Αν δεν ήταν τόσο τραγικό το θέμα (γιατί έχει να κάνει με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ιστορικών αυτοκινήτων) θα έπεφτε χοντρό γέλιο! Μιλάμε για την αντίδραση της ΟΜΑΕ, της Ομοσπονδίας Αγωνιστικού Αυτοκινήτου, που έσπευσε δύο μόλις μέρες μετά την ορκομωσία της Νέας Κυβέρνησης να "ζητήσει" εφαρμογή της κατάπτυστης και δολοφονικής για το Ιστορικό όχημα Κ.Υ.Α. (που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενοι, της "ταξικής μεροληψίας" - κατά δήλωσή τους)!
Η ΟΜΑΕ, με ανακοίνωση (που αναπαράγουν "συντάκτες- παπαγαλάκια" μαζί με ανιστόρητα σχόλια), δηλώνει ότι βάσει της Κ.Υ.Α. είναι φορέας πιστοποίησης και έκδοσης Ιστορικών πινακίδων ("δικαίωμα", που λένε!), ανακοινώνει (ανακριβώς, για να μην πούμε και αναληθώς) ότι είναι εξουσιοδοτημένη απο την FIA για πιστοποιήσεις συλλεκτικών, νορμάλ Ιστορικών αυτοκινήτων (ενώ η αρμοδιότητά της είναι ΜΟΝΟ τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Sporting Historic και τα HTP -συνεπώς και οι αγωνιστικές πινακίδες- βάσει του sporting delegation που της έχει παραχωρηθεί), και καλεί τους ιδιοκτήτες συλλεκτικών (και όχι μόνο αγωνιστικών) Ιστορικών αυτοκινήτων να απευθυνθούν σε αυτήν για αναγνώριση, πιστοποίηση, δελτίο, κτλ. Το ότι κανείς δεν έχει δει ποτέ αυτές τις "Ιστορικές πινακίδες" της ΟΜΑΕ, αποτελεί ασήμαντη λεπτομέρεια μπροστά στη βιασύνη του να πάρει μπροστά η εισπρακτική μηχανή και να ανασάνουν τα ταμεία της Ομοσπονδίας, πριν η νέα Κυβέρνηση ΑΚΥΡΩΣΕΙ τις Κ.Υ.Α. (του 2019 αλλά ΚΑΙ του 2017) και επαναφέρει το προ Κ.Υ.Α. καθεστώς της Υπουργικής απόφασης, ΜΕΧΡΙ να συνταχθεί και να ψηφιστεί σχέδιο νόμου (που μάλλον σίγουρα, θα προβλέπει κάποιον τύπο ΚΡΑΤΙΚΗΣ Ιστορικής πινακίδας, και μακάρι τελικά, για να γλυτώσουμε απο τους πολλούς φορείς).
Η Νέα Δημοκρατία, και ο πρώην τομεάρχης Μεταφορών και νυν Υπουργός Κ. Καραμανλής (του Αχιλλέως), έχουν δεσμευθεί ότι θα επανέλθει προσωρινώς η προ του Οκτωβρίου 2017 Υπουργική Απόφαση, που επιτρέπει ελεύθερη συμμετοχή σε εκδηλώσεις αλλά και "χιλιόμετρα επισκευής και συντήρησης" στα οχήματα με Ιστορικές πινακίδες. Μετά το "πατατράκ" και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που έζησε ο χώρος τα προηγούμενα χρόνια, είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιαστουν εκτεταμένα φαινόμενα και περιπτώσεις κατάχρησης αυτού του "δικαιώματος", και το "πρόβλημα" πλέον θα είναι ποιοί θα συντάξουν τον νέο νόμο, ποιοί θα σπεύσουν να προσφέρουν τις συμβουλές τους, και ποιοί απο την Κυβέρνηση, τις υπηρεσίες και το υπουργείο θα τους ακούσουν.
Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τύποι "Ιστορικών πινακίδων" απο την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, την ΕΛΠΑ και την ΕΟΟΕ, βάσει του δικαιώματος που -καλώς ή κακώς- τους έχει παραχωρηθεί με την πρώτη, παλαιά, υπουργική απόφαση, που ελάχιστα διαφοροποιήθηκε απο το 1978 μέχρι το 2017. Γίνεται ευκόλως αντιληπτό, ότι θα ήταν εξαιρετικά γελοίο το να προστεθεί και μία τέταρτη, διαφορετικού σχήματος και εμφάνισης πινακίδα, απο την ΟΜΑΕ! Αρα, υποθέτουμε ότι μάλλον θα πρέπει να έχουν γίνει τίποτα μυστικές συζητήσεις και συμφωνίες για την μεταφορά των Ιστορικών Πινακίδων (Ι.Ο.) της ΕΛΠΑ στην ΟΜΑΕ, όπως έγινε με τις (πρώην) "κόκκινες" αγωνιστικές πινακίδες (που και εκεί υπήρξε εμπλοκή, και θεσμική αλλά και εισπρακτική).
Προφανώς, και αυτό το τονίζουμε προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, δεν έχουμε κάποια τέτοια πληροφόρηση ή στοιχεία, πέρα από την δήλωση του υπηρεσιακού προεδρου της ΕΛΠΑ ότι "προσπαθεί να την κλείσει και δεν τα καταφέρνει" (ίσως λόγω των εργαζομένων που αντιδρούν;). Στο μεταξύ όμως, και ενάριθμο πήρε η ΕΛΠΑ από το υπουργείο μεταφορών, και πινακίδες συνεχίζει "να βγάζει". Βάσει λογικής λοιπόν, η υπόθεσή μας είναι ότι αν ο υπηρεσιακός πρόεδρος "καταφέρει να κλείσει την ΕΛΠΑ" όπως προσπαθεί, η φυσική συνέχεια αυτών των δελτίων και πινακίδων, θα είναι η μεταφορά τους στην ΟΜΑΕ (το πως θα μοιραστουν τα οικονομικά, άλλο θέμα!). Αλλο όμως αυτό και άλλο η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας (αγωνιστικού και ΟΧΙ νορμάλ αυτοκινήτου) από τις 11 Ιουλίου (εδώ:www.omae-epa.gr/index.php/nea/anakoinoseis/item/2150-istorika-oximata-i-diadikasia-pistopoiisis-kai-xorigisis-pinakidon-apo-tin-omae), που επικαλείται, υπενθυμίζει και επιχειρεί να "διατηρήσει στη ζωή" την Κ.Υ.Α., δηλαδή την κοινή υπουργική απόφαση που έχει "κλειδώσει" και ουσιαστικά καταστρέψει το Ιστορικό όχημα δύο χρόνια τώρα.
Πέραν αυτού, το τέλος Ιουλίου πλησιάζει γοργά, και η αναστολή της Κ.Υ.Α. λήγει, οπότε το Υπουργείο θα πρέπει να δώσει λύση: Είτε όπως έχουν προεκλογικά δεσμευθεί οι (σημερινοί) Υπουργοί της Ν.Δ. θα την καταργήσουν, είτε θα δοθεί νέα αναστολή. Αλλά η αναστολή που ισχύει μέχρι τέλους του μήνα, ας μην ξεχνάμε ότι αφορά ΜΟΝΟ την κυκλοφορία των νεώτερων του 1970 οχημάτων, τα οποία απο την 1η Αυγούστου "σφραγίζονται" ξανά, εν αναμονή της επιτροπής επανελέγχου! Δηλαδή σε όλα της τα σημεία, η Κ.Υ.Α. ισχύει και πρέπει να εφαρμόζεται, μαζί με την "Σοβιετικού τύπου" μέγιστη ανοησία των δύο Κυριακών συντήρησης, και την εσχάτη μαλακία της Τετάρτης και του Σαββάτου για συνεργείο.
Τα θέματα που αφορούν την Ελλάδα και τους Έλληνες είναι απείρως σοβαρότερα και πιο ουσιαστικά απο την συντήρηση, την εκδήλωση και την βόλτα του Ιστορικού αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας. Ομως, κάθε Υπουργείο έχει την ατζέντα του, καθώς και τα υπηρεσιακά θέματα αρμοδιότητάς του που είναι ανοιχτά και περιμένουν λύση. Στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, οι αρμόδιοι υπάλληλοι και διευθυντές, θα θυμίσουν σε υπουργό και υφυπουργό (συγκοινωνιών) ότι οσονούπω λήγει η αναστολή της Κ.Υ.Α. των Ιστορικών (και αν δεν το θυμηθούν αυτοί, να που τους το θύμισε τώρα η ΟΜΑΕ επιχειρώντας να κατοχυρώσει δικαίωμα στις εισπράξεις!). Τι θα αποφασίσουν και τι θα πράξουν άραγε οι πολιτικοί, που μοίραζαν υποσχέσεις περί άμεσης κατάργησης και των δύο Κ.Υ.Α. (δείτε εδώ το άρθρο μας απο την συνάντηση του Τύπου με υποψηφίους της Ν.Δ. στο Μουσείο Αυτοκινήτου: http://autoclassic-magazine.blogspot.com/2019/06/blog-post.html);
Μέχρι να μάθουμε αν θα φανούν συνεπείς στις δεσμεύσεις τους, ή αν θα διατηρήσουν την απαγόρευση κυκλοφορίας των Ιστορικών, ή θα παρουσιάσουν μια μέση λύση μέχρι την οριστική ρύθμιση του θέματος με σχέδιο νόμου σύμφωνα με τα ισχύοντα σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (η Κύπρος είναι μία απο αυτές, και έχει αναφερθεί αρμοδιως, άρα εξετάζουν το σύστημά της), προτείνουμε δύο πράγματα: Το πρώτο, να ξαναδιαβάσετε το άρθρο μας για την Κ.Υ.Α και τις "φυλές των Ιστορικών" (εδώ: http://autoclassic-magazine.blogspot.com/2019/03/blog-post_89.html), όπου θα βρείτε και εξηγήσεις για την "φούρια" της ΟΜΑΕ. Και το δεύτερο, να αναρωτηθείτε (και εμείς μαζί) γιατί σε ολόκληρη την προεκλογική περίοδο με τις πλειοδοσίες παροχών για την "μεσαία τάξη", κανένα κόμμα δεν αναφέρθηκε στα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και γιατί σε ολόκληρο το πρόγραμμα της Ν.Δ. με τις εξαγγελίες μειώσεων της φορολογίας, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για την μείωση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που είναι κυριολεκτικά ληστρικά και ανάλγητα για τα παλαιότερα αυτοκίνητα άνω των 1500, και ιδίως άνω των 1929 (!) κυβικών;
Το ότι 1.200.000 συμπολίτες μας έχουν ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ τις πινακίδες και τις άδειες στην πρώτη οκταετία της κρίσης, στερούμενοι της χρήσης και της απόλαυσης των ακριβοπληρωμένων και βαριά φορολογημένων (κατά την αγορά) οχημάτων τους, δεν απασχολεί κανέναν στα κόμματα και στις κυβερνήσεις;
Γιατί μια αναλογική μείωση τελών, ανάλογα με την παλαιότητα των αυτοκινήτων (που θα κατέληγε σε ΜΗΔΕΝΙΚΑ τέλη), και παράλληλη μείωση των τεκμηρίων με ίδιο χρονικό υπολογισμό (μέχρι ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΥ), μαζί με "ειδικό ΚΤΕΟ εποχής", θα μπορούσε να αποτελέσει την απλούστατη, γενικευμένη και ΑΜΕΣΗ λύση για το Ιστορικό όχημα! Και ταυτόχρονα, θα ήταν μια δικαίωση για τις εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων που είδαν τα αυτοκίνητά τους να ακινητοποιούνται και να απαξιώνονται στα χρόνια της "υποχρεωτικής" ακινησίας, που ουσιαστικά τους την επέβαλλε η άγρια, ληστρική, φορολογία. Να όμως που στα οικονομικά θέματα και στα χαράτσια που αφορούν το ΙΧ αυτοκίνητο, "προηγούμενοι και επόμενοι" συμφωνούν και ταυτίζονται απολύτως!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου