Ας μην βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα: Ξεκαθαρίζουμε απο την αρχή ότι δεν είναι απαραίτητα "πλούσιοι" όλοι όσοι συμμετέχουν στην sporting, ούτε "φτωχοί" όλοι της Regularity. Στο Ιστορικό Ακρόπολις FIA όμως, τα πράγματα σοβαρεύουν και τα οικονομικά σφίγγουν, γιατί τα αυτοκίνητα sporting πρέπει να έχουν καινούργιο εξοπλισμό ασφαλείας (χωρίς τις "παρατάσεις" του Ελληνικού Πρωταθλήματος) και φυσικά διεθνές HTP, οι οδηγοι να εκδώσουν λισάνς -δελτίο αθλητού αλλά και διεθνή λισάνς, οι ομάδες να έχουν μια έστω υποτυπώδη υποστήριξη, και ένα αξιόλογο budget για προετοιμασία, λάστιχα, δοκιμές και αναγνωρίσεις αλλά και να καταβάλουν φουσκωμένο (σε αναλογία με τις μηδενικές παροχές) παράβολο συμμετοχής. Αρα, και για να μην λέμε πράγματα που δεν τα πιστεύει κανένας, αν δεν έχεις χρήματα δεν τρέχεις sporting. Κάποια οικονομία γίνεται σε όσους συμμετάσχουν μόνο στην άσφαλτο ή στο χώμα (την μία ημέρα) και για το Ελληνικό Πρωτάθλημα. Αλλά και αυτό, το προσφάτως προκηρυχθέν "Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών" είναι μια εξ' ίσου "κωμική" ιστορία που δείχνει το μπάχαλο που επικρατεί στον τομέα του Ιστορικού αυτοκινήτου. Γιατί ενώ ο αγώνας της Sporting μετράει στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Rally που έχει προκηρύξει η ΟΜΑΕ, η κατηγορία της Regularity (του ίδιου αγώνα, δηλαδή του Ακρόπολις), μετράει στο Εθνικό Πρωτάθλημα που έχει προκηρύξει η ΕΛΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια δικαιοδοσία!!! Και στον αγώνα αυτόν, θα τρέξουν υποχρεωτικώς με δελτίο αθλητού και ασφάλιση της ΟΜΑΕ και σε Σωματείο της ΟΜΑΕ (Α.Σ.Μ.Α.), οδηγοί που θα βαθμολογηθούν στο Πρωτάθλημα Regularity της ΕΛΠΑ (στο οποίο, αυθαίρετα και ενάντια σε κάθε κανονισμό FIA ή και FIVA, η ΕΛΠΑ κάνει δεκτά και αυτοκίνητα J2, δηλαδή μέχρι το 1990! Τι να λέμε τώρα...). Ας επιστρέψουμε όμως στο οικονομικό και "στα παράδοξα" της Ελληνικής κοινωνίας έν έτει κρίσεως 2015. Είναι σαφές ότι η συντήρηση, εξοπλισμός και χρήση ενός ιστορικού spοrting είναι ακριβότερη υπόθεση απο την Regularity. Ετσι, είναι λογικό το να υποθέσουμε ότι οι περισσότεροι φίλοι ιδιοκτήτες ιστορικών που αποφασίζουν να εμπλακούν σε εκδηλώσεις, ξεκινούν απο την Regularity. Aυτός ακριβώς ο κόσμος, ο περισσότερος κόσμος, ο μέσος πολίτης, είναι που έχει πληγεί ιδιαίτερα απο την κρίση. Και αγαπητά μου παιδιά, 700 Ευρώ (που είναι άπιαστο όνειρο-υπόσχεση μηνιαίου μισθού) ή 550 με "προπληρωμή" για συμμετοχή σε αγώνα πηγαινέλα Αθήνα-Κόρινθο επί τριήμερο, λίγοι τα διαθέτουν και ακόμα λιγότεροι αποφασίζουν να τα δώσουν. Ναι, ένα Ακρόπολις είναι πάντα Ακρόπολις, έχει συναγωνισμό, έχει διακόσιες ειδικές στο δέκατο με ενενήντα εφτά κρυφούς χρονομέτρες και σαρανταεννέα αλλαγές μ.ω.τ. σε κάθε μία, έχει και τους διάφορους "once a year" συμμετέχοντες, έχει και την τελευταία λέξη των φανερών και κρυφών ηλεκτρονικών βοηθημάτων (αυτοί που φωνάζουν ότι δεν υπάρχουν και δεν βοηθούν είναι και οι πρώτοι που τα χρησιμοποίησαν, να το ξέρετε), έχει και ένα σχετικό "glamour, με τον τεχνικό έλεγχο και τους ξένους της Sporting που βαθμολογούνται στο Ευρωπαϊκό Κύπελλο FIA, αλλά ο μέσος Ελληνας λεφτά δεν έχει και ΓΙ' ΑΥΤΟ μόνο 43 πληρώματα δήλωσαν στην Regularity, ένα νούμερο- αρνητικό ρεκόρ, που σίγουρα ανατρέπει τους οικονομικούς σχεδιασμούς των οργανωτών (ο αγώνας, αν δεν έχει χορηγούς, θα είναι οπωσδήποτε ζημιογόνος). Απο την άλλη πλευρά, οι αρκετές ξένες συμμετοχές, οι κάποιοι έχοντες δικοί μας, οι μόνιμοι των Ραλλύ αλλά και τα Ελληνικά πληρώματα που κάνουν οικονομίες για να τρέξουν επιλεκτικά ένα-δύο αγώνες τον χρόνο, ανέβασαν την Sporting στα 55 αυτοκίνητα, κάτι που εγγυάται τουλάχιστον θέαμα απο τις πολύ δυνατές ξένες συμμετοχές των Lancia και Porsche, καθώς και τα δικά μας Toyota, Escort κτλ (οι ειδικές είναι κοντά στην Αθήνα). "'Εξω απο τον χορό" είναι τα σχόλιά μας; Ακριβώς, το δεχόμαστε! Η οργάνωση, χωρίς μεγάλους χορηγούς, για να καταφέρει να κάνει τον αγώνα, μετά και το ναυάγιο των συνεννοήσεων με την ΦΙΛΠΑ για την Regularity αλλά και την (για δεύτερη φορά μέσα σε 7 χρόνια) "έξωση" του Χ. Αποστολίδη απο την κεφαλή των Ιστορικών, υποχρεώθηκε σε "εκπτώσεις" και "αυξήσεις" που "σκότωσαν" την Regularity (ωραίο πράγμα τα εισαγωγικά, έτσι; Λες ό,τι θέλεις, "χωρίς να το εννοείς ακριβώς"!). Δηλαδή: "Εκπτωση" στην ομορφιά του αγώνα, σημαίνει ότι: Χάθηκε η περιήγηση, το ταξίδι, το άγνωστο, το καινούργιο, το "μυστικό", το "κρυμμένο", το αξιοθέατο. Η Ιστορική Regularity ΔΕΝ είναι ο συναγωνισμός των ηλεκτρονικών και τα Golfάκια με τα οποία εσχάτως γεμίζουν οι συμμετοχές "επειδή είναι φτηνά και βολικά για να μην χαλάμε τα καλά μας". Regularity είναι η κοινωνία των φίλων των κλασσικών αυτοκινήτων, που συνταξιδεύουν, διανυκτερεύουν, συντρώγουν, γνωρίζονται, κάνουν φιλίες, μιλάνε για τα αυτοκίνητά τους, απολαμβάνουν οδήγηση σε όμορφες "κρυμμένες" διαδρομές, καμαρώνουν τα αμάξια στον ήλιο παρκαρισμένα σε κάποιο μοναδικό Ελληνικό τοπίο στην ανασυγκρότηση, έ, δεν φτάνει μόνο η εκκίνηση "από τον Ιερό Βράχο" και η απονομή στου Φιλοπάππου. "Αύξηση" απο την άλλη, έγινε στο παράβολο συμμετοχής (συν η λισάνς, που ας μην ξεχνάμε ότι προσφέρει ασφάλιση αγώνα στο πλήρωμα). Πάντως: Παράδοξο ή όχι, αξίζουν συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες όλων των κατηγοριών αλλά και στο Σωματείο Α.Σ.Μ.Α., που ρισκάρει οικονομικό Βατερλώ για να κρατήσει ζωντανό τον Εθνικό Ιστορικό μας αγώνα. Μπορεί κάποιοι να πουν ότι υπάρχουν και "σκοπιμότητες". Ε, και; Το θέμα είναι να γίνει ο αγώνας (και ας μην ξεχνάμε ότι και προ διετίας, πάλι το ίδιο Σωματείο -που τότε λεγόταν Αγωνιστική λέσχη ΕΛΠΑ- ανέλαβε να οργανώσει και "να σώσει" το Ακρόπολις). Σε μια συγκυρία που η χώρα δεν έχει μία και γονατίζει, οι απ' έξω και ολόγυρα γείτονες εύκολα θα της πάρουν όχι μόνο τα δύο Ακρόπολις απο τα διεθνή ημερολόγια αλλά μέχρι και τους αγώνες mountain bikes! Αφήστε με λοιπόν να σχολιάζω και να αναλύω τα πως και τα γιατί των συμμετοχών, ΕΦ' ΟΣΟΝ τους αποδίδω την πρέπουσα τιμή για την πραγματική και ουσιαστική βοήθεια που προσφέρουν στο Σπορ της χώρας μας αυτή τη δύσκολη στιγμή. Και στο Σωματείο, το μεγαλύτερο μπράβο απο όλους που (έστω και για τους δικούς του λόγους) τόλμησε. Καλό αγώνα, και του χρόνου με την Regularity στη φυσική της θέση, αυτή των 100 plus συμμετοχών! Δ.Π.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ REGULARITY
historic.acropolisrally.gr/userfiles/CMSFiles/2015/ELR-P-HRA2015.pdf
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ SPORTING FIA
historic.acropolisrally.gr/userfiles/CMSFiles/2015/SPEL-HRA2015.pdf
Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ, ΩΡΑΡΙΑ, ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
historic.acropolisrally.gr/GR/2015/
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ REGULARITY
historic.acropolisrally.gr/userfiles/CMSFiles/2015/ELR-P-HRA2015.pdf
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ SPORTING FIA
historic.acropolisrally.gr/userfiles/CMSFiles/2015/SPEL-HRA2015.pdf
Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ, ΩΡΑΡΙΑ, ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
historic.acropolisrally.gr/GR/2015/
η κατηγορία της Regularity (του ίδιου αγώνα, δηλαδή του Ακρόπολις), μετράει στο Εθνικό Πρωτάθλημα που έχει προκηρύξει η ΕΛΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια δικαιοδοσία!!! Και στον αγώνα αυτόν, θα τρέξουν υποχρεωτικώς με δελτίο αθλητού και ασφάλιση της ΟΜΑΕ και σε Σωματείο της ΟΜΑΕ (Α.Σ.Μ.Α.), οδηγοί που θα βαθμολογηθούν στο Πρωτάθλημα Regularity της ΕΛΠΑ (στο οποίο, αυθαίρετα και ενάντια σε κάθε κανονισμό FIA ή και FIVA, η ΕΛΠΑ κάνει δεκτά και αυτοκίνητα J2, δηλαδή μέχρι το 1990!
ΑπάντησηΔιαγραφήNα τα παρουμε λίγο με την σειρα για να καταλάβω ως λιγότερο μυημένος στην ιντριγκα ρεγκουλάριτυ ;;Δηλαδη τα προηγούμενα χρόνια η ΕΛΠΑ είχε τη δικαιοδοσία ,ώσπου ξεπεταχτηκε η ΟΜΑΕ;;αλλά η ΟΜΑΕ της το επιτρέπει ώστε να υπάρχουν 3 Πανελλήνια πρωταθλήματα ρεγκουλαριτυ ;; ΕΛΠΑ ,Ε.Ο ΦΙΛΠΑ(το Πολυνίκους ονόμασε πρωτάθλημα) ,ΟΜΑΕ ( Το αθλητικό σωματείο της"Πυθαγόρας" ξεκίνησει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ρεγκιουλάριτυ ! ).Δηλαδή ο καθένας δηλώνει ότι θέλει και περιμένει τις συμμετοχές.
" μετά και το ναυάγιο των συνεννοήσεων με την ΦΙΛΠΑ για την Regularity αλλά και την (για δεύτερη φορά μέσα σε 7 χρόνια) "έξωση" του Χ. Αποστολίδη απο την κεφαλή των Ιστορικών,"
Μήπως φταίει το ναυάγιο;;Στο ναυάγιο πάντα φταίχτης είναι ο καπετάνιος! Ποιός είναι ο καπετάνιος;;
Αναμένω την απάντηση σας και θα σχολιάσω και το υπολοιπο αρθρο σας.Ευχαριστώ.