Οι γίγαντες της πολιτικής σκέψης, και πρωτεργάτες της αποτελεσματικής καταπολέμησης του περιττού πλούτου Σπίρτζης και Τσακαλώτος, ως αυτόχρηστοι "ειδικοί" (και) των λεπτομερειών, των συνθηκών και των κανόνων για την συντήρηση και κυκλοφορία των Ιστορικών οχημάτων, σύμφωνα με πληροφορίες υπέγραψαν επιτέλους την περίφημη "αναθεωρημένη" Κ.Υ.Α., η οποία έχει σταλεί για δημοσίευση στο ΦΕΚ και θα τεθεί σε ισχύ σε λίγες μέρες. Τότε και μόνο τότε, όταν δηλαδή την δούμε τυπωμένη και την διαβάσουμε, θα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα περί τίνος πρόκειται. Αυτή τη στιγμή, οι διαφοροι γνώστες και παντογνώστες, κυκλοφορούν σενάρια για το "προσχέδιο νόμου" που ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ, επειδή -όπως ισχυρίζονται- κάποιος κατάφερε να το πάρει (δηλαδή να του το δώσουν) απο υπουργικό γραφείο, αλλά επειδή εμείς (προσπαθούμε να) είμαστε σοβαροί και δεν θέλουμε να παραπληροφορούμε, συστήνουμε σε όλους υπομονή μέχρι να το διαβάσουμε. Αλλά και τότε, τίποτε απο αυτά που (πιθανόν) να μην είναι "σωστά" και ρεαλιστικά δεν θα αλλάξει (ίσως -και αν- με την αλλαγή κυβέρνησης), εκτός απο ένα και βασικό: Το πρόστιμο! Όποιο κι αν είναι αυτό (που μάλλον θα διατηρηθεί το 1500άρι), αν όχημα με Ιστορική πινακίδα συλληφθεί σε κυκλοφορία εκτός των ημερών και των τρόπων/λόγων που θα ορίζονται, θα πέφτει πέλεκυς και δεν θα υπάρξει "περίοδος αλλιθωριζόντων οφθαλμών" εκ μέρους της Τροχαίας.
Ας δούμε όμως τις "διαρροές" επί του προσχεδίου (που είναι ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ τρίτων, και ΔΕΝ τις προσυπογράφουμε), με πρώτη την δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας μόνο δύο Κυριακές τον μήνα, εντός του Νομού κατοικίας του ιδιοκτήτη. Επίσης, παραμένει η ανοησία της μιάς Τετάρτης και του ενός Σαββάτου για συνεργεία (συν 1+1 μέρες επιστροφής, με τιμολόγιο στο χέρι απο τον μάστορα). Δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξει η δυνατότητα κυκλοφορίας δύο μέρες πριν και μία μέρα μετά απο κάθε επίσημη εκδήλωση Ιστορικής Λέσχης, αλλά σίγουρα η μετάβαση και η επιστροφή απο αγώνες και εκδηλώσεις θα είναι ελεύθερες.
Ας ευθυμήσουμε τώρα λίγο, πάντα σχολιάζοντας τις πληροφορίες επί του προσχεδίου (με την ευχή να έχει επικρατήσει η λογική στον Νόμο): Υπάρχει, λέει, η πρόβλεψη υποχρεωτικού επανελέγχου ΟΛΩΝ των Ιστορικών οχημάτων κατασκευής ΜΕΤΑ το 1970, που έχουν εκδώσει Ιστορικές πινακίδες απο τους τρείς φορείς ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ. Τον έλεγχο αυτόν (λέει) θα τον κάνει μια τετραμελής Επιτροπή που τα μέλη της θα περιλαμβάνουν έναν εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας μηχανικών αυτοκινήτου, έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Μεταφορών (οι άλλοι δύο αγνοούνται, πιθανόν όμως να είναι ένας σεφ και ένας επιβιώσας του Survivor, σύμφωνα με την μόδα της εποχής να βάζουμε ανειδίκευτους να κάνουν την δουλειά ειδικών).
Είναι άγνωστο το αν ο "επανέλεγχος" που φημολογείται ότι θα γίνει θα αφορά τα ΧΑΡΤΙΑ ιδιοκτησίας ή/και τις Κάρτες αυθεντικότητας, ή τα ίδια τα οχήματα για να διαπιστωθεί: α) Αν πρόκειται όντως για Ιστορικό όχημα του 1975 π.χ. και όχι για κάποιο ίδιας μάρκας αυτοκίνητο, αλλά μοντέλο του 1990, 1995 ή και 2005 (δυστυχώς, υπήρξε "Αρχή" αλλά και ιδιοκτήτες που επιδόθηκαν σε αυτό το Σπορ της "λανθάνουσας εξαπάτησης" εις βάρος όλων των υπολοίπων). β) Αν το Ιστορικό όχημα το οποίο έχει Ιστορικές πινακίδες διατηρεί την αυθεντικότητά του σύμφωνα με το δελτίο αναγνώρισης και την κάρτα FIVA και δεν έχει δεχτεί τρομερές μετατροπές που το έχουν κάνει εντελώς σύγχρονο, ή κατάλληλο μόνο για σύγχρονους αγώνες Κατηγορίας Ε, ή σάπια καρότσα άνευ αξίας (και υπάρχουν τέτοια αυτοκίνητα, αλλά όχι πάρα πολλά).
Ας πάμε όμως και στο "κλου" της υπόθεσης: Η Επιτροπή (λέει) θα πρέπει να ολοκληρώσει τον επανέλεγχο ΟΛΩΝ των οχημάτων κατασκευής μετα το 1970 που έχουν εκδώσει Ιστορικές πινακίδες, μέσα σε 10 μήνες. Θα προλάβει; Αν ο επανέλεγχος αφορά τίτλους ιδιοκτησίας ή/και κάρτες, ναι, μπορεί και να προλάβει. Αν όμως υποτίθεται ότι θα εξετάσει την αυθεντικότητα των οχημάτων (όπως θα ήταν το σωστό και το πρέπον), ένας χρονικός ορίζοντας... δέκα ετών θα βρισκόταν πιο κοντά στην πραγματικότητα!
Ασχέτως με την κατεύθυνση και τον τρόπο του (υποτιθέμενου) επανελέγχου που θα επιβάλλει η έτοιμη και αναμενόμενη εντός των ημερών Κ.Υ.Α., μαθαίνουμε ότι αρκετοί αρμόδιοι Ιστορικών εκδηλώσεων περνούν τις μέρες τους μέσα σε λουτρό κρύου ιδρώτα, γιατί έχουν πληροφορηθεί (λέει) απο το προσχεδιο, ότι μέχρι να ολοκληρωθεί ο δεκάμηνος επανέλεγχος θα ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ η απαγόρευση κυκλοφορίας, μόνο που αυτή τη φορά θα πέφτουν πρόστιμα! Αρα, αν αυτό αποδειχθεί αληθές, δεν θα μπορούν να γίνονται εκδηλώσεις για το επόμενο δεκάμηνο, παρά μόνο με συμμετέχοντες που έχουν αυτοκίνητα παλαιότερα του 1970.
Αυτά όλα αποτελούν πληροφορίες και εικασίες τρομαγμένων ανθρώπων, και δεν τα προσυπογράφουμε αλλά συνιστούμε αναμονή: Ετσι κι αλλιώς ό,τι έχει γράψει η αναθεωρημένη Κ.Υ.Α., αυτό και θα είναι. Ας περιμένουμε να το δούμε. Συμμεριζόμαστε πάντως "τον τρόμο" των αρμοδίων, μια και πράγματι είναι εξόχως φοβιστικό το να περιμένεις το αναπάντεχο απο τους κυβερνώντες, οι οποίοι έχουν αποδείξει στο Πανελλήνιο ότι είναι ικανοί για το χειρότερο και σπανίως για το νορμάλ, το λογικό ή το καλύτερο.
Όσο για το νέο "γλείψιμο" που έχει ξεκινήσει, αυτή τη φορά στον νεαρότατο Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως που σαν "τομεάρχης" μεταφορών της Αντιπολίτευσης έχει ήδη περιτριγυριστεί απο επιτήδειους του χώρου (μας) που "του δίνουν να δώσει" έτοιμες θέσεις και απαντήσεις σε συνεντεύξεις με στόχο την ψηφοθηρία απο τον χώρο των Ιστορικών, έχουμε να πούμε ένα και μόνο: ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ. (Και σαν συμπλήρωμα, μην εμπιστεύεστε ούτε και όσους "δικούς μας" περιτριγυρίζουν σαν σκυλάκια τους πολιτικούς).
Κάτι τελευταίο; Ναι, βεβαίως, το σχόλιό μας που αφορά τον επανέλεγχο (ΑΝ οι πληροφορίες είναι σωστές και προβλέπεται/επιβάλλεται απο την Κ.Υ.Α.): Είναι λογικό και αναμενόμενο, βάσει της νοοτροπίας και της πρακτικής των κυβερνώντων που βιώσαμε μέσω της απαγόρευσης κυκλοφορίας, το να επιβληθεί έλεγχος σε "νεώτερα" αυτοκίνητα, μια και αυτά είναι πιθανόν να δεχτούν μετατροπές (κυρίως αγωνιστικού τύπου) ή να δανειστούν βασικά εξαρτήματα εκτός εποχής, όπως κινητήρες, αναρτήσεις, φρένα κτλ. απο πιο σύγχρονα μοντέλα με τα οποία διατηρούν συγγένειες (κάτι ιδιαίτερα συνηθισμένο στα BMW, και όχι μόνο). Τα πιο "καινούργια" αυτοκίνητα (μετά το 1980) επίσης είναι αυτά που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για πιο εκτεταμένη "καθημερινή" κυκλοφορία (κάτι που "φοβούνται" και περιμένουν να συμβεί οι υπουργοί), ενώ είναι απο αμφίβολο έως εντελώς απίθανο το να χρησιμοποιεί κάποιος ένα όχημα του 1960, του 1950, ή και προπολεμικό, για να πηγαίνει στις δουλειές του. Αλλά η ημερομηνία απαλλαγής επανελέγχου, θα ήταν πιο σωστό να τοποθετηθεί στα 40 χρόνια και πίσω, δηλαδή να ήταν μετά το 1978, μια και τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1970 είναι και τα περισσότερα, αυτά που ενδιαφέρουν τον πιο πολύ ΟΧΙ προνομιούχο κόσμο των Ιστορικών. Τα παλαιότερα είναι αυθεντικά και συντηρημένα, μια και έχει ανέβει και η αξία τους αν είναι σωστά. Όσα από τα νέωτερα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις FIVA για να χαρακτηριστούν ως Ιστορικά, συμμορφώνονται σε εύλογο διάστημα, αλλά στο μεταξύ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ κάρτα και Ιστορικές πινακίδες, που επανεκδίδεται και επιστρέφονται (αντιστοίχως) μετά απο τον δεύτερο έλεγχο.
Αυτά για την κατάσταση και την αυθεντικότητα. Επί του (πιθανού) επανελέγχου των τίτλων και εγγράφων ιδιοκτησίας όμως, η όλη ιδέα της "διατήρησης" των Ιστορικών οχημάτων είναι το να τους δίνει την δυνατότητα να υπάρχουν και να μην καταστραφούν, έστω και αν ΔΕΝ έχουν κανονικούς τίτλους ιδιοκτησίας, δηλαδή πιστοποιητικά, διαγραφές, κληρονομητήρια, καταθετήρια και άδειες κυκλοφορίας όπως προβλέπει η γραφειοκρατία, αλλά ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ -ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ ΝΟΜΙΜΩΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΜΜΕΝΑ. Ο επανέλεγχος πρέπει να περιορίζεται σε αυτό ως προς τα χαρτιά, και ΚΥΡΙΩΣ, όπως είπαμε, να στοχεύει στον έλεγχο και διαπίστωση της κατάστασης, της αυθεντικότητας και της απουσίας μετατροπών, με την βοήθεια των αρμοδίων διοικήσεων των Αρχών/Ομοσπονδιών έκδοσης Ιστορικών πινακίδων, δηλώσεις που θα τους καθιστούν υπευθύνους και φωτογραφικό αρχείο (ή και επανεξέταση του οχήματος όπου υπάρχουν αμφιβολίες).
Το να δηλώσουμε ότι δεν έχουμε απολύτως καμμία εμπιστοσύνη στους υπουργούς, λόγω απόλυτης ασχετωσύνης αλλά και αδιαφορίας τους με/προς το αντικείμενο (οι ιδεοληψίες και η ανάγκη φορολόγησης των πάντων έπονται), είναι περιττό. Αλλά ελπίζουμε, ότι μετά απο 7 ολόκληρους μήνες συζήτησης, η νέα Κ.Υ.Α. θα ενσωματώνει και στοιχεία υπέρ του Ιστορικού αυτοκινήτου. Απλά ευχόμαστε για το καλύτερο και το "λογικό", χωρίς στιγμή να ξεχνάμε την κυνική αδιαφορία των υπευθύνων υπουργών για τόσο κόσμο επί τόσο καιρό, αλλά και τις ευθύνες όσων παραγόντων του Ιστορικού ΗΞΕΡΑΝ και δεν ενημέρωναν τους χιλιάδες προβληματισμένους ιδιοκτήτες για τις όποιες, σωστές ή λανθασμένες, αποφάσεις και ενέργειές τους. Δεν είναι καθόλου καλύτεροι απο τους πολιτικούς σαν νοοτροπία και συμπεριφορά, και θα έπρεπε συντόμως να ακολουθήσουν τους συγκεκριμένους υπουργούς into oblivion...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου