Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ "GRAND PRIX" ΤΟΥ Σ.Ι.Σ.Α.

Με απόλυτη ακρίβεια στα ωράρια, αρκετούς θεατές, πολλές συμμετοχές και χωρίς απολύτως κανένα απρόοπτο, ολοκληρώθηκε το Grand Prix του Σ.Ι.Σ.Α., σε διαδρομή 1000 μέτρων (Χ3) εντός του Parking των εγκαταστάσεων Beach Volley στο Ν. Φάληρο. Υπήρχε αρκετός συναγωνισμός στις Κατηγορίες (δεν αθλοθετήθηκε Γενική) και οι οργανωτές ακολούθησαν με ευλάβεια τον κανονισμό της ΕΟ ΦΙΛΠΑ με την μ.ω.τ. να μένει αρκετά κάτω απο τα 50 χ.α.ω. Οσον αφορά τις συμμετοχές, υπήρχαν απο αμιγώς αγωνιστικά sporting μέχρι μετατροπές εκτός εποχής, ανάμεσα βέβαια στα νορμάλ Ιστορικά. Πάντως, επειδή όλοι έτρεχαν στις Κατηγορίες τους, εκτός απο το παράξενο "μίγμα" (που δεν είναι τυπικό των ιστορικών οχημάτων), στο κομμάτι του συναγωνισμού δεν υπήρξε πρόβλημα. Επίσης, η Κατηγορία GT (Young Timers) συγκέντρωσε 12 αυτοκίνητα με κοινή κατάταξη (όχι ίδια με τα Ιστορικά, αλλά ανεξάρτητη). Πέραν όμως της ανάλυσης των συμμετοχών (που είναι ένα μεγάλο και γενικό θέμα) είναι γεγονός ότι δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος για τον Σ.Ι.Σ.Α. να κλείσει το "αγωνιστικό" 2014 απο αυτή την απόλυτα επιτυχημένη εκδήλωση, που βοηθούντος του θαυμάσιου καιρού, ανέβασε τη διάθεση και άπαντες έμειναν ικανοποιημένοι! 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΕΔΩ: http://www.sisa.gr/uploads/files/CATEGORIES_SISA_GRAND_PRIX_2014.pdf

ΑΤΥΠΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΔΩ: 
http://www.sisa.gr/uploads/files/GENERAL_CLASSIFICATION_SISA_GRAND_PRIX_2014.pdf

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δείτε ότι σε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες, χρονολογικές και κυβισμών, οι νικητές είναι full racing καθαρόαιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα, και αυτό έχει τη σημασία του γιατί ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν έχει απλώς κλουβιά και μπάκετ, αλλά και αναρτήσεις, λάστιχα, φρένα, μετάδοση, κινητήρα, "στήσιμο", κτλ, ΓΙΑ ΑΓΩΝΕΣ. Μπορεί λοιπόν τα αγωνιστικά να ήταν μειοψηφία στις συμμετοχές, αλλά πήραν τις δύο πρώτες θέσεις σε όλες τις Κατηγορίες, αφήνοντας τα νορμάλ συλλεκτικά Ιστορικά να συμμετέχουν για την βόλτα και μόνο (και φυσικά την ικανοποίηση όσων γράφουν καλούς χρόνους με νορμάλ ιστορικά, όπως π.χ. ο Γ. Δελαπόρτας με την GTV). Αυτό ΔΕΝ είναι σωστό, ούτε δίκαιο στη βάση και στη θεωρία του, άσχετο αν όλοι δηλώνουν ικανοποιημένοι, γιατί όντως χαίρονται -όλοι χαιρόμαστε- μια καλή εκδήλωση. Τελικά, η μόνη νορμάλ Κατηγορία ήταν αυτή των πιο νέων αυτοκινήτων, των Young timer 1985-1994, που ήταν και η δεύτερη πολυπληθέστερη με 12 εκκινήσαντες (και χωριστή κατάταξη απο τα Ιστορικά-ιστορικά έως 1984, που σε ένα μήνα θα γίνουν απο 1985). Ομως, δεν θα μείνει ούτε αυτή χωρίς αγωνιστικά για πολύ, μια και θα αρχίσουν να εμφανίζονται τα racing της sporting κατηγορίας ΕE, και η "regularity" θα γίνει "αγωνιστικό sprint" σε κλειστές διαδρομές με χαμηλή μ.ω.τ. αλλά και χαμηλό παράβολο, χωρίς λισάνς και με ληγμένο εξοπλισμό. Η ερώτηση είναι η εξής: Οι φίλοι των Ιστορικών που ΔΕΝ θέλουν να κάνουν αγωνιστικό το όμορφο και φροντισμένο αυτοκίνητό τους, για πόσο ακόμα θα δέχονται να αποτελούν "τη μαγιά" των συμμετοχών για να τους κερδίζουν "με γκολ απο τα αποδυτήρια" οι φίλοι που κατεβαίνουν με τα αγωνιστικά; Γιατί ό,τι δεν είναι δίκαιο, σύντομα αντιμετωπίζει πρόβλημα. Πριν λοιπόν να είναι αργά, ας φροντίσουν οι οργανωτές (όλων των λεσχών) να ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝ ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΧΩΡΙΣΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ. Ποιός θα έχει αντίρρηση; 

*Και μια διευκρίνιση, πρόταση, σύσταση: Καλό θα είναι τα "Young timers", δηλαδή τα μοντέλα απο το 1986 έως το 1995 που γίνονται δεκτά στις εκδηλώσεις βάσει της 20ετίας που ορίζει η FIVA, να αποτελούν πραγματικά χωριστή Κατηγορία με, ας το πούμε, ελαφρά "χαμηλότερο status" στις βραβεύσεις απ' ότι τα Ιστορικά 30ετίας. Δεν θα πρέπει να εμφανίζονται στις Γενικές κατατάξεις αλλά ανεξάρτητα στο τέλος, και γενικά να διατηρούν πιο χαμηλό προφίλ (τολμούμε να πούμε ακόμα και σε δικό τους χώρο στάθμευσης στα "πιτ" -όπου υπάρχουν), γιατί κανείς δεν θέλει ο χώρος της Ιστορικής regularity να μεταβληθεί σε "Εκθεση μεταχειρισμένων", αφού  λόγω της υποχρεωτικής ύπαρξης πινακίδας Υπουργείου, τα περισσότερα Youngtimers είναι "σύγχρονα" αυτοκίνητα που γεμίζουν ακόμα τους δρόμους. Θα πρέπει να προστατευθεί η "ιστορικότητα" των ιστορικών εκδηλώσεων και ως προς την εμφάνιση των αυτοκινήτων, παράλληλα με την δυνατότητα που δίνεται πλέον σε πολλούς να συμμετάσχουν/διασκεδάσουν με τα καθημερινά τους αυτοκίνητα που σε 1 έως 9 χρόνια θα γίνουν κι αυτά "Ιστορικά", αν και ποτέ τα οχήματα των δεκαετιών '80 και '90 (των supercars εξαιρουμένων) δεν θα φτάσουν την γραμμή, το στυλ και την προσωπικότητα των παλαιότερων εποχών, τότε που ακόμα και το πιο "ταπεινό" μοντέλο είχε επάνω του χειροποίητη δουλειά και "προσωπική" ταυτότητα. Αρα πάντα θα μένει ο διαχωρισμός μεταξύ συλλεκτικού ιστορικού-"αντίκας" απο 1980 και πίσω, και απλώς "παλιού καλοδιατηρημένου αυτοκινήτου" απο το 1980-85 και μετά. Ας μην βιαζόμαστε λοιπόν! 
(Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις σας καλόδεχτα, κάνοντας "κλικ" στο τέλος της ανάρτησης)





9 σχόλια:

  1. Το mini που έχει βγεί πρώτο στην κατηγορία των 1300 νομίζω οτι είναι 100% νορμάλ (δεν ήμουν στην εκδήλωση οπότε ενδέχεται να έχω καταλάβει οτι ο οδηγός έτρεξε με άλλο απο το γνωστό θαλασσί mini)

    Για το θέμα "αγωνιστκών - νορμάλ" δεν νομίζω οτι διαφωνεί κανείς αλλά:
    Με ποιόν τρόπο μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος τα "αγωνιστικά" απο τα νορμάλ?
    Απο το roll bar? Θα τιμωρήσουμε δηλαδή κάποιον που κοιτάζει την ασφάλεια του?
    Απο τις αναρτήσεις? Πως? με βάση τον τύπο των ελατηρίων ή των αμορτισέρ?
    Απο την εξάτμιση? Απο το "σκαλισμένο" ή μή μοτέρ?

    Σωστη η ιδεα αλλά νομίζω δύσκολα εφαρμόσιμη καθώς για την υλοποίηση της χρειάζονται σοβαροί τεχνικοί έλεγχοι επειπέδου κατηγορίας Sporting τουλάχιστον....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Autobianchi Του Α. Ματιάτου έκανε δεύτερο χρόνο Γενικής και πρώτο Κατηγορίας, αλλά πήρε 5 β.π. γιατί έριξε κορίνα. Τα περί αγωνιστικών και ασφαλείας σωστά, αλλά να ξεκαθαρίσουμε αν μιλαμε για regularity ΦΙΛΠΑ, ή για "κανονικούς" αγώνες "τύπου sporting". Γιατί αν μιλάμε για sporting, τότε πρέπει να...απαγορευθούν τα νορμάλ συλλεκτικά Ιστορικά απο τις εκδηλώσεις! Κάτι σαν ..."ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα", δεν νομίζετε;

      Διαγραφή
  2. ΟΣΟ , δηλώνουν όλοι ικανοποιημένοι με παράβολο μ.ο 20-23 ευρω το χλμ ,ΟΣΟ συμμετέχουν 57 αυτοκίνητα *60-70 ευρω =3600 περίπου ευρω και μένουν στον οργανωτή καθαρα περιπου 2500 ευρώ,
    ΟΣΟ τα 75 δευτερόλεπτα δεν τα " ¨κατέβαίνουν " ¨ ούτε τα " καθαρόαιμα" .
    ΟΣΟ οι οδηγοί με τα καθαρόαιμα (με ληγμένο εξοπλισμό;;; ,χωρις λισανς;;; που κοστίζει)προτιμούν να συναγωνιζονται με ρεγκουλαριτάδες (για το φθηνό παράβολο;;; ή το κυπελάκι;;) παρα να πανε να μετρήσουν τις δυναμεις τους με αντίστοιχους την επόμενη κυριακή στο ΟΑΚΑ(ισως καποιοι να πανε) ,ΟΣΟ θα έρχονται και άλλοι απο την ΕΕ,
    ΤΟΣΟ οι οργανωτές θα προσφέρουν αυτό το προιόν χωρίς αλλαγές, γιατι τις θέλουν αυτές τις συμμετοχές και όλοι θα είναι ευχαριστημένοι ακόμα και αυτοι με τα νορμάλ ιστορικά (ίσως γιατί συναγωνίστηκαν με καθαρόαιμα) παρότι "έχασαν" για 2''δευτ. την κατηγορία τους.
    Το θέμα τι είναι δίκαιο ή ηθικό ή ποιός θα έχει αντιρηση, σηκώνει πολύ συζήτηση και ας απασχολήσει τους οργανωτές.π.χ θα πεί καποιος γιατί τα "αγωνιστικά" σε μία κατηγορία;; βάλτε περισσότερα κυπελάκια!! για να είναι όλοι ( μετά το ευχαριστημενοι) κατευχαριστημένοι !


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απαητε φιλε, μακαρι να εμεναν 2500 χιλιαρικα στην λεσχη.
      Ξεχνας: εξοδα γραμματειας, κριτων, καγκελα ΕΛΠΑ, φορτηγο που τα κουβαλησε, ασφαλεια προς τριτους, νουμερα, καρνε κλπ. Αμα μεινει κανα χιλιαρικο για να βγαλει η λεσχη το χειμωνα (νοικια, ΔΕΗ, τηλεφωνα) καλα θα ειναι.
      Φιλικα, ΜΜ.

      Διαγραφή
  3. Τώρα, το πράγμα είναι τόσο εμφανές, ώστε δεν χρειάζεται ανάλυση: Αφού οι οδηγοί των αγωνιστικών δεν έχουν πρόβλημα να συναγωνίζονται (και να κερδίζουν) νορμάλ αυτοκίνητα (π.χ. Wartburg), και αφού η regularity (όπου λόγω δοκιμασιών ακριβείας δεν μετρούν οι διαφορές ισχύος) έχει εξελιχθεί σε "κανονικούς αγώνες χαμηλής μουαγιέν με άδεια ΕΟ ΦΙΛΠΑ", τον λόγο τον έχουν οι Αρχές του Σπορ. Το δικό μας σχόλιο δεν έχει ΚΑΘΟΛΟΥ στόχο να "προβληματίσει" αυτές τις εκδηλώσεις, που στο κάτω-κάτω όσο μένουν σε χαμηλές ταχύτητες και είναι συνολικά ασφαλείς και οικονομικές καλό είναι να γίνονται, αλλά να ασχοληθεί με τον "αθλητικό" τομέα, το "εύ αγωνίζεσθαι", το οποίο σαν πρωταρχική αξία έχει την "ισότητα" και την "ισονομία" μεταξύ των αγωνιζομένων. Δεν τρελλαινόμαστε κιόλας. Κουβέντα κάνουμε. Απο την άλλη μεριά, θα πρέπει να προβληματιστεί η ΟΜΑΕ (δηλαδή η Αρχή του Sporting Ιστορικού) για το υψηλό κόστος και τους κανονισμούς που στέλνουν τόσο πολύ κόσμο στα events της ΦΙΛΠΑ (όπως το Τατόϊ): Παράβολο 200-250 Ευρώ, λισάνς 200 Eυρώ, μπάκετ, ζώνες, cages, ρούχα, κράνη, Hans, HTP αλλά και αυστηρή τήρηση τεχνικών προδιαγραφών Appendix K FIA. Ολα αυτά είναι γενικά σωστά και εν μέρει αναγκαία (ΟΧΙ τα ακριβά παράβολα εποχής Ε ΛΠΑ που μια χαρά τα βρήκε και τα διατηρεί αμείωτα η ΟΜΑΕ), αλλά ξεπερνούν κατά πολύ το μπάτζετ, τις γνώσεις και -ας μας επιτραπεί να πούμε- και την "αντίληψη" ορισμένων νέων συμμετεχόντων με "φτιαγμένα παλιά αυτοκίνητα" για το τι και πως πρέπει να είναι οι Ιστορικοί αγώνες. Οπότε, με μια κάρτα FIVA 60 Ευρώ, χωρις τέλη και ΚΤΕΟ, αλλά και χωρίς απολύτως κανένα έλεγχο εξοπλισμού ασφαλείας, με συμμετοχή απο 60-90 Ευρώ, γίνονται "αγωνιζόμενοι για μια μέρα".Πριν τους ¨αδικήσουμε", πρέπει να τους καταλάβουμε και να τους κατανοήσουμε. Απο εκεί και μετά, όπως συνέχεια γράφουμε, ας φροντίσουν για το Σπορ οι άνθρωποι που παλεύουν στις Αρχαιρεσίες των Αρχών να πάρουν θέσεις στη διοίκησή του! Οχι μόνο καρέκλες, και μετά ...στον αυτόματο πιλότο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφνω απολυτα, μεσα σε 20 γραμμες τα ειπες ολα!
      ΜΜ

      Διαγραφή
  4. Αγαπητε Δημητρη, αγαπητοι φιλοι.

    Λιγα λογια απο μενα.
    Ο ΣΙΣΑ αρχικα ηθελε να κανει στα Μεγαρα το 24 Lap, που ηταν μια δοκιμασμενη, "χαβαλετζιδικη", "παρεϊστικη" εκδηλωση.
    Λογω του νεου αρθρου 49 και ΟΜΑΕ (λισανς) σεβαστηκαμε τους θεσμους και ειπαμε να κανουμε κατι νεο. Ειχαμε την τυχη να μας παραχωρησουν αυτον τον καταπληκτικο χωρο και μεσα σε ενα μηνα σχεδιασαμε, εκπονησαμε και στησαμε αυτο που ειδατε χθες. Μεταξυ μας... ουτε και μεις ξεραμε που και πως θα καταληξουμε... Πρωταρχικος μας στοχος ηταν η ασφαλεια θεατων, πληρωματων, αυτοκινητων και η τηρηση των θεσμων και κανονων της FIVA. Αυτο το πετυχαμε 100%. Στον ενα μηνα πριν, αναρτησαμε κανονισμο (με τις κλασσικες κατηγοριες του ΣΙΣΑ) και αυτον τηρησαμε.

    Τωρα που εγινε η εκδηλωση, ναι συμφωνουμε οτι τα "κλασσικοτερα" και μη αγωνιστικα αυτοκινητα αδικηθηκαν. Τωρα που αποκομησαμε την εμπειρια, εχουμε ενα χρονο μπροστα μας α) να στησουμε καλυτερη διαδρομη, β) περισσοτερες παροχες για τους θεατες και γ) να θεσπισουμε δικαιωτερες κατηγοριες (πχ classic & sport) ωστε να μπορει να διακριθει ο καθε ενας αναμεσα σε "ομοιους" του.
    Μην ξεχνατε οτι Γενικη καταξη δεν υπηρχε, παρα μονο ατυπη! Λογω βιασυνης βαλαμε στην "γενικη" και τα youngtimer αλλα α) ανακοινωσαμε απο τα μεγαφωνα οτι δεν μετρανε, β) δεν θα παρουν βαθμους και γ) μεσα στην ημερα θα τα βαλουμε στο τελος της καταταξης.

    Ολοι συμφωνουμε οτι η χθεσινη εκδηλωση ξεπερασε καθε προσδοκια και ανοιγει νεους δρομους για θεαματικες, ασφαλεις και φθηνες εκδηλωσεις.
    Μπορουμε να συζηταμε μερες για αλλαγες κατηγοριων και κανονισμων και παντα θα υπαρχουν καποιοι ευνοημενοι΄και καποιοι αδικημενοι. Το θεμα ειναι να βρεθει μια χρυση τομη.
    Ναι εγιναν λαθακια, τιποτε δεν εγινε με δολο, δεχομαστε καθε καλοπιστη κριτικη αλλα σας παρακαλω μην "βαρατε" (το λεω με χιουμορ).
    Τελος, σε ευχαριστουμε για τα θετικα σχολια του αρθρου σου. Η γνωμη σου μετραει για εμας, ειτε θετικη, ειτε αρνητικη.

    Φιλικα,
    Μιχαλης Μουζουκης
    Ο Αλυταρχης και σχεδιαστης του ΣΙΣΑ Grand Prix 2014.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό ότι τα σχόλια και οι προτάσεις αφορούν γενικά τις εκδηλώσεις ιστορικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας θέματα για συζήτηση που α) θα αφήσουν ικανοποιημένους όλους τους συμμετέχοντες και β) θα φέρουν καινούργιο κόσμο με, ναι, πιο καινούργια αυτοκίνητα γιατί τα χρόνια περνούν και τα "παλιά" γίνονται ακριβά και δυσεύρετα ενώ και τα πιο καινούργια "παλιώνουν" και φορτώνουν δυόμιση δεκαετίες (αυτός ήταν και ο σκοπός της FIVA όταν θεσμοθέτησε τα Young timers, ενώ στους αγώνες sporting Historic η FIA απο το 2015 περιλαμβάνει ΚΑΝΟΝΙΚΑ στην Κατηγορία 4 αυτοκίνητα 1985-1990). Η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν επιτυχημένη απο κάθε άποψη ΚΑΙ ασφαλής (λόγω των πολύ χαμηλών μ.ω.τ. και της χάραξης που ήταν μακριά απο θεατές). Δεν υπήρξε"αδικία" σε κανένα επίπεδο γιατί όλα έγιναν απολύτως βάσει κανονισμών. Απλώς, συζητάμε γενικά θέματα με αφορμή το "Grand Prix", το οποίο, όπως και το rally sprint Σ.Ι.Σ.Α. στο Σούνιο προ διετίας, άνοιξε νέους δρόμους στις διοργανώσεις regularity.Τώρα, αν η συζήτηση φέρει βελτίωση στα σημεία, ακόμα καλύτερα.
      (Και αν μου επιτραπεί, να προσθέσω ότι καμμία τοποθέτησή μου δεν σχετίζεται με προσωπικές επιλογές. Συμμετέχω παντού και θα συμμετέχω παντού με όλα τα αυτοκίνητα και σε όλες τις Κατηγορίες, και ας έχουμε όλοι υπ' όψιν ότι όποιος συμμετέχει σε εκδήλωση έχει διαβάσει και έχει αποδεχθεί τον κανονισμό της Λέσχης και της ΦΙΛΠΑ, ή της ΟΜΑΕ αν πρόκειται για Sporting). Δ.Π.

      Διαγραφή
    2. συγχαρητήρια για την ιδέα και υλοποίηση του αγώνα!
      (πχ classic & sport)
      Καλή ιδέα,προς την σωστή κατεύθυνση , ισως κάτι ανάλογο με τους "πράσινους" και κόκκινους" που έχετε σε άλλους αγώνες σας.
      Επίσης ίσως σας βοηθήσουν οι φώτο που δείχνουν κάποιους sporting ( για το πως βλέπουν το regularity) που κατέβηκαν να αγωνιστούν με μπαλακλάβα και κράνος ,ασφαλώς όχι γιατί ένοιωθαν ανασφάλεια ,αλλά διότι προσεγγίζουν αλλοιώς τους αγώνες.

      Διαγραφή