Πολλά μπορεί να πεί κανείς για το φετεινό Κλασσικό Ράλλυ Ελλάδας, που όπως δηλώνουν οι συμμετέχοντες (των οποίων η γνώμη είναι και η μόνη που μετράει), υπήρξε το καλύτερο όλων. Εκτός όμως της αναμφισβήτητης οργανωτικής/σχεδιαστικής/αγωνιστικής επιτυχίας (που θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη απο πλευράς συμμετοχών αν η ΦΙΛΠΑ δεν τοποθετούσε τόσο κοντά χρονικά, όπως και το 2014, το διήμερο Ανοιξιάτικο -το όνομα "Εαρινό" ανήκει αλλού- Ράλλυ της στις Σπέτσες), το Κλασσικό Ράλλυ είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τρείς+1 ακόμα λόγους: Πρώτον, αποτελεί την πρώτη συνδιοργάνωση δύο σημαντικών Λεσχών, που επέλεξαν την συνεργασία και όχι τον "ανταγωνισμό" (που σε περιόδους κρίσης προβληματίζει αρκετούς εκ των κοινών συμμετεχόντων). Δεύτερον, η συνδιοργάνωση αυτή άντεξε και επέζησε στο χρόνο, μια και το φετεινό Κλασσικό ήταν το 6ο! Τρίτον, το παράδειγμα ΦΙΛΠΑ-Σ.Ι.Σ.Α. που απεδείχθη επιτυχές, δεν φάνηκε να το ακολουθούν οι άλλες Λέσχες Κλασσικών αυτοκινήτων, το αντίθετο μάλιστα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές εκδηλώσεις με λίγους συμμετέχοντες αλλά και να παρατηρείται οργανωτικός μαρασμός κάποιων Λεσχών. Και τώρα το "+1", ο τέταρτος λόγος. Και αυτός δεν είναι άλλος απο το σύστημα χρονομέτρησης, το οποίο είναι η "ακρίβεια δευτερολέπτου" που έκανε απο ...δεκαετιών (!) γνωστό και δημοφιλή τον Σ.Ι.Σ.Α., και όχι η τήρηση σταθερής ταχύτητας, η κλασσική Regularity της ΦΙΛΠΑ, που έχει εξελιχθεί πλέον σε "πρακτικό σεμινάριο" ηλεκτρονικών συστημάτων μέτρησης απόστασης, χρόνου και ταχύτητας, και έχει πολύ μεγάλη σχέση με την Κυπελλοθηρία και πολύ μικρή με τα κλασσικά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν απλώς το μέσο και όχι τον λόγο των εκδηλώσεων. Το γιατί σε ένα παμπάλαιο όχημα το οποίο ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να παραμένει αυθεντικό, θεωρείται λογικό να τοποθετούνται και να επιτρέπονται υπερσύγχρονα ψηφιακά συστήματα μέτρησης, εξηγείται μόνο απο το ότι, διεθνώς και φυσικά στην χώρα μας, σε κάθε εκδήλωση με κλασσικά μηχανικά οδόμετρα και χρονόμετρα, υπήρχαν αυτοί οι "gentlemen" κατ' όψιν αλλά κανονικοί "μικροαπατεώνες" σε λογική και συμπεριφορά, που χρησιμοποιούσαν διάφορα κρυφά και απαγορευμένα όργανα (σαν τους χασικλήδες ρεμπέτες που έκρυβαν τους μπαγλαμάδες), για να κοροϊδεύουν τους άλλους. Και οι άλλοι, αυτοί που ΔΕΝ έκλεβαν, πάλευαν με μεγεθυντικούς φακούς στα κοντέρ, με δισκάκια και κοντεροσύρματα στα Halda, με τρόμπες βάλε-βγάλε αέρα στα λάστιχα για το καλιμπράρισμα του οδομέτρου τους, με πινακάκια, νταμάκια και δυό τρία χρονόμετρα χειρός. Και με αυτά τα απλά μέσα ΕΒΓΑΖΑΝ ΜΗΔΕΝ σε ειδικές οκτώ και δέκα χιλιομέτρων. Αυτό προφανώς είναι πολύ δύσκολο και λίγοι μπορούσαν να το καταφέρουν. Σήμερα, ελάχιστοι οπαδοί του πραγματικού Regularity Sport έχουν απομείνει. Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ άλλαξε και είναι αδύνατον να γυρίσει πίσω, γιατί οι πιο καινούργιοι αποκλείεται να μπουν στον κόπο να μάθουν το κλασσικό σύστημα αφού έχουν συνηθίσει στα tablets, στα smartphones και στις πλείστες όσες εφαρμογές, όπως και οι συνοδηγοί τους (και όλοι φοβούνται ότι θα "κλέψει" ο δίπλα, όσες απαγορεύσεις κι αν περιέχει ο κανιονισμός). Και αυτό που βλέπουμε σήμερα με κάποια λύπη, είναι συμμετέχοντες επηρμένοι, νέοι αλλά και μεγαλύτεροι, να καυχιούνται για τις ηλεκτρονικές τους επιτυχίες. Και σ' αυτό το κρίσιμο σημείο, έρχεται ο Σ.Ι.Σ.Α. να φτιάξει έναν αγώνα δύσκολο (διαδρομές, εκφωνήσεις) αλλά με ένα σύστημα απλούστατο που ανοίγει τη διάκριση σε όλους, χωρίς να απαιτεί, πέρα απο το δίπλωμα οδήγησης, και πτυχίο πληροφορικής από τα πληρώματα! Φυσικά, και τα ηλεκτρονικά/ψηφιακά έχουν την δυσκολία τους, όπως το να αντιμετωπίζεις πολλαπλές χρονομετρήσεις με σταθερή ταχύτητα και απόλυτη ακρίβεια, αλλά αυτό που λέμε και εννοούμε, είναι ότι τέτοιου τύπου "μοντέρνα regularity" μπορείς να κάνεις με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Τι "κοροϊδεύουμε" εαυτούς και αλλήλλους με τα κλασσικά; Τα σύγχρονα όργανα πρέπει να τοποθετούνται σε σύγχρονα αυτοκίνητα, και να, η ΕΛΠΑ και το ΑΣΜΑ στο Ιστορικό Ακρόπολις για το προσφάτως ανακοινωθέν "Ελληνικό Πρωτάθλημα", βαθμολογούν τα J2 του 1990, τα οποία η FIVA δεν δέχεται στη Γενική κατάταξη και η FIA δεν προσμετρά στις βαθμολογίες! (Σύντομα μπορεί να δούμε στα Ραλλύ της ΟΜΑΕ και μια σύγχρονη κατηγορία Regularity-παιδιάς πίσω απο τα αγωνιστικά. Γιατί όχι;;;).
Εν κατακλείδι, συμπέρασμα, ηθικό δίδαγμα, απόδειξη στην πράξη: Μπράβο ΦΙΛΠΑ και ΣΙΣΑ για την συνδιοργάνωση και τον καλό αγώνα, και μπράβο Σ.Ι.Σ.Α. για τον τρόπο μέτρησης των Ε.Δ. με την ακρίβεια δευτερολέπτου που επινόησες και επέβαλλες, (και που κάποια στιγμή, θυμηθείτε το, πιθανόν να περάσει και στους Διεθνείς αγώνες σαν απάντηση και λύση στους παραπάνω προβληματισμούς "ταυτότητας", οι οποίοι δεν είναι μόνο δικοί μας). Δ.Π.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: www.sisa.gr/results/1429383758
Εν κατακλείδι, συμπέρασμα, ηθικό δίδαγμα, απόδειξη στην πράξη: Μπράβο ΦΙΛΠΑ και ΣΙΣΑ για την συνδιοργάνωση και τον καλό αγώνα, και μπράβο Σ.Ι.Σ.Α. για τον τρόπο μέτρησης των Ε.Δ. με την ακρίβεια δευτερολέπτου που επινόησες και επέβαλλες, (και που κάποια στιγμή, θυμηθείτε το, πιθανόν να περάσει και στους Διεθνείς αγώνες σαν απάντηση και λύση στους παραπάνω προβληματισμούς "ταυτότητας", οι οποίοι δεν είναι μόνο δικοί μας). Δ.Π.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: www.sisa.gr/results/1429383758
Διαβάζοντας καποιος τους κανονισμούς των 2 λεσχων(εαρινο-κλασσικο) διαπιστωνει ότι η συνδιοργάνωση έγινε με τον κανονισμό ΣΙΣΑ (εκτο΄ς απο τα οργανα). Για να διακριθείς στο ΣΙΣΑ θέλεις οπωσδηποτε ρετρο (για να μην χαθείς στη πλοηγηση-κυρίως μέσα στη εδα- και να υπολογίσεις ποσο μακρυά ειναι η κορίνα μεχρι να τσουλήσεις σιγα-σιγα μέχρι τον χρονομέτρη).ποσα πληρώματα απο τα 21 βραβευθέντα ΔΕΝ είχαν ρετρο;; Για να συμμετάσχεις σε αγώνα ΣΙΣΑ πρεπει να σου αρέσουν τα σφιχτά ωράρια αναμεσα στους ΣΕΧ, το τρέξιμο μέχρι την κορίνα ,κλπ Υπάρχουν και άλλεσ λέσχες που ακολουθούν τον κανονισμό ΣΙΣΑ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούστηκαν ευμενή σχόλια για τις ΕΔΑ του εαρινού που αποσυντόνισαν τα όργανα.
Δεν αρέσουν σε όλους τα ίδια πραγματα. Gentlemen είναι οσοι συμμετασχουν στο εαρινό στο κλασσικο στο ακρόπολις στο διεθνες φιλπα παντού και όχι μόνο εκεί που έχουν πιθανότητες κυπελλοθηρίας!
Τελος τα 600 χλμ είναι πολλα τα 500 ευρώ(συνολικά έξοδα) ειναι πολλα και οι 50 συμμετοχές αρκετές για την εποχή άσχετα αν προέρχονται απο 2 λέσχες.