Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Η "ΝΕΑ" Κ.Υ.Α., Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ Ε.Ο ΦΙΛΠΑ ΚΑΙ ΟΙ "ΦΥΛΕΣ" ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ



 Αυτή ήταν η τέταρτη φορά που παρευρεθήκαμε σε συγκέντρωση για το θέμα της  Κ.Υ.Α., και μόλις η τέταρτη στην οποία είχαμε προσκληθεί την τελευταία διετία, ανάμεσα σε όσες έχουν γίνει μεταξύ διαφόρων "αρχηγών" και παραγόντων (αλλά και "αρχηγίσκων" και "παραγοντίσκων") του χώρου: Δύο του Σ.Ι.Σ.Α., μία της ΦΙΛΠΑ και η Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ.

Και ήταν πολλές οι φανερές και "μυστικές" συναντήσεις που έγιναν ενδιαμέσως, και συνεχίζουν να γίνονται.

Που όλες ακολουθούνται από ένα "ξέσπασμα" σχολίων στα social media όπου φυσικά εκφράζονται εντελώς διαφορετικές και εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις (και προτείνονται σπάνια σωστές, και συχνότερα ανέφικτες, ανεφάρμοστες αλλά και συχνά "υπαγορευμένες" ιδέες και λύσεις), ενώ ταυτόχρονα σε κάποιο φιλικό δημοσιογραφικό μέσο "με όνομα", αναρτάται η "αυθόρμητη" συνέντευξη κάποιου μεγαλοσχήμονα που υπόσχεται ότι "θα σώσει" το Ιστορικό απο τους σημερινούς του δυνάστες!

ΟΛΟΙ (Ή "ΣΧΕΔΟΝ" ΟΛΟΙ) ΕΝΑΝΤΙΟΝ Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ!
Αυτό όμως που είναι πραγματικά αξιοπερίεργο (;!), είναι ότι η κριτική, το "ανάθεμα", οι ευθύνες και οι κατηγορίες για την (ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ, μην το ξεχνάμε) Κ.Υ.Α. που περιόρισε δραματικά την χρήση των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες, απευθύνονται και εστιάζονται αποκλειστικά στην Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, αφήνοντας στο απυρόβλητο όλες τις άλλες "Αρχές" και Ομοσπονδίες, όπως την ΕΛΠΑ, την ΕΟΟΕ και τις  (ΑΘΛΗΤΙΚΈΣ, ούτε αυτό να  ξεχνάμε) ΟΜΑΕ και ΑΜΟΤΟΕ μοτοσυκλέτας (της οποίας την ύπαρξη, τους σκοπούς και τα ονόματα του προεδρείου, είναι αμφίβολο αν γνωρίζουν πολλοί εκ των εμπλεκομένων στο Ιστορικό αυτοκίνητο, παρ΄ότι έχει βαρύνοντα  λόγο στις συζητησεις για την Κ.Υ.Α. στο Υπουργείο, λόγω της επίσημης αναγνώρισής της απο την Γ.Γ.Α.). 

Και προς επίρρωση των γραφομένων, μπορούμε να αναφέρουμε ότι και στις τέσσερις συγκεντρώσεις που έχουμε παραστεί, το "κύριο" αντικείμενο και το πνεύμα των περισότερων ερωτήσεων, δεν ήταν η Κ.Υ.Α. αλλά ο τρόπος με τον οποίον χειρίσθηκαν το θεμα οι επικεφαλής των Ομοσπονδιών. Δεν αποκλείεται φυσικά αυτός ο τρόπος να ήταν λανθασμένος, ή όχι ο καλύτερος (απέναντι σε ποιόν υπουργό όμως;;;), αλλά οι χτεσινοί χειρισμοί δεν είναι δυνατόν να επισκιάζουν τη συζήτηση για τις αυριανές ενέργειες του χώρου. 

Θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο δημοσιογραφικής έρευνας το γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά πρώτον οι λόγοι  είναι εύκολα ανιχνεύσιμοι, και δεύτερον θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος (αναγνώστης - ιδιοκτήτης Ιστορικού) να έχει μια στοιχειώδη  γνώση των εξελίξεων  και των ισορροπιών του χώρου για τα τελευταία 30 χρόνια, διαφορετικά θα είναι αδύνατον να κατανοήσει συγκεκριμένες συμπεριφορές και αντιδράσεις. Πάντως, οι αναγνώστες μας δεν θα μείνουν ανενημέρωτοι, αφού στη συνέχεια του άρθρου θα κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην Ιστορία που θα δώσει όλες τις απαντήσεις.
  
Πρώτα όμως θα αναφερθούμε στην Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, που ήταν και η πρώτη (και ιδιαίτερα αργοπορημένη) προσπάθεια του Ιστορικού χώρου να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΙ το υπαρκτό πρόβλημα  που δημιουργούν οι απαγορεύσεις της Κ.Υ.Α. (αφού ακόμα και όσοι πιστεύουν στις πολιτικές προσεγγίσεις κρατώντας ήπια διαπραγματευτική στάση επί 18 μήνες, απογοητεύτηκαν απο την ανταπόκριση της Πολιτείας)

Σήμερα, μπροστά σε μια καταφανώς "λανθασμένη" κυβερνητική (και κρατιστική) αντίληψη, αλλά και "πολιτική" τοποθέτηση ως προς την δυνατότητα κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων, αυτό που θα έπρεπε να γίνει (και αυτό που θα περίμεναν οι ΕΚΤΟΣ "αγωνιστικού κυκλώματος" ιδιοκτήτες), ήταν η συνένωση  όλων των παραγόντων για "διόρθωση" των σημείων της Κ.Υ.Α. που αδικούν και μέχρι ένα σημείο "καταστρέφουν" τα οχήματα Ιστορικού ενδιαφέροντος, με την κλασσική Ελληνική κυβερνητική πατέντα της "οριζόντιας απαγόρευσης": Νομοθετούν, χωρίς να είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν τον Νόμο, χωρίς να έχουν προετοιμάσει τις σχετικές υποδομές, και σε μερικές περιπτώσεις (όπως η συγκεκριμένη) να μην έχουν καν σκεφτεί πως θα το κάνουν! 
Αλλά, κάθε νόμος προβλέπει ποινές και πρόστιμα, τα οποία ισχύουν άμεσα, απο την δημοσίευσή του στο Φ.Ε.Κ., ανεξάρτητα αν μπορεί να εφαρμοστεί ή όχι! Και αυτό ακριβώς είναι το σημείο που έχει "κλειδώσει" τα Ιστορικά για απροσδιόριστο χρονικό διαστημα: Ενώ το "σύστημα" δεν είναι έτοιμο, τα  βαριά χρηματικά πρόστιμα έχουν τεθεί ήδη σε ισχύ!


ΕΝΙΑΙΑ ΦΩΝΗ;
Μπροστά σε αυτή την "παράνοια", σίγουρα η ενιαία φωνή όλων των σχετικών με το Ιστορικό όχημα παραγόντων, θα βοηθούσε, αν όχι στην αλλαγή, τουλάχιστον στην αναστολή ισχύος του νόμου (Κ.Υ.Α.), μέχρι να ετοιμαστούν και να γίνουν άμεσα εφαρμόσιμες ΟΛΕΣ οι διαδικασίες που προβλέπει. Δηλαδή, να έχουν προσδιοριστεί και ανακοινωθεί τα πάντα, από τον "οκταψήφιο αλφαριθμητικό συνδυασμό" μέχρι την σύσταση και το χρονοδιάγραμμα της επιτροπής επανεξέτασης, και απο την προετοιμασία κατασκευής και τρόπου/φορέων χορήγησης των "κρατικών ιστορικών πινακίδων", μέχρι την απαραίτητη προσθήκη άρθρου που θα μεριμνά  για την "διάσωση" των αναπαλαιωμένων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν στοιχεία ταξινόμησης και  κυκλοφορίας αλλά μόνο αποδεικτικά έγγραφα νόμιμης αγοράς, κατοχής και ιδιοκτησίας. (Και επ' αυτού ΔΕΝ έχουμε δει συγκεκριμένες προτάσεις απο τις Ομοσπονδίες μας, ας σημειώσουμε).

Γιατί λοιπόν δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι "ιστορικοί φορείς" στην πρόσκληση της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, για την συνέντευξη Τύπου της 27ης Μαρτίου; Η απάντηση είναι απλή: Ως τι (με ποιά ιδιότητα) θα παρευρίσκοντο; Ως...δημοσιογράφοι; Προφανώς όχι! Εφ΄όσον λοιπόν η συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου δεν ήταν μια κοινή διοργάνωση όλων αλλά αποτελούσε πρωτοβουλία της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (που  αποφασίσθηκε μετά απο συγκέντρωση των Λεσχών-μελών της και που είναι η μία εκ των τριών -και μόνο τριών- Αρχών που αναγνωρίζονται από την Κ.Υ.Α.), ήταν θέμα επιλογής των άλλων το να ανταποκριθούν στην πρόσκληση ή όχι.

"ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ";
Έπρεπε οπωσδήποτε να είναι "κοινή" η συνέντευξη Τύπου; Όχι απαραίτητα, με την έννοια ότι θα ήταν ακόμα καλύτερο αν όλες οι "Αρχές" διοργάνωναν τις δικές τους, ανεξάρτητες Συνεντεύξεις Τύπου για την Κ.Υ.Α., έχοντας όμως συμφωνήσει απο πριν ενα κοινό πλαίσιο, προς όφελος των ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ Ιστορικών αυτοκινήτων.

Έτσι, η "διαμαρτυρία" για την απαγόρευση κυκλοφορίας και τις άλλες ασαφής (και ανεφάρμοστες) διατάξεις της Κ.Υ.Α. θα είχε μεγαλύτερη χρονική διάρκεια, συνεχή επανάληψη και διαφορετική "στόχευση"  με μεγαλύτερη διασπορά, αφού κάθε Αρχή έχει "και" το δικό της κοινό, σε στελέχη, ιδιοκτήτες, αγωνιζόμενους αλλά και "δημοσιογράφους" (τα εισαγωγικά  είναι υποχρεωτικά, γιατί με τα social media και την "δημοσιογραφία των πολιτών", τόσο η κοινή γνώμη όσο και η εκτελεστική εξουσία, πρώτα βλέπουν τα tweets και μετά διαβάζουν τις εφημερίδες!).

Η ΕΛΠΑ
Θα περιμένουμε λοιπόν, και μία συνέντευξη Τύπου της ΕΛΠΑ (που ήταν απούσα λόγω κωλύματος του Προέδρου της, μόνο που υπάρχουν οι "αντ' αυτού" που θα μπορούσαν τυπικά να αποδεχθούν την πρόσκληση, αποκλείοντας έτσι τις διχαστικές ερμηνείες αυτής της απουσίας). Στην συνέντευξη αυτή, θα μπορέσουν να λυθούν και όλες οι απορίες σχετικά με τις ακριβείς αρμοδιότητες και δικαιώματα της πρωτης και παλαιότερης Ελληνικής ΛέσχηςΑυτοκινήτου, και με το αν είναι το μοναδικό νομικό πρόσωπο που εκπροσωπεί νομίμως την Δ.Ο.Α. στη χώρα (όπως αναφέρεται η F.I.M. στην Κ.Υ.Α.)  ή αν "μοιράζεται" αυτή την εκπροσώπηση με την ΟΜΑΕ. 

Θα μάθουμε επίσης το γιατί δεν προσεκλήθη ποτέ απο τα αρμόδια Υπουργεία, γιατί εκχώρησε με επιστολή την εκπροσώπησή της στην Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ στις πρώτες συζητήσεις για την  Κ.Υ.Α. του 2017, και -ιδίως- γιατί επί ένα και πλέον έτος σιωπούσε, χωρίς να διεκδικήσει τα δικαιώματά της ως νόμιμος εκπρόσωπος της Δ.Ο.Α., και χωρίς να "υπερασπίσει" τα δικαιώματα στην κυκλοφορία των ιδιοκτητών των χιλιάδων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών με τις πινακίδες Ιστορικου Οχήματος (Ι.Ο.) που τους έχει χορηγήσει, και συνεχίζει να πιστοποιεί και να εκδίδει (μέχρι και σήμερα). 

Αλλά ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει μια ρητορική και επιχειρηματολογία (διαδικτυακά, και όχι επισήμως), που φανερώνει μια αντιμαχία σχετικά με το ποιός είναι ο εκπρόσωπος της FIA στη χώρα μας, (που κατά την εκπεφρασμένη μας άποψη ΕΙΝΑΙ η ΕΛΠΑ, αλλά μπορεί να θεωρείται και η ΟΜΑΕ, κάτι που αποτελεί ζήτημα νομικής ερμηνείας, ή και δικαστικής απόφασης, αν δεν υπάρξει συνεννόηση όπως στο παρελθόν και το θέμα φτάσει εκεί).

Η ΟΜΑΕ
Και θα περιμένουμε μια συνέντευξη Τύπου των Αθλητικών Ομοσπονδιών ΟΜΑΕ και ΑΜΟΤΟΕ (και ΟΧΙ ΜΟΤΟΕ, το τονίζουμε αυτό), που ορίζονται απο την Κ.Υ.Α. ως μόνες αρμόδιες για τα αγωνιστικά οχήματα αγώνων sporting (Αρθρο 1), αλλά ΚΑΙ συναρμόδιες με την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ για τις πιστοποιήσεις των Ιστορικών Οχημάτων. Εκεί, πέρα απο την κοινή και συμπεφωνημένη θεση όλων για αναστολή των απαγορεύσεων κυκλοφορίας  των Ιστορικών αυτοκινήτων που "διατάσσει" η Κ.Υ.Α. μέχρι να ολοκληρωθεί ο επανέλεγχός τους απο την πενταμελή επιτροπή (που δεν έχει ακόμα σχηματισθεί, δηλαδή μια διαδικασία τουλάχιστον δύο ΕΤΩΝ, όταν μιλάμε για τουλάχιστον 10.000 με 13.000 οχήματα!), θα μάθουμε τις διαφορές και τους περιορισμούς του Αθλητικού Νόμου με τους Διεθνείς κανονισμούς (σε σχέση με την κυκλοφορία ΜΗ αγωνιστικών ιστορικών οχημάτων), αλλά και τις ακριβείς θέσεις της Ομοσπονδίας σχετικά με τις δικαιοδοσίες που της δίνει η Κ.Υ.Α. (και ο Κ.Ο.Κ.) ως έχουσας την αορίστου χρόνου έξουσιοδότηση της Δ.Ο.Α. (F.I.M.) για το "sporting power" στη χώρα μας. 

Γιατί προφανώς, και κρίνοντας από τις εξής ανακοινώσεις της:  α) www.omae-epa.gr/index.php/nea/anakoinoseis/item/1970-anakoinosi-tis-omae-gia-tin-kya-94748-4130-agonistikes-pinakides-par-1, και β) www.omae-epa.gr/index.php/nea/anakoinoseis/item/1999-anakoinosi-gia-ti-dilosi-symmetoxis-stous-agones-meso-sdda, η ΟΜΑΕ θεωρεί εαυτήν ως τον (μοναδικό;) νόμιμο εκπρόσωπο της Δ.Ο.Α. Ως εκ τούτου, οι αρμοδιότητες, οι ευθυνες και οι υποχρεώσεις της προς το Κράτος, επεκτείνονται και πέραν των αγωνιστικών αυτοκινητων και πινακίδων του Άρθρου 1 της Κ.Υ.Α., δηλαδή και στην πιστοποίηση των Οχημάτων Ιστορικού ενδιαφέροντος του Αρθρου 2. 
(Η υποχρέωση αποστολής μηνιαίων καταστάσεων των οχημάτων στοΥπουργείο Μεταφορών παντως, αφορά μόνο τα Ιστορικά, σύμφωνα με το Αρθρο 2 Παρ.1, 3 και 4, οπότε θα χρειαζόταν και επ΄αυτού μια απάντηση, όπως και για το θέμα που έχει προκύψει με τον Σ.Ο.Α.Α. σχετικά με τις αγωνιστικές πινακίδες).

Να σημειωθεί όμως, ότι ο Πρόεδρος της ΟΜΑΕ ήταν παρών στη  Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, και έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με τον Αθλητικό Νόμο και τους ισχύοντες κανονισμούς όπως ορίζονται απο τις  Διεθνείς Ομοσπονδίες των διαφόρων Αθλημάτων. Κάτι που, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό (εκτός αν επιθυμούμε να δημιουργήσουμε θέμα εκ του μη όντος), δεν έχει ουδεμία σχέση με την κυκλοφορία των ΜΗ αγωνιστικών οχημάτων και την κυκλοφορία επί δημοσίων οδών γενικά, με αυτές τις νομοθετικές αρμοδιότητες να ανήκουν αποκλειστικά στο κράτος.

Η ΕΟΟΕ
Τέλος, θα ήταν ιδιαίτερα θετική μια Συνέντευξη Τύπου της ΕΟΟΕ, στην οποία το κοινό των Ιστορικών και ο Τύπος θα είχε την δυνατότητα να πάρει  απο τον Πρόεδρό της (και όχι από κάποιον εκπρόσωπο) απαντήσεις σχετικά με την θέση της για την εξαίρεσή της απο την Κ.Υ.Α. και την ουσιαστική "αδρανοποίησή της", αφού πλέον δεν μπορεί ούτε να "πιστοποιεί", ούτε να συμμετάσχει στον επανέλεγχο,  ούτε και να εκδίδει "δικές της" πινακίδες σε ήδη πιστοποιημένα Ιστορικά οχήματα, γιατί (πάντα σύμφωνα με την Κ.Υ.Α) δεν είναι η νόμιμη εκπρόσωπος της Δ.Ο.Π.Α. για την Ελλάδα (αλλά "απλό" μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας). 

Αυτό που μπορεί να συμβεί αν εφαρμοστεί άμεσα και πλήρως η Κ.Υ.Α., είναι να "απωλέσει" η ΕΟΟΕ από το δυναμικό της όσα οχήματα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις "Ιστορικότητας" έαν υπάρξει επανέλεγχος και "κοπούν" (κάτι φυσικά που ισχύει και για οχήματα της ΕΛΠΑ και της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ), και να παραμείνει ως ένα δευτεροβάθμιο σωματείο, άνευ των σημαντικών εσόδων που αντλεί μέχρι σήμερα απο την έκδοση δελτίων και πινακίδων (όπως επίσης συμβαίνει με την ΕΛΠΑ και την Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, που όμως διατηρούν το δικαίωμα αυτό, πάντα βάσει Κ.Υ.Α.).

ΣΑΦΕΙΣ ΟΙ "ΔΙΑΦΟΡΕΣ", ΑΛΛΑ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΟΙΝΟΣ!
Μετα τα παραπάνω, αιτιολογoύνται και μεχρι ενός σημείου δικαιολογούνται οι απουσίες, αλλά είναι κοινός στόχος και σκοπός το να συνεχίσουν να κινούνται τα οχπηματα με Ιστορικές πινακίδες, και προς τούτο έχει κατατεθεί κοινή προσφυγή στο ΣτΕ από όλους τους παραπάνω ΜΑΖΙ. 

Γιατί πέρα από τις σκοπιμότητες αλλά και τις διαφωνίες/αντιμαχίες που υπάρχουν (Αρχές, Λέσχες, Εκδηλώσεις, Έσοδα) κανείς δεν θέλει να ακινητοποιηθούν τα Ιστορικά οχήματα, μια και αυτό θα καθιστούσε άκυρη την ύπαρξή τους, ως Λέσχες και Ομοσπονδίες άνευ αντικειμένου. 

Και τέλος, η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφία των ανθρώπων που έχουν στην κατοχή τους ένα ή περισσότερα Ιστορικά οχήματα απο ενδιαφέρον και αγάπη γι' αυτά, έχοντας δαπανήσει και κάποια ποσά (ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός) για την αναπαλαίωση και συντήρησή τους, το μόνο που θέλουν είναι να μπορούν να τα χρησιμοποιούν στα πλαίσια του χόμπυ τους, με νόμιμες διαδικασίες, και βαριούνται (αλλά και εκνευρίζονται) όταν ακουν και μαθαίνουν για τις διαφορές και την "πολεμική" ανάμεσα στις "Αρχές". 

Ετσι τις θεωρούν όλες "ίδιες", κάτι που μειώνει το ενδιαφέρον τους και τους κάνει αρνητικούς ως προς την πλήρη και σωστή ενημέρωσή τους.


ΟΙ "ΦΥΛΕΣ" ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
Οι παρευρεθέντες στην Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο.ΦΙΛΠΑ, πέραν των δημοσιογραφων, ήταν φίλοι "παραγόντων" του χώρου, και μέλη-εκπρόσωποι Λεσχών της Ομοσπονδίας (οι περισσότεροι), όπως και απλοί ιδιοκτήτες (οι λιγότεροι). Η Συνέντευξη, που πρέπει να αναφερθεί ότι ήταν σύντομη αλλά και "φτωχή", χωρίς καν την τυπική "hospitality"  για τους δημοσιογράφους ως είθισται σε παρόμοιες περιπτώσεις σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, μαγνητοσκοπήθηκε ολόκληρη απο δύο τουλάχιστον κάμερες, κι έτσι όποιος ήθελε μπορούσε να την παρακολουθήσει (το ότι δεν θέλησαν πολλοί, φανερώνει την απουσία ενδιαφέροντος του "απλού" ιδιοκτήτη, για τον οποίο οι Ομοσπονδίες δεν κάνουν και πολλά "μετά την απομάκρυνση εκ του Ταμείου", αφού δηλαδή πιστοποιήσει το Ιστορικό του και αποκτήσει τις πινακίδες που, πλέον, του είναι ολωσδιόλου άχρηστες μέχρι νεωτέρας).

Αυτό όμως που ένας οξυδερκής παρατηρητής μπορούσε εύκολα να συμπεράνει, ήταν ότι τόσο το πάνελ όσο και τους περισσότερους ερωτώντες, ενδιέφεραν δύο θέματα πάνω απο όλα τα άλλα: 
1ον Το πως θα επιβιώσουν οι Λέσχες αν η απαγόρευση (λόγω ασάφειας της Κ.Υ.Α.) παραταθεί, και 2ον Ότι οι ενέργειες αναστολής/ αναβολής της ισχύος της Κ.Υ.Α. γίνονται για να αποσταλεί άμεσα ο "κλειδάριθμος" από το Υπουργείο, να επαναπιστοποιηθούν τα προ του 1970 οχήματα, και να μπορέσουν έτσι, τουλάχιστον αυτά τα αυτοκίνητα, να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις των Λεσχών (σημειώνουμε ότι στις 25 Απριλίου λήγει η δίμηνη προθεσμία της Κ.Υ.Α. και για τα προ του 1970 οχήματα).

Αυτή η εικόνα, όπως και η σύγκριση των αριθμών μεταξύ των περίπου 8.000 ιδιοκτητών των 15.000 Ιστορικών οχημάτων με τους μόλις 250 (και πάλι περίπου) που παίρνουν μέρος σε εκδηλώσεις Ιστορικών κάθε χρόνο, λέει όλη την ιστορία: Δεν υπάρχει μέριμνα ή κεντρικός προγραμματισμός από την Ομοσπονδία για τον ΑΠΛΟ ιδιοκτήτη χομπίστα που αποτελεί την πλειοψηφία, αλλά μόνο για την μειοψηφία των συμμετεχόντων σε αγώνες και εκδηλώσεις regularity
Είναι opinion leaders, ναι. 
Είναι αυτοί που ενεργοποιούνται στα social media και άλλοτε βοηθούν, άλλοτε "μπερδευουν" και άλλοτε αποπροσανατολίζουν (βοηθάει και η ανωνυμία), ναι. 
Και οπωσδήποτε είναι αυτοί που με τον οβολό της συμμετοχής τους κρατούν ζωντανές τις Λέσχες, που όμως και πάλι (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) υπάρχουν  μόνο για να διοργανώνουν εκδηλώσεις, και σύντομα αποκτούν ένα στενό κύκλο μελών-οπαδών, με τους οποίους πορεύονται. Αποτέλεσμα; Ο κύκλος κλείνει και ο χώρος δεν διευρύνεται.

Γιατί τα αναφέρουμε αυτά; Για να δείξουμε ότι ο πολύς κόσμος, άπαξ και παρει τις πινακίδες για το Ιστορικό του όχημα, "χάνεται" και δεν εμφανίζεται ξανά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τώρα μεγάλη δυναμική  στην διεκδίκηση του δικαιώματος στην λελογισμένη κυκλοφορία. Αυτό που υπάρχει και επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, είναι οι θέσεις, οι ιαχές και οι πολεμικοί χοροί των..."φυλών του Ιστορικού", που είναι ολιγομελείς αλλά πολεμοχαρείς, και σαν βασικό στόχο έχουν την κατάληψη της "εξουσίας" (μια φιλοδοξία υψηλού διαμετρήματος, που ευχαρίστως τους χαρίζουν οι περισσότεροι σοβαροί φίλοι του Ιστορικού, φτάνει να σταματήσουν να κάνουν ζημιά στο χώρο, με την εκ των έσω πολεμική σε ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ χρόνο).

Ποιές είναι λοιπον αυτές οι "φυλές"; Πρώτες, οι (πανομοιότυπες σε νοοτροπία) φυλές των "κρατούντων", δηλαδή αυτών που σήμερα έχουν την διοίκηση των Αρχών που προαναφέραμε. Είναι οργανωμένες φυλές, καθε μία με τον Αρχηγό, τον υπαρχηγό, το συμβούλιο, τους πολίτες -"υπηκόους", την ορισμένη και προσδιορισμένη "περιοχή" που κινείται, τον "στρατό" που την υπερασπίζεται και την αντικατασκοπεία που τους ενημερώνει για τις κινήσεις του "εχθρού".

Δεύτερες, οι φυλές των "εχθρών", που πιο σωστό είναι να ονομαστούν "διεκδικητές" αφού είναι συγγενείς εξ΄αίματος με τους πρώτους, σε έναν ιδιότυπο εμφύλιο με έπαθλο μια πιατέλα εξουσίας, γαρνιρισμένη με φιλοδοξία, εγωϊσμό και μεγαλομανία! Εχουν επίσης αρχηγούς και (έμπιστα) συμβούλια, αλλά και ειδικό τμήμα κατασκοπείας, που εισχωρεί στα στρατόπεδα των "Αρχών", μεταφέροντας τα μυστικά τους στα τμήματα προπαγάνδας, που αναλαμβάνουν στη συνέχεια να προβάλλουν τις θέσεις τους, στοχοποιώντας, μειώνοντας και κατηγορώντας "τους άλλους" (μια πολύ όμοια πρακτική με αυτή που εσχάτως παρακολουθούμε στον δημόσιο βίο της χώρας).

Τρίτες, οι "φυλές των Λεσχών", που λειτουργούν με ένα ιδιότυπο τρόπο: Προσπαθούν την ίδια στιγμή να ενταχθούν και να διαφωνήσουν (στις Ομοσπονδίες), να ανταγωνιστούν και να συνεργαστούν (μεταξύ τους), αλλά και να ικανοποιήσουν και να "προσελκύσουν" (τους συμμετέχοντες). Η μοναδική, ή τέλος πάντων η βασική δραστηριότητά τους, είναι η συμμετοχή των οχημάτων στις εκδηλώσεις τους, και είναι ελάχιστοι αυτοί που κατάλαβαν (ή έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν) ότι για να μεγαλώσει και να επιβιώσει η Λέσχη τους, οι "αγωνιστικού τύπου" εκδηλώσεις δεν πρέπει να είναι η πρωταρχική (ή και η  μοναδική) δραστηριότητά τους.

Στη συνέχεια, έρχεται " η φυλή των αγωνιζομένων", κυρίως της regularity, που είναι η πιο ολιγομελής, αλλά και εξαιρετικά "ισχυρή" για δύο λόγους: 

Ο πρώτος, ότι διαθέτει το οικονομικό προϊόν που αποζητούν οι Λέσχες (με τις συμμετοχές στις εκδηλώσεις). 

Ο δεύτερος, ότι έχουν γνώσεις, σταδιακά αποκτούν εξειδίκευση, και βέβαια έχουν συνεχή ενασχόληση με το αντικείμενο, με αποτέλεσμα οι μερικές δεκάδες (θέλετε εκατοντάδες;) συμμετοχών και αυτοκινήτων, να δίνουν την εντύπωση ότι αποτελούν την συνολική δραστηριότητα των 15.000 οχημάτων και 8.000 ιδιοκτητών (με κάρτες αυθεντικότητας) της χώρας. 

Αυτή ακριβώς η μη "πραγματική" εικόνα, τους κάνει να πιστεύουν ότι έχουν τον πρώτο και βασικότερο λόγο στα θέματα των Ιστορικών, φυσικά με την ενθάρρυνση των Λεσχών και της Ομοσπονδίας τους. 

Και αυτό εξηγεί γιατί στην συνέντευξη της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, το βασικό θέμα των περισσότερων δημοσιογράφων ήταν η συμμετοχή στις εκδηλώσεις Regularity και Sporting και όχι η κυκλοφορία των ΜΗ αγωνιζομένων απλών ιδιοκτητών, και όχι το πως τα Ιστορικά οχήματα θα αυξηθούν απο 15.000 σε 50.000, και οι ιδιοκτήτες Ιστορικών θα γίνουν 10.000 ή 20.000 (απο μόλις 5 με 8.000 που είναι σήμερα, σύμφωνα με τις απαντήσεις που  -με δυσκολία- δόθηκαν σε σχετική ερώτηση).

Τέλος, υπάρχει η  πολυπληθέστερη φυλή όλων, ή πιο σωστά "η κοινωνία" των ιδιοκτητών ιστορικών οχημάτων. Και ακριβώς όπως συμβαίνει σε κάθε κοινωνία, έτσι κι εδω υπάρχουν διαφορετικές τάξεις (ώ ναι, είναι ιδιαίτερα ταξική η κοινωνία των Ιστορικών), και διαφορετικά "επίπεδα" όσον αφορά την οικονομική δυνατότητα, την χρήση, τον σκοπό ιδιοκτησίας, αλλά και τις γνώσεις που έχει ο κάθε ιδιοκτήτης. Ακόμα και η "αγάπη" και το "πάθος" για το Ιστορικό όχημα ποικίλλει. Όλοι όμως ανεξαιρέτως επιθυμούν να κυκλοφορούν ελεύθερα το Ιστορικό τους όχημα, άλλοι απο χόμπυ, άλλοι απο άποψη, και μερικοί (όχι πάρα πολλοί, ούτε φυσικά  "οι περισσότεροι" όπως εκτίμησε -εντελώς λανθασμένα- ένας δημοσιογράφος στην συνέντευξη Τύπου), για καθημερινή χρήση και  κυκλοφορία απαλλαγμένη απο φόρους και τεκμήρια. 

Επίσης, σχεδόν όλοι (κατ' εκτίμηση) είναι αντίθετοι και ΔΕΝ επιθυμούν την υποχρεωτική ένταξή τους σε κάποια Λέσχη ή την επίσης υποχρεωτική συμμετοχή σε εκδηλώσεις προκειμένου να καταφέρνουν να βγαίνουν μια βόλτα. 
Τέλος, ανάμεσά τους υπάρχουν οι ανενημέρωτοι ή οι λάθος ενημερωμένοι, που με κάποιο τρόπο θα πρέπει να επανατοποθετήσουν το Ιστορικό όχημα στη συνείδησή τους.

Η "ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ" ΤΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ατόπημα και σφάλμα για την ηγεσία μιας Ομοσπονδίας (Αθλητικής ή μη), απο το να πολιτικοποιηθεί με την έννοια της ταύτισης με την πολιτική ηγεσία κάποιου κόμματος εξουσίας (κυβερνώντος ή αντιπολιτευόμενου).

Οι Ομοσπονδίες πρέπει υποχρεωτικώς εκ του θεσμικού τους ρόλου να συνομιλούν με όλους, και για τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν να απευθύνονται αποκλειστικά στα αρμόδια Υπουργεία, ασχέτως με το "κόμμα" που κυβερνά την κάθε περίοδο.

Και αυτό όχι μόνο γιατί είναι το θεσμικά σωστό, αλλά γιατί λύσεις μπορεί να δώσει μόνο αυτός που κυβερνά (ακόμα και αν το "πρόβλημα"εν μέρει το δημιούργησε ο ίδιος, καλή ώρα!) και όχι αυτός που αντιπολιτεύεται (ο οποίος φυσικά θα υποσχεθεί τα πάντα, χωρίς να έχει καμμία ουσιαστική ισχύ, αρμοδιότητα, πολιτικό κόστος ή μελλοντική δέσμευση!)


Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ "ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ" ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο το να εντοπισθούν σοβαρά σφάλματα και ιδίως προχειρότητα και απουσία μελέτης στο νομοθετικό έργο της παρούσας κυβέρνησης, που μοιάζει σαν να "περνά" τα νομοσχέδια για λόγους εντυπώσεων στο εσωτερικό ακροατήριο, ή εκπλήρωσης "υποχρεώσεων" απέναντι στο διεθνές "διευθυντήριο" (που δεν θα αφήσει τη χώρα να σηκώσει κεφάλι έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα απο το "τις πταίει").

Ένα απο τα πιο σοβαρά και  χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της "προχειρότητας" συνδυασμένο με "ανεξήγητη" βιασύνη και μπόλικη ενδοτικότητα ήταν η λεγόμενη "συμφωνία των Πρεσπών", που ψηφίστηκε και εφαρμόζεται ΧΩΡΙΣ να έχει ληφθεί μέριμνα για την ονομασία των εξαγώγιμων Ελληνικών προϊόντων της Μακεδονίας, και για την προστασία τους απο την όποια κακόβουλη "παράβαση" (σαν αυτές που ήδη γίνονται). Αυτό, λέει η "συμφωνία", θα αποφασιστεί από "Επιτροπή των δύο χωρών", που ΘΑ σχηματιστεί εντός...ΤΡΙΕΤΙΑΣ!

Μετά απο τέτοιες αβλεψίες λοιπόν που επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στην οικονομία της χώρας (ας μην αναφερθούμε στην Εθνική παραχώρηση, γιατί πληγώνει), η Επιτροπή επανεξέτασης των Ιστορικών (που ΘΑ σχηματιστεί), και οι 10 μήνες μέσα στους οποίους ΘΑ ελεγχθούν 15.000 αυτοκίνητα σε όλη τη χώρα, καθώς και οι αλφαριθμητικοί συνδυασμοί και οι κρατικές πινακίδες που ΘΑ δοθούν απο το υπουργείο σύμφωνα με την Κ.Υ.Α., φαντάζουν σαν μικρές πικρές λεπτομέρειες μέσα στην γενικότερη κυβερνητική παράνοια! 

Αλλά παρ΄όλα αυτά, οι Ομοσπονδίες ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να συνεχίσουν τις προσπάθειες και τις παραστάσεις στα υπουργεία, έστω και αν πιστεύουν ότι δεν έχουν και πολλές πιθανότητες να αλλάξει κάτι (παρά μόνο να ανασταλεί η εφαρμογή της Κ.Υ.Α.).

Είναι πολύ πιθανό, αν συμβεί αυτό (η αναβολή), να έρθουν και να περάσουν οι Εθνικές εκλογές, που θα γίνουν εντός του 2019 οπωσδήποτε. Αλλά είναι ΑΓΝΩΣΤΟ σε όλους το ποιά κυβέρνηση θ α προκύψει, τι συσχετισμοί θα υπάρξουν, και αν οι όποιες προεκλογικές υποσχέσεις (φανερές ή κρυφές) γίνουν πραγματικότητα!

Ως εκ τούτου, θεωρούμε τουλάχιστον ατυχή  την προσπάθεια πολιτικοποίησης του θέματος μέσω των ερωτήσεων που έγιναν στην συνέντευξη Τύπου, που θα μπορούσαν να θεωρηθουν "προβοκατόρικες" αν δεν ήταν τόσο αφελείς. Γιατί μια Ομοσπονδία Ιστορικών οχημάτων δεν μπορεί να "πιέσει" την κυβέρνηση με το επιχείρημα ότι θα πάει στην... αντιπολίτευση! Δεν ειναι σοβαρά πράγματα αυτά, και δεν έπρεπε καν να ακουστούν (σαν ερωτήσεις) και μάλιστα μέσα στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ. Οι Ομοσπονδίες αυτοκινήτων (και αθλημάτων), φυσικά συνομιλούν με όλους, αλλά δεν ασκούν ενεργή πολιτική, μη τρελαθούμε!
Αυτό που κάνουν, είναι να απευθύνονται σε όλες τις πολιτικές παρατάξεις και στον Τύπο όλων των πολιτικών αποχρώσεων, εφ΄όσον το αντικείμενό τους είναι (και ΠΡΕΠΕΙ να παραμείνει) ουδέτερο και "α-πολιτικο"

ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΕΛΙΚΑ;
Πάντα είναι σωστό και θετικό το να δημοσιοποιείς το πρόβλημά σου και τα αιτήματά σου, όταν έχεις δίκιο και όταν αυτά που ζητάς έχουν μεγαλύτερη λογική απο τον νόμο που σου τα απαγορεύει! Το κείμενο της εισήγησης της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, αυτό που ουσιαστικά αναδημοσιεύθηκε στον Τύπο, είναι εδώ: http://www.philpa.gr/images/Newsletter_%CE%95%CE%9A%CE%A4%CE%91%CE%9A%CE%A4%CE%9F_March_2019b.pdf. 

Ο κάθε ένας μπορεί να το ερμηνεύσει όπως θέλει, αλλά γενικά τοποθετεί το θέμα στη σωστή του διάσταση (επαναλαμβάνουμε: Με καθυστέρηση ενός έτους), ενώ καταλήγει και σωστά, ζητώντας την μελλοντική αντικατάσταση της Κ.Υ.Α. με νόμο. Το ποιά κυβέρνηση θα νομοθετήσει για την διατήρηση και διάσωση των Ιστορικών οχημάτων σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, είναι άλλης τάξεως ζήτημα, μια και κανείς δεν κέρδισε ποτέ εμπιστευόμενος πολιτικούς!

Τι αλλο πιο τρανταχτό παράδειγμα του "ανεμοδούριου συμπλέγματος" της πολιτικής ανευθυνότητας, ακριβώς για την περίπτωση της κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων, το ότι μετά την πρώτη υπουργική απόφαση του 1978 του Α. Παπαδόγγονα, οι επόμενες Υπουργικές αποφάσεις που την "αντικαθιστούσαν" είχαν βασικό σκοπό το να δίνουν και να παίρνουν πίσω απο την ΕΟΟΕ το δικαίωμα έκδοσης πινακίδων;! 
 Η πρώτη Υπ. απόφαση ήταν του 1999 (μετά την  ίδρυση της ΕΟΟΕ που έγινε το 1997), η δεύτερη το 2001, και η τρίτη το 2013 (του Μ. Παπαδόπουλου). 
Η τέταρτη ήταν η Κ.Υ.Α του 2017 (και 2019), και αν δεί κάποιος στις τέσσερις αυτές εποχές και αποφάσεις το πως ορίζονται οι φορείς που μπορούν να χορηγούν τις ιστορικές πινακίδες, θα καταλάβει ακριβώς το τι συνέβαινε! 
Δεν ασχολούμεθα με το "δίκαιο" και το "'αδικο" σε αυτό το παράδειγμα, παρά μόνο με την δυνατότητα ανατροπής μιάς καθιερωμένης κατάστασης που επηρεάζει χιλιάδες άτομα (ιδιοκτήτες ιστορικών στην περίπτωσή μας), με την υπογραφή ενός "οικείου" πολιτικού (της κάθε πλευράς εναλλάξ!).


ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Οφείλουμε, εδώ στο τέλος, μια σύντομη εξήγηση γι' αυτό που γραψαμε στην αρχή, σχετικά με τις "επιθέσεις" που δέχεται η ΦΙΛΠΑ και η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, και συγκεκριμένα οι διοικήσεις τους (για λάθη και ανεπάρκεια, κάτι στο οποίο πρέπει να απαντήσουν οι ίδιες). 
Υπάρχει σ' αυτό μια λογική, αυτή του μεγέθους και της Ιστορίας. Επειδή δηλαδή η ΦΙΛΠΑ είναι η παλαιότερη (1972) και η μεγαλύτερη  Λέσχη Ιστορικών αυτοκινήτων, αλλά και αυτή που πρωτοστάτησε το 1978 για την πρώτη υπουργική απόφαση που για πολλά χρόνια (μέχρι το 2017) έδωσε τη δυνατότητα χρήσης και διατήρησης στα Ιστορικά οχήματα, υπάρχουν πολλοί που επιθυμούν την καταξίωση μέσω της διοίκησής της, και άλλοι που θέλουν να επανέλθει στην πιο "καθαρή" μορφή των πρώτων ετών (λησμονώντας ότι σήμερα κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί ελιτίστικο). 

Ακόμα, είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν ότι λόγω του μεγέθους της και της οικονομικής δυνατότητας που της δίνει η έκδοση πινακίδων, "δεν αφήνει χώρο" στις άλλες Λέσχες να αναπτυχθούν. (Μέσα στα χρόνια, υπήρξαν προσπάθειες να "μικρύνει" η ΦΙΛΠΑ, όπως π.χ. το 1997 αλλά και το 1999). 

Αν όμως η διοίκηση μιάς μεγάλης Λέσχης είναι ένα θέμα, οι ευθύνες μιας Ομοσπονδίας όπως η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ που δημιουργήθηκε ως σαρξ εκ της σαρκός της το 2011, είναι ένα άλλο. Η Ομοσπονδία επροσωπεί την FIVA (Δ.Ο.Π.Α) κάτι που την κάνει τον ένα εκ των μόνο δύο αποκλειστικών συνομιλητών του Κράτους, σχετικά με την Κ.Υ.Α. (και τα Ιστορικά αυτοκίνητα εν γένει)

Αν υπάρχουν ευθύνες στους χειρισμούς της, σίγουρα θα καταλογισθούν. Αλλά η δική μας άποψη (που άλλωστε αναλύσαμε στο προηγούμενο άρθρο), είναι ότι κανείς απο τον χώρο "μας" δενέχει την ευθύνη για το ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση θέλησε να εξαφανίσει τα Ιστορικά αυτοκίνητα από τους δρόμους!

Δεν αμφισβητούμε ότι θα μπορούσε να είχε υπάρξει και άλλη προσέγγιση, ίσως πιο έξυπνη, μπορεί πιο επιθετική, πιο οργανωμένη, πιο έγκαιρη κτλ. προς το αρμόδιο υπουργείο (γιατί ο κάθε ένας έχει τον δικό του τρόπο). Αλλά δεν πιστεύουμε ότι θα βελτιωνόταν ή θα άλλαζε ριζικά κάτι, εάν όντως πρόκειται για ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση και όχι απλά για μια ρύθμιση καταγραφής και κυκλοφορίας Ιστορικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Αρα; Αρα, το timing των επιθέσεων για την κατάληψη του κάστρου και την  κατάκτηση της περίκλειστης πλούσιας πόλης, είναι εντελώς λανθασμένο, και θα πρέπει να ασχοληθούμε όλοι με την άρση της απαγόρευσης ή/και την αναστολή εφαρμογής της Κ.Υ.Α.. Γιατί  χωρίς αυτοκίνητα στους δρόμους, θα είναι σαν να έχουμε "κατακτήσει" μια γκαλερί χωρίς πίνακες στους τοίχους.



1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα σας,
    Θα ήθελα να μου πείτε εάν μπορώ να βγάλω "ιστορικές πινακίδες" για την μοτο μου (κατασκευής και κυκλοφορίας του 1983) σε χώρα του Εξωτερικού και με αυτές να κυκλοφορώ στην Ελλάδα.
    Σας ευχαριστώ,
    Παναγιώτης Πέττας
    Αγία Παρασκευή

    ΑπάντησηΔιαγραφή