Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για το Ιστορικό Ραλλυ Μοnte Carlo που εκκινεί αύριο 30 Ιανουαρίου στις 12 το μεσημέρι (και) από την Αθήνα, στον γνωστό χώρο του Διόνυσου με φόντο τον Ιερό Βράχο. Αυτή τη στιγμή όμως, για τον προφανή λόγο ότι το ενδιαφέρον και η προσοχή μας (μαζί με τις ευχές μας) πρέπει να εστιαστεί στην προσπάθεια των Ελληνικών πληρωμάτων, θα περιοριστούμε σε ένα σύντομο ιστορικό της "διπλής" Ελληνικής επιτυχίας στο Ιστορικό Monte: Της αγωνιστικής του 2018 και της "οργανωτικής" του 2019, με τους ίδιους πρωταγωνιστές!
Η δεύτερη θέση της Γενικής κατάταξης των Γ. Δελαπόρτα και Σ. Μουστάκα στο περυσινό 21o Monte Carlo Historique, εκτός του ότι αποτελούσε έναν πραγματικό θρίαμβο για τα Ελληνικά δεδομένα, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στο motorsport της χώρας μας, έστω και από τον ήπιο δρόμο του Ιστορικού αυτοκινήτου Regularity. Πέραν (και χάριν) της αλματώδους ανόδου των "μετοχών" της Ελλάδος στο Διεθνές χρηματιστήριο του Ιστορικού αυτοκινήτου με αυτή τη διάκριση (βεβαίως υπάρχει και το ισχυρό brand name του Rallye Acropolis, που όμως ατυχώς έχει πέσει θύμα οργανωτικής διαμάχης), η θέρμη και η φανατική πίστη μιάς μικρής ομάδας ανθρώπων για την αναβάθμιση των αγώνων ακριβείας στη χώρα μας, κατάφερε να επαναφέρει την Αθήνα στη λίστα των πόλεων εκκίνησης του Monte, όπως τον παλιό καλό καιρό!
Οι προσπάθειες και οι επαφές πολλών μηνών με τους διεθνείς παράγοντες, πιστώνονται ακριβώς στο νικητήριο πλήρωμα των κ.κ. Δελαπόρτα-Μουστάκα, με την ενθάρρυνση και συμπαράσταση του Δ.Σ. του Σ.Ι.Σ.Α., το οποίο μάλιστα άλλαξε μετά τις αρχαιρεσίες του 2018 και απέκτησε ακόμα πιο δυναμική σύνθεση. Τελικά, το Automobile Club de Monaco-ACM πρόσθεσε την Αθήνα στον μικρό κατάλογο των πόλεων εκκίνησης του 22ου Monte Carlo Historique του 2019, μαζί με την (πιο απομακρυσμένη όλων) Γλασκώβη, την Βαρκελώνη, το Bad Hombοurg (κοντά στην Φραγκφούρτη), την Reims, το Μιλάνο και το Μονακό, με "oργανωτή" τον Σ.Ι.Σ.Α., και τον όρο να εξασφαλιστεί ένα minimum εκκινούντων.
Και πράγματι, στις 27 Ιουνίου η εκκίνηση του 22ου Μοnte Carlo Historique από την Αθήνα ανακοινώθηκε επίσημα σε Συνέντευξη Τύπου, όπου έγινε και παρουσίαση της μεγάλης Ιστορίας της εκκίνησης απο την χώρα μας του (κανονικού, sporting) Rally Monte Carlo (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΔΩ: youtu.be/V3OKkQL1uok). Την εξαιρετική αναδρομή στο παρελθόν με σπάνιο αρχειακό υλικό και μεστό λόγο επιμελήθηκε ο κ. Ν. Ζαλμάς, και πρέπει οπωσδήποτε να την δείτε στους πιο κάτω συνδέσμους:
ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1927-1939: http://www.tellingstories.gr/stories/index.php?option=com_content&view=article&id=1494:-monte-carlo-27-39-28-2018&catid=1:2008-12-08-16-20-28&Itemid=43
ΠΕΡΙΟΔΟΣ 19541973:
http://www.tellingstories.gr/stories/index.php?option=com_content&view=article&id=1495:-monte-carlo-54-73-30-2018&catid=1:2008-12-08-16-20-28&Itemid=43
Η μικρή ομάδα που σχηματίστηκε για να προβάλλει και να οργανώσει την εκκίνηση του Ιστορικού Monte, πρέπει να σημειωθεί ότι αποτελείται από άτομα που βρίσκονται εντός του χώρου αλλά εκτός Ομοσπονδιών (αυτή την περίοδο τουλάχιστον) τα οποία δούλεψαν επαγγελματικά και αποτελεσματικά, καταφέρνοντας να συγκεντρώσουν αρκετούς χορηγούς, ενώ η υποστήριξη που πρόσφερε ο Θ. Χαραγκιώνης και το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου ήταν καθοριστική ως προς το πρεστίζ του γεγονότος (το Μουσείο φιλοξένησε τις συνεντεύξεις Τύπου, τον Τεχνικό έλεγχο και το Gala των πληρωμάτων προ της εκκίνησης).
Πέραν της προσέλκυσης σημαντικών χορηγών όμως (κάτι που έγινε και με το βλέμμα στο μέλλον), αυτό που ήταν πραγματικά σημαντικό ήταν η ανταπόκριση των Ελλήνων αγωνιζομένων της regularity, οι οποίοι ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων πληρωμάτων που έζησαν -και τους διηγούντο- τον μύθο του Ιστορικού Rally Monte Carlo, ανέβασαν τις συμμετοχές στις 11 (μεγάλο το νούμερο, και για τον αγώνα και για την εποχή), δίνοντας έτσι πανηγυρικά το εισιτήριο της εκκίνησης στην Αθήνα. Oι 11 Ελληνικές συμμετοχές "βαφτίστηκαν" από τους δικούς μας οργανωτές Team Les Grecs, όνομα εύστοχο ειδικά τώρα που η χώρα μας ακούγεται σε όλο τον κόσμο λόγω καλλιτεχνικών και αθλητικών επιτυχιών. Ετσι, φτάσαμε στην δεύτερη και τελική συνέντευξη Τύπου στις 21 Ιανουαρίου του 2019 λίγες μέρες πριν την εκκίνηση, και πάλι στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, από όπου και η πιο κάτω φωτογραφία (με μικρότερη προσέλευση δημοσιογράφων απο ότι η σημασία του γεγονότος επέβαλλε, ας σημειώσουμε).
Η άνοδος του Ελληνικού τουρισμού, η φήμη της χώρας μας στους κύκλους των Ραλλύ λόγω Ακρόπολις και βέβαια η διάκριση του Ελληνικού πληρώματος το 2018, έφεραν ακόμα 13 ξένα πληρώματα στην εκκίνηση της Αθήνας (με την μεγάλη Γαλλική ομάδα Team Des Chefs ανάμεσά τους), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των συμμετοχών που θα εκκινήσουν απο την Αθήνα στις 24. Αυτό, πέραν της επιβράβευσης των προσπαθειών όσων δουλεψαν για να πετύχουν την ανάθεση, δείχνει αφ' ενός την "κρυμμένη" δυναμική της χωρας μας και αφ' ετέρου δικαιολογεί και την έκταση που προσπαθούν να δώσουν στην εκκίνηση του Ιστορικού Rally Monte Carlo οι Ελληνες οργανωτές, γιατί αν η φιλοξενία και η όλη εκδήλωση αφήσουν καλές εντυπώσεις, το 2020 θα επιλέξουν την Αθήνα ακόμα περισσότερα ξένα πληρώματα. Και επειδή είναι γνωστό και δεδομένο ότι όποιος περνάει καλά στην Ελλάδα πάντα επιστρέφει, είναι πιθανό να δούμε και κάποιους από αυτούς τους ξένους και σε δικούς μας αγώνες regularity (ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι πρότινος είχαμε ΔΥΟ αγώνες Ευρωπαϊκού Κυπέλλου rally regularity FIA στη χώρα μας. Αφού έγινε, μπορεί και να ξαναγίνει).
Στο φετινό 22o Ιστορικό Μonte Carlo Rally έχουν δηλώσει συμμετοχή 321 πληρώματα, που εκκινούν απο τις πιο κάτω πόλεις (αριθμός πληρωμάτων):
Reims 91
Monaco 85
Milano 65
Bad Hombourg 30
Athens 24
Barcelona 20
Glaskow 6
Είναι σαφές ότι λόγω της μεγάλης χιλιομετρικής διαφοράς αυτών των σημείων από το κέντρο του αγώνα, το, ας το πούμε, "Α΄ Σκέλος" ονομάζεται "Σκέλος Συγκέντρωσης" (Concentration Leg) και ΔΕΝ είναι διαγωνιστικό, παρ΄ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να κινούνται ιδίοις δυνάμεις και ΟΧΙ να μεταφέρονται σε τρέϊλερ, μια και θεωρείται ότι έχουν εκκινήσει επισήμως τις "απλές" διαδρομές του αγώνα. Ετσι, δίνονται δύο μέρες (μαζί με το φέρρυ μπωτ) για να διανύσουν τα πληρώματα της Αθήνας τα 656 χιλιόμετρα μέχρι το Μιλάνο, δηλαδή απο τις 30/1 μέχρι την 1η/2. Εκεί, θα συναντήσουν τα πληρώματα που έχουν επιλέξει να εκκινήσουν από το Μιλάνο, και τα 89 συνολικά αυτοκίνητα θα κάνουν άλλο ένα Σκέλος Συγκέντρωσης 425 χιλιομέτρων (το Β' για τους εκκινήσαντες απο Αθήνα), για να συναντηθούν στο Βourgoin Jallieu με τους εκκινήσαντες απο την Reims, την Γλασκώβη και το Bad Hombourg. Tα 216 πλέον πληρώματα, θα κάνουν ένα ακόμα Σκέλος Συγκέντρωσης 216 χιλιομέτρων το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου μέχρι το Buis Les Baronnies, όπου θα συναντηθούν με τους υπόλοιπους εκκινήσαντες απο το Μονακό και την Βαρκελώνη. Μετά από ακόμα 165 χλμ.το πρωί του Σαββάτου, θα ολοκληρωθεί η συγκέντρωση όλων των πληρωμάτων στην Valence, όπου την Κυριακή 3/2 θα ξεκινήσει το καθαρά διαγωνιστικό σκέλος του αγώνα. Ολα αυτά, με τις διαδρομές, τα ωράρια και τους ιδανικούς χρόνους, μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ: http://acm.mc/en/edition/rallye-monte-carlo-historique-edition-2019/itineraries/
Οι Ελληνες οργανωτές έχουν όλες τις λεπτομέρειες του αγώνα (και του δικού μας προγράμματος) στη σελίδα τους στο Facebook, EΔΩ: www.facebook.com/RMCHAthens2019/. Επίσης, σε αυτόν τον σύνδεσμο: www.facebook.com/RMCHAthens2019/photos/rpp.221861995205970/331358004256368/?type=3&theater, έχουν συγκεντρώσει τις φωτογραφίες των αυτοκινήτων και πληροφορίες για Ελληνες και ξένους οδηγούς και συνοδηγούς που εκκινούν απο την Αθήνα.
Εμείς έχουμε εμπιστοσύνη στην εμπειρία, τις ικανότητες και τον υψηλό βαθμό προετοιμασίας των Ελληνικών πληρωμάτων, και η ευχή μας είναι το να έχουν μαζί τους και "την τύχη", δηλαδή την αποφυγή του απρόβλεπτου. Κατά τα άλλα, θέλουμε να τους δούμε όλους χαμογελαστούς στον τερματισμό.
Υπάρχει όμως ακόμα κάτι που μπορούμε να κάνουμε όλοι όσοι αγαπάμε το αυτοκίνητο και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό: Το να δώσουμε το παρών μαζικά αύριο στην εκκίνηση (12:00 το μεσημέρι) στο parking του Διόνυσου, κάτω απο την Ακρόπολη. Γιατί όσο άψογα και θεαματικά κι αν έχει οργανωθεί το κάθε τι, αυτό που του δίνει δύναμη και πρόσθετη αξία, αυτό που ικανοποιεί συμμετέχοντες, οργανωτές αλλά και χορηγούς πάνω απο κάθε τι άλλο, είναι η προσέλευση και το χειροκρότημα του κόσμου. Ας μην λείψει λοιπόν κανείς μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου