενόμενης κατάθεσης πινακίδων. Εχει συζητηθεί ΑΠΟ ΞΕΝΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ η καθιέρωση κρατικών πινακίδων Ιστορικών σε σύνδεση με τα κρατικά ΚΤΕΟ που επαναλειτουργουν σταδιακα. Σαφές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει σωστά αυτό το πλάνο. Αναζητείται πλαίσιο συνεργασίας κράτους - ιδιωτών . Δύσκολο. Ομως η ευρεσιτεχνία Παπαδόπουλου να υπάρχουν ΤΡΕΙΣ διαφορετικό ιδιωτικοί φορείς έκδοσης επίσης διαφορετικών (!) ιστορικών πινακίδων χωρίς κανένα έλεγχο προδιαγραφών πιστοποίσης και ερήμην του κράτους ( πέραν δύο ασαφών αράδων σε άρθρο του Κ.Ο.Κ. με απόφαση υφυπουργού), είναι σαφές ότι δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση και είναι θέμα χρόνου το να αναθεωρηθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή