Τα Rally Sprint δεν είναι κάτι καινούριο. Εδώ και χρόνια, και ιδίως σήμερα με τις γνωστές σε όλους δυσκολίες, αποτελούν έναν ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο για διοργάνωση ολοκληρωμένων αγώνων που "συμπυκνώνουν" τα πλεονεκτήματα και την γεύση ενός πραγματικού ράλλυ σε ένα πακέτο μικρής διάρκειας και χαμηλού κόστους, που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι συμμετέχοντες και ταυτόχρονα επιτρέπει στις λέσχες να προχωρήσουν σε αξιοπρεπείς διοργανώσεις. Το "νέο" λοιπόν στην περίπτωση του πρώτου αγώνα του ΣΙΣΑ για το 2013, είναι ότι για πρώτη φορά (απ' όσο μπορούμε να θυμηθούμε τουλάχιστον) διοργανώθηκε Ράλλυ Σπρίντ REGULARITY! Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι συμμετέχοντες έκαναν την ίδια ειδική διαδρομή τρείς φορές, επιστρέφοντας ξανά στο σημείο εκκίνησης. Και αυτό το σημείο ήταν ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, κάτι που σε συνδυασμό με τον αρκετά καλό (και στεγνό) καιρό, έδωσε την ευκαιρία στους τυχερούς που συμμετείχαν να περάσουν ένα πραγματικά όμορφο Κυριακάτικο πρωϊνό.
Υπάρχουν όμως, κατά την γνώμη μας, και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έκαναν αυτή την εκδήλωση να ξεχωρίσει. Πρώτον (με τυχαία σειρά), το χαμηλό παράβολο συμμετοχής των 40 Ευρώ. Δεύτερον, η πολύ όμορφη διαδρομή (Καμάριζα-Άγ. Κωνσταντίνος) που είχε επιλέξει ο ΣΙΣΑ. Τρίτον, η έξυπνη διαφοροποίηση της ειδικής διαδρομής, η οποία είχε κοινή εκκίνηση αλλά διαφορετικό μήκος για κάθε μία απο τις τρεις επαναλήψεις της: Το Α' σκέλος είχε μεγάλο μήκος και ήταν σχετικά χαλαρό, το Β' σκέλος μέσο μήκος και λίγο πιό σφιχτό, ενώ το Γ΄ ήταν ένα "γρήγορο" σπριντ (με την μ.ω.τ. σε κάθε περίπτωση να μένει έως 50 χ.α.). Ο ιδανικός χρόνος κάθε κύκλου (από την εκκίνηση έως τον τερματισμό στο ίδιο σημείο) δεν ήταν χαλαρός αλλά λογικός, δηλαδή 35' για περίπου 23 χλμ. Και ο τερματισμός του αγώνα έγινε στον Αγ. Κωνσταντίνο (για προαιρετικό γεύμα και έκδοση αποτελεσμάτων, καθώς και απονομή. Τέταρτον, εξαιρετικά σημαντική θεωρούμε την απόφαση του ΣΙΣΑ να μην κάνει απονομή Γενικής Κατάταξης, αλλά Κατηγοριών (ανάλογα με την χρονολογία και τον κυβισμό). Αυτό βεβαίως ήταν εν μέρει επιβεβλημένο, γιατί οι μόνο τρεις Ε.Δ. θα οδηγούσαν –και οδήγησαν– σε πολλές ισοβαθμίες, όπου η κατάταξη κρίθηκε πλέον βάσει κυβισμού ή/και χρονολογίας κατασκευής. Εκτός αυτού όμως, το να μην υπάρχει απονομή Επάθλων Γενικής, δίνει σε όλους τους συμμετέχοντες, ανεξάρτητα από το αυτοκίνητό τους, τη δυνατότητα να διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο της κατηγορίας τους. Πέμπτον, η οργάνωση ήταν πολύ καλή και πλήρης, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, δηλαδή χωρίς καθυστερήσεις (και χωρίς κανένα απρόοπτο). Επίσης, καινοτομία ήταν το υποχρεωτικό "stop and go" μέσα σε ένα σημείο της Ε.Δ., το οποίο ουσιαστικά την έκανε λίγο πιό γρήγορη, αφού τα αυτοκίνητα έπρεπε να εκκινήσουν για δεύτερη φορά από στάση. Φυσικά, στο Β' και Γ' σκέλος υπήρχε ένα μικρό "bonus" χρόνου για τα παλαιότερα αυτοκίνητα. Έκτον: Τέλος, αυτό που πρέπει να γίνει–και ελπίζουμε να έχει γίνει– αντιληπτό από όλους, είναι ότι ο ΣΙΣΑ προσέφερε στους ιδιοκτήτες Ιστορικών οχημάτων, την δυνατότητα να συνδυάσουν μιά όμορφη βόλτα με την αίσθηση και την λογική ενός πραγματικού Ραλλύ, και όλα αυτά με το ελάχιστο κόστος! Είμαστε σίγουροι ότι εάν ο νέος αυτός θεσμός επαναληφθεί (και βρει μιμητές), οι αγώνες Regularity θα αποκτήσουν νέα δυναμική, δηλαδή πολλούς νέους συμμετέχοντες.
Στα του αγώνα, και τουλάχιστον για τα πιό έμπειρα πληρώματα, τα πάντα κρίθηκαν στην πρώτη Ε.Δ., και συγκεκριμένα στο τέλος της, όπου όλοι έφταναν με προπορεία στην προειδοποιητική κορίνα και περίμεναν το χρόνο τους για να διανύσουν τα 150 μέτρα μέχρι τον τερματισμό, ώστε να περάσουν την γραμμή ακριβώς στο δευτερόλεπτό τους. Ο τερματισμός όμως είχε τοποθετηθεί μετά από μία αριστερή στροφή, και η απόσταση έτσι φαινόταν (ίσως και να ήταν;!) μεγαλύτερη από τα 150 μέτρα! Έτσι, ενώ σχεδόν όλοι ολοκλήρωναν την Α' Ε.Δ. με προπορεία τουλάχιστον ενός λεπτού, στην συνέχεια δεν υπολόγιζαν σωστά τα τελευταία 150 μέτρα με αποτέλεσμα να δέχονται από 1 έως και 6 δευτερόλεπτα καθυστέρησης και φυσικά ισάριθμους βαθμούς ποινής! Στα τελικά αποτελέσματα μόνο οι Β. Μπέντας-Κ. Κοφινάς είχαν 0 β.π. και είναι πρώτοι Γενικής, οι πέντε που ακολούθησαν είχαν 1 β.π. (και κατετάγησαν ανάλογα με τον κυβισμό τους), οι επόμενοι τέσσερις είχαν 2 β.π., οι τρείς στην συνέχεια είχαν 3 β.π., οι υπόλοιποι τέσσερις 4 β.π., και έχουμε φτάσει ήδη στην 17η θέση, οπότε αποδεικνύεται αυτό που γράψαμε στην αρχή, ότι δηλαδή λόγω των πολλών ισοβαθμιών, η απονομή των έξη κατηγοριών ικανοποίησε τους πάντες.
Σ' αυτό το σημείο, πολλοί θα πουν ότι σημασία δεν έχουν οι απονομές, αλλά η ίδια η εκδήλωση, δηλαδή η βόλτα με τα Ιστορικά (γιατί ας μην ξεχνάμε ότι ο μοναδικός ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος να κυκλοφορήσουν και να "ξεμουδιάσουν" τα αυτοκίνητα με Ιστορικές πινακίδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΕΛΠΑ, είναι η συμμετοχή σε επίσημες, αδειοδοτημένες και ασφαλισμένες εκδηλώσεις REGULARITY των Λεσχών). Αυτό είναι σωστό: Δεν πρέπει να συμμετέχουμε προσβλέποντας οπωσδήποτε σε διάκριση. Από την άλλη πλευρά όμως, πρόκειται για έναν κανονικό αγώνα, με ιδανικό χρόνο, ειδικές διαδρομές, χρονόμετρα, βαθμούς ποινής, κατηγορίες, κατάταξη και απονομές επάθλων. Κανείς δεν απαγορεύει σε κάποιον να συμμετάσχει σε έναν τέτοιο αγώνα αδιαφορώντας για τους χρόνους και έχοντας π.χ. .... 16.825 βαθμούς ποινής στον τερματισμό! Ο ίδιος όμως την δεύτερη φορά θα φροντίσει να προσέξει λίγο παραπάνω, να μπει στο πνεύμα του Road Book και να το διασκεδάσει έτσι ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, οι 50 εκκινήσαντες του πρώτου ΣΙΣΑ Rally Sprint Regularity έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι, γιατί εκτός της ευχάριστης οδηγικά Κυριακής που πέρασαν, μπορούν να υπερηφανεύονται ότι πήραν μέρος στην συγγραφή μιάς νέας σελίδας για την –δύσκολη πλέον– πραγματικότητα του Ελληνικού Ιστορικού αυτοκινήτου. Όλοι τώρα, προσβλέπουν σε ανάλογη συνέχεια!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Για τα Αποτελέσματα Ειδικών Διαδρομών, πατήστε ΕΔΩ.
Για την Γενική Κατάταξη του αγώνα, πατήστε ΕΔΩ.
Για την Κατάταξη Κατηγοριών, πατήστε ΕΔΩ.
Και μερικές φωτογραφίες με το φακό του AUTO CLASSIC, που συμμετείχε στον όμορφο αγώνα:
Υπάρχουν όμως, κατά την γνώμη μας, και άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έκαναν αυτή την εκδήλωση να ξεχωρίσει. Πρώτον (με τυχαία σειρά), το χαμηλό παράβολο συμμετοχής των 40 Ευρώ. Δεύτερον, η πολύ όμορφη διαδρομή (Καμάριζα-Άγ. Κωνσταντίνος) που είχε επιλέξει ο ΣΙΣΑ. Τρίτον, η έξυπνη διαφοροποίηση της ειδικής διαδρομής, η οποία είχε κοινή εκκίνηση αλλά διαφορετικό μήκος για κάθε μία απο τις τρεις επαναλήψεις της: Το Α' σκέλος είχε μεγάλο μήκος και ήταν σχετικά χαλαρό, το Β' σκέλος μέσο μήκος και λίγο πιό σφιχτό, ενώ το Γ΄ ήταν ένα "γρήγορο" σπριντ (με την μ.ω.τ. σε κάθε περίπτωση να μένει έως 50 χ.α.). Ο ιδανικός χρόνος κάθε κύκλου (από την εκκίνηση έως τον τερματισμό στο ίδιο σημείο) δεν ήταν χαλαρός αλλά λογικός, δηλαδή 35' για περίπου 23 χλμ. Και ο τερματισμός του αγώνα έγινε στον Αγ. Κωνσταντίνο (για προαιρετικό γεύμα και έκδοση αποτελεσμάτων, καθώς και απονομή. Τέταρτον, εξαιρετικά σημαντική θεωρούμε την απόφαση του ΣΙΣΑ να μην κάνει απονομή Γενικής Κατάταξης, αλλά Κατηγοριών (ανάλογα με την χρονολογία και τον κυβισμό). Αυτό βεβαίως ήταν εν μέρει επιβεβλημένο, γιατί οι μόνο τρεις Ε.Δ. θα οδηγούσαν –και οδήγησαν– σε πολλές ισοβαθμίες, όπου η κατάταξη κρίθηκε πλέον βάσει κυβισμού ή/και χρονολογίας κατασκευής. Εκτός αυτού όμως, το να μην υπάρχει απονομή Επάθλων Γενικής, δίνει σε όλους τους συμμετέχοντες, ανεξάρτητα από το αυτοκίνητό τους, τη δυνατότητα να διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο της κατηγορίας τους. Πέμπτον, η οργάνωση ήταν πολύ καλή και πλήρης, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, δηλαδή χωρίς καθυστερήσεις (και χωρίς κανένα απρόοπτο). Επίσης, καινοτομία ήταν το υποχρεωτικό "stop and go" μέσα σε ένα σημείο της Ε.Δ., το οποίο ουσιαστικά την έκανε λίγο πιό γρήγορη, αφού τα αυτοκίνητα έπρεπε να εκκινήσουν για δεύτερη φορά από στάση. Φυσικά, στο Β' και Γ' σκέλος υπήρχε ένα μικρό "bonus" χρόνου για τα παλαιότερα αυτοκίνητα. Έκτον: Τέλος, αυτό που πρέπει να γίνει–και ελπίζουμε να έχει γίνει– αντιληπτό από όλους, είναι ότι ο ΣΙΣΑ προσέφερε στους ιδιοκτήτες Ιστορικών οχημάτων, την δυνατότητα να συνδυάσουν μιά όμορφη βόλτα με την αίσθηση και την λογική ενός πραγματικού Ραλλύ, και όλα αυτά με το ελάχιστο κόστος! Είμαστε σίγουροι ότι εάν ο νέος αυτός θεσμός επαναληφθεί (και βρει μιμητές), οι αγώνες Regularity θα αποκτήσουν νέα δυναμική, δηλαδή πολλούς νέους συμμετέχοντες.
Στα του αγώνα, και τουλάχιστον για τα πιό έμπειρα πληρώματα, τα πάντα κρίθηκαν στην πρώτη Ε.Δ., και συγκεκριμένα στο τέλος της, όπου όλοι έφταναν με προπορεία στην προειδοποιητική κορίνα και περίμεναν το χρόνο τους για να διανύσουν τα 150 μέτρα μέχρι τον τερματισμό, ώστε να περάσουν την γραμμή ακριβώς στο δευτερόλεπτό τους. Ο τερματισμός όμως είχε τοποθετηθεί μετά από μία αριστερή στροφή, και η απόσταση έτσι φαινόταν (ίσως και να ήταν;!) μεγαλύτερη από τα 150 μέτρα! Έτσι, ενώ σχεδόν όλοι ολοκλήρωναν την Α' Ε.Δ. με προπορεία τουλάχιστον ενός λεπτού, στην συνέχεια δεν υπολόγιζαν σωστά τα τελευταία 150 μέτρα με αποτέλεσμα να δέχονται από 1 έως και 6 δευτερόλεπτα καθυστέρησης και φυσικά ισάριθμους βαθμούς ποινής! Στα τελικά αποτελέσματα μόνο οι Β. Μπέντας-Κ. Κοφινάς είχαν 0 β.π. και είναι πρώτοι Γενικής, οι πέντε που ακολούθησαν είχαν 1 β.π. (και κατετάγησαν ανάλογα με τον κυβισμό τους), οι επόμενοι τέσσερις είχαν 2 β.π., οι τρείς στην συνέχεια είχαν 3 β.π., οι υπόλοιποι τέσσερις 4 β.π., και έχουμε φτάσει ήδη στην 17η θέση, οπότε αποδεικνύεται αυτό που γράψαμε στην αρχή, ότι δηλαδή λόγω των πολλών ισοβαθμιών, η απονομή των έξη κατηγοριών ικανοποίησε τους πάντες.
Σ' αυτό το σημείο, πολλοί θα πουν ότι σημασία δεν έχουν οι απονομές, αλλά η ίδια η εκδήλωση, δηλαδή η βόλτα με τα Ιστορικά (γιατί ας μην ξεχνάμε ότι ο μοναδικός ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος να κυκλοφορήσουν και να "ξεμουδιάσουν" τα αυτοκίνητα με Ιστορικές πινακίδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΕΛΠΑ, είναι η συμμετοχή σε επίσημες, αδειοδοτημένες και ασφαλισμένες εκδηλώσεις REGULARITY των Λεσχών). Αυτό είναι σωστό: Δεν πρέπει να συμμετέχουμε προσβλέποντας οπωσδήποτε σε διάκριση. Από την άλλη πλευρά όμως, πρόκειται για έναν κανονικό αγώνα, με ιδανικό χρόνο, ειδικές διαδρομές, χρονόμετρα, βαθμούς ποινής, κατηγορίες, κατάταξη και απονομές επάθλων. Κανείς δεν απαγορεύει σε κάποιον να συμμετάσχει σε έναν τέτοιο αγώνα αδιαφορώντας για τους χρόνους και έχοντας π.χ. .... 16.825 βαθμούς ποινής στον τερματισμό! Ο ίδιος όμως την δεύτερη φορά θα φροντίσει να προσέξει λίγο παραπάνω, να μπει στο πνεύμα του Road Book και να το διασκεδάσει έτσι ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, οι 50 εκκινήσαντες του πρώτου ΣΙΣΑ Rally Sprint Regularity έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι, γιατί εκτός της ευχάριστης οδηγικά Κυριακής που πέρασαν, μπορούν να υπερηφανεύονται ότι πήραν μέρος στην συγγραφή μιάς νέας σελίδας για την –δύσκολη πλέον– πραγματικότητα του Ελληνικού Ιστορικού αυτοκινήτου. Όλοι τώρα, προσβλέπουν σε ανάλογη συνέχεια!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Για τα Αποτελέσματα Ειδικών Διαδρομών, πατήστε ΕΔΩ.
Για την Γενική Κατάταξη του αγώνα, πατήστε ΕΔΩ.
Για την Κατάταξη Κατηγοριών, πατήστε ΕΔΩ.
Και μερικές φωτογραφίες με το φακό του AUTO CLASSIC, που συμμετείχε στον όμορφο αγώνα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου