Σελίδες

Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

LEGENDS CLASSIC RALLY Σ.Ι.Σ.Α. 2024

 


ΑΠΟ ΤΟ 2023 ΣΤΟ 2024, TO CLASSIC RALLY TOY Σ.Ι.Σ.Α. ΓΙΝΕΤΑΙ LEGEND!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ REGULARITY RALLIES KAI MIA ANAΔΡΟΜΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ LEGENDS 2023, ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ!

Εκκινηση του Legends 2023 απο το ΟΑΚΑ. Πρωτος, με το Νο 1 o A. Γεωργοσοπουλος με τον Ν. Κοντοπό


Οταν ερχεται η ανακοινωση για το Κλασσικο Ραλυ του Σ.Ι.Σ.Α. που φερνει μνημες απο Ραλλυ Ακροπολις, δυο πραγματα μπορεί να συμβουν. Το δευτερο, για οσους δεν εχουν συμμετασχει σε κατι αντιστοιχο, να νιωσουν περιεργεια και ενδιαφερον. Το πρωτο ομως και σπουδαιότερο, που αφορά τους πιο παλαιους, ειναι να σκεφτουν με νοσταλγια αλλά και ενθουσιασμο τις εμπειρίες που τους έχουν χαρισει τα διήμερα ραλλυ του Σ.Ι.Σ.Α.,  και να σπευσουν να δηλωσουν συμμετοχη, για ένα ακομα rally regularity  που «δεν χανεται»!

Επειδή, οπως εχουμε δηλωσει αλλά και αποδείξει ολα τα χρόνια μεσα από τα κείμενά μας, δεν μας αρεσουν τα άρθρα με τους υπερβολικους επαίνους σε οργανωτες και συμμετεχοντες (δηλαδη, κάποιες φορες διαβαζουμε κείμενα-αγιογραφιες, και ψαχνουμε να βρουμε το γιατι!), ακριβως γι’ αυτο λοιπον οι αναγνωστες μας ξερουν οτι αυτα που γραφουμε ειναι και η αληθεια. Ναι, δεν θα «καταδικασουμε» εναν οργανωτή, αλλά θα υποδειξουμε με ευγένεια τα σημεία που χρηζουν βελτιωσης. Οχι, δεν θα συμμετασχουμε καθολου σε εκδηλωσεις που –παντα κατα την άποψή μας- δεν ποιουν τιμη στο Ιστορικο όχημα. Ναι, θα συνεχισουμε να αναζητάμε αισθητικη και νοημα στο Ιστορικο όχημα, «ζητώντας θυσίες» απο οργανωτές και ιδιοκτητες/συμμετεχοντες. Και ναι, όταν βιωνουμε εκδηλωσεις που μας συναρπαζουν, θα τις επαινουμε, και θα αναφερουμε τους λογους, που μπορει να ειναι και διαφορετικοι για τον καθένα.

To 2023, ειχαμε την τιμη και την χαρα να συμετασχουμε στο Legends του Σ.Ι.Σ.Α., έχοντας συντροφια μας τον φιλο και πολυ γρηγορο αγωνιζομενο “της χρυσης εποχής» Σωτηρη Σκαλτσά, στην πρωτη επαφη τoυ με αυτο που νομιζε οτι ήταν η regularity!

O Σωτηρης Σκαλτσάς σε ασυνηθιστη γι' αυτον θεση, στην εκκινηση της 2ης μερας απο την Ιτεα στο Legends του 2023

Παρέα μας, συμμετεχοντες, οι φιλοι Νικος Τσαδαρης και Στρατης Χατζηπαναγιωτου, εγγύηση απολαυστικης συντροφιάς, κατι που οντως έγινε το βραδυ, στην Ιτέα, με οικοδεσποτη τον  Γιαννη Κατσαουνη.

Ενα χρονο μετα, οπως ετοιμαζομαστε για το Legends του 2024, θυμομαστε και παλι την τιμητικη απονομη στους "Legends" συμμετεχοντες απο τον Σ.Ι.Σ.Α. και τον Δημαρχο Ιτέας, και κυρίως τις μαγευτικες διαδρομες, με αποκορυφωμα την ανηφορα της Γραμμενης Οξιας. Χωριά, βουνα, κορφες και δρομοι που μονο οι συστηματικοι τααξιδευτες και βεβαια, εμείς, οι τυχεροι «αγωνιζομενοι» της  regularity μπορουμε να δουμε και να περασουμε σε ένα διημερο κρεσέντο απολαυστικης οδηγησης, χαρις παντα στην επιμονη και κοπιαστικη δουλεια των ανθρωπων που  ανακαλυπτουν και «γράφουν» τις διαδρομες.

Δείτε, απο που μας πηγαν και που μας περασαν το 2023:

Τερματισμος του Legends 2023 στην Aμφίκλεια, με το Νο 1 να τερματιζει οπως ξεκινησε: Στην πρωτη θεση!


 

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2023

Εκκίνηση 08:30 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑ∆ΙΟ

ΣΚΕΛΟΣ 1Α Ελεύθερη διαδροµή προς τον Σταθµό Ελέγχου Χρόνου 1 «Λειβαδιά».

ΣΚΕΛΟΣ 1Β

10:30 Λειβαδιά, Τζιµέικα, Μόδι, Καλλίδροµος, Ξυλικοί, Καστέλλια, Χάνι Ζαγκανά, Καταφύγιο Οίτης.

13:25 Σταθµός Ελέγχου Χρόνου «Καταφύγιο Οίτης» (ΣΕΧ λεπτού χωρίς προάφιξη).

Καταφύγιο Οίτης, Συκέα, Κάλλιον, Πενταγιοί, Αρτοτίνα, Γραµµένη Οξιά.

15:40 Σταθµός Ελέγχου Χρόνου «Γραµµένη Οξιά» (Ανασυγκρότηση µε προάφιξη).

ΣΚΕΛΟΣ 2

16:30 Γραµµένη Οξιά, Αρτοτίνα, Πενταγιοί, Κόκκινο, Αγία Ευθυµία, Ιτέα.

19:00 Τερµατισµός 1ης ηµέρας & διανυκτέρευση στην Ιτέα.

ΣΚΕΛΟΣ 3

09:30 Ιτέα, Βουνιχώρα, Άµφισσα, Προσήλιο, Βίνιανη, 51, Πανουργιάς, Στρώµη, Αθανάσιος ∆ιάκος.

12:00 Σταθµός Ελέγχου Χρόνου «Αθανάσιος ∆ιάκος» (Ανασυγκρότηση µε προάφιξη).

ΣΚΕΛΟΣ 4

13:00 Αθ. ∆ιάκος, Καστριώτισα, Μαυρολιθάρι, Πυρά, Καλοσκοπή, Οινοχώρι, Σουβάλα, Αµφίκλεια.

15:40 Αµφίκλεια. Τερµατισµός του Classic Legends Rally 2023.

 

Αυτο το δυνατό, και αρκετα δύσκολο για τις «μεγαλες» κατηγορίες Ραλλύ, που συνδύασε την regularity με την οδήγηση, τον ρυθμό με την συνεπεια, την ευκολία κατανοησης και την απλότητα εκτέλεσης των ειδικων δοκιμασιων (στον Σ.Ι.Σ.Α. δεν μετριεται η σταθερη μ.ω.τ. αλλά ο χρονος) με το πλήθος δορυφορικων μετρήσεων, και τις απιστευτες διαδρομες με την σφιχτη και ακριβεστατη διοργανωση, φετος βρισκει «τον δάσκαλό του», γιατι το Legends Classic Rally του 2024, η «συνέχεια» των Classic Acropolis, Κλασσικού Ραλλυ Ελλαδoς και Κλασσικού Ραλλυ Acropolis Legends που εμπνευστηκε και διοργανωσε ο Σ.Ι.Σ.Α τα τελευταία 25 χρονια (πολυς ο καιρός...), περιλαμβανει στοιχεία απο ολα αυτα, συν καποια ακομα, λογω της περιοχής που επιλέχθηκε φετος.

Οριστε λοιπον. Δειτε, οσοι τυχεροί  δηλωσουν συμμετοχή μεχρι αύριο Πεμπτη 2/5, απο που «θα μας περασει» το Legends Classic Rally  2024:

 

 

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2024

Εκκίνηση 11:00 ΜΟΥΖΑΚΙ

ΣΚΕΛΟΣ 1 (116χλμ)

11:00 Μουζάκι, Πύλη, Αγ. Προκόπιος, Ελάτη, Περτούλι, Κατάφυτο, Χαλίκι, Χιονοδρομικό Ανηλίου

14:00 Σταθμός Ελέγχου Χρόνου «Χιονοδρομικό Ανηλίου» (Ανασυγκρότηση)

ΣΚΕΛΟΣ 2 (172 χλμ)

15:15 Χιονοδρομικό Ανηλίου, Καλαμπάκα, Βλαχάβα, Μουργκάνη, Χρυσομηλιά, Ελάτη, Μουζάκι

(Οι κατηγορίες Touring Trophy & Classique μετά την ΕΔΑ «Μετέωρα» και την διαστάυρωση για Μουργκάνη, ακολουθούν ελεύθερη διαδρομή προς Μουζάκι)

19:15 Τερματισμός 1ης ημέρας & διανυκτέρευση στο Μουζάκι

21:00 Δείπνο

Κυριακή 12/5

Εκκίνηση 2ης ημέρας 09:30 Μουζάκι

ΣΚΕΛΟΣ 3 (143χλμ)

09:30 Μουζάκι, Πύργος Ιθώμης, Κέδρος, Αηδονοχώρι, Σμόκοβο, Ξυνιάδα, Μοσχοκαρυά, Λιανοκλάδι.

13:10 Σταθμός Ελέγχου Χρόνου «Λιανοκλάδι» (ΣΕΧ λεπτού)

ΣΚΕΛΟΣ 4 (150 χλμ)

13:10 Λιανοκλάδι, Μπράλος, Οινοχώρι – Χάνι Ζαγκανά, Γραβιά, Αγόριανη, Λειβάδι Παρνασσού, Φτερολακα, Κελάρια, Αμφίκλεια

(Οι κατηγορίες Touring Trophy & Classique μετά τον ΣΕΧ «Λιανοκλάδι» ακολουθούν ελεύθερη διαδρομή προς Λειβάδι Παρνασσού για την τελευταία ΕΔΑ του αγώνα).

16:30 Αμφίκλεια. Τερματισμός του Classic Legends Rally 2024

 

Αυτο θα είναι το φετινο Legends, μία ακομα εμπειρία ιστορικης οδηγησης, που αξιζει να συμμετασχει καποιος, κυριως για τις διαδρομες και την ολη ατμοσφαιρα. Επιμονα, συμμετεχουμε και εμείς στην «κανονικη» regularity και όχι στις Touring  ή Classique, για ένα και μονο λογο: Δεν θελουμε να χασουμε ουτε μετρο απο τον σχεδιασμο των διαδρομων! Ειδικα φετος, που θα βρεθουμε στην αγαπημενη μας περιοχή! Μια αλλαγη ευπροσδεκτη, μια ανανεωση απαραίτητη, και, αν κρινουμε απο περυσι, η διασκεδαση ειναι εγγυημενη για τους φιλους των Ιστορικων αυτοκινητων. (Περισσοτερα, on the go!) Δ.Π.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

ΣΠΕΤΣΕΣ, ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ΜΟΝΟ Η ΦΙΛΠΑ)

 


ΜΙΑ (ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗΣ) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Δ.Π., ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ «ΝΕΑ ΜΟΔΑ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ»

Μολις ήρθε το δελτίο Τυπου απο την ΦΙΛΠΑ για το Εαρινο Ράλλυ της, η αρχικη σκεψη ηταν να το ανεβασουμε ως είχε και ευρίσκετο, μαζι με τις φωτογραφιες (copyright free, με credit στον Λ. Ντουζέπη).

Μετα όμως σκεφτήκαμε, ότι ετσι κανουν ολοι οι όψιμοι φίλοι και θεράποντες του Ιστορικου οχήματος στα διαφορα ΜΜΕ, εκτος αν προσκληθουν να συμμετασχουν σε εκδηλωσεις με δανεικο αυτοκινητο, οπότε κουραζεσαι να διαβαζεις λυρικες περιγραφές και «βασιλικούς» επαίνους!

Δεν θα σταματησουμε να λεμε και να γράφουμε, και μαλιστα με ακομα μεγαλυτερη ένταση και συχνότητα, οτι ο καθε χωρος ειναι ανοιχτός για ολους, παλιους και νέους, και όσοι περισσοτεροι ασχολουνται μαζι του τοσο το καλύτερο, γιατι αυτο σημαινει οτι υπαρχει ενδιαφέρον και αναπτυξη.

Ταυτοχρονα ομως, η άναρχη αναπτυξη (που μπορεί να κάνει π.χ. ένα όμορφο προάστειο σαν την Κηφισια να μοιάζει με μια τσιμεντενια Λουτσα στο ακριβότερο και πολυτελεστερο, οπως δυστυχως συμβαίνει τελευταία), συχνα γινεται εχθρός των κλάδων εκείνων που απαιτουν ιδιαιτερη προσεγγιση, γνωση, ευαισθησία, συναισθημα και λεπτη μεταχείριση, και όχι μαζικό κάλεσμα και άναρχη προσέλευση τύπου «όποιος αγαπαει τα ζώα είναι αυτοματως καλος και καταλληλος για να πιουμε καφε μαζι». Οχι, δεν είναι έτσι, δεν είναι καθολου έτσι για την περιπτωση του Ιστορικου. Καφε να πιουμε, αλλά μεχρι εκεί.

Γιατί; Διότι είναι άλλο πραγμα το να αγαπας τα αυτοκινητα (και ποιος Ελλην δεν τα αγαπά, και ποιά Ελληνιδα δεν εντυπωσιαζεται, και ποιοί Ελληνες δεν ακολουθουν τυφλά την όποια μοδα προκυπτει –στην πλειοψηφία αναφερομαστε), και άλλο πραγμα να αναζητάς τον πυρήνα του κλασσικού οχήματος σαν εσωτερική διεργασία που σε ταξιδευει σε άλλο χωροχρόνο και σε κανει να ψάχνεις «άλλη ποιότητα», στα αυτοκίνητα, στους ιδιοκτήτες, στους τεχνικούς, στις Λεσχες και στις εκδηλωσεις.

Δεν είναι ταξική διακριση, δεν ειναι διαχωρισμός, δεν είναι σνομπισμός, δεν υπαρχει καποιου ειδους «συμφέρον» σε όλο αυτο, απλώς ειναι το πως αντιλαμβάνεται ο καθε ένας το θεμα. Το τι ψαχνει, το τι ζητάει απ’ αυτο. «Βλεπει» τα Ιστορικα σαν ένα καινουργιο τροπο διασκέδασης, ή ίσως σαν ένα πεδιο «αγωνιστικης» διάκρισης; «Βλέπει» τα Ιστορικα σαν επάγγελμα, σαν ευκαιρία εύκολου εισοδηματος, λογω της (αρχικής) άγνοιας, της αμάθειας  και της ημιμάθειας των (πιο πολλων) νεοεισελθέντων, που σαν αγαθοί χομπιστεςτους θεωρουν ολους φιλους καλων προθεσεων; «Βλέπει» τα Ιστορικα σαν τροπο προσωπικης διοικητικής/ «αρχηγικής» ανέλιξης μεσα σε ένα στενό και περιορισμενο χωρο ερασιτεχνών;


Λοιπον, το Αuto CLASSIC έχει μια μακρα παραδοση στο «Ιστορικο όχημα», σε καθε επιπεδο:  Προσωπικό, συλλεκτικο, χομπίστικο, εκδοτικό και δημοσιογραφικό, που ξεκιναει απο τις αρχες της δεκαετίας του 1970 και δεν έχει σταματήσει ποτέ. Προφανως δεν διεκδικεί απολυτως τιποτα, ούτε άλλωστε θα μπορουσε σε μια χωρα και σε μια περιοδο που «εισαι ο,τι γραψεις στο Ιντερνετ», ενω δεν υπαρχουν μονοπωλια στην αγαπη, δεν έχει περισσοτερο και λιγοτερο ενδιαφερον απο την στιγμη που σου αρεσει κατι. Απλα, καλο είναι να γνωρίζουν ολοι (οι παροικουντες) οτι τα «έχουμε δει»  ολα, και «καταλαβαίνουμε τις καταστασεις» πριν συμβουν (γι’ αυτό και συχνα υπαρχουν στα άρθρα φαινομενικα άσχετες αναφορες, προκειται για προειδοποιήσεις προς τους αναγνώστες, εμείς ξέρουμε πως να φυλαχτουμε).

Ετσι, στο πολυχρωμο Ιστορικο τοπιο που σχηματιζεται και πολλαπλασιαζεται με ταχυ ρυθμό (μοδα και συμφερον έχουν πρoστεθεί στο αγνό ενδιαφερον), υπαρχουν διαφορες εκδηλωσεις, που καλως γινονται και καλως συγκεντρωνουν τις συμμετοχες πoy συγκεντρωνουν, με το δικο μας κριτηριο να ειναι η ειλικρίνεια των οργανωτων ως προς την προσφορα στους συμμετεχοντες και στις υπηρεσιες στο Ιστορικο όχημα. Δεν προκειται να κανουμε κανεναν διαχωρισμό, αναφορά, ή επιλογή, απλως πιστεύουμε οτι ο καθε συμμετεχων θα μπορεσει να κρινει τον χωρο και την οργανωση που τον ικανοποιεί περισσοτερο, ανάλογα με το τι νιωθει μεσα του για το οχημα που συντηρει και οδηγεί. Το βασικο, επαναλαμβανουμε, είναι οι προθεσεις του οργανωτή, που δεν κρύβονται.


Και ναι, φτανουμε στις Σπετσες, ή άλλως Εαρινο Ραλλυ ΦΙΛΠΑ. Προκειται για μια μοναδικη ευκαιρία για ομορφη βολτα για τους ιδιοκτητες των σπανιων  συλλεκτικων αυτοκινήτων, τους οποιους συνηθως βλεπουμε μονο στις εκδηλωσεις της ΦΙΛΠΑ (που έχει και μελη με σοβαρες συλλογές, σαν  η παλαιοτερη και μεγαλυτερη Λεσχη), οπως του Σταδίου, του Concours και των Σπετσων.

Στο δελτίο Τύπου που μας έστειλε η ΦΙΛΠΑ (μια απο τις μόνο τέσσερις Ιστορικες Λεσχες που μας εκτιμουν αρκετα, και εκτιμούν και τς εκδηλωσεις τους θέλοντας να τις προβάλλουν, ώστε να μας ενημερωνουν), φαινονται απο τη μία οι προθεσεις της Λεσχης στο να δημιουργήσει ένα event στα πλαισια  του πραγματικου rallying με κυριο σκοπο να αναδείξει το πραγματικο Ιστορικο όχημα και να φερει κοντά τους ιδιοκτητες του, και απο την άλλη η «παγιδα» του αγωνιστικου regularity που εχει γίνει περιπου «υποχρεωτικο» (με ειδικες, δορυφορους, οργανα και κατηγοριες) ακομα και σε μια εκδήλωση Ιστορικης ομορφιας σαν αυτην.


Εν παση περιπτωσει, άνευ σημασίας ήταν οι (συντομες) δοκιμασίες στο δρόμο για την Κοστα, απαραίτητες ώστε να υπαρχει και η απονομη, μιά και όλη η ουσία βρισκεται στις φωτογραφίς των αυτοικνητων μπροστα στο, επισης Ιστορικο, Ποσειδωνιο. Η εκδηλωση-θεσμος, τιμησε το Ιστορικο οχημα και ήταν απολυτα επιτυχημενη για μια ακομα φορα, με την ΦΙΛΠΑ να δειχνει το δυναμικό της παρα τις κάποιες «υποχωρησεις» που η διοικηση έκρινε απαραίτητες για να συμβαδίσει με την εποχή. (Είναι ομως, όντως απαραιτητες και αναγκαίες; Και μεχρι ποιού σημειου ειναι "απαραίτητο το να συμβαδιζει κανείς με την συγχρονη εποχή", οταν ο μοναδικός σκοπός της ύπαρξής του είναι να υπηρετει μια περασμενη, πιο αγνη και καθαρη, εποχή; Θα φανεί, στο –άμεσο- μελλον). Δ.Π.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΦΙΛΠΑ – ΕΑΡΙΝΟ ΡΑΛΛΥ 2024 - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2024 (Παρασκευή 19 Απριλίου - Κυριακή 21 Απριλίου 2024) με προορισμό τις Σπέτσες, πέρασε για άλλη μια φορά στην ιστορία ως μια ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση.

                                                             


                                                 

 Έλαβαν μέρος 80 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα περισσότερα από τα μισά ήταν κατασκευασμένα πριν το 1970, ενώ τα δύο παλαιότερα ήταν έτους κατασκευής 1948 και 1951. Για ακόμη μια φορά τα πληρώματα είχαν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, την Classic Regularity με έξη ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων και την Touring με λιγότερες ειδικές διαδρομές και χαμηλότερες ταχύτητες.

Η εκκίνηση δόθηκε το πρωί της Παρασκευής στα  Ίσθμια. Τα αυτοκίνητα και των δύο κατηγοριών αρχικά ακολούθησαν κοινή διαδρομή περνώντας από Ρυτό, Σοφικό, Αγγελόκαστρο, Δήμαινα, Κολιάκι, Τραχειά, Καρατζάς, Ηλιόκαστρο και Θερμησία, και εν συνεχεία κατευθύνθηκαν προς τον τερματισμό του πρώτου σκέλους στο Πόρτο Χέλι, ενώ η κατηγορία Touring ακολούθησε μια συντομότερη διαδρομή. Αυτοκίνητα και πληρώματα πέρασαν με το ferry από την Κόστα στις Σπέτσες όπου παρατάχθηκαν στο χώρο μπροστά από το Poseidonion Grand Hotel, αποτελώντας αντικείμενο θαυμασμού για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες του νησιού. Φέτος ανάμεσά τους στάθμευσε και το ηλεκτρικό όχημα «Yoyo» του χορηγού μας, Instacar. Το βράδυ παρ' όλη την βροχή πληρώματα και συντελεστές της εκδήλωσης συγκεντρώθηκαν στο επιβλητικό σαλόνι του ξενοδοχείου για ένα welcome drink που προσέφερε η Aperol.



Το Σάββατο το πρωί, πληρώματα και αυτοκίνητα ξεκίνησαν με πολύ δυνατό αέρα ο οποίος δυσχέρανε τις εργασίες της οργάνωσης, (μαζί και το «Yoyo» αλλά εκτός χρονομέτρησης!) για το δεύτερο σκέλος, τον καθιερωμένο γύρο του νησιού με την τελευταία ειδική διαδρομή της εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες τερμάτισαν τελικά στην Αγ. Παρασκευή όπου ακολούθησε το παραδοσιακό πικ-νικ στην παραλία, προσφορά του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών, του Συλλόγου Γυναικών των Σπετσών και του Poseidonion Grand Hotel. Φέτος ήταν μαζί μας και την Aperol όπου προσέφερε μη αλκοολούχα ποτά στους συμμετέχοντες που απολάμβαναν την θάλασσα και τη λιακάδα στις chaise-longue της εταιρίας, ενώ ο μουσικός και d.j.  Τζόνυ Βαβούρας έπαιζε ιδανική καλοκαιρινή μουσική.

Νωρίς το μεσημέρι, τα αυτοκίνητα πέρασαν από το δυτικό μέρος του νησιού και το παλιό λιμάνι ενώ μερικά από αυτά επισκέφθηκαν το καρνάγιο του Κορακή. Στη συνέχεια επέστρεψαν και  στάθμευσαν τα οχήματά τους μπροστά από το ξενοδοχείο.

Πριν την έναρξη της απονομής των βραβείων στους νικητές, ο αντιπρόεδρος της FIVA, και μέλος του Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ κ. Μ. Γεωργιάκος έκανε μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση της ιστορίας ορισμένων ιδιαίτερων αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην εκδήλωση και ακολουθήσε η ψηφοφορία του κοινού για το πιο όμορφο αυτοκίνητο.

Με τα χρώματα της δύσης ο Πρόεδρος της λέσχης  Γιώργος Αλεβιζόπουλος τίμησε χορηγούς και τοπικούς φορείς και στη συνέχεια βραβεύτηκαν οι νικητές της γενικής κατάταξης της Regularity και της Touring αλλά και των επί μέρους κατηγοριών. Μετά την απονομή ακολούθησε δείπνο με μπουφέ στο ξενοδοχείο με όλους τους συμμετέχοντες, παλαιότερους και νεοεισερχόμενους στο χώρο να γίνονται μια παρέα κάτω από τους ήχους του Τζόνυ Βαβούρα.

Όπως και πέρσυ, έτσι και φέτος την εκδήλωση πλαισίωσαν αρκετά νέα και νεαρά στην ηλικία πληρώματα. Κάτι το οποίο είναι πολύ ενθαρρυντικό για το μέλλον του χώρου!



Την Κυριακή, όλοι πήραν το δρόμο της επιστροφής  με  τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις από την εκδήλωση και το μαγευτικό νησί των Σπετσών, ανταλλάσσοντας ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.

Νικητές του αγώνα στις δύο βασικές κατηγορίες αναδείχθηκαν οι εξής:                                                                                                              

                                                                                                                               REGULARITY                                                                                                

1οι Δ. Καλογεράς με Alfa Romeo GT 1300 Junior, 1972                                    

2οι  Andonov GeorgiAndonova Yordanka με Mercedes Benz 190E

3οι  Γ. Κατσαούνης – Μ. Μανσόλας, με Porsche  911 Coupe, 1965.

 

TOURING                                                                                                          

1οι Ν. Χρυσανθόπουλος - Σ. Χρυσανθόπουλος με Fiat 127, 1979            

2οι  Ν. Παπαδήμας – Σ. Ιωαννίδου με Nissan 200 SX 1991                               

3οι Α. Νικολαΐδης  -  Φ. Μπαλλή με Alfa Romeo Alfetta GT, 1978.

*Το  βραβείο της ψηφοφορίας του κοινού έλαβε η κόκκινη Jaguar XK 140, 1956.

Αλυτάρχης του αγώνα ήταν ο κύριος Μανώλης Δημακαρέας και η χρονομέτρηση έγινε δορυφορικά από την εταιρεία ANUBE.

Τα μέλη του Δ.Σ. που έλαβαν μέρος στον αγώνα συμμετείχαν εκτός συναγωνισμού.

Η ΦΙΛΠΑ ευχαριστεί ιδιαιτέρως τους χορηγούς και υποστηρικτές της εκδήλωσης: Instacar, MyKteo, ΦΙΛΗΣGlass, τον ανώνυμο χορηγό φίλο της λέσχης, Intermed, Voyager, Aperol, Synviva, Neaters, Erika Ties & Scarves, τον Εμπορικό & Βιοτεχνικό Σύλλογο και Σύλλογο Γυναικών Σπετσών, τον Δήμο, το Λιμεναρχείο και την Αστυνομία Σπετσών, τον Καπετάνιο κ. Αντώνη Στεφάνου και το πλήρωμα του «Κατερίνα Star» για την άμεση και απρόσκοπτη μετάβασή μας και φυσικά τον μεγάλο οικοδεσπότη μας, Poseidonion Grand Hotel.   

*Photo credits: Ντουζέπης Λυκούργος

 

Τρίτη 16 Απριλίου 2024

ΑΓΩΝΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΜΕ 40 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ (11 ΙΣΤΟΡΙΚΑ)



Έκλεισαν στις 40 οι συμμετοχές όλων των Κατηγοριών για τον πρώτο (από τους τρεις συνολικά) αγώνα Ταχυτητας, που θα γίνει στην Τρίπολη αυτό το Σαββατοκύριακο (20-21/4). Συντομα η έγκριση και η ανάρτησή τους από την ΟΜΑΕ.
Τα Ιστορικά αυτοκίνητα είναι 11, και αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν τα Ford Sierra Cosworth, αν και στους αγώνες πρέπει πάντα να περιμένεις τον τερματισμό.
Το Auto Classic εύχεται καλή επιτυχία σε όλους, έμπειρους και πρωτοεμφανιζόμενους, καθως και στο νεοφώτιστο Σωματείο που έχει αναλάβει την διοργάνωση (ελπίζουμε, ελλείψει σχετικής -ειδικής- εμπειρίας, να έχει την σοβαρή αντιμετωπιση, την στήριξη και την βοήθεια που απαιτείται στην Ταχυτητα, ώστε να υπάρξουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας στο μέγιστο επίπεδο).
Το Auto Classic δεν θα συμμετάσχει στην Ταχύτητα, παρά την απόλυτη επιθυμια του, μέχρι να τακτοποιηθεί το χρονίζον θέμα της πίστας Μεγάρων. Το Πρωτάθλημα Ταχυτητας θα μπορούσε να έχει άλλες προοπτικές, πολλούς αγωνες, μεγάλους χορηγούς, χιλιάδες θεατες, απ' ευθείας τηλεοπτική αναμετάδοση και διπλάσιες συμμετοχές, αν γινόταν στην πίστα Μεγάρων. Θα πρέπει ΟΛΕΣ οι πλευρές να έρθουν σε συνεννόηση με ευθύνη απέναντι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ώστε να υπαρξει η έγκριση της αθλητικής εγκατάστασης, και το πρωτάθλημα ταχύτητας σε μια χώρα με δύο μόνιμες πίστες να μην γίνεται σε στρατιωτικό αεροδρόμιο της επαρχίας χωρίς καμμία απολύτως υποδομή. Δ.Π.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

REGULARITY ΑΝΑΒΑΣΗ ΒΟΥΛΑΣ "ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΣ ΛΑΓΟΣ" - Σ.Ι.Σ.Α.

 


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Ι.Σ.Α.

Ο Σύλλογος Ιδιόκτητων Σπορ Αυτοκινήτων αναβίωσε το Σάββατο 13/4/2024 για 8η χρονιά την Ανάβαση Βούλας στη φημισμένη διαδρομή του «Κρεμασμένου Λαγού», έχοντας πάντα πολύτιμο υποστηρικτή τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

 H πρώτη «Ανάβαση Βούλας», έγινε το μακρινό 1972 και η τελευταία αγωνιστική ανάβαση το 1977. Παρά τη σύντομη διάρκεια της ήταν πολύ αγαπητή στον κόσμο, γιατί ήταν από τις πολύ λίγες στα όρια του αστικού ιστού. Όντας η μοναδική στα νότια προάστια χάραξε το όνομα του «Κρεμασμένου Λαγού» στο χώρο των ελληνικών αγώνων. Ο ΣΙΣΑ διοργάνωσε την πρώτη «σύγχρονη» Ανάβαση Βούλας το 2016 με διαφορετικά κριτήρια, σαν μία ήπια μορφή αγώνα ακριβείας για ιστορικά αυτοκίνητα που προάγει την οδική ασφάλεια, σέβεται τους κατοίκους της περιοχής, το δάσος του Κρεμασμένου Λαγού και την ιστορία της ανάβασης της δεκαετίας του 1970. Η σύγχρονη ανάβαση του «Κρεμασμένου Λαγού» είναι μία γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που προωθεί τα ιστορικά αυτοκίνητα, τα οποία ήταν φέτος χωρισμένα στην κατηγορία Legends, κατασκευής έως το 1980, και Historic Regularity, κατασκευής από το 1981 έως το 1994. Δεν έλειπαν φυσικά και τα Youngtimer (ηλικίας 20-29 ετών), που δίνουν την δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να εισέλθει στον χώρο των αγώνων των ιστορικών αυτοκινήτων.

 

Στις 4 το απόγευμα 90 πληρώματα με τα λαμπερά τους αυτοκίνητα γέμισαν το Πανόραμα Βούλας, μεταξύ αυτών πολλοί πρωτοεμφανιζόμενοι και κυρίως νέα παιδιά, γεγονός που αποτελεί σπουδαία παρακαταθήκη για το μέλλον των ελληνικών αγώνων ιστορικών αυτοκινήτων και του ΣΙΣΑ. Στις 16:50 δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου σκέλους, με τα ιστορικά αυτοκίνητα να ξυπνούν μνήμες στους θεατές, που γέμισαν τις φουρκέτες του «Κρεμασμένου Λαγού» αλλά και την Πλατεία Άλσους. Στις 18:30 ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος, ενώ στις 20:00 ολοκληρώθηκε το διαγωνιστικό κομμάτι της Ανάβασης Βούλας 2024.

 

Μετά από δυο αγωνιστικά σκέλη των 6,68 χλμ και 8 χρονομετρήσεις μεγάλοι νικητές της Γενικής Κατάταξης ήταν οι Α. Πιταράκης, Γ. Πιταράκης με Ford Escort RS2000, δεύτεροι οι Ι. Κυρανάς, Ν. Ευσταθίου με Porsche 912 και τρίτοι οι Ι. Μελανίτης, Α. Πιταράκης με Ford Escort RSi. Νικητές της κατηγορίας Youngtimer ήταν οι Η. Λαλούσης, Μ. Λαλούση με Toyota MR2, 2οι οι Ι. Ιωάννου, Ν. Τσουχλαράκης με Peugeot 106 Rallye και 3οι Π. Ρουμελιώτης, Α. Βαρουξή με Alfa Romeo 156. Η κατάταξη των επί μέρους κατηγοριών είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Συλλόγου www.sisa.gr

 

Ο ΣΙΣΑ συγχαίρει όλους τους συμμετέχοντες και τους ευχαριστεί για το ήθος που επέδειξαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης και ευχαριστεί τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, την Εθελοντική Ομάδα Πυρόσβεσης Βούλας, την Δημοτική́ Αστυνομία & την Ελληνική́ Αστυνομία, τους Χορηγούς Επικοινωνίας, την Anube Sport, την Regularity Master, τους κριτές, χρονομέτρες & όλα τα στελέχη της οργάνωσης.





Τρίτη 9 Απριλίου 2024

«ΙΣΤΟΡΙΚΗ» ΡΙΤΣΩΝΑ, Ο ΕΝΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΠΟΡ (ΤΟ ΤΑΤΟΪ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ)

 


«ΙΣΤΟΡΙΚΗ» ΡΙΤΣΩΝΑ, Ο ΕΝΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΠΟΡ (ΤΟ ΤΑΤΟΪ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ)

Του Δημητρη Παπανδρεου

Με κοπο, εξοδα και προσπαθεια στηθηκε  (με πρωτογονο και ελλιπη τροπο) το «οικοδομημα» του Ελληνικου μηχανοκινητου Αθλητισμου, όταν ακομα το έλεγαν «σπορ αυτοκινητου» και όχι «αθλημα», και οταν οι οδηγοι ονομαζονταν «οδηγοι αγωνων» και όχι «αθλητες».

Σε ολες αυτες τις δεκαετίες του 20ου αιωνα, και στις πρωτες δυο του εικοστου (οπου ακριβως λογω πρωτόγονης χωρας συνεχιζουν να παραμενουν και καποιοι "εκτός εποχής" πρωταγωνιστες του παρελθοντος σε ρολους κλειδια και σε καθε επιπεδο), πολλοι διασημοι και ονομαστοι αγωνες ήρθαν και έφυγαν, και στην «χωματοκρατούμενη» σημερινή αγωνιστικη σκηνη εχουν μείνει μονο τρια ονόματα-θρύλοι:

Το πρωτο, είναι το Ραλλυ Ακροπολις! Δυνατό και παλι σαν WRC, και (παρά τις γκρίνιες και το υψηλό κοστος) ιδιαιτερα χρησιμο «διαφημιστικά» σε μια χώρα ξενοδόχων και σερβιτόρων όπως την/μας έχουμε/έχουν καταντησει.

Και μαζι, το Ιστορικο Ράλλυ Ακρόπολις, επισήμως απο το 2023 στο Ευρωπαϊκό Πρωταθλημα Ιστορικων Ραλλυ FIA, και με τεράστια δυναμικη στο σκέλος της Regularity (στο οποίο όμως δεν εχει δοθεί η ανάλογη σημασία  και –διεθνης- προβολή, απο την εποχη του ΣΙΣΑ και του Αγωνιστικού της ΕΛΠΑ)

Το δευτερο, είναι το Τατόϊ, το οποίο, ΑΝ γλυτωσει τηνν οικοπεδοποίηση απο την παρούσα Κυβερνηση (γιατί δεν ξεχναμε ΠΟΤΕ την πώληση σε εργολάβους και την οικοπεδοποίηση του στρατοπέδου Διονύσου, ενος εκ των προσιτων και τελευταίων πνευμονων πρασινου της Αττικης, απο τον πατερα του σημερινου Πρωθυπουργού), ΑΝ λοιπον το στρατιωτικό αεροδρομιο γλυτωσει το μπετό και την οικοδομη, τοτε προσφέρεται σαν ενας εξαιρετικος χωρος οπου θα μπορεσει να αναβιωσει το Πρωταθλημα Ταχύτητας.

Αλλά δεν τελειωσαμε με τα «εαν» του Τατοϊου: Εαν λοιπόν η ηγεσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού (και οι σύμβουλοί) της δεν ήταν προσανατολισμένη/οι κατα το μεγαλύτερο ποσοστό στα Ραλλύ, με τα υπόλοιπα «πιο λαϊκα» ασφάλτινα αθλήματα (αναβάσεις, dragster, drift, με «σιγουρες» και μονιμες συμμετοχες λογω της αθροας εμπλοκής ειδικων επιχειρησεων  σε αυτα) στον αυτοματο πιλοτο, τοτε, το 2024 και επι Δημοκρατικης κυβερνησης, θα ήταν ασφαλώς πιο εύκολο το να παραχωρηθεί το αεροδρομιο μερικες φορες τον χρονο για αθλητικη χρηση μιας Ομοσπονδιας της Γ.Γ.Α., απο ότι ήταν την επταετία 1967-1973, που η δικτατορία επέτρεπε τους αγωνες εκεί! Και η ακραία αντιπαράθεση ημερομηνιών και καταστάσεων γινεται για να καταδείξει την αδυναμια καθε αρνητικού επιχειρήματος για την παραχώρηση και χρήση του Τατοϊου (παρέχει απολυτη ασφάλεια που είναι το Νο 1 προβλημα, προδιαγραφή  και ζητούμενο των αγωνων ταχύτητας, έχει απέραντους χώρους για όποια χάραξη και διάταξη, έχει δυο προσβάσεις και τεράστια πάρκινγκ θεατων, έρχεσαι να δεις αγωνα ακομα και με ποδήλατο ή με τα Μέσα, πεζή!). Αλλοι είναι οι λόγοι, που τους αφήνουμε στην φαντασία (ή και στη γνώση) εκάστου εξ’ ημών, χωρίς όμως να ξεχνάμε ότι την δεκαετία του 1990 η νεοσύστατη ΕΛΟΑΑΜ  ειχε εξασφαλίσει το Τατόϊ (που υποτίθεται οτι «δεν δινόταν») για αγώνα, αλλά η ΕΛΠΑ έσπευσε και κατάφερε με τα μέσα και τις επαφες που διεέετε να τορπιλλίσει την προσπάθεια, θέλοντας να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο του αθλήματος, κάτι που ειχε καταφέρει (και θα συνεχιζε να καταφέρνει) επι πολλα χρονια με το Διεθνες Ραλλυ Ακρόπολις. Όλα τριγύρω αλλάζουνε, κι όλα τα ίδια μένουν, όπως έγραφε ο –επισης «λαϊκός»- φιλόσοφος Μανωλης Ρασούλης και τραγουδούσε ο Νικος Παπαζογλου, πρόωρα χαμένοι και οι δύο, σαν και τόσα άλλα, οπως τόσα άλλα...

Ο τριτος πυλώνας, που είναι, ευτυχώς, ακόμα σε χρήση, είναι η Αναβαση Ριτσωνας, η πιο Ιστορικη Ελληνικη Αναβαση μετα την Παρνηθα. Ναι, γίνεται ο Διόνυσος, αλλά ήταν μεταγενέστερος. Ναι έγινε η Φιλέρημος απο Λεσχη της Ροδου με μικρή συμμετοχη, αλλά δεν ήταν, ούτε και θα γίνει, πρωταθληματική. Η «Τρουμπέτα» της Κέρκυρας, επίσης γινόταν χάριν του Σιρκουϊ (οπως και στην περιπτωση της Ροδου). Η Βούλα, ο «Λαγός», εχει χτιστεί και τα τελευταία χρόνια γινεται εκεί μια Αναβαση Regularity, με ευρεία συμμετοχή αλλά σε άχαρη διαδρομή που δεν θυμίζει και πολύ Αναβαση αλλά σύντομη βόλτα σε λόφο. Ο Κάλαμος, χτισμένος εντελως πλεον, ποτέ δεν ηταν και κατι φοβερό. Εκτός Αττικής, το Σούλι (Κορινθίας), πάει. Ο Χορτιάτης, παει. Η Πιτίτσα παραμένει, ευτυχως, αν και πλέον σε άλλο τοπιο, Σεληνιακό, οπως η Παρνηθα. Οι αναβασεις- θρυλοι όμως ήταν εδώ, πέριξ των Αθηνων. Και η Ριτσωνα ειναι ο τελευταίος συνδετικός κρίκος με το χτες των Ελληνικων αγώνων αυτοκινητου (και μοτοσυκλετας θα προσθέσουμε), ένα "χτες" που ήταν πολυπληθέστερο, πιο ζωντανό, πιο αληθινο, πιο χαρούμενο και πιο «τιμιο» ως προς τις προθέσεις ολων, όχι γιατί οι άνθρωποι ήταν καλύτεροι ή χειρότεροι αλλά γιατι τότε όλοι «εβλεπαν» και σχεδίαζαν το «αύριο», ενω σημερα διαχειρίζονται το μίζερο (και, λογω διαδικτυου, ενίοτε τοξικό) «σημερα».

Για τις Ιστορικες αναβιώσεις regularity της Παρνηθας, οπως και του «Λαγού», έχουμε γραψει: Ομορφες βολτες, αλλά απλα βόλτες. Η Αναβαση Ριτσώνας ομως, που διοργανωνεται σταθερα απο το Α.Σ.Μ.Α. (που πηρε την σκυτάλη απο την Α.Λ.Α.) τα τελευταια χρόνια, αποτελεί μια Ανάβαση-μαγνήτη για πολλές συμμετοχες σε ολες τις Κατηγοριες, ιδιως δε στην Ιστορικη Sporting. Οι λογοι δεν χρήζουν αναλυσης: Ιστορία, ομορφιά, διαδρομή τεχνικη που τα εχει ολα, τοπίο υπέροχο με την Χαλκιδα πραγματικό διαμαντι να αστράφτει και να ελέγχει τα τρελλα νερα, αποσταση "μια ανάσα" απο παντου, θέαμα άφθονο και εγγυημενο για τους θεατες, κι ομως: Φετος, το 2024, απο τις 101 συμμετοχες μόνο εννέα αφορουσαν Ιστορικά, και αυτα ήταν ένα μινι-ενιαιο Escort (επτα τον αριθμο) και δυο BMW.

Αγνωστο το γιατι οι αρκετοι αγωνιζομενοι των Ιστορικων δεν εμφανιστηκαν στην, άλλοτε αγαπημενη τους, Ριτσωνα. Παντως, στον αγωνα (τους) υπηρξαν τρια "γκρουπ" βασει δυναμικότητας, οπως έδειξαν οι χρονοι δοκιμών και αγωνων. Στο πρώτο, αυτο που λεμε «μια κατηγορία μόνος του», ήταν ο Παναγιώτης Ευθυμίου, το μεσαίο αστέρι της τριμελούς ομάδας Ευθυμίου (πατέρας και δυο γιοι) που σάρωσε περυσι και ξεκινησε δυναμικα και φετος, έχοντας μοιράσει τις κατηγοριες. Ο Παναγιωτης με την όμορφη (και αυθεντικη DTM, άρα αξίας εκατοντάδων χιλιαδων Ευρω) ΒΜW Ε30 Μ3, είχε μεγάλη διαφορα και δεν πίεσε, γιατι μια Ιστορική Μ3 με ένα τέτοιο τιμονι για οδηγό, αντιμετωπιζεται μονο απο μια άλλη Ιστορικη Μ3. Και τέτοια δεν  εμφανιστηκε στα Ιστορικα, ενώ στον αγωνα υπηρχαν δυο ακομα Ε30 Μ3, συν μια Ε36 Μ3, που προτιμησαν την Κατηγορία Ε. Άποψή μας, οτι ο Παναγιωτης Ευθυμιου «την είχε» και την Ε, κριίνοντας απο τους χρονους που έχει κανει στο παρελθον με αυτο το αυτοκίνητο, αλλά πολυ σωστά μενει και στολίζει τα Ιστορικα.

Στο δευτερο γκρουπ, με τον δευτερο καλυτερο χρονο της ημερας, ο παντα γρηγορος Γ. Κάτσικας με το ΜΚΙΙ, ο δύσκολος αντίπαλός του στη φετινή Ριτσωνα  Γ. Γαβριηλίδης με το πολυ δυνατό ΜΚ1 και ο Σ. Δεδεγκικας με ένα ακομα ΜΚΙΙ, που ανεβαιναν μακρια απο τον πρωτο, αλλά στο 1’’ μεταξύ τους! Και στο τριτο γκρουπ η καταταξη ήταν Λ. Καλύβας (με «καινουργιο» ΜΚ1), Κ. Μητροπουλος, R. Amendola, Κ. Δροσος και Δ. Μαυροειδής.

Στα αποτελεσματα Ομαδων, Κατηγοριων και Κλάσεων που υπαρχουν στο τέλος του άρθρου, θα δειτε τα ίδια ονοματα να επαναλαμβάνονται δυο και τρείς φορες, λογω βραβευσεων στις πολλες Ομαδες και Κλασεις κυβικων, δικίνητων, τετρακίνητων, turbo, ατμοσφαιρικων κτλ. Στην Ομαδα  Ιστορικών όμως δεν θα βρειτε το ονομα του πρώτου της (χρονολογικης) Κατηγοριας 4 Π. Ευθυμίου, γιατι ήταν το μονο αυτοκινητο της J2. Το περιπλοκο συστημα βαθμολογησης των Ιστορικων (στα Ραλλύ ειναι ακομα πιο περιπεπλεγμένο γιατι έχει και bonus-malus, σαν ασφαλιστικη εταιρεία!), δινει μεν βαθμούς σε όλους, αλλά στις Αναβάσεις δεν υπαρχει «Γενικη καταταξη» Ιστορικων, κι έτσι έχουμε βραβεύσεις χρονολογικων Κατηγοριων (π.χ.1,2,3,4) και Κλασεων κυβισμου (π.χ. έως 2000), που και αυτες απαιτουν ορισμενο αριθμο συμμετεχόντων. Αρα αν θελετε να δειτε τις επιδόσεις του ταχυτερου της ημερας, θα πρεπει να πατε στα αναλυτικα αποτελεσματα Ομαδας Ιστορικων Α' και Β' Σκέλους, γιατι στα τελικα αποτελεσματα δεν αναφέρεται. Αυτα εν περιλήψει, σαν... λυσσάριο για να ερμηνεύσετε τα αποτελεσματα, και οι Ιστορικοι που για άγνωστο λογο απουσιαζαν απο την Ριτσωνα, ήδη δηλωνουν συμμετοχη στον Αγωνα Ταχυτητας Τριπολης που θα γινει το επομενο Σαββατοκυριακο, κατι που ασφαλως αποδιδεται σε σύμπτωση και στην συγκυρία. Μακαρι να παει καλα το μινι πρωταθλημα ταχυτητας του 2024, μηπως και αναβιώσει η πιστα, σε μια χώρα που έχει δυο μόνιμες πιστες σε Αθηνα και Σερρες, αλλά ξεκιναει τους αγωνες στο... αεροδρομιο της Τριπολης!

Κατι ακομα, πριν κλείσουμε αυτη τη συντομη αναφορα στην Ιστορία και στα Ιστορικα της Ριτσώνας: Οι οκτω συμμετοχες, είχαν κυβισμο 2000 c.c. (παραπανω η Μ3, και εδω μονη της). Ομως, για το 2024 εχει προκηρυχθει και για τα Ραλλυ και για τις Αναβασεις Ιστορικων, Κυπελλο ΕΩΣ 1600c.c. (όλων των χρονολογικων κατηγοριων και κλασεων). Μπορεί να μην ειναι αυτο απο μονο του αρκετό κινητρο για μια συμμετοχη, είναι ομως ενας καλος λογος και ευκαρια να δουμε μερικα απο τα γοητευτικα και εντελώς ξεχασμενα πλεον μικροτερα  Ιστορικα αυτοκινητα και στις αναβάσεις, μια και θα βαθμολογουνται στον «δικο τους» θεσμο. Δ.Π.



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΜΑΕ-ΕΠΑ)

Ανάβαση Ριτσώνας 2024 | Αποτελέσματα


Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων.

 Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon. Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, νικητής στην FST2 αναδείχθηκε ο Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75), ενώ στην FSA2L κέρδισε ο «Κανέλλος» (Peugeot 106).

 


Σπουδαία μάχη εκτυλίχθηκε στην Ομάδα Ν, με τον Μηνά Μπενή (Mitsubishi Lancer Evo IX) να αναδεικνύεται νικητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη Ριτσώνα, αφήνοντας πίσω του τον περσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας, Γιώργο Θανάση (Mitsubishi Lancer Evo IX). Χαρακτηριστικό της μεταξύ τους κόντρας είναι πως οι δύο οδηγοί πέτυχαν την ίδια ακριβώς επίδοση στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ν ανέβηκε ο νεαρός Γιώργος Κεχαγιάς (Mitsubishi Lancer Evo IX) στη δεύτερη χρονιά εμπλοκής με τους αγώνες, μόλις 1 δλ. μακριά από τον νικητή. Ο Μηνάς Μπενής τερμάτισε στην κορυφή και στη Ν4.

 


Στη Ν έως 2 Λίτρα, ο Διονύσης Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3) ήταν ο νικητής στην πρώτη συνάντηση της χρονιάς, πετυχαίνοντας την ταχύτερη επίδοση και στα δύο ανεβάσματα του αγώνα. Αντιστάθηκε στην πίεση των αντιπάλων του ο Πανάγγελος Ρέκκας (Citroen Saxo), ολοκληρώνοντας την Ανάβαση Ριτσώνας στη δεύτερη θέση της Ν έως 2 Λίτρα και στην πρώτη της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής Ν2. Ο Κίμωνας Θέος (Peugeot 106) αν και ανέβασε ρυθμό στο δεύτερο σκέλος δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Κορίνθιου οδηγού, τερματίζοντας πίσω του.


 Στην Ομάδα Α, τα πάνω-κάτω έφερε ο Στάθης Κουκέας στο δεύτερο σκέλος. Ο οδηγός του Ford Fiesta R5 με αντεπίθεση στην επανάληψη, ανέτρεψε την εις βάρος του κατάσταση και ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Α, καθώς και στην Α8. Ο 32χρονος Αλέξης Μητσάκος ήταν ο πρωταγωνιστής στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα, πετυχαίνοντας μια δύσκολη νίκη, τερματίζοντας παράλληλα στη δεύτερη θέση της Α. Ο οδηγός του μαύρου Peugeot 106 που ήταν ο ταχύτερος και στην Α6, κατάφερε να κρατήσει πίσω και στα δύο σκέλη τον μεγάλο του αντίπαλο, Βασίλη Μπάτζανο (Citroen Saxo). Ο περσινός πρωταθλητής της Α και της Α έως 2 Λίτρα, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της Α έως 2 Λίτρα, τερματίζοντας μόλις μισό (!) δευτερόλεπτο μακριά από τον νικητή. Ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort) αν και είχε αποκτήσει προβάδισμα νίκης μετά το πρώτο σκέλος του αγώνα, υποχώρησε στη συνέχεια, τερματίζοντας στην τρίτη θέση της Α. Το βάθρο της Α έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Σταμάτης Δημητρόπουλος με Citroen Saxo. Στην Α7, τη νίκη κατέκτησε ο Αλέξιος Μενούνος με Honda Civic Type R FN2.

 


Με το δεξί ξεκίνησε τις υποχρεώσεις του στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ο Βασίλης Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort), που δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στην Ομάδα Ε. Ο Διονύσης Τροβάς (BMW M3 E30) αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Βαγγέλη Τσιούρη να τερματίζει τρίτος. Ο Γιαννιώτης οδηγός του Renault Clio ήταν ο ταχύτερος στην Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα, διατηρώντας πίσω του τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας, Σταύρο Χατούπη (Opel Corsa B). Την τριάδα στην Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος με Citroen Saxo. Στις επιμέρους κλάσεις, νικητής στην Ε12 ήταν ο Διονύσης Τροβάς, στην Ε11 επικράτησε ο Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio RS) και στην Ε10 ο Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B).



 Στα Ιστορικά, εύκολη ήταν η επικράτηση του Παναγιώτη Ευθυμίου (BMW M3 E30), με τους Ιωάννη Κάτσικα (Ford Escort MKII) και Γιώργο Γαβριηλίδη (Ford Escort MKI) να συμπληρώνουν το βάθρο της κατηγορίας. Νικητής στην κατηγορία των Ιστορικών 1+2 αναδείχθηκε ο Ιωάννης Κάτσικας, ενώ στην κατηγορία 3 πρώτευσε ο Γιώργος Γαβριηλίδης.



 Αξίζει να σημειωθεί πως ένα ατυχές και επικίνδυνο περιστατικό έλαβε χώρα στην Ανάβαση Ριτσώνας κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους. Ένας αναβάτης, μην υπακούοντας στις εντολές της Ελληνικής Αστυνομίας και των κριτών, εισήλθε στη διαδρομή από τον τερματισμό της κι ενώ σε αυτή βρίσκονταν δύο αυτοκίνητα. Ευχαριστούμε τους οδηγούς, Στάθη Κουκέα και Μιχάλη Ευθυμίου για την υποδειγματική συμπεριφορά που επέδειξαν. Το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του ώστε στο μέλλον να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά.

 


Διοργανωτής της Ανάβασης Ριτσώνας ήταν το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Στο πλευρό των οργανωτών στάθηκε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Χαλκιδέων, που στήριξαν έμπρακτα το σημαντικό αυτό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, ενώ και το STAR Κεντρικής Ελλάδας έδωσε δυναμικό παρών σε άλλη μία Ανάβαση Ριτσώνας. Υποστηρικτές του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση), η Seajets και η Clevermedia. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν το 321Go και το music radio 101.2.

 Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Ψάθας που θα διεξαχθεί στις 27 και 28 Απριλίου.

 Τελικά Αποτελέσματα: https://www.omae-epa.gr/images/2024_ritsona/AGWNAS/Final_Results.pdf

 Αποτελέσματα Α' Σκέλους αγώνα: https://www.omae-epa.gr/images/2024_ritsona/AGWNAS/Results_Skelos_A.pdf

 Αποτελέσματα Β' Σκέλους αγώνα: https://www.omae-epa.gr/images/2024_ritsona/AGWNAS/Results_Skelos_B.pdf

 Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:

 Ομάδα Α: Στάθης Κουκέας (Ford Fiesta R5)

 Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

 Ομάδα Ν: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)

 Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Διονύσιος Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3)

 Ομάδα Ε: Βασίλειος Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort)

 Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio)

 Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)

 Ιστορικά: Παναγιώτης Ιωάννης Ευθυμίου (BMW M3 E30)

 Α6: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

 Α7: Αλέξιος Μενούνος (Honda Civic Type R FN2)

 Α8: Στάθης Κουκέας (Ford Fiesta R5)

 Ν2: Πανάγγελος Ρέκκας (Peugeot 106)

 Ν3: Διονύσιος Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3) – Δεν προσμέτρησε

 Ν4: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)

 Ε9: Δημήτρης Μαθιόπουλος (Fiat 128 3p) – Δεν προσμέτρησε

 Ε10: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)

 Ε11: Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio)

 Ε12: Διονύσης Τροβάς (BMW M3 E30)

 FST: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)

 FST2: Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75)

 FSA: Γεώργιος Κατσαρός (Ford Escort MKI)

 FSA2L: «Κανέλλος» (Peugeot 106)

 Ιστορικά 1+2: Γιώργος Γαβριηλίδης (Ford Escort MKI)

 Ιστορικά 3: Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII)

 Ιστορικά έως 2000 cc: Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MΚΙΙ)