Πέντε, τέσσερα, τρία, δύο, ένα, και η σημαία έπεσε στο πορτοκαλί Escort των Πέτρου Βασιλόπουλου και Δημήτρη Σταθάκου, για να ακολουθήσουν ανά λεπτό και τα άλλα τρία πληρώματα της Εληνικής ομάδας "Les Grecs", που θα επιχειρησει μια καλή εμφάνιση με στόχο τον τερματισμό στο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Και μετά... Μετά, ανέβηκαν στην ράμπα του τερματισμού μερικά ακόμα όμορφα Ιστορικά αυτοκίνητα, για να δώσουν κάποιο όγκο στην εκδήλωση, και το πάρκινγκ του Διονύσου άρχισε σιγά σιγά να αδειάζει μέχρι που έμειναν μόνο τα λιγοστά πούλμαν των χειμερινών τουριστών.
Οπως και πέρυσι, που οι προσπάθειες μερικών ανθρώπων (όλων μελών του Σ.Ι.Σ.Α.) έβαλαν ξανά την Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη του Ιστορικού σαν μία από τις πόλεις εκίνησης του διάσημου Μόντε Κάρλο των υπερ-τριακοσίων συμμετοχών, έτσι και φέτος πιστεύουμε ότι έχουμε μπροστά μας δύο διαφορετικά πράγματα: Από τη μία η εκδήλωση και η οργάνωση της εκκίνησης (που σωστά και δικαίως πρέπει να είναι πλούσια, επίσημη και φαντασμαγορική μια και πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία διεθνούς προβολής), και από την άλλη το καθαρά "διαγωνιστικό" μέρος, που αφορά την δύσκολη και επίπονη διαδρομή και τις προσπάθειες των πληρωμάτων μας, όπως και τα αυτοκίνητα συνοδείας που κι αυτά δίνουν τον δικό τους αγώνα.
Το 2019 τέτοια μέρα, απο την Ακρόπολη είχαν ξεκινήσει όχι λιγότερα απο 11 Ελληνικά πληρώματα, αλλά ιδιαίτερη σημασία είχαν και οι 11 ξένες συμμετοχές που ανέβασαν τους εκκινήσαντες της πρεμιέρας της Αθήνας στους 22!
Δεν βλέπουμε ΚΑΝΕΝΑ οργανωτικό λόγο για τον οποίο τα ξένα πληρώματα απέφυγαν να επιλέξουν και φέτος, το 2020, την Αθήνα σαν σημείο εκκίνησης, εκτός ίσως απο τα logistics, δηλαδή την μεταφορά του αυτοκινήτου στην Αθήνα και το ταξίδι με ferry boat πίσω στην Ευρώπη και όλα αυτά ΠΡΙΝ αρχίσει το διαγωνιστικό μέρος. Και αυτή είναι μία τάση που παρουσιάζεται και σε άλλες "απομακρυσμένες" πόλεις εκκίνησης του Ιστορικού Μόντε Κάρλο, οπότε, αν θέλουμε να διατηρήσουμε το "Athens Depart" και για τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να βασιστούμε στις Ελληνικές συμμετοχές: Πέρυσι ήταν 11, φέτος 4, του χρόνου πόσες;
Λέγεται, στους κύκλους των Ιστορικών "Ραλλυμεν" της Regularity, ότι το κόστος συμμετοχής στο Μόντε Κάρλο με το υψηλό παραβολο, τα έξοδα πληρωματος και συνοδείας, καθώς και των απαραίτητων δοκιμών, μπορεί να φτάσει αρκετά ψηλά, πάνω απο 10.000, ίσως και μέχρι 15.000 Ευρώ. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μια πραγματική "εμπειρία ζωής" για όσους είναι ερωτευμένοι με το σπορ και με το Ιστορικό αυτοκίνητο, το νούμερο αυτό "μικραίνει": Αξίζει να θυσιάσεις ένα απο τα δύο, τρία ή περισσότερα αγαπημένα αυτοκίνητά σου, αξίζει να στερηθείς κάποιες τοπικές (Eλληνικές) αγωνιστικές εκδηλώσεις για ένα χρόνο ή να αλλάξεις το πρόγραμμα των διακοπών σου, για να κανεις το ΕΝΑ Monte Carlo που θα θυμάσαι για πάντα. Αρα, και με δεδομένο ότι οι αγώνες γενικά δεν είναι μια φτηνή υπόθεση και δεν είναι για όλους, οι λόγοι της μη συμμετοχής περισσότερων Ελλήνων πρέπει να αναζητηθούν αλλού (ίσως στους δισταγμούς και φόβους τους για έλλειψη ανταγωνιστικότητας σε αυτό το επίπεδο), και όχι στο οικονομικό.
Αλλά ας πάμε ένα ακόμα χρόνο πίσω, στο 2018, όπου οι Γ. Δελαπόρτας και Σ. Μουστάκας ήρθαν πρώτοι στην κατηγορία τους και δεύτεροι ΓΕΝΙΚΗΣ κατάταξης, με το Golf τους (φέτος δεν συμμετείχαν για προσωπικους λόγους άσχετους με το αγωνιστικό θέμα). Ναι, ο πρωτοπόρος Γιάννης Κατσαούνης είχε επίσης τερματίσει ψηλά, αλλά το βάθρο ήταν κάτι πρωτόγνωρο, ήταν ένας διεθνής Ελληνικός θρίαμβος, σε μια εποχή που αγωνιστικά η χώρα μας όλο έχανε (ας μην τα λέμε ξανά για την απώλεια και των τριών Ακρόπολις, του WRCZ, του ERC, αλλά και του Historic!).
Και ήταν ακριβώς αυτός ο θρίαμβος που βοήθησε τόσο στην ανάληψη της εκκίνησης της Αθήνας, όσο και στη συγκέντρωση των 11 Ελληνικών πληρωμάτων του 2019. Αλλά δεν ήταν απαραίτητο ή "εγγυημένο" (όσο κι αν όλοι το θέλαμε) να επαναλαμβανεται κάθε χρονιά η ίδια επιτυχία. Διαφορα μπορούν να συμβούν, που θα σε ανεβάσουν ή θα σε κατεβάσουν, σε ένα τόσο απρόβλεπτο αγώνα. Ο σπόρος όμως είχε φυτευτεί. Η δουλειά είχε γίνει. Η Αθήνα ήταν ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ πόλη εκκίνησης και οι "υποψήφιοι" συμμετέχοντες είναι πολλοί. Ετσι, ακόμα και αν τέσσερα πληρώματα βρέθηκαν σήμερα, 29 Ιανουαρίου του 2020, στην ράμπα της ΑΡΙΣΤΑ διοργανωμένης εκκίνησης (βέβαια, η οργάνωση θα έπρεπε να διαχειριστεί καλύτερα και με ειλικρινή παρρησία τον μικρό αριθμό για να μην ξαφνιαστούν όσοι θεατές περίμεναν περισσότερα), πιστεύουμε ότι υπάρχει το έμψυχο δυναμικό και το μεστό ενδιαφέρον ώστε να διπλασιαστούν ή και να τριπλασιαστούν το 2021, για να διατηρήσει η Αθήνα τον Ιστορικό της ρόλο σαν μία από τις πόλεις εκκίνησης του Μόντε Κάρλο.
Τώρα, σημασία εχει η προσπάθεια, και ευχόμαστε τα καλύτερα με πρώτο στόχο τον τερματισμό!
TEAM "LES GRECS": ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Π. Βασιλόπουλος - Δ. Σταθάκος, Ford Escort Mk 1 (1969) |
Βάσος Θεοδοσίου - Γιώργος Γεωργακόπουλος, Lancia Beta Coupe 2000 (1974) |
Δημήτρης Καλογεράς - Χρήστος Διαμαντόπουλος, Alfa Rom;eo Alfetta GTV (1976) |
Γιώργος Αλεβιζόπουλος - Νικόλαος Παλυβός, Fiat 128 Rally (1974) |
Και μετά... Μετά, ανέβηκαν στην ράμπα του τερματισμού μερικά ακόμα όμορφα Ιστορικά αυτοκίνητα, για να δώσουν κάποιο όγκο στην εκδήλωση, και το πάρκινγκ του Διονύσου άρχισε σιγά σιγά να αδειάζει μέχρι που έμειναν μόνο τα λιγοστά πούλμαν των χειμερινών τουριστών.
Οπως και πέρυσι, που οι προσπάθειες μερικών ανθρώπων (όλων μελών του Σ.Ι.Σ.Α.) έβαλαν ξανά την Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη του Ιστορικού σαν μία από τις πόλεις εκίνησης του διάσημου Μόντε Κάρλο των υπερ-τριακοσίων συμμετοχών, έτσι και φέτος πιστεύουμε ότι έχουμε μπροστά μας δύο διαφορετικά πράγματα: Από τη μία η εκδήλωση και η οργάνωση της εκκίνησης (που σωστά και δικαίως πρέπει να είναι πλούσια, επίσημη και φαντασμαγορική μια και πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία διεθνούς προβολής), και από την άλλη το καθαρά "διαγωνιστικό" μέρος, που αφορά την δύσκολη και επίπονη διαδρομή και τις προσπάθειες των πληρωμάτων μας, όπως και τα αυτοκίνητα συνοδείας που κι αυτά δίνουν τον δικό τους αγώνα.
Το 2019 τέτοια μέρα, απο την Ακρόπολη είχαν ξεκινήσει όχι λιγότερα απο 11 Ελληνικά πληρώματα, αλλά ιδιαίτερη σημασία είχαν και οι 11 ξένες συμμετοχές που ανέβασαν τους εκκινήσαντες της πρεμιέρας της Αθήνας στους 22!
Δεν βλέπουμε ΚΑΝΕΝΑ οργανωτικό λόγο για τον οποίο τα ξένα πληρώματα απέφυγαν να επιλέξουν και φέτος, το 2020, την Αθήνα σαν σημείο εκκίνησης, εκτός ίσως απο τα logistics, δηλαδή την μεταφορά του αυτοκινήτου στην Αθήνα και το ταξίδι με ferry boat πίσω στην Ευρώπη και όλα αυτά ΠΡΙΝ αρχίσει το διαγωνιστικό μέρος. Και αυτή είναι μία τάση που παρουσιάζεται και σε άλλες "απομακρυσμένες" πόλεις εκκίνησης του Ιστορικού Μόντε Κάρλο, οπότε, αν θέλουμε να διατηρήσουμε το "Athens Depart" και για τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να βασιστούμε στις Ελληνικές συμμετοχές: Πέρυσι ήταν 11, φέτος 4, του χρόνου πόσες;
Λέγεται, στους κύκλους των Ιστορικών "Ραλλυμεν" της Regularity, ότι το κόστος συμμετοχής στο Μόντε Κάρλο με το υψηλό παραβολο, τα έξοδα πληρωματος και συνοδείας, καθώς και των απαραίτητων δοκιμών, μπορεί να φτάσει αρκετά ψηλά, πάνω απο 10.000, ίσως και μέχρι 15.000 Ευρώ. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μια πραγματική "εμπειρία ζωής" για όσους είναι ερωτευμένοι με το σπορ και με το Ιστορικό αυτοκίνητο, το νούμερο αυτό "μικραίνει": Αξίζει να θυσιάσεις ένα απο τα δύο, τρία ή περισσότερα αγαπημένα αυτοκίνητά σου, αξίζει να στερηθείς κάποιες τοπικές (Eλληνικές) αγωνιστικές εκδηλώσεις για ένα χρόνο ή να αλλάξεις το πρόγραμμα των διακοπών σου, για να κανεις το ΕΝΑ Monte Carlo που θα θυμάσαι για πάντα. Αρα, και με δεδομένο ότι οι αγώνες γενικά δεν είναι μια φτηνή υπόθεση και δεν είναι για όλους, οι λόγοι της μη συμμετοχής περισσότερων Ελλήνων πρέπει να αναζητηθούν αλλού (ίσως στους δισταγμούς και φόβους τους για έλλειψη ανταγωνιστικότητας σε αυτό το επίπεδο), και όχι στο οικονομικό.
Αλλά ας πάμε ένα ακόμα χρόνο πίσω, στο 2018, όπου οι Γ. Δελαπόρτας και Σ. Μουστάκας ήρθαν πρώτοι στην κατηγορία τους και δεύτεροι ΓΕΝΙΚΗΣ κατάταξης, με το Golf τους (φέτος δεν συμμετείχαν για προσωπικους λόγους άσχετους με το αγωνιστικό θέμα). Ναι, ο πρωτοπόρος Γιάννης Κατσαούνης είχε επίσης τερματίσει ψηλά, αλλά το βάθρο ήταν κάτι πρωτόγνωρο, ήταν ένας διεθνής Ελληνικός θρίαμβος, σε μια εποχή που αγωνιστικά η χώρα μας όλο έχανε (ας μην τα λέμε ξανά για την απώλεια και των τριών Ακρόπολις, του WRCZ, του ERC, αλλά και του Historic!).
Και ήταν ακριβώς αυτός ο θρίαμβος που βοήθησε τόσο στην ανάληψη της εκκίνησης της Αθήνας, όσο και στη συγκέντρωση των 11 Ελληνικών πληρωμάτων του 2019. Αλλά δεν ήταν απαραίτητο ή "εγγυημένο" (όσο κι αν όλοι το θέλαμε) να επαναλαμβανεται κάθε χρονιά η ίδια επιτυχία. Διαφορα μπορούν να συμβούν, που θα σε ανεβάσουν ή θα σε κατεβάσουν, σε ένα τόσο απρόβλεπτο αγώνα. Ο σπόρος όμως είχε φυτευτεί. Η δουλειά είχε γίνει. Η Αθήνα ήταν ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ πόλη εκκίνησης και οι "υποψήφιοι" συμμετέχοντες είναι πολλοί. Ετσι, ακόμα και αν τέσσερα πληρώματα βρέθηκαν σήμερα, 29 Ιανουαρίου του 2020, στην ράμπα της ΑΡΙΣΤΑ διοργανωμένης εκκίνησης (βέβαια, η οργάνωση θα έπρεπε να διαχειριστεί καλύτερα και με ειλικρινή παρρησία τον μικρό αριθμό για να μην ξαφνιαστούν όσοι θεατές περίμεναν περισσότερα), πιστεύουμε ότι υπάρχει το έμψυχο δυναμικό και το μεστό ενδιαφέρον ώστε να διπλασιαστούν ή και να τριπλασιαστούν το 2021, για να διατηρήσει η Αθήνα τον Ιστορικό της ρόλο σαν μία από τις πόλεις εκκίνησης του Μόντε Κάρλο.
Τώρα, σημασία εχει η προσπάθεια, και ευχόμαστε τα καλύτερα με πρώτο στόχο τον τερματισμό!
TEAM "LES GRECS": ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου