Σάββατο 15 Ιουνίου 2019

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ, ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ


 Η ανοιχτή  πρόσκληση του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου "για συζήτηση με εκπροσώπους της Νέας Δημοκρατίας για την γενικότερη κατασταση που επικρατεί στον χώρο του Ιστορικού Οχήματος", πέρα απο την ανάπτυξη των θέσεων  του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (και ενός εκ των δύο με κυβερνητική προοπτική στις επερχόμενες εκλογές) για την κυκλοφορία των Ιστορικών, ήταν σαφώς και μία "light" προεκλογική συγκέντρωση των δύο υποψηφίων προσκεκλημένων-ομιλητών. Το ατύχημα ήταν ότι μόνο με αυτή την πλευρά αντιμετωπίστηκε και ερμηνεύτηκε από τους περισσότερους "φορείς του Ιστορικού οχήματος", οι οποίοι έλαμψαν δια της απουσίας τους (χωρίς να στείλουν εκπρόσωπο), άλλοι γιατί πρόσκεινται στο κυβερνών κόμμα, άλλοι γιατί δεν θέλουν να δείξουν ότι "μπορεί να έχουν σχέσεις" με το κόμμα της ΝΔ, και άλλοι γιατί ΕΧΟΥΝ σχέσεις και με τα δύο μεγάλα κόμματα.

Το μόνο που κατάφεραν όλοι αυτοί, ήταν το να ΜΗΝ ακούσουν τις δεσμεύσεις της ΝΔ (που πιθανόν να είναι κόμμα εξουσίας απο τον Ιούλιο), και φυσικά να προσβάλλουν τους οικοδεσπότες, το Hellenic Motor Museum, που εξ' αντικειμένου έχει την αρμοδιότητα αλλά και την υποχρέωση να συζητήσει, να ακούσει και να προωθήσει καθε άποψη προς την κατεύθυνση της επίλυσης ενός θέματος, που από όμορφο χόμπυ έγινε ΥΠΑΡΚΤΟ πρόβλημα, το οποίο, ατυχώς, αντιμετωπίστηκε με άγνοια, ταξικότητα, μεροληψία και αγριότητα απο την Πολιτεία.

ΟΙ "ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΡΑΤΟΙ" ΚΑΙ ΤΑ  "FAKE NEWS"
Το ίδιο ισχύει και για αρκετούς δημοσιογράφους, που ως "στρατευμένοι" με την παρούσα Κυβέρνηση αρνήθηκαν (ή απέφυγαν) να παραστούν! Αραγε είναι ευχαριστημένοι με την απαγόρευση κυκλοφορίας των Ιστορικών οχημάτων που ισχύει εδώ και δύο χρόνια και τις "Σοβιετικού τύπου ελευθερίες" της μιάς Τετάρτης και δύο Κυριακών το μήνα, με την επίδειξη "τιμολογίου-διαβατηρίου" της Κ.Υ.Α.;;;!!! Δεν ενδιαφέρονται να μάθουν τις θέσεις της αντιπολίτευσης (που επαναλαμβάνουμε, εχει ισχυρή κυβερνητική προοπτική αλλά ΟΧΙ και βεβαιότητα); "Απαγορεύεται" η άλλη άποψη, όποια κι αν είναι αυτή, από όπου κι αν προέρχεται, εφ' όσον υπάρχει η πιθανότητα να επηρεάσει την συγκεκριμένη δραστηριότητα της αρμοδιότητάς μας (ως δημοσιογράφων αυτοκινήτου); 

Εν ολίγοις, η "ζημιά" που έχουν κάνει οι πολιτικοί στον κόσμο, στους Έλληνες, και σε κάθε επίπεδο, γίνεται εμφανής παντού: Επικρατεί βαθύς διχασμός, "κομματικά στρατόπεδα", φόβος και επιφύλαξη μήπως χαρακτηριστείς ως "συμπαθών" ενός κόμματος και σε βάλει στο στόχαστρο το άλλο, και όλα αυτά, "υποκριτικά", θα διατηρηθούν ΜΕΧΡΙ τις εκλογές. Γιατί την επαύριο, όποιος και αν εκλεγεί για να κυβερνήσει, είναι σίγουρο ότι θα έχει μια στρατιά απο καλοντυμένους "παράγοντες"  μόνιμα εγκατεστημένους στον προθάλαμο του γραφείου του, οι οποίοι θα συναγωνίζονται στο μήκος της γλώσσας και στην ταχύτητα εκτόξευσης κολακειών. 

Το χειρότερο όμως που συμβαίνει, και μάλιστα στην καθημερινότητά μας, είναι η δημιουργία και η διασπορά των "ψευδών" (ή "μισών") ειδήσεων, κάτι το οποίο περιορίζει, διαστρεβλώνει, και εν τέλει "αλλοιώνει" την ενημέρωση του κόσμου. Γιατί το θέμα είναι να ακούσει ο άλλος τι έχεις να πεις, και να σε κρίνει. Αν όμως αντί για το συνολο μιας άποψης κυκλοφορήσει μόνο μια πρόταση (ούτε καν ολόκληρη παράγραφος) και μερικές σκόρπιες λέξεις, που συνοδεύονται απο ένα κατεβατό αυθαίρετων ερμηνειών, τότε έχουμε...σύγχρονη Ελληνική πολιτική! 
Η αναπαραγωγή και μεταφορά του συστήματος των fake news, έχει γενικευθεί, και από τα ανυπόφορα πολιτικά τηλεοπτικά πάνελ έχει περάσει ακόμα και σε (μέχρι πρότινος) "χομπίστικα" ηλεκτρονικά μέσα αυτοκινήτου, απο ανώνυμα troll με κρυφές ατζέντες, οικονομικές προσδοκίες ή προπαγανδιστικούς στόχους), είναι και ο λόγος που έχουμε επιλέξει να μην ασχολούμαστε ιδιαίτερα με τον χώρο, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, όποτε κι αν γίνει αυτό (και δεν εννοούμε πολιτικά). Το να διαστρεβλώνει ο κάθε όψιμος ανώνυμος τις καθαρές, στοιχειοθετειμένες, αντικειμενικές, επώνυμες θέσεις σου, το χαρίζουμε στους πολιτικούς που μπορούν να το ανεχτούν! (Και ας μην ξεχνάμε ότι η ρήση "Κάθε λαός είναι άξιος των κυβερνήσεών του", έχει μόνο μία ερμηνεία αλλά πολλαπλές εφαρμογές).

ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΑΠΩΝ!
Το Κράτος (και οι κυβερνήσεις του), είναι το μόνο αρμόδιο να νομοθετεί, να αποφασίζει και να προσδιορίζει τα πλαίσια μέσα στα οποία κινούνται οι πολίτες και η κάθε τους δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, οι φορείς είναι και υποχρεωμένοι αλλά και "αναγκασμένοι" να συζητούν μαζί του, και εκείνο να τους ακούει και να προσπαθεί να βοηθήσει, να τακτοποιήσει και να λύσει θέματα και προβλήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά πάντα με γνώμονα το γενικότερο δημόσιο συμφέρον. Το ποιά κυβέρνηση και ποιό κόμμα βρίσκεται στην εξουσία, κανονικά δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί, αν όντως όλοι (οι πολιτικοί) σέβονταν το δημόσιο συμφέρον και κυβερνούσαν βάσει των αρχών της λογικής και του πολιτισμού. 


ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ (ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙΣ ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ!) 
Οι εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας, στις σύντομες τοποθετήσεις τους, δεσμεύτηκαν ότι αν το κόμμα τους σχηματίσει κυβέρνηση μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, θα ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ την Κ.Υ.Α. που ρυθμίζει την κυκλοφορία των Ιστορικών οχημάτων. Στη θέση της θα επανέλθει σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση Νο 61041/5235/21.11.του 2013 (για να μην υπάρξει κενό), και ταυτόχρονα θα ξεκινήσει συζήτηση "με τους φορείς" για την σύνταξη ενός σχεδίου νόμου που θα ρυθμίσει άπαξ και δια παντός το θέμα, σύμφωνα με τα Ισχύοντα σε Ευρωπαϊκές χώρες (ανεφέρθη μάλιστα και το Κυπριακό μοντέλο).

Στη συνέχεια, υπήρξε φυσικά και η κομματική "θεωρητική" τοποθέτηση Αρχών, στο "προεκλογικό" τμήμα της συγκέντρωσης, η οποία δεν θα μας απασχολήσει εδώ.
 Κι αυτό επειδή η ρύθμιση της  κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων δεν μπορεί βεβαίως να θεωρηθεί ως πρωτεύον και φλέγον θέμα στην Εθνική ατζέντα της οικονομίας, της ανάπτυξης, της παιδείας, της ασφάλισης, της συνταξιοδότησης, της εργασίας, και της εξωτερικής πολιτικής! Δεν ψηφίζεις κάποιον επειδή θα σε (ξανα)αφήσει να κάνεις βόλτες (και να κυκλοφορείς) όποτε θέλεις με το ιστορικό σου αυτοκίνητο χωρίς κανένα έλεγχο, ούτε καταψηφίζεις τον άλλον επειδή έκανε ένα σοβαρότατο λάθος παρασυρμένος από την άγνοια και κυρίως ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΗΨΊΑ ΤΟΥ, την ίδια ιδεοληψία που δεν του επέτρεψε να το διορθώσει! Άλλα είναι τα θέματα που αφορούν το μέλλον της χώρας, της ζωής μας και της ζωής των παιδιών μας, και οφείλουμε να διατηρούμε τη σοβαρότητά μας στην κρίσιμη ώρα της κάλπης, για να μην περάσουμε και πάλι περιπέτειες σαν κι αυτές της τελευταίας δεκαετίας.

Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Παρ΄ όλα αυτά, δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας του χώρου των Ιστορικών (δηλαδή μηχανικός, φανοποιός, αναπαλαιωτής,  επίσημος ή "μαύρος" έμπορος, και διοίκηση Ομοσπονδίας) για να καταλάβεις δύο πράγματα: Πρώτον, ότι ΟΛΟΙ όσοι ασχολήθηκαν με την πρόσφατη -και πάντα σε ισχύ- Κ.Υ.Α. που ταλαιπωρεί μια μικρή μερίδα πολιτών εδώ και δύο χρόνια, και εννοούμε ΟΛΟΙ, φορείς, παράγοντες και κυβερνητικοί, έχουν αποτύχει οικτρά (είπαμε, άλλοι απο λάθος, άλλοι απο άγνοια, άλλοι απο ιδεοληψία και κάποιοι άλλοι -γνώστες αυτοί- λόγω προώθησης συμφερόντων).  Και δεύτερον, ότι είναι απολύτως απαραίτητη μια ΣΩΣΤΗ ρύθμιση, που θα είναι σύμφωνη με το πνεύμα της F.I.V.A. για την διατήρηση της Ιστορικής κληρονομιάς, και βεβαίως θα λαμβάνει υπ΄όψιν το δημόσιο συμφέρον και τα όσα πρόκειται να ισχύσουν στην αυτοκίνηση στο ΚΟΝΤΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ. 

ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝ!
Ατυχώς, όλο και περισσότερο οι παράγοντες ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΟΚΤΗΤΕΣ του Ιστορικού οχήματος, επιδεικνύουν συμπεριφορά ενήλικων μπέμπηδων, που δεν μπορούν (μάλλον δεν θέλουν) να δουν μακρύτερα απο το σήμερα, και από την άνευ όρων ελεύθερη κυκλοφορία κάθε οχήματος με Ιστορικές πινακίδες, με προφανή οικονομικά ωφέλη σε ΚΤΕΟ, ασφάλιση, φορολογία (τεκμήρια) και τέλη κυκλοφορίας. Και στην προσπάθεια αυτή (που βεβαίως περικλείει μικρότερα ατομικά, ή μεγαλύτερα συλλογικά οικονομικά συμφέροντα τα οποία φυσικά παραμένουν κρυφά), ορισμένοι "εκπρόσωποι" δεν διστάζουν να ψευσθούν ασυστόλως και να "ενοποιήσουν" δύο διαφορετικές έννοιες: α) Τον χαρακτηρισμό ενός οχήματος ως Ιστορικού ενδιαφέροντος με έκδοση κάρτας FIVA ως "Young Timer" μετά την πάροδο 20ετίας ή ως  Ιστορικού μετά τα 30 έτη, και β) Την έκδοση Ιστορικών πινακίδων (από τις εξουσιοδοτημένες απο την Πολιτεία Αρχές ιδιωτικού δικαίου) για την κυκλοφορία των οχημάτων που για οποιοδηποτε λόγο ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ πινακίδες Υπουργείου, προεκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις αλλά ΚΑΙ να συντηρούνται. Το ένα δεν αποκλείει καθόλου το άλλο, να εξηγούμεθα.

ΤΟ "ΠΝΕΥΜΑ", Ο "ΟΡΙΣΜΟΣ" ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αλλά ήταν ακριβώς  η άνευ ελέγχου και περιορισμών ελεύθερη κυκλοφορία (της Υπουργικής απόφασης του 2013) αυτή που καταστρατήγησε το πνεύμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας, και μετέτρεψε την "συντήρηση της Ιστορικής κληρονομιάς" σε τρόπο αξιοποίησης των παλαιότερων (αλλά όχι πολύ παλαιών) αυτοκινήτων σαν μεταφορικά μέσα καθημερινής κυκλοφορίας και χρήσης!  Και αυτό όχι μόνο δεν προβλέπεται απο την F.I.V.A. και την F.I.A., αλλά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ  σαφώς και απολύτως, απο τον ορισμό του Ιστορικού οχήματος. Γιατί η ασάφεια του παλαιότερου Φ.Ε.Κ. 3019/28.11.2013 ως προς την  ελεύθερη κυκλοφορία των Ιστορικών πινακίδων, φαίνεται απο την τελευταία πρόταση της Υπουργικής Απόφασης:

"Τα παλαιά αυτοκίνητα αυτά, δύνανται να κυκλοφορούν στις εκδηλώσεις που οργανώνονται ή εγκρίνονται από τα προαναφερόμενα νομικά πρόσωπα επί οδών ή άλλων δημοσίων και ιδιωτικών χώρων, καθώς και για τις αναγκαίες προς επισκευή και συντήρηση αυτών δοκιμές".

Φαίνεται, ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός, τοπικός, χιλιομετρικός, χρονικός ή ημερολογιακός, για τις "αναγκαίες προς επισκευή και συντήρηση δοκιμές". Ετσι, μπορώ να συντηρώ το Mini Cooper μου, ή την Μercedes 450 μου, ή όποιο αυτοκίνητο του 1939, 1949, 1969, 1989, και απο του χρόνου του 1990 κ.ο.κ. με Ιστορικές πινακίδες, κυκλοφορώντας καθημερινά με αυτό! Η FIVA όμως ορίζει ότι:
"Historic vehicles are kept for their technical, cultural and historical contribution to our common heritage and those which are in road-use are well maintained and not generally used as everyday transport".

Τι κάνουμε τώρα; Πως πείθουμε τον ιδιοκτήτη ενός Ιστορικού να ΜΗΝ κυκλοφορεί καθημερινά (everyday transport) αφού δεν υπάρχει απολύτως κανένας τρόπος ελέγχου, και όποια (ιδιωτική) δραστηριότητα και αν έχει με το όχημά του, μπορεί να θεωρηθεί ότι γίνεται στα πλαίσια της "συντήρησης";
 Επειδή λοιπόν δεν "τον πείσαμε", ούτε βέβαια και υπήρχε τρόπος ή διάθεση να τον "αναγκάσουμε", ήρθε το Κράτος με την Κ.Υ.Α. του 2017, που αφού άκουσε τους υπευθύνους των Ομοσπονδιών (που η κάθε μία φρόντισε τα δικά της ωφέλη, και ΣΑΦΩΣ υπάρχουν ευθύνες που όμως δεν έχουν ακόμα "διαμοιραστεί" σωστά), δεν κατέληξε σε κάποιον τρόπο ρύθμισης, και αποφάσισε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ εντελώς την κυκλοφορία τους!

Στη συνέχεια, επί δύο χρόνια γίνονταν διαβουλεύσεις με χιλιάδες αυτοκίνητα κλειδωμένα (οι μοτοσυκλέτες είναι σαφώς λιγότερες σε αριθμό, σε κυκλοφορία και στη δημιουργία "προβλημάτων"), και η νέα Κ.Υ.Α. του 2019 παρουσιάστηκε περήφανα σαν...επίτευγμα!
Στην πραγματικότητα, αυτό το αποθεωτικά γραφειοκρατικό κρατικό έγγραφο, είναι αντάξιο κάποιων συμφωνιών που μπορεί να συντάσσοντο τα παλιά τα χρόνια στους διαδρόμους του Βατικανού ή του Κρεμλίνου (διαλέξτε!), και η μόνη "διόρθωση" που επιδέχεται είναι η ακύρωσή του.

ΟΙ (ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ) ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΡΟΕΚΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΟΙ (ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΣ 
Και εδώ έρχεται ο υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, να δηλώσει, να υποσχεθεί και να δεσμευθεί, ότι "το θέμα είναι απλό", ότι (αν γίνει η ΝΔ κυβέρνηση) "η Κ.Υ.Α. θα καταργηθεί άμεσα", και ότι "θα επανέλθει σε ισχύ η υπουργική απόφαση του 2013 μέχρι να συνταχθεί σχέδιο Νόμου".

Το Αuto Classic, έχοντας συμπληρώσει αισίως 45 χρόνια απο την αγορά του πρώτου του (τότε!) Ιστορικού οχήματος, έχοντας έναν ικανό αριθμό Ιστορικών με κατατεθειμένες πινακίδες και αρκετά άλλα με Ιστορικές, αλλά έχοντας δει και "αμέτρητες" εκλογικές αναμετρήσεις με άλλες τόσες προεκλογικές εκστρατείες και υποσχέσεις, δηλώνει ότι, όσο ευχάριστα και βολικά κι αν ακούγονται για όλους (μας) αυτά, άλλα ήθελε να ακούσει απο τους υποψηφίους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα των Ιστορικών, μια και συμφωνούμε μαζί τους μόνο στο θέμα (και στην ανάγκη) της άμεσης κατάργησης της παρούσης Κ.Υ.Α. και της αντικατάστασής της με σχέδιο νόμου. Το πρόβλημα που ΔΕΝ εθίγη, είναι η μεταβατική περίοδος!

Γιατί, κατά πρώτον το θέμα δεν είναι καθόλου απλό αλλά ιδιαίτερα πολύπλοκο (λόγω της αδυναμίας ελέγχου, παρά μόνο με την απειλή προστίμων, αλλά και με τις διαφορές στον τρόπο κτήσης των Ιστορικών οχημάτων, αν είναι δηλαδή κατατεθειμένα, εισαχθέντα,  διαγραφέντα ή απλά "το βρήκαμε στα παλιά και δώσαμε ένα σωρό λεφτά να το φτιάξουμε, κρίμα είναι να το πετάξουμε". Αυτό το θέμα ΠΡΕΠΕΙ να διευθετηθεί άμεσα). 
Δεύτερον, η έστω προσωρινή επαναφορά της Υπουργικής Απόφασης  του 2013 όχι μόνο επαναδημιουργεί πρόβλημα ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας (και θα το αυξήσει κάθετα, λόγω του ενδιαφέροντος και της δημοσιότητας που έχει πάρει το θέμα σε αυτά τα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν), αλλά έχει διαφορετικές αναφορές ως προς τα  ισχύοντα σήμερα (ιδίως μεταξύ ΕΛΠΑ και ΟΜΑΕ), άρα χρειάζεται άμεση επικαιροποίηση. 
Τρίτον, η απόφαση του 2013 ως γνωστόν "επανέφερε" την ΕΟΟΕ σαν φορέα έκδοσης πινακίδων, ενώ η ισχύουσα Κ.Υ.Α. την εξαιρεί (και αυτό, χωρίς να το χαρακτηρίζουμε ως σωστό ή λάθος γιατί υπάρχουν χιλιάδες ιδιοκτήτες που επηρεάζονται και πρέπει όλοι πρωτίστως να τους σεβαστούν, το αναφέρουμε γιατί θα ξαναφέρει τις γνωστές αντιπαραθέσεις και τις παραστάσεις προς τους αρμοδίους, που -με το δίκιο τους- κάποια στιγμή θα βαρεθούν να βλέπουν τους εκπροσώπους των Ιστορικών να αλληλοσπαράσσονται!). 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ (ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ)
Τέταρτον και σπουδαιότερον, αυτό το περίφημο "σχέδιο νόμου" (που είναι και η ΜΟΝΗ σωστή και αναγκαία κατεύθυνση προς οριστική επίλυση και ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος), ποιός θα το συντάξει; Ποιός θα το ετοιμάσει; Ποιός θα το εισηγηθεί; Ποιός (και με ποιούς) θα το συζητήσει; Ποιός θα το διορθώσει; Ποιός θα προτείνει τις προσθήκες; Ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ είπε αορίστως ότι "θα συζητηθεί με τους φορείς". Και ένας εκπρόσωπος της ΦΙΛΠΑ (της οποίας ο Πρόεδρος ΔΕΝ παρέστη), είπε ότι "ανήκει στην πενταμελή Επιτροπή που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου που θα προταθεί στο Υπουργείο". Και ένας Πρόεδρος μεγάλης και δραστήριας Λέσχης, έχει δηλώσει ότι "στην πενταμελή Επιτροπή υπάρχει και ένα δικό μας μέλος", λες και αυτό αποτελεί κάποιου είδους "εγγύηση"! 

Τι λέτε, όλοι! Οι Ομοσπονδίες και οι Λέσχες που με τους καυγάδες τους, τις συμμαχίες, τις λυκοφιλίες, τους διχασμούς, αλλά και τον ανταγωνισμό για προσέλκυση συμμετοχών στις εκδηλώσεις τους, ΑΠΕΤΥΧΑΝ στην εξεύρεση μιας ανθρώπινης, λογικής και πολιτισμένης λύσης για ΟΛΟΥΣ τους κατόχους Ιστορικών, επανέρχονται τώρα ως "νομοθέτες"; Μα, αμφιβάλλει κανείς για την κατεύθυνση που θα έχουν αυτές οι προτάσεις, τη στιγμή που αποτελεί κοινή γνώση ότι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ενδιαφέρονται για την διατήρηση και βελτίωση της θέσης ισχύος που κατέχουν απο το 1978;

FOLLOW (AND WELCOME) THE MONEY!
Το αόριστο συνολικό νούμερο των οχημάτων με Ιστορικές πινακίδες στη χωρα μας (γιατί καμμία "Αρχή" δεν δίνει ακριβή στοιχεία αλλά μόνο "στο περίπου"), έχει αναφερθεί "μασημένα"  γύρω στις 14.000, με πολύ λιγότερους ιδιοκτήτες, ίσως και κάτω των 8.000 ατόμων. Επιπρόσθετα σε αυτά, αλλά επίσης άγνωστος, υπάρχει ένας, μάλλον σημαντικός, αριθμός οχημάτων μεταξύ 20 και 30 ετών (Young Timers) με Κρατικές πινακίδες, που έχουν εκδώσει κάρτες FIVA για το μεγάλο όφελος  στα ετήσια ασφάλιστρα, όπως έχουμε κάνει και εμείς στο Auto Classic σε τέσσερα αυτοκίνητά μας. Και μερικά εξ' αυτών των οχημάτων Young Timer, αλλά τόσο λίγα που συνήθως δεν συμπληρώνουν ούτε κατηγορία, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις regularity σαν "GT", εκτός βαθμολογίας και με δική τους κατάταξη, (κάτι που επίσης έχουμε κάνει με ένα εκ των τεσσάρων "Potentially Historic" ΙΧ μας). 
Κανένα πρόβλημα μέχρι εδώ, είναι όμως  λογικά αναμενόμενο, ότι όπως αυτά τα αυτοκίνητα θα συμπληρώνουν τριακονταετία, θα μπορούν να εκδώσουν Ιστορικές πινακίδες, καταθέτοντας τις κρατικές. Εφ΄όσον ούτως ή άλλως πρόκειται για οχήματα που βρίσκονται σε κανονική κυκλοφορία, ανάλογα με το καθεστώς που θα επικρατεί τότε στα Ιστορικά, πιθανώς να συνεχίσουν να κυκλοφορούν, αλλά χωρίς τεκμήριο, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας, με τις νεοαποκτηθείσες Ιστορικές πινακίδες τους. Τουλάχιστον αυτό προαλείφεται σαν βεβαιότητα εάν επαληθευθούν οι δημοσκοπήσεις των επερχόμενων εκλογών, και εάν όντως πραγματοποιηθούν οι υποσχέσεις της ΝΔ για επαναφορά της Υπουργικής απόφασης του 2013. 

*Προσοχή: Δεν ισχυριζόμαστε ότι ΟΛΟΙ οι παλαιοί και νέοι κάτοχοι νεώτερων αυτοκινήτων με Ιστορικές πινακίδες θα κυκλοφορούν καθημερινά ΕΑΝ επανέλθει αυτούσια η Υπ. Απόφαση του 2013, αλλά ότι έγκειται αποκλειστικά στην καλή τους διάθεση να μην το πράξουν.

EINAI ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ (ΓΙ' ΑΥΤΌ ΚΑΙ "ΔΙΑΓΚΩΝΙΖΟΝΤΑΙ" ΟΙ "ΑΡΧΕΣ"/ΦΟΡΕΙΣ!) 
Αν υπολογίσει κάποιος, προχείρως, "τον τζίρο" από τις ασφάλειες, τις κάρτες, και τις ιστορικές πινακίδες αυτών των χιλιάδων αυτοκινήτων, θα τον βρεί σοβαρό και αρκετό για να δημιουργήσει, ας πούμε, εσωτερικές διαμάχες διαχείρισης των μνηστήρων με τις παρατάξεις τους στις αρχαιρεσίες μεγάλων Λεσχών σαν την ΦΙΛΠΑ, ή την προσπάθεια "οικειοποίησης" και σταδιακής εθελοντικής μεταφοράς των "πινακίδων" της ΕΛΠΑ στην ΟΜΑΕ, ή της ΕΟΟΕ στην Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. Παρ΄όλα αυτά, ακόμα και τα οικονομικά μεγέθη της ΟΜΑΕ, δεν είναι αυτό που θα λέγαμε "τεράστια", με έσοδα άνω των 600.000 και προϋπολογισμούς περί τα 800.000 Ευρώ (σύμφωνα με τους ισολογισμούς της).

Αλλά, όσο οι ιδιοκτήτες Ιστορικών μετράνε τις Κυριακές για να μην κάνουν λάθος και κυκλοφορήσουν παράνομα, ή ψάχνουν το σπάνιο ανταλλακτικό και αναζητούν έναν στοιχειωδώς σοβαρό τεχνικό για το όχημά τους, οι επικεφαλής των Ομοσπονδιών έχουν ήδη κάνει τα σχέδια και τους υπολογισμούς τους για το μέλλον,  όπου η πίτα των Ιστορικών θα υπολογίζεται με ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, έχουν καταστρώσει τις στρατηγικές της "μοιρασιάς", έχουν αναζητήσει τις συμμαχίες τους και το μόνο που μένει είναι ο σωστός τρόπος προσέγγισης της εξουσίας.

Μπορεί οι πολιτικοί προεκλογικά να λένε στις συγκεντρώσεις τους αυτά που θέλει να ακούσει ο κόσμος, υπάρχουν όμως και κάποιοι που σκέπτονται "την επόμενη μέρα" και τα επόμενα χρόνια. Που σκέπτονται το τι θα γίνει στους δρόμους, τι εξελίξεις θα υπάρξουν στην τεχνολογία, πως θα διαμορφωθεί η αγορά των αυτοκινήτων, και ποιά θα είναι η φορολογική πολιτική της (όποιας) νέας κυβέρνησης απέναντι στο Ι.Χ.

Αν και ο κάθε χομπίστας ιδιοκτήτης  "βλέπει" τον κλάδο των Ιστορικών σαν ελάχιστο, αμελητέο ποσοστό επί του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, και προτείνει λύσεις, ιδέες και συστήματα που σαν κοινό παρανομαστή έχουν ΟΛΑ την ελεύθερη κυκλοφορία των Ιστορικών χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό (δηλαδή βλέπει στενά το προσωπικό του συμφέρον), ίσως θα έπρεπε να σκεφτεί το τι θα γίνει αν ο αριθμός τους διογκωθεί απότομα και συνεχίσει να αυξάνεται σχεδόν γεωμετρικά! Και θα έπρεπε ακόμα να θυμηθεί, ότι πάντα οι πολιτικοί που έρχονται στην εξουσία και (συνήθως) αντιμετωπίζουν μια κατάσταση διαφορετική απο αυτή που είχαν υπολογίσει, δεν έχουν τον παραμικρό δισταγμό να ακυρώσουν όλες τις εξαγγελίες τους, και μάλιστα πολλές φορές να κινηθούν προς την  αντίθετη κατεύθυνση. Ας μην έχει κανείς λοιπον την παραμικρή αμφιβολία, ότι αν στο κοντινό μέλλον η κυκλοφορία των Ιστορικών εξελιχθεί σε "πρόβλημα" (οδικής ασφάλειας, δημοσίων εσόδων, κοινωνικού αυτοματισμού κτλ.), το Κράτος θα παρέμβει αποφασιστικά, έχοντας και το λόμπυ των αντιπροσώπων -εισαγωγέων καινούργιων αυτοκινήτων να πιέζει για την θέσπιση περιορισμών και αντικινήτρων για τα παλαιά οχήματα. Οποιος δεν τα βλέπει και δεν τα υπολογίζει αυτά, είναι, απλά, ανόητος, ή έχει μεγάλες προσδοκίες και οικονομικά συμφέροντα (όχι σε ατομικό επίπεδο).

ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ
Η οικονομική κρίση που με ευθύνη των "προηγούμενων και επόμενων" (εντός και εκτός Ελλάδος) τσάκισε τη χώρα και τους κατοίκους της, είναι υπεύθυνη για την αύξηση των ιδιοκτητών Ι.Χ. που αναζητούν οικονομικούς τρόπους κυκλοφορίας του παλαιού αυτοκινήτου τους, που δεν το αποχωρίζονται ΒΑΣΙΚΑ γιατί δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν, και δευτερευόντως για συναισθηματικούς λόγους (δεν θέλουν ¨"να το πετάξουν" για 300 Ευρώ).
Το 2010, 2011 και 2012 που η κρίση επηρέαζε όλο και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού, ένα αυτοκίνητο που εξέδιδε κάρτα FIVA και Ιστορικές πινακίδες, έπρεπε φυσικά να είναι άνω των 30 ετών, δηλαδή κατασκευής ΠΡΟ του 1980. Η τεχνολογία της δεκαετίας του '70 προσομοιάζει με αυτήν του 1960, και τα περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής στερούνται των συστημάτων ασφαλείας, της καλής οδικής συμπεριφοράς, και των στοιχείων πολυτέλειας (ηλεκτρικών ευκολιών, υδραυλικής διεύθυνσης, κλιματισμού κτλ.) που θα παρουσιάζονταν τα αμέσως επόμενα χρόνια. Μετά τα μέσα του '80, η τεχνολογία προχώρησε σε σημείο που να έχει αποκοπεί απο τις προηγούμενες δεκαετίες, και να ειναι αρκετά εξελιγμλενη ώστε να μεταφερθεί και στις αρχές του ΄90. Και αυτό σημαίνει ότι τα (περισσότερα) παλαιότερα του 1979 αυτοκίνητα "παλαιάς τχνολογίας" ΔΕΝ είναι κατάλληλα για τις αυξημένες απαιτήσεις της συγχρονης κυκλοφορίας, δύσχρηστα στην πυκνή, νευρική κινηση των πόλεων, και αργά έως ανασφαλή για τις υψηλές ταχύτητες των αυτοκινητόδρομων. Ακόμα, τα εναπομείναντα μοντέλα κατασκευής προ του 1979 (όσα γλύτωσαν απο τις αποσύρσεις του 1990 και απο τα "σφαγεία" των κακών μαστόρων), αφ' ενός είναι πλέον ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ, και αφ΄ετέρου όλα σχεδόν έχουν ήδη καταχωρηθεί σαν Ιστορικά σε Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ. Ετσι, υπάρχει η "εγγύηση" ότι ακόμα και αν επιτραπεί η ελεύθερη κυκλοφορία ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ των οχημάτων ΑΝΩ των 40 ετών με Ιστορικές πινακίδες, με εξαίρεση τελών και τεκμηρίων και χωρίς υποχρέωση ΚΤΕΟ (Βρεττανικό πρότυπο), ΔΕΝ πρόκειται να επιβαρύνουν στο παραμικρό την κυκλοφορία, την ατμόσφαιρα, τον προϋπολογισμό ή την δημόσια (οδική) ασφάλεια, αφού οι ιδιοκτήτες τους όντως θα τα χρησιμοποιούν για ελάχιστο αριθμό χιλιομέτρων, σε εκδηλώσεις ή στα πλαίσια της προσωπικής τους ψυχαγωγίας.

ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ι.Χ. ΑΠΟ ΤΟ 1970 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2000, ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΤΗΝ ΟΚΤΑΕΤΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ 2010-2018
Ας δούμε τώρα μερικά νούμερα: Οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ αυτοκινήτων στην Ελλάδα την δεκαετία της μεταπολίτευσης 1971-1980 ήταν συνολικά 823.415 μονάδες, αλλά το 1971 πουλήθηκαν μόνο 39.000 αυτοκίνητα που αυξάνονταν σταθερά τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας τα 152.000 Ι.Χ. μέσα στο 1978!
 Την επόμενη δεκαετία, μεταξύ 1981 και 1990, με την πολιτική εσωτερικών παροχών και εξωτερικού δανεισμού του Πα.Σο.Κ., ο αριθμός των καινούργιων Ι.Χ. έφτασε τα 968.000, ενώ μεταξύ 1991 και 2000 οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 2.000.000 οχήματα!

Τι είχε συμβεί μετά το 1990 που να δικαιολογεί αυτή την αύξηση; Πολύ απλά, είχε έρθει η "απόσυρση"! Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες παλαιά αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην πρέσσα (κυρίως δεκαετιών '60 και '70, δηλαδή το σύνολο σχεδόν του Ελληνικού "δυναμικού" του Ιστορικού οχήματος!), και αντικαταστάθηκαν από τα βιομηχανοποιημένα, απλοποιημένα λόγω πρακτικότητας, αλλά τεχνικά προηγμένα "τετραγωνισμένα" σχήματα των nineties, της πιο άχαρης εποχής της αυτοκινητοβιομηχανίας από άποψη στυλ, προσωπικότητας και αισθητικής. (Φυσικά, οπως συμβαίνει σε κάθε περίοδο, εξαιρούνται τα ακριβά αυτοκίνητα, τα σπορ σχήματα και μερικά  πιο "προσιτά" icon models, σαν το Mazda ΜΧ 5).

ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΙΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ.!
Tα EKATOMMΥΡΙΑ Ι.Χ. της δεκαετίας του 1990-2000, έχασανξ γρήγορα την αξία τους και χρησιμοποιήθηκαν στις επόμενες αποσύρσεις μέχρι  πριν τέσσερα χρόνια, ενώ είναι κυρίως αυτά που έχουν γεμίσει τις αποθήκες και τα αρχεία των Δ.Ο.Υ. όλης της χώρας με τις κατατεθειμένες πινακίδες τους με τις μαζικές ακινησίες μετά το 2010! Αρα, από το 2020 και κάθε χρόνο στη συνέχεια, τα υπάρχοντα (κατατεθειμένα) Ι.Χ. του 1990, 1991, 1992 κ.ο.κ., θα αποκτούν δικαίωμα όχι απλά έκδοσης κάρτας FIVA, αλλά και Ιστορικές πινακίδες λόγω συμπλήρωσης τριακονταετίας. Ας σημειώσουμε λοιπόν ότι ποτέ άλλοτε δεν είχαν υπάρξει ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ "έτοιμα" αυτοκίνητα για Ιστορικό χαρακτηρισμό ΚΑΙ ιστορικές πινακίδες, και όλοι (οι φορείς) πρέπει να ειναι προετοιμασμένοι  να τα "υποδεχθούν" με τον πιο κατάλληλο τρόπο.

Ας δούμε τώρα τις καταθέσεις πινακίδων σε συνδυασμό με τις πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. την δεκαετία της κρίσης που διανύουμε: 
-Το 2010, κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες, και πουλήθηκαν 140.000 καινούργια οχήματα (ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ για προσωρινή ακινησία, όχι για απόσυρση ή διαγραφή).
-Το 2011, κατατέθηκαν 205.000 πινακίδες Ι.Χ. ενώ οι πωλήσεις καινούργιων ήταν 97.000!
-Το 2012, είχαμε (κρατηθείτε) 365.000 καταθέσεις πινακίδων, με πωλήσεις καινούργιων μόνο 56.000! Δηλαδή επτά αυτοκίνητα έφευγαν ("προσωρινά") από τους δρόμους και προστίθετο ένα!
-Το 2013, κατατέθηκαν στις εφορίες 135.000 πινακίδες Ι.Χ. και πουλήθηκαν 58.000 καινούργια, ενω υπήρξε και μεγάλος αριθμός αποσύρσεων-οριστικών διαγραφών.
Τ-ο 2014 είχαμε 100.000 καταθέσεις (γιατί..."τελείωσαν" τα παλιά αυτοκίνητα!) και 71.000 πωλήσεις.
-Το 2015 οι καταθέσεις πινακίδων ήταν επίσης περί τις 100.000 και οι πωλήσεις καινούργιων 76.000.
Το 2016 οι καταθέσεις ηταν 70.000 και οι πωλήσεις 78.000.
(Όλα αυτά τα χρόνια, οι αποσύρσεις-οριστικές διαγραφές ήταν ίσες ή περισσότερες απο τις πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ.).

ΣΥΝΟΛΙΚΑ,  μεταξύ 2010 και 2018 κατατέθηκαν προς προσωρινή ακινησία περί το 1.200.000 πινακίδες και άδειες Ι.Χ. αυτοκινήτων παλαιότερων χρονολογιών, τα οποία άμα τη συμπληρώσει των 30 ετών, μπορούν να πάρουν Ιστορικές πινακίδες και να κυκλοφορούν ως Ιστορικά, με απαραίτητο έγγραφο την απόδειξη κατάθεσης των πινακίδων στην Εφορία (σύμφωνα με τελευταία ανακοίνωση της ΦΙΛΠΑ).
Φυσικά, αυτό δεν θα γίνει μαζικά αλλά συν τω χρόνω, η "δεξαμενή" των κατατεθειμένων όμως υπάρχει, είναι εκεί, και σε αυτήν προσβλέπουν οι Ομοσπονδίες για έσοδα μέσα στην επόμενη δεκαετία, που ξεπερνούν την φαντασία της χομπίστικης αυτοκίνησης!

Αν υποθέσουμε ότι μια μελλοντική νομοθεσία "ελεύθερης κυκλοφορίας" για Ιστορικά οχήματα 30 ετών στείλει σε πρώτη φάση στις Ομοσπονδίες το 10% των κατατεθειμένων, δηλαδή τα 120.000 από τα 1.200.000 κατατεθειμένα, αυτό μεταφράζεται σε έσοδα ανω των 30.000.000 Ευρώ, σε κόστη έκδοσης κάρτας-πιστοποίησης, έκδοσης Ιστορικών πινακίδων και ετήσιας ασφάλισης Ιστορικού!

Ναι, τριάντα εκατομμύρια Ευρώ "τζίρο", σε πρώτη φάση και μόνο απο το 10% των κατατεθειμένων Ι.Χ. αυτοκινήτων!

Και ναι, αυτός είναι ο λόγος που τόσοι πολλοί "κόπτονται" για τα Young Timers, και που η Ομοσπονδία ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ αυτοκινήτου ΟΜΑΕ έχει προσπαθήσει να εισέλθει τόσο βαθιά στην regularity και στο απλό, νορμάλ, Ιστορικό όχημα.
Οι άνθρωποι των Ομοσπονδιών (και τα αναπόφευκτα troll τους) βλέπουν μακριά, και προσβλέπουν σε απρόσμενη ροή χρήματος για τα επόμενα χρόνια, ενώ οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΝΕΩΤΕΡΩΝ αυτοκινήτων (και οι οργανώτριες Λέσχες που τους θέλουν στις εκδηλώσεις τους) κοιτούν το άμεσο "συμφέρον" τους στην ελεύθερη χρήση, χωρίς να σκέπτονται ότι μόλις τα νούμερα Ιστορικών στους δρόμους αυξηθούν, το Κράτος θα παρέμβει να τα περιορίσει, να τα φορολογήσει ή να τα απαγορεύσει.

Και τι έκανε μέχρι τώρα το "Κράτος": Ο ΣυΡιζΑ πράγματι τα απαγόρευσε με την Κ.Υ.Α. και η ΝΔ υπόσχεται ότι θα τα επαναφέρει προσωρινά άνευ όρων με την παλαιά Υπουργική απόφαση, που υπήρξε ο λόγος της καταχρηστικής κυκλοφορίας και της απαγορευτικής Κ.Υ.Α.! Φαύλος κύκλος!

Άραγε, υπάρχει λύση;
'

ΤΟ AUTO CLASSIC ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Επειδή υποθέταμε ότι θα ακούγαμε "ευχάριστα" πράγματα απο τους υποψήφιους βουλευτές της ΝΔ (και δεν διαψευστήκαμε), και παρ΄ότι διαπιστώσαμε ότι όντως είχαν κάποια σχετική γνώση του θέματος (περί Κ.Υ.Α.), ζητήσαμε απο τους οργανωτές την δυνατότητα μιας σύντομης τοποθέτησης, για δύο λόγους.

Ο πρώτος ήταν για να ακούσουν οι υποψήφιοι βουλευτές μερικά πράγματα απο κάποιους ΕΚΤΟΣ  των "φορέων", μια και στην περίπτωση που όντως γίνουν κυβέρνηση, θα συνομιλούν μόνο με τους "φορείς" και κανείς άλλος δεν θα έχει ούτε λόγο, ούτε άποψη, ούτε και πρόσβαση στην πληροφόρηση, αλλά θα βρεθεί, όπως όλοι μας, προ ειλημμένων αποφάσεων (εν ολίγοις, κατά Παπακωνσταντίνου, "φοβάμαι για όλα αυτά που θα γίνουν για μένα, χωρίς εμένα"!). 

Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ Ι.Χ. ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ
Ο δεύτερος λόγος ήταν μια σύντομη, γενικευμένη αλλά σαφής αναφορά -"προειδοποίηση" για την πολυπλοκότητα και σοβαρότητα του θέματος των Ιστορικών οχημάτων, που απαιτεί συνολικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε οικονομικό-φορολογικό επίπεδο, και δεν αρκεί ένα σχέδιο Νόμου ή μια απόφαση ενός υπουργού Μεταφορών για να αντιμετωπιστεί. 

Ανεξάρτητα απο την ισχύουσα πιστοποίηση ενός αυτοκινήτου 20 έως 30 ετών σαν potentially historic-young timer, και 30 και άνω ετών σαν Historic vehicle, το όλο σύστημα των τελών κυκλοφορίας και των τεκμηρίων διαβίωσης για τα παλαιότερα αυτοκίνητα πρέπει να άλλαξει και να υπάρξουν αναλογικές (της παλαιότητας) μειώσεις, μέχρι μηδενισμού για τα πολύ παλιά οχήματα. Κάθε ιδιοκτήτης έτσι, θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ έκδοσης Ιστορικών πινακίδων με το ισχύον καθεστώς, ή διατήρησης/ανάκτησης των πινακίδων υπουργείου, χωρίς σημαντική οικονομική και φορολογική επιβάρυνση, αλλά με υποχρέωση ΚΤΕΟ (και αυτό μπορεί να ρυθμιστεί). 
Ο "ιστορικός" χαρακτηρισμός και η κάρτα FIVA φυσικά παραμένουν, εάν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να την εκδώσει για εκπτώσεις στα ασφάλιστρα (κάτι που σίγουρα θα επιθυμεί). Οσον αφορά τα αυτοκίνητα άνω των 40 ετών, που πραγματικά θεωρούνται "σπάνια" και μπορούν να φέρουν τον τίτλο της Ιστορικής μηχανολογικής κληρονομιάς, θα έχουν  ελεύθερη κυκλοφορία με Ιστορικές πινακίδες. 
Με άλλα λόγια, "κλειδί" μεταξύ ελεύθερης κυκλοφορίας με Ιστορικές πινακίδες, και κυκλοφορίας ΑΝΕΥ φορολογικής επιβάρυνσης με πινακίδες υπουργείου (και στις δύο περιπτώσεις, φυσικά, με κάρτα πιστοποίησης Ιστορικού), θα είναι η ηλικία του οχήματος, και αυτό καθιστά κάθε έλεγχο σαφή, αλάνθαστο, εύκολο και άμεσο.

Αυτά είπε το Αuto Classic στους δύο υποψηφίους, χωρίς φυσικά να έχουμε κάποιο πρόβλημα με την εντελώς ελεύθερη κυκλοφορία κάθε οχήματος 30 ετών που μας υποσχέθηκαν (το αντίθετο μάλιστα!). Αλλά έχοντας το βλέμμα στο μέλλον και γνωρίζοντας ότι η Πολιτεία ΣΙΓΟΥΡΑ θα αντιδράσει αν αντί για 5, 10, 100 ή 1000 αυτοκίνητα με Ιστορικές πινακίδες, τα δει να πολλαπλασιάζονται στους δρόμους και να γίνονται 5.000, 10.000, 20.000 ή και 50.000,  προειδοποιούμε και προτείνουμε λύσεις που επιτρέπουν την νόμιμη κυκλοφορία (και την αποκατάσταση της αδικίας των ασύλληπτων τελών κυκλοφορίας που πολλές φορές ξεπερνούν την αξία του οχήματος), όχι μόνο των παλαιών αλλά και των νεώτερων "κλασσικών", χωρίς να θιγεί η Ιστορική τους ιδιότητα. 

Σενάρια φαντασίας; Τα νούμερα που παραθέσαμε είναι πραγματικά, και μιλάνε για μια πιθανότητα που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Είναι πολύ καλύτερο λοιπόν να προβλέψουμε και να ελέγξουμε ΕΜΕΙΣ το μέλλον μας, γιατί σίγουρα θα βρεθούν άλλοι να το κάνουν. Και οι δύο Κ.Υ.Α.του 2017 και 2019 υπήρξαν αρκετές! Δ.Π.


Υ.Γ. Πολύ θα θέλαμε να διοργάνωναν και οι άνθρωποι του Υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων μια "προεκλογική" συζήτηση επί της Κ.Υ.Α. των Ιστορικών και των σχεδίων τους για την επόμενη μέρα, αν μετά τις εκλογές το κυβερνών κόμμα βρεθεί, ξανά, σε θέση εξουσίας. Τι  θα έλεγαν οι υπεύθυνοι του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου επ' αυτού;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου